Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΆρθραΗ επόμενη μέρα στον τουρισμό προϋποθέτει αλλαγή

Η επόμενη μέρα στον τουρισμό προϋποθέτει αλλαγή

Δύο τρόποι με τους οποίους μπορούμε να επαναπροσδιορίσουμε το τουριστικό μας προϊόν είναι τα φεστιβάλ και οι τοπικές περιηγήσεις και δραστηριότητες.

Εν μέσω πανδημίας και ενώ το μέλλον και της επόμενης τουριστικής περιόδου για τη χώρα μας κρέμεται σε μια κλωστή με όσα δεινά μπορεί να επιφέρει για την τοπική κοινωνία, οφείλουμε να “εφεύρουμε” νέους τρόπους προσέγγισης ταξιδιωτών.

Παρακάτω αναλύω δύο τρόπους με τους οποίους μπορούμε να επαναπροσδιορίσουμε το τουριστικό μας προϊόν.

1. Τα φεστιβάλ βοηθούν να προσελκύσουμε τουρισμό και όχι μόνο
Η βιομηχανία εκδηλώσεων είναι ένας δυναμικός και ταχέως αναπτυσσόμενος τομέας με προφανή οφέλη για τον τουρισμό. Τα φεστιβάλ έχουν τη δυνατότητα να αυξήσουν την προσέλκυση επισκεπτών διευρύνοντας τα έσοδα της τοπικής οικονομίας, να παρέχουν έκθεση στα μέσα ενημέρωσης, να προωθήσουν την ανάπτυξη και να τονώσουν τις αναβαθμίσεις των υποδομών που περιλαμβάνουν την εμφάνιση νέων εταιρικών σχέσεων.

Δεν τα αποκαλούν φεστιβάλ για το τίποτα. Είναι κάτι το συναρπαστικό, μοναδικό και γεμάτο ζωή.

Από τότε που ήμασταν παιδιά, όλοι θυμόμαστε τη χαρά και τον ενθουσιασμό των φεστιβάλ: τα πολύχρωμα ρούχα, τον πολύ κόσμο και την μουσική.

Αν και οι καιροί έχουν αλλάξει, τα φεστιβάλ παραμένουν πηγή απόλαυσης για πολλούς.

Για όσους ασχολούνται με τον τουρισμό, τα φεστιβάλ έχουν επίσης θετικό αντίκτυπο σε τρεις περιοχές: προσέλκυση τουρισμού, βελτίωση της εικόνας του τόπου και υποστήριξη της τοπικής κοινότητας.

Προσέλκυση Τουρισμού
Πρώτα απ’όλα, τα φεστιβάλ αποτελούν μια μεγάλη ευκαιρία για την προσέλκυση τουρισμού. Ενώ ο προορισμός είναι πάντα διαθέσιμος, ο χρόνος – περιορισμός του γεγονότος ενθαρρύνει τους επισκέπτες να επωφεληθούν από αυτή την ευκαιρία και να επισκεφτούν τον τόπο κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης.

Για παράδειγμα, αν και πολλοί άνθρωποι ενδιαφέρονται να επισκεφθούν τη Βραζιλία, το περίφημο καρναβάλι στο Ρίο ντε Τζανέιρο δημιουργεί μια αίσθηση μοναδικής ευκαιρίας, ωθώντας τους πιθανούς επισκέπτες να επωφεληθούν πλήρως από τις δραστηριότητες.

Τα φεστιβάλ αποτελούν επίσης μια εξαιρετική ευκαιρία για να γνωρίσετε τον τοπικό πολιτισμό και να ζήσετε την ουσία του τόπου.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, οι επισκέπτες έχουν μια μοναδική ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν με την τοπική κοινότητα, αποκτώντας μια βαθύτερη εμπειρία της ατμόσφαιρας και της τοπικής κουλτούρας.

