Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΆρθραΠροτάσεις για τη σταδιακή μείωση του βαθμού εξάρτησης των ελληνικών ξενοδοχείων από τους tour operators

Προτάσεις για τη σταδιακή μείωση του βαθμού εξάρτησης των ελληνικών ξενοδοχείων από τους tour operators

Μια ολόκληρη τουριστική εποχή για την Ελλάδα και 1-2 γενιές ξενοδόχων συνδύασαν και βάσισαν τη λειτουργία και την εξέλιξη τους με βάση αυτή των tour operators.

Πολλά τα φαινόμενα δυσλειτουργίας που παρουσιάστηκαν και τη φετινή σεζόν ανάμεσα στη σχέση των παραδοσιακών tour operators με τα ξενοδοχεία. Τους τελευταίους μήνες ειδικά, όλοι προβληματιστήκαμε για την ενδεχόμενη χρεοκοπία κάποιων tour operators  πριν το κλείσιμο της σεζόν και της αποπληρωμής των τιμολογίων, ή για τη μείωση τιμών των συμβολαίων χωρίς τη συγκατάθεση των ξενοδόχων, ακούσαμε για συμβόλαια σε δραχμές και άλλα γεγονότα που επιφέρουν ένα ρίσκο για τη βιωσιμότητα των ξενοδοχείων, με αποκορύφωμα τις πρόσφατες εξελίξεις στην Thomas Cook που ευτυχώς είχαν αίσιο τέλος.

Το θέμα είναι εξαιρετικά σύνθετο, στο άρθρο αυτό θα αναφερθώ μόνο στα πολύ βασικά χαρακτηριστικά.

Μια ολόκληρη τουριστική εποχή για την Ελλάδα και 1-2 γενιές ξενοδόχων συνδύασαν και βάσισαν τη λειτουργία και την εξέλιξη τους με βάση αυτή των tour operators.

Και ίσως πολύ καλώς έκαναν!
Χωρίς κανένα άγχος για διαφήμιση για απευθείας προσέλκυση πελατών, χωρίς το ρίσκο της μεγάλης διακύμανσης της πληρότητας ανά εποχή αλλά με την ασφάλεια της καλής πληρότητας από την αρχή μέχρι το τέλος της (αρκετά διευρυμένης) σεζόν, με έγκαιρες προκαταβολές που διευκόλυναν τη ρευστότητα και αντίστοιχα τη σωστή προετοιμασία της λειτουργίας των ξενοδοχείων, και πολλά άλλα προνόμια.

Και τώρα τι;
Οι παραδοσιακοί tour operators χάνουν συνέχεια μερίδιο αγοράς και μέλλον υπάρχει μόνο γι αυτούς που θα προσαρμοστούν στις τεχνολογικές εξελίξεις. Οι τιμές συρρικνώνονται συνέχεια και οι όροι συμβολαίων και πληρωμής όλο και σκληραίνουν και για τις 2 πλευρές.

Τα guarantee δωμάτια δεν υπάρχουν πλέον.
Η τουριστική περίοδος είναι όλο και πιο μικρή.
Ποιoς νοιώθει ασφαλής ότι θα πληρωθεί στο τέλος της σεζόν; κ.λπ., κ.λπ.

Λύση υπάρχει: Σταδιακή μείωση του ρυθμού απεξάρτησης των ξενοδοχείων από τους tour operators. Το λέμε εδώ και χρόνια στους συνεργάτες μας από τα ξενοδοχεία αλλά τώρα δεν υπάρχει άλλη διέξοδος.
Πώς;
Ανταγωνιστικό ξενοδοχειακό προϊόν. Value for money, διαφοροποίηση, θεματικός και εναλλακτικός τουρισμός, υπηρεσίες με αξία και σεβασμό στον επισκέπτη.
Δυνατό marketing plan. Μελέτη και στόχευση στο κατάλληλο target group πελατών για τους οποίους το προϊόν μας είναι κατάλληλο. Προσδιορισμός των στόχων marketing και πωλήσεων του ξενοδοχείου και εφαρμογή συγκεκριμένου πλάνου ενεργειών που θα εξασφαλίσουν την επίτευξη των στόχων.  Χρήση δημιουργικών μεθόδων προβολής, με πρόγραμμα, συνέχεια και συνέπεια και όχι πειράματα και πεταμένα λεφτά.
Επένδυση στις νέες τεχνολογίες, το internet, τα social media, μέσα από τα οποία θα χτίσουν την καλή εικόνα για το ξενοδοχείο τους και θα ξεχωρίσουν μέσα από τον τεράστιο ανταγωνισμό του διαδικτύου. Το web 2.0 βοηθάει στο να ξεκαθαρίσουν οι καλοί από τους κακούς αφού πλέον ο ίδιος ο πελάτης έχει στα χέρια του τη δύναμη της επικοινωνίας και της φήμης για το ξενοδοχείο. Οτιδήποτε συμβαίνει, καλό και καλό φτάνει σε δευτερόλεπτα σε πάρα πολλούς αποδέκτες.
Νέα κανάλια διανομής και πώλησης. Ανάλογα με το προϊόν και τον προορισμό, ας επιλέξουμε τα καταλληλότερα ανάλογα με την περίπτωση του κάθε ξενοδοχείου. Ας διερευνήσουμε νέες αγορές προσέλκυσης πελατών. Ευκαιρίες υπάρχουν πάντα και παντού.
Μέριμνα για εύκολη πρόσβαση στους τουριστικούς προορισμούς, ενίσχυση του αεροπορικού δικτύου, προσέλκυση των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους, εκλογίκευση των τιμών των αεροπορικών και ακτοπλοϊκών εισιτηρίων εσωτερικού. Εξασφάλιση των προϋποθέσεων για τη σωστή και εύρυθμη λειτουργία των αεροδρομίων, των λιμανιών και ευρύτερα όλων των μεταφορών.

Υπάρχουν καλά παραδείγματα ελληνικών εταιριών που με σοβαρό και μεθοδευμένο marketing και δίκτυο πωλήσεων έχουν πολύ καλές προοπτικές να ανταπεξέλθουν στην κρίση και να βγουν κερδισμένες. Για τους λιγότερο οργανωμένους, είναι μια καλή ευκαιρία να ανασυντάξουν τώρα τις δυνάμεις τους και με τη βοήθεια εξειδικευμένων συνεργατών στο τουριστικό marketing να δώσουν μια νέα πνοή στην επιχείρηση τους.

Η Μαρία Παπάζογλου είναι επικεφαλής της εταιρείας www.mypublics.com, που εξειδικεύεται στο τουριστικό marketing και στις δημόσιες σχέσεις για τουριστικές επιχειρήσεις.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024