Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΆρθραSolo ταξιδιώτες. Μια ισχυρή τάση…
Άρθρα

Solo ταξιδιώτες. Μια ισχυρή τάση…

Οι influencers έχουν κατά κάποιο τρόπο “καλλιεργήσει” την εικόνα του σόλο ταξιδιώτη, που είναι κοινωνικός και ταυτόχρονα ανοιχτός σε νέες ιδέες.

Κάποτε, το να ταξίδευες μόνος σου θεωρείτο ταμπού. Στον solo ταξιδιώτη του είχαν προσάψει την ταμπέλα του περίεργου και του μοναχικού. Ωστόσο τα τελευταία χρόνια διαμορφώνεται μια νέα τάση, πιο ισχυρή, με την τουριστική βιομηχανία να προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα.

Πλέον το να ταξιδεύετε μόνοι σας είναι όλο και πιο συνηθισμένο στην Ευρώπη. Το 2021, μόνο στη Γερμανία, 2,41 εκατ. άτομα ταξίδεψαν μόνα τους, με το 60% να είναι άνδρες. Από τις διακοπές με clubbing μέχρι τη διαμονή σε δωμάτια με αγνώστους, οι ταξιδιωτικοί πράκτορες -διαδικτυακοί και μη- προσαρμόζονται στην τάση αυτή.

“Λατρεύω την ανεξαρτησία! Εγώ αποφασίζω πού θα πάω και πότε”, λέει ένας solo traveler, τα λόγια του οποίου χαρακτηρίζουν τους περισσότερους που ασπάζονται αυτή τη φιλοσοφία. “Δεν χρειάζεται να ρωτήσω κανέναν, να συντονιστώ με κανέναν. Αυτό είναι υπέροχο. Επιπλέον, μπορείς να γνωρίσεις κόσμο, αν βαριέσαι πολύ μόνος σου – αλλά δεν είσαι και υποχρεωμένος να το κάνεις”.

Αυτή η μορφή ταξιδιού απέκτησε δυναμική όχι μόνο επειδή τα ταξίδια έχουν γίνει πιο προσιτά και ασφαλή, αλλά και χάρη στην άνοδο του YouTube και Instagram τις τελευταίες δύο δεκαετίες. Οι influencers έχουν κατά κάποιο τρόπο “καλλιεργήσει” την εικόνα του σόλο ταξιδιώτη, που είναι κοινωνικός και ταυτόχρονα ανοιχτός σε νέες ιδέες.

Σήμερα, το ταξίδι χωρίς σύντροφο συνδέεται περισσότερο με την ελευθερία και την αυτονομία παρά με τη μοναξιά. Σε αντίθεση με τα ζευγάρια και τις οικογένειες, οι σόλο ταξιδιώτες βιώνουν τις διακοπές πιο έντονα. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι είναι μόνοι τους κατά τη διάρκεια του ταξιδιού και ως εκ τούτου έρχονται συχνότερα αντιμέτωποι με συναισθήματα ανασφάλειας και άγχους. Ωστόσο, οι ταξιδιώτες που έχουν ταξιδέψει μόνοι τους αναφέρουν πόσο “πληθωρική” ήταν γι’ αυτούς η εμπειρία.

Περισσότεροι άνθρωποι πλέον μπορούν να αντέξουν οικονομικά τουλάχιστον ένα ταξίδι το χρόνο, συμπεριλαμβανομένων των νέων. Συν τοις άλλοις, υπάρχουν πολύ περισσότερες προσφορές για σόλο ταξιδιώτες από ό,τι πριν από 20 χρόνια.

Είτε πρόκειται για διακοπές στις Βαλεαρίδες Νήσους, είτε για εκπαιδευτικό ταξίδι στο Ομάν είτε για διακοπές με πάρτι στη Μύκονο, η ταξιδιωτική βιομηχανία προσελκύει τους σόλο ταξιδιώτες με πληθώρα εξατομικευμένων προσφορών. Οι προσφορές αυτές απευθύνονται σε άτομα που φτάνουν σε έναν προορισμό μόνα τους αλλά θέλουν -μέσα κυρίως από ομαδικές εκδρομές και δραστηριότητες- να γνωρίσουν άλλους σόλο ταξιδιώτες. Ωστόσο, η συμμετοχή σε ομαδικές δραστηριότητες δεν είναι υποχρεωτική, καθώς οι ταξιδιώτες μπορούν να αποσπαστούν από την παρέα και να κινηθούν αυτόνομα.

