Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΆρθραGen Z-Η νέα γενιά ταξιδιωτών
Άρθρα

Gen Z-Η νέα γενιά ταξιδιωτών

Cyntrix

Οι Gen Z, οι οποίοι γεννήθηκαν ανάμεσα στο 1997-2012 παίζουν καθοριστικό ρόλο ως προς την αναδιαμόρφωση της τουριστικής βιομηχανίας, λόγω της καταναλωτικής τους συμπεριφοράς.

Γεννημένοι μέσα στην ψηφιακή εποχή, η Gen Z, η νεαρότερη γενιά ταξιδιωτών καταγράφει σημαντική δυναμική. Οι προτιμήσεις των Gen Z ταξιδιωτών αλλά και τα μέσα που επιλέγουν για τα ταξίδια, επηρεάζουν την τουριστική βιομηχανία σε μεγάλο βαθμό. Το γεγονός αυτό θα πρέπει να απασχολήσει κάθε επαγγελματία του κλάδου που επιθυμεί να απευθυνθεί σε αυτό το αγοραστικό κοινό και ανταποκριθεί στις απαιτήσεις τους.

Οι Gen Z, οι οποίοι γεννήθηκαν ανάμεσα στο 1997-2012 παίζουν καθοριστικό ρόλο ως προς την αναδιαμόρφωση της τουριστικής βιομηχανίας, λόγω της καταναλωτικής τους συμπεριφοράς. Οι Gen Z χρησιμοποιούν κατεξοχήν τα ψηφιακά μέσα για να οργανώσουν τα ταξίδια τους νοουμένου ότι είναι εξοικειωμένοι με τις σύγχρονες τεχνολογίες. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού, το 64% των Gen Z είναι συνεχώς συνδεδεμένοι στο διαδίκτυο.

Αναζητούν περιεχόμενο το οποίο σχετίζεται με τον προορισμό, το μέρος διαμονής, τις παροχές και τις δραστηριότητες που προσφέρονται. Πιο συγκεκριμένα, αναζητούν πληροφορίες, φωτογραφίες, βίντεο, κριτικές και σχόλια στο διαδίκτυο, στους OTAs, σε ταξιδιωτικές πλατφόρμες και στα social media και αρέσκονται να αλληλεπιδρούν με τα καταλύματα καθώς έχουν πιο προσωπική επικοινωνία.

Χρησιμοποιούν κατά κόρον το κινητό τους για να προβούν σε κρατήσεις, αλλά και να πραγματοποιήσουν οποιεσδήποτε συναλλαγές και online πληρωμές. Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Τουρισμού το 36% των ταξιδιωτών Gen Z επιλέγουν να προβούν σε κρατήσεις μέσω κάποιου OTAs και 50% χρησιμοποιούν το κινητό τους για όλες τις συναλλαγές που σχετίζονται με το ταξίδι τους.

Οι Gen Z ταξιδιώτες αρέσκονται να χρησιμοποιούν νέες τεχνολογίες, οι οποίες από τη μία διευκολύνουν τη διαμονή τους αλλά ταυτόχρονα ενισχύουν την εμπειρία τους, όπως για παράδειγμα οι online πληρωμές και η αποστολή κωδικού πρόσβασης στο κινητό αντί για την καθιερωμένη κάρτα δωματίου. Αποζητούν μία πλήρως ψηφιοποιημένη ταξιδιωτική εμπειρία, η οποία τους επιτρέπει να αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στις δραστηριότητες που τους ενδιαφέρουν και να μοιραστούν τις εμπειρίες τους με τους φίλους τους στα social media και τις ταξιδιωτικές πλατφόρμες.

Επιπλέον, οι Gen Z εμφανίζουν υψηλότερο μορφωτικό επίπεδο και δίνουν βαρύτητα σε θέματα βιώσιμου τουρισμού, ανθρωπίνων δικαιωμάτων και φυλετικών διακρίσεων. Ενδιαφέρονται για τους ανθρώπους πίσω από τις εταιρίες και αναμένουν από τους εργοδότες να προσφέρουν καλές συνθήκες εργασίας. Έχουν κοινωνική και περιβαλλοντική συνείδηση, βάσει τον οποίων καθορίζεται η ταξιδιωτική τους συμπεριφορά.

