Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΆρθραΤελικά τι είναι το Web 3!
Άρθρα

Τελικά τι είναι το Web 3!

Web1 Web2 Web3 Web4

Θεωρείται το νέο World Wide Web το οποίο εμπεριέχει τεχνολογίες blockchain και την αποκέντρωση ως βασική συνιστώσα, χρησιμοποιώντας κρυπτονομίσματα και NFT.

Αν και ο όρος “Web3” επινοήθηκε το 2014 από τον συνιδρυτή του Ethereum Gavin Wood, η ιδέα άρχισε να αναπτύσσεται ταχύτερα από το 2021, κυρίως από λάτρεις των κρυπτονομισμάτων, τις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας και τις εταιρείες επιχειρηματικών κεφαλαίων.

Το Web3 αντιπροσωπεύει το μέλλον ενός καλύτερου Διαδικτύου, γνωστό ακόμα ως Web3.0. Θεωρείται το νέο World Wide Web το οποίο εμπεριέχει τεχνολογίες blockchain και την αποκέντρωση ως βασική συνιστώσα, χρησιμοποιώντας κρυπτονομίσματα και NFT, ισχυροποιώντας, κατά αυτόν τον τρόπο, τους χρήστες του ως ιδιοκτήτες της ‘ψηφιακής τους οντότητας’.

“Το Web1 ήταν μόνο για ανάγνωση, το Web2 είναι για ανάγνωση-γραφή, το Web3 θα είναι για ανάγνωση-γραφή-κατοχή”, (Twitter, 2020).

Η μεγάλη διαφορά για το Web3 είναι πως την εξουσία την έχουν οι ιδιώτες, αντί των μεγάλων εταιρειών: “στο Web3 η κατασκευή και η λειτουργία ανήκει στους χρήστες του. Πρόκειται για ένα Διαδίκτυο όπου οι πληρωμές γίνονται με ψηφιακά χρήματα, όπου οι «αποκεντρωμένες» εφαρμογές ανταγωνίζονται τις κεντρικές και όπου οι χρήστες έχουν μεγαλύτερο έλεγχο της ταυτότητας και των δεδομένων τους.” (ethereum.org, 2022)

Web3

Ωστόσο, προκύπτουν εύλογα ερωτήματα σχετικά με το τι σημαίνουν αποκεντρωμένες εφαρμογές και ποιο το κόστος των υποδομών που χρειάζονται για να χρησιμοποιηθούν, πως και από ποιους πραγματικά χρησιμοποιούνται και αν εντέλει θα συντελέσουν θετικότερα των κεντρικών εφαρμογών. Προστίθενται επιπλέον θέματα ασφαλούς ανάκτησης ιδιωτικών κλειδιών και αμετάβλητου κώδικα για το πως ακριβώς θα επιτευχθούν αυτά, χωρίς την ύπαρξη κεντρικής διαχειριστικής υπηρεσίας, και σε ποια πολιτική και πολιτισμική βάση θα στηριχτούν.

Στην εποχή μας η ταχύτητα, η απόδοση και η δυναμική του διαδικτύου ολοένα και αυξάνονται ενώ ταυτόχρονα τα κοινωνικά δίκτυα δημιουργούν βάσεις δεδομένων με έλεγχο περί του 74% της επισκεψιμότητάς τους (Google). Στον αντίποδα το Web3 δεν έχει να κάνει με την ταχύτητα και την απόδοση αλλά με την εξουσία δηλ. την αναδόμηση του ελέγχου των καθημερινών εφαρμογών μέσα από τα κρυπτονομίσματα, τα κρυπτογραφημένα μηνύματα και τα ανοικτά κοινωνικά δίκτυα, χωρίς παράλληλα να θέλει να αντικαταστήσει τον «κλασσικό ιστό» αλλά να τον αναδιαμορφώσει, προσφέροντας λύσεις σε ανθρώπινα προβλήματα μέσω της τεχνολογίας.

Τα κρυπτονομίσματα είναι ψηφιακά νομίσματα με δυναμικό σχεδιασμό και διακριτικά πρωτόκολλα, τα οποία δίνουν τη δυνατότητα σε οποιοδήποτε άτομο, μέσω τηλεφώνου, να μπορεί συναλλαχθεί στο διαδίκτυο, προσφέροντάς του μείωση κόστους και αύξηση προσβασιμότητας. Το πρώτο και πιο δημοφιλές κρυπτονόμισμα είναι το bitcoin, συχνά ταυτιζόμενο με τα αποπληθωριστικά νομίσματα. Τα κρυπτονομίσματα, πάνω από όλα, δίνουν στον άνθρωπο τη δυνατότητα επιλογής νομισματικής πολιτικής.

Η διατήρηση του ελέγχου των προσωπικών δεδομένων του χρήστη και η δημιουργία και χρήση της δικής του ταυτότητας, σε συγκεκριμένες πλατφόρμες, αποτελούν τις βασικές αρχές του Web3, περιορίζοντας τους «κοινούς παρόχους» ως προς την καταγραφή προσωπικών δεδομένων και την αντίστοιχη δημιουργία «Βάσης Δεδομένων» και χρήση αυτών έναντι οικονομικής εκμετάλλευσης π.χ. κέρδη από διαφημίσεις. Εν αντιθέσει, η αντίληψη της αξίας των προσωπικών δεδομένων θα οδηγήσει προς ιδία αξιοποίηση και χρηματική εκμετάλλευση, με παράλληλη γνώση της απαιτούμενης τεχνογνωσίας, κάτι που στην ήδη υπάρχουσα κατάσταση του συμβατικού ιστού είναι εφικτό μόνο σε μεγάλες εταιρείες και μεγάλους επενδυτές.

Επιστημονική Συντάκτρια - TravelDailyNews Greece & Cyprus | + Άρθρα

Η Γιώτα Μοσχοπουλίδου είναι πτυχιούχος Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων και Απόφοιτη Μεταπτυχιακού ΔΠΜΣ του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, με επιστημονική κατεύθυνση “Τουρισμός και Περιφερειακή Ανάπτυξη”.

Δραστηριοποιείται ως Επιστημονική Σύμβουλος Τουριστικής Ανάπτυξης, με πολυετή εμπειρία στο φάσμα του τουριστικού γίγνεσθαι και εξειδίκευση στο Τουριστικό Μάρκετινγκ και την Περιφερειακή Ανάπτυξη.

Ως επιστημονική συντάκτρια του TravelDailyNews αρθρογραφεί πάνω σε θέματα Ανάπτυξης/Βιωσιμότητας/Καινοτομίας- Τεχνολογίας/Εναλλακτικών Μορφών και Πολιτισμού. Είναι υπεύθυνη για τις βιβλιοπαρουσιάσεις του επιστημονικού κλάδου του τουρισμού.

Ετικέτες
29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024