Βελτίωση της εικόνας του προορισμού
Μαζί με τους τουρίστες, τα φεστιβάλ προσελκύουν δημοσιογράφους και άτομα που επηρεάζουν την κοινή γνώμη. Για αυτά τα ακροατήρια, τα φεστιβάλ είναι μια “εκδήλωση μέσων”, δημιουργώντας μια ευκαιρία για ένα περιοδικό ή μια ιστορία ειδήσεων.

Τέτοιες ιστορίες μπορεί να διαφέρουν από το τυπικό πλαίσιο μέσων του προορισμού – δηλαδή τον τρόπο με τον οποίο καλύπτονται τακτικά μέσα ενημέρωσης. Τέτοιες εκδηλώσεις δημιουργούν ένα παράθυρο για θετική κάλυψη από τα μέσα ενημέρωσης του τόπου. Κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ, είναι ευκολότερο για τους προορισμούς να επιδείξουν τις θετικές τους πτυχές, επικεντρώνοντας την προσοχή των μέσων ενημέρωσης σε ευνοϊκά περιστατικά.

Στο πλαίσιο της προετοιμασίας για το φεστιβάλ, οι χώροι μπορούν επίσης να προετοιμαστούν για την αναμενόμενη προσοχή των μέσων ενημέρωσης. Αυτό συμπεριλαμβάνει την προετοιμασία κιτ για τα μέσα ενημέρωσης, συνεντεύξεις τύπου και τοπικούς οδηγούς για να αναδειχθεί ο προορισμός.

Υποστήριξη της τοπικής κοινότητας
Για τους ίδιους τους κατοίκους, τα φεστιβάλ είναι μια μοναδική ευκαιρία για να γιορτάσουν τον τοπικό πολιτισμό και να αλληλεπιδρούν μέσα στην κοινότητα.

Για τους κατοίκους του Μονάχου, για παράδειγμα, το Oktoberfest είναι μια μακρά παράδοση όπου μπορούν να συναντήσουν τους φίλους τους, να υπερηφανεύονται για τον βαυαρικό πολιτισμό και να απολαύσουν τοπικά πιάτα όπως οι Würstl, Brezn και Schweinsbraten.

Στο πλαίσιο του τουρισμού, τα φεστιβάλ μπορούν να ενισχύσουν την τοπική κοινότητα με δύο βασικούς τρόπους.

Πρώτον, οι άνθρωποι της τοπικής κουλτούρας είναι κολακευμένοι από το διεθνές ενδιαφέρον για τον πολιτισμό τους. Αυτό ενισχύει την υπερηφάνεια των κατοίκων και προάγει τη διατήρηση και καλλιέργεια του τοπικού πολιτισμού.

Δεύτερον, οι τουρίστες και οι επισκέπτες δαπανούν χρήματα στην κοινότητα, ενισχύοντας την τοπική οικονομία και υποστηρίζοντας εστιατόρια, ξενοδοχεία και άλλες τουριστικές επιχειρήσεις.

2. Τοπικές περιηγήσεις και δραστηριότητες: Ο ιδανικός τρόπος για να ενισχύσετε τα έσοδα του καταλύματος σας
Ενίσχυση της εμπειρίας των επισκεπτών και αύξηση των εσόδων: δύο κορυφαίες προτεραιότητες για πολλά ξενοδοχεία και άλλους παρόχους διαμονής.

Οι δραστηριότητες και οι εμπειρίες αποτελούν από τους πιο αποτελεσματικούς ενισχυτές εσόδων για ακίνητα σήμερα είναι επίσης ένας σημαντικός ενισχυτής εμπειρίας επισκεπτών – και δεν απαιτεί πολύ χρόνο ή προσπάθεια για να ενταχθούν στο πρόγραμμα πωλήσεων ενός ξενοδοχείου.

Εδώ είναι μια σύντομη ματιά για το πως λειτουργεί και πώς πρέπει να γίνει.

