Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΆρθραOTAs vs direct bookings
Featured Articles

OTAs vs direct bookings

Ο μεγαλύτερος στόχος για κάθε ξενοδόχο είναι να προσελκύσει περισσότερους ταξιδιώτες και να έχει περισσότερες κρατήσεις.

Η αυξημένη δημοτικότητα των Online Travel Agents (OTAs) στο ταξιδιωτικό κοινό και η εδραίωση τους στην τουριστική αγορά, καθιστούν τους OTAs κάτι περισσότερο από απλά κανάλια πωλήσεων. Η τεχνολογική άνοδος στον τουριστικό τομέα έχει μετατρέψει τους OTAs σε μέσα δυναμικής προβολής και προώθησης των ξενοδοχείων στο ευρύ κοινό σε όλα τα πλάτη και μήκη του κόσμου. Στη σημερινή εποχή, η συνεργασία των ξενοδόχων με τους OTAs είναι απαραίτητη στη στρατηγική marketing ενός ξενοδοχείου.

Παρ’ όλ’ αυτά, σημαντικός αριθμός ξενοδόχων δεν κατανοεί ακριβώς τον τρόπο με τον οποίο δουλεύουν οι OTAs. Παρατηρείται επίσης, πως οι ξενοδόχοι αγνοούν τα βήματα, τα οποία μπορούν να τους οδηγήσουν σε απευθείας κρατήσεις με καθαρό κέρδος.

OTAs
Οι OTAs είναι online χώροι διανομής και πώλησης δωματίων, στους οποίους οι καταναλωτές, δηλαδή οι μελλοντικοί ταξιδιώτες αναζητούν ταξιδιωτικές υπηρεσίες ώστε να προβούν σε κράτηση σε πάροχους με τους οποίους συνεργάζονται οι OTAs.

ΟTAS και ταξιδιώτες
Για τους πελάτες οι OTAs αποτελούν την ιδανική λύση στην προετοιμασία ενός ταξιδιού καθώς παρουσιάζουν πληθώρα καταλυμάτων και δραστηριοτήτων μέσα από περιγραφές, φωτογραφίες, τιμές και κριτικές. Οι μελλοντικοί ταξιδιώτες χρησιμοποιούν τις ταξιδιωτικές πλατφόρμες για να προβούν σε κρατήσεις εξαιτίας της απλότητας της διαδικασίας, αλλά και λόγω και της αίσθησης ασφάλειας που προσφέρουν.

Η πανδημία έχει επίσης επηρεάσει τη συμπεριφορά των καταναλωτών καθώς κι αυτοί με τη σειρά τους επιλέγουν ευέλικτα ταξίδια. Τα στοιχεία που κερδίζουν τους ταξιδιώτες είναι οι απευθείας κρατήσεις, οι ευέλικτοι όροι, οι εύκολες αλλαγές και η γρήγορη επιστροφή χρημάτων και οι διάφορες προσφορές όπως για παράδειγμα τα member rates.

ΟΤΑs και ξενοδόχοι
Ο ρόλος των OTAs είναι πολύ σημαντικός για τα καταλύματα. Οι ΟΤΑs διαθέτουν τα κατάλληλα μέσα για μεγαλύτερη διαφήμιση και διανομή δωματίων σε διάφορες αγορές. Κατέχουν μεγάλη διαδικτυακή παρουσία κι έτσι δίνουν ώθηση στην προώθηση των ξενοδοχείων σε διευρυμένο πελατολόγιο, σε διεθνές επίπεδο.

Ωστόσο, τα πολύ ψηλά ποσοστά προμήθειας οδηγούν τους ξενοδόχους να αναζητούν τρόπους για να αυξήσουν τις άμεσες κρατήσεις.

Ο μεγαλύτερος στόχος για κάθε ξενοδόχο είναι να προσελκύσει περισσότερους ταξιδιώτες και να έχει περισσότερες κρατήσεις. Οποιοδήποτε ξενοδοχείο ανεξαιρέτως μεγέθους μπορεί να συνεργάζεται με τους ΟΤΑs. Όμως, θα πρέπει να καταστήσουμε σαφές ότι δεν υπάρχει κανένα απολύτως νόημα να συνεργαζόμαστε με πολλούς OTAs, το μονοπώλιο των κρατήσεων μας να βρίσκεται εξολοκλήρου σε αυτούς και να έχουμε πάντα γεμάτο ξενοδοχείο αλλά χωρίς το ανάλογο κέρδος.