Σύμφωνα με έρευνες, προτεραιότητα στις προτιμήσεις τους έχουν τα ταξίδια που περιλαμβάνουν τον εναλλακτικό τουρισμό, δράσεις που σχετίζονται με την αειφορία αλλά και δραστηριότητες οι οποίες τους φέρνουν πιο κοντά στον πολιτισμό, τη φύση, την παράδοση, τη φυσική άσκηση, τη γαστρονομία και τις εξερευνήσεις. Επίσης, παρατηρείται ότι οι Gen Z είναι διατεθειμένοι να επενδύσουν περισσότερο χρόνο στα ταξίδια και να απολαύσουν ποιοτικές εμπειρίες.

Θεωρούν ότι τα ταξίδια αποτελούν την καλύτερη επένδυση κι επιλέγουν αυθεντικούς προορισμούς που δεν έχουν αλλοιωθεί από τον μαζικό τουρισμό.

Έχοντας αναλύσει τις προτιμήσεις και την αγοραστική συμπεριφορά των Gen Z ας δούμε πιο κάτω μερικές στρατηγικές που μπορείτε να αναπτύξετε για να τους προσεγγίσετε:

Καταρχήν, δημιουργήστε ουσιαστικό περιεχόμενο στα social media και βεβαιωθείτε ότι το κοινό σας μπορεί να αλληλεπιδρά με το κατάλυμά σας. Μοιραστείτε τα θετικά σχόλια και τις εμπειρίες των πελατών σας που αποτελούν την καλύτερη διαφήμιση για την επιχείρηση σας.

Επιπλέον, ενημερώστε για μνημεία, δραστηριότητες και εκδηλώσεις κοντά στην περιοχή σας και αναδείξτε τοπικά προϊόντα. Κοινοποιείστε συχνά βίντεο στο Instagram και sto Tik Tok καθώς και ελκυστικές φωτογραφίες που ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα αλλά και στο website ξενοδοχείου σας ούτως να ελκύσετε το ενδιαφέρον τους και τελικά να σας προτιμήσουν.

Ταυτόχρονα, ενδυναμώστε την παρουσία του ξενοδοχείου σας σε διάφορους OTAs και συνδέστε το κατάλυμα σας μαζί τους μέσω channel manager. Κατά αυτόν τον τρόπο θα διαχειρίζεστε με ευκολία και σε πραγματικό χρόνο τις τιμές και τη διαθεσιμότητα του καταλύματος σας σε όλες τις πλατφόρμες. Επιδιώξτε άμεση και πιο προσωπική επικοινωνία με το πελατολόγιο σας χρησιμοποιώντας mobile apps όπως το ξενοδοχειακό WhatsApp το οποίο κερδίζει όλο και μεγαλύτερο κοινό.

Τέλος, αποταθείτε σε επαγγελματίες του ξενοδοχειακού τομέα που κατέχουν την εμπειρία και την κατάλληλη τεχνογνωσία ώστε να σας προσφέρουν σωστή καθοδηγήσει στις μελλοντικές σας κινήσεις σας.

Από τα πιο πάνω είναι εμφανές πως οι Gen Ζ επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό τον τουριστικό τομέα. Αυτό θα πρέπει να μας κινητοποιήσει να στρέψουμε την προσοχή μας σε αυτούς και να τους προσελκύσουμε. Η τουριστική βιομηχανία εξελίσσεται με γρήγορους ρυθμούς, ως σωστοί επαγγελματίες οφείλουμε να ενημερωνόμαστε για τις μεταβολές και τις νέες τάσεις που εμφανίζονται ώστε να ξεχωρίζουμε σε ένα άκρως ανταγωνιστικό κι ευμετάβλητο περιβάλλον και να προσπαθούμε να ανταποκριθούμε στα νέα δεδομένα.

Διοίκηση - Cyntrix Information Management | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

H Μαρία Γιαννάκου είναι απόφοιτη του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με μεταπτυχιακές σπουδές στο University of Central Lancashire. Προέρχεται από οικογένεια ξενοδόχων κι έχει εργαστεί σε μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες.

Ετικέτες
15/03/2024
14/03/2024
13/03/2024
12/03/2024
11/03/2024
08/03/2024