Γιατί η πώληση τοπικών εκδρομών αποτελεί μια τεράστια ευκαιρία για ακίνητα
Με απλά λόγια: οι τοπικές εκδρομές και οι δραστηριότητες  αντιπροσωπεύουν βοηθητικά έσοδα που είναι εκεί έτοιμα να τα λάβετε.
Λιγότερο από το 20% των τοπικών εκδρομών είναι online, σύμφωνα με το άρθρο του PhocusWire.

Έτσι, αν οι ταξιδιώτες θέλουν να αγοράσουν αυτές τις τοπικές εμπειρίες θα περάσουν από άλλα κανάλια για να το κάνουν.

Σύμφωνα με μια νέα έκθεση για τους καταναλωτές, μόνο ένας στους τέσσερις ταξιδιώτες σχεδιάζει να κλείσει όλες τις δραστηριότητές του πριν από την ημερομηνία του ταξιδιού του – πράγμα που σημαίνει ότι το 76% των ταξιδιωτών σκοπεύει να κλείσει δραστηριότητες όταν βρίσκεται στον ταξιδιωτικό προορισμό τους. Και στην πραγματικότητα, το 85% των δραστηριοτήτων κλείνονται όταν ο επισκέπτης βρίσκετε στον προορισμό.

Τελευταίο, αλλά εξίσου σημαντικό, είναι ότι οι ταξιδιώτες θέλουν να συμμετάσχουν στην τοπική σκηνή. Μία μελέτη διαπίστωσε ότι το 98% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι ήταν σημαντικό να υπάρξει “τοπική εμπειρία” σε μια νέα πόλη.

Γιατί το ίδιο το κατάλυμα είναι το καλύτερο μέρος για τους επισκέπτες να αγοράσουν τοπικές εκδρομές και δραστηριότητες.

Οι ιδιοκτήτες και οι διαχειριστές ακινήτων είναι συχνά οι κορυφαίοι εμπειρογνώμονες σε δύο τομείς πληροφοριών που είναι ζωτικής σημασίας για την πώληση τοπικών εμπειριών: τις προτιμήσεις των καλεσμένων τους και τις καλύτερες προσφορές της τοποθεσίας τους.

Με άλλα λόγια, τα ξενοδοχεία και οι άλλοι πάροχοι καταλυμάτων είναι τέλεια τοποθετημένοι για να συνδέουν τους επισκέπτες τους με την ιδανική τοπική δραστηριότητα – και να ενισχύουν τα πρόσθετα τους έσοδα μέσω αυτής της διαδικασίας.

Συνδυάστε αυτό το μοναδικό πλεονέκτημα με το γεγονός ότι οι περισσότερες εκδρομές και δραστηριότητες δεν είναι διαθέσιμες στο διαδίκτυο, καθώς και η προτίμηση του επισκέπτη για την αγορά τοπικών εμπειριών μετά την άφιξή τους στον προορισμό τους και μπορείτε να δείτε γιατί είναι λογικό τα ξενοδοχεία να προσφέρουν στους πελάτες τους εκδρομές και δραστηριότητες προς αγορά.

Πώς μπορούν οι ιδιοκτήτες ξενοδοχείων και λοιπών καταλυμάτων να επωφεληθούν από τοπικές περιηγήσεις και δραστηριότητες για την αύξηση των εσόδων;

Ο ευκολότερος τρόπος για ένα ξενοδοχείο να μπει στην δράση της πώλησης τοπικών εμπειριών είναι να συνεργαστεί με τους τοπικούς τουριστικούς πράκτορες και τους παρόχους δραστηριοτήτων. Σε αυτή την περίπτωση, ο συνεργάτης φροντίζει για το σχεδιασμό και την παροχή της εμπειρίας, ενώ το ακίνητο λαμβάνει προμήθειες ή προμήθειες παραπομπής.

Για να πουληθούν αυτές τις εμπειρίες στους επισκέπτες, ένας τρόπος είναι να συνδυαστεί μια τοπική περιήγηση ή δραστηριότητα με το ίδιο το δωμάτιο, δημιουργώντας μια δελεαστική συμφωνία πακέτου για την προώθηση και την αύξηση της πληρότητας.