Πώς μπορεί ένα ξενοδοχείο να αυξήσει τις άμεσες κρατήσεις του

Website
Πρωταρχικός στόχος για την αύξηση απευθείας κρατήσεων θα πρέπει να είναι η ανάδειξη του ξενοδοχείου μέσω της επίσημης ιστοσελίδας του. Έχει αποδειχθεί ότι 10 στους 15 επισκέπτες των OTAs θα αναζητήσουν το website του ξενοδοχείου. Ο εκάστοτε ξενοδόχος χρειάζεται να επενδύσει σε υψηλής ποιότητας περιεχόμενο στην ιστοσελίδα του ξενοδοχείου. Βεβαιωθείτε ότι έχετε συμπεριλάβει τις σωστές πληροφορίες και περιγραφές των δωματίων όπως και πρόσφατο επαγγελματικό φωτογραφικό υλικό για το ξενοδοχείο σας. Επιπλέον φροντίστε η ιστοσελίδα σας είναι φιλική προς τα κινητά μιάς και η χρήση του κινητού είναι πολύ διαδεδομένη σήμερα.

Επίσης, συμπεριλάβετε κριτικές από όλους τους συνεργαζόμενους OTAs και social media στο website σας ώστε να πείσετε το κοινό να σας προτιμήσει.

Συμπεριλάβετε την επιχείρησή σας στο Google My Business ώστε να εμφανίζεται η επιχείρηση σας στο Google Maps και στο Google Search. Έτσι, οι ταξιδιώτες θα μπορούν εύκολα να βρουν την τοποθεσία της επιχείρησής σας.

Booking engine
Είναι πολύ σημαντικό να συμπεριλάβετε μηχανή κρατήσεων γνωστή ως Booking Engine στην ιστοσελίδα σας. Θα μπορείτε να λαμβάνετε απευθείας κρατήσεις στο κατάλυμά σας, αποφεύγοντας την πλήρη εξάρτηση στους OTAs. Μπορείτε να δημιουργήσετε promo code και άλλες προσφορές για κρατήσεις μέσω της ιστοσελίδας, ώστε να δελεάζετε τους επισκέπτες να προβούν σε κράτηση. Επιπρόσθετα, μπορείτε να έχετε αύξηση των πωλήσεων σας με έξτρα χρεώσεις όπως για παράδειγμα θεραπείες στο spa ή μεταφορά από το αεροδρόμιο. Ακόμη, οι απευθείας κρατήσεις στο κατάλυμά σας βοηθούν στη δημιουργία loyalty members για τους επαναλαμβανόμενους πελάτες.

Channel manager
Συνδέστε το σύστημα κρατήσεων σας και τους συνεργαζόμενους OTAs με ένα σύστημα Channel Manager. Με το Channel Manager θα είστε σε θέση να αναπροσαρμόσετε τη διαθεσιμότητα και την τιμολόγηση του καταλύματος σας, από ένα μόνο σύστημα. Το απόθεμά σας θα είναι πάντα ενημερωμένο σε πραγματικό χρόνο, γεγονός που θα σας επιτρέπει να ασχολείστε περισσότερο με το πελατολόγιο σας.

Social media
Μην ξεχνάτε να προωθείτε την επιχείρησή σας στα social media και να δίνετε τη δυνατότητα για άμεση αλληλεπίδραση στους ταξιδιώτες. Είναι εξίσου σημαντικό να δίνετε και τη δυνατότητα ανακατεύθυνσης στην επίσημη ιστοσελίδα του ξενοδοχείου σας.

Παράγοντες που θα πρέπει να λαμβάνετε υπόψη πριν τη συνεργασία με τους OTAs:

  • Πάντα να επιλέγετε τους κατάλληλους OTAs με βάση τους στόχους που θέτετε για το δικό σας κατάλυμα
  • Να επιλέγετε τους OTAs που απευθύνονται στην αγορά και το κοινό που σας ενδιαφέρει
  • Tο ποσοστό προμήθειας να μην είναι υψηλό
  • Να υπάρχει άμεση επικοινωνία και σωστή υποστήριξη με τον εκάστοτε OTA
  • Ο τρόπος με τον οποίο παρουσιάζει ο εκάστοτε ΟΤΑ το κατάλυμα να σας αντιπροσωπεύει

Αναμφισβήτητα, ο ρόλος των OTAs είναι πολύ σημαντικός. Μία σωστή στρατηγική πωλήσεων ενός ξενοδοχείου θα πρέπει από τη μία, να περιλαμβάνει τη συνεργασία με τους OTAs κι από την άλλη να επενδύει και να αξιοποιεί την ιστοσελίδα του, με το σωστό περιεχόμενο.

Τέλος, το πιο σωστό θα είναι οι ξενοδόχοι να απευθύνονται σε ειδικούς που θα τους βοηθήσουν να οργανώσουν το πλάνο στρατηγικής τους.

Διοίκηση - Cyntrix Information Management | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

H Μαρία Γιαννάκου είναι απόφοιτη του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με μεταπτυχιακές σπουδές στο University of Central Lancashire. Προέρχεται από οικογένεια ξενοδόχων κι έχει εργαστεί σε μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες.

Ετικέτες
19/03/2024
15/03/2024
14/03/2024
13/03/2024
12/03/2024
11/03/2024