Σύμφωνα με στοιχεία της TUI, περίπου ένας στους 10 παραθεριστές της ταξιδεύει μόνος του, αρκετοί από τους οποίους -κυρίως οι νέοι- καταλήγουν στην Ίμπιζα, τη Μύκονο ή τη Μαγιόρκα.

Μόνος αλλά όχι μοναχικός…

Το να ταξιδεύεις μόνος σου και να είσαι χαλαρός δεν λειτουργεί για όλους. Για όσους δυσκολεύονται να κάνουν νέες γνωριμίες, η TUI διαθέτει τους “Magic Angels”. Πρόκειται για μέλη του προσωπικού που φέρνουν τους επισκέπτες σε επαφή μεταξύ τους με φιλικό τρόπο. Οργανώνουν κοινά δείπνα, βραδιές κοκτέιλ και εκδρομές.

Ενώ ορισμένοι solo ταξιδιώτες μπορεί να αναζητούν «περιπέτειες», οι εταιρείες που απευθύνονται σε αυτούς είναι ιδιαίτερα προσεκτικές, καθώς δεν επιθυμούν να λειτουργήσουν αποκλειστικά ως πλατφόρμα γνωριμιών. Παρ’ όλα αυτά, σε αυτές τις δραστηριότητες απουσιάζουν οι οικογένειες ή τα ζευγάρια (οι περισσότεροι που ταξιδεύουν μόνοι τους, δεν επιθυμούν να συναναστρέφονται με αυτές τις ομάδες ταξιδιωτών), ενώ υπάρχει μια σχετικά ισόποση κατανομή μεταξύ των δύο φύλων.

Οι οικονομικοί περιορισμοί…

Όλα όμως έχουν το τίμημά τους, το οποίο συχνά στην περίπτωση των solo travelers είναι υψηλό. Όσοι ταξιδεύουν σε ζευγάρια μοιράζονται το κόστος του δωματίου, ενώ όσοι ταξιδεύουν μόνοι τους πρέπει συνήθως να το καλύψουν μόνοι τους. Ωστόσο, ορισμένοι ταξιδιωτικοί πράκτορες προσφέρουν και άλλες δυνατότητες, αν κάποιος θέλει να εξοικονομήσει χρήματα ταξιδεύοντας μόνος.

Η G Adventures, ένας από τους μεγαλύτερους διοργανωτές ταξιδιών περιπέτειας στον κόσμο προσφέρει τη δυνατότητα να βρείτε συγκάτοικο του ίδιου φύλου και να μοιραστείτε την τιμή. Για όσους δεν τους ενοχλεί να μοιράζονται το δωμάτιο με έναν άγνωστο, είναι μια ελκυστική επιλογή.

Έχουν περάσει ανεπιστρεπτί οι εποχές που οι μοναχικοί ταξιδιώτες έπαιρναν το στενό, χωρίς παράθυρα δωμάτιο δίπλα στο ασανσέρ. Στις μέρες μας, δεν είναι ασυνήθιστο να υπάρχουν ευρύχωρα διαμερίσματα ή δίκλινα δωμάτια αφιερωμένα εξ ολοκλήρου σε σόλο ταξιδιώτες.

Εξάλλου, σαν αγορά είναι πολλά υποσχόμενη, καθώς συνιστά περίπου το 20-30% του συνολικού πληθυσμού. Μόνο στη Γερμανία υπάρχουν 22,7 εκατομμύρια ανύπαντροι (ή χωρισμένοι) και μέχρι το 2030, ο μισός πληθυσμός θα μπορούσε να ζει μόνος του. Τα μοναχικά ταξίδια είναι σίγουρα μια αγορά με λαμπρό μέλλον…

Kαθηγητής Μάρκετινγκ - Marketing Tips | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

O Ιωάννης Πρωτοπαπαδάκης είναι συγγραφέας, καθηγητής και εισηγητής σεμιναρίων σε θέματα μάρκετινγκ, ποιοτικής εξυπηρέτησης και διαχείρισης παραπόνων. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και κατέχει MBA (Master of Business Administration) από το Cleveland State University. Έχει εργαστεί στο τμήμα μάρκετινγκ της Misko-Barilla, καθώς και από το 2000 έως σήμερα, ως καθηγητής μάρκετινγκ και ποιοτικής εξυπηρέτησης, στην τουριστική σχολή Le Monde. Είναι συνεργάτης της HotelTraining.gr.

31/01/2023
30/01/2023
27/01/2023
26/01/2023
25/01/2023