Και όταν αυτές οι προσφορές πακέτων είναι διαθέσιμες στην ιστοσελίδα του ακινήτου, αυτός είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να ενθαρρύνετε τις απευθείας κρατήσεις σας.

Ένας άλλος τρόπος πώλησης αυτών των εμπειριών είναι τα πρόσθετα, τα οποία μπορούν να κοινοποιηθούν στους ταξιδιώτες μέσω της ιστοσελίδας του ξενοδοχείου, καθώς και κατά την άφιξη του επισκέπτη, όπως και κατά τη διάρκεια της παραμονής του.

Μερικές συμβουλές για την πώληση τοπικών εμπειριών
Διατηρήστε τις προσφορές τοπικής εμπειρίας σας ενημερωμένες με την εποχή ή τα γεγονότα. Οι επισκέπτες θα θέλουν να γνωρίζουν και να μπορούν να βιώσουν μοναδικά φεστιβάλ, ειδικές εποχιακές δραστηριότητες και άλλα ασυνήθιστα happenings.

Επικοινωνήστε με τους τοπικούς τουριστικούς πράκτορες και τους παρόχους δραστηριοτήτων που συνεργάζεστε, για να μάθετε και να ενημερώνεστε για τις πιο πρόσφατες και καλύτερες περιηγήσεις ή δραστηριότητες που μπορείτε να πουλήσετε.

Βεβαιωθείτε ότι έχετε περιγραφές στον ιστότοπό σας για τις περιηγήσεις που προσφέρετε, είτε αποτελούν μέρος πακέτων προσφορών είτε διατίθενται ως πρόσθετα. Είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να βελτιώσετε την ποιότητα και το SEO της επίσημης ιστοσελίδας σας. Ακόμα κι αν οι ταξιδιώτες είναι πιο πιθανό να κάνουν κράτηση δραστηριοτήτων κατά την διάρκεια της παραμονής τους στην τοποθεσία, θα αρχίσουν να ψάχνουν για τοπικές εμπειρίες νωρίς στο σχεδιασμό του ταξιδιού τους. Με τις περιγραφές των τοπικών εμπειριών που προσφέρετε στον ιστότοπό σας, μπορείτε να βελτιώσετε σημαντικά την προβολή του ακινήτου σας στο διαδίκτυο.

Ζητήστε πληροφορίες από τους καλεσμένους σας για τις τοπικές περιηγήσεις και τις δραστηριότητες που τους ενδιαφέρουν. Αν είναι δυνατόν, μάθετε πριν φτάσουν, τα ενδιαφέροντα τους. Αυτό θα σας βοηθήσει να εξατομικεύσετε και να βελτιώσετε τις τοπικές προσφορές σας.


Ο κ. Ανστάσιος Κωνσταντάρος είναι διευθύνων σύμβουλος και ιδρυτής της BoatsAdvisor Hub&Events. Η BoatsAdvisor Hub&Events αποτελεί μια εταιρεία που εξειδικεύεται στη συμβουλευτική ανάπτυξης εναλλακτικών μορφών τουρισμού (yachting) και στη διοργάνωση φεστιβάλ, συνεδρίων και εμπορικών εκθέσεων, μεταξύ των άλλων δραστηριοτήτων της.

Διευθύνων Σύμβουλος - BoatsAdvisor Hub & Events | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Ο κ.  Αναστάσιος Κωνσταντάρος είναι επικεφαλής της  BoatsAdvisor Hub&Events, που εξειδικεύεται στην συμβουλευτική ανάπτυξης εναλλακτικών μορφών τουρισμού (yachting), στις ναυλώσεις σκαφών αναψυχής  και στη διοργάνωση φεστιβάλ, συνεδρίων και εμπορικών εκθέσεων, μεταξύ των άλλων δραστηριοτήτων της.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024