Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΆρθραΥποδομές και τουριστική περίοδος
Άρθρο

Υποδομές και τουριστική περίοδος

Οι υποδομές, ο καιρός και ο ανταγωνισμός είναι παράμετροι που πρέπει να εξετάζονται στην τουριστική πολιτική, σε κρατικό και σε περιφερειακό επίπεδο.

Η τουριστικές περίοδοι είναι στη Ρόδο και στην Κρήτη 6 -7 μήνες. Οι πτήσεις στα δυο νησιά κρατούν ακόμα και αυτές τα μέρες. Σε άλλες περιοχές είναι μικρότερη. Όσο πιο βόρειος είναι ο προορισμός στην Ελλάδα τόσο η σεζόν είναι μικρότερη.

Οι υποδομές είναι απαραίτητες για την ομαλή απόδοση του τουριστικού προορισμού. Όταν αυτές είναι ελλιπής τότε ο τουρίστας το αντιλαμβάνεται εύκολα και η τουριστική του εμπειρία νοθεύεται επικίνδυνα. Και το διαδίδει στο διαδίκτυο. Και η φήμη του προορισμού πλήττεται. Ακόμα και σήμερα στους δρόμους υπάρχουν ιρλανδικές διαβάσεις. Σε αυτές για να περάσεις το δρόμο πρέπει να διαβείς το ρέμα. ¨Όταν βρέχει υπάρχει κίνδυνος θανατηφόρου ατυχήματος. Παλαιότερα υπήρξαν θανατηφόρα περιστατικά. ¨όταν υπάρχει βροχή.

Η διαχείριση των όμβριων υδάτων είναι ακόμα ένα θέμα της τοπικής αυτοδιοίκησης. Σε πολλούς οικισμούς είναι πετυχημένη αλλά σε άλλους οι δρόμοι γεμίζουν νερό, ειδικά σε χωριά. Σε πολλούς τόπους οι χείμαρροι έγιναν χώροι παρκαρίσματος οχημάτων και λεωφόροι, για το καλοκαίρι σίγουρα, το χειμώνα όμως είναι ποτάμια γεμάτα νερό. Τα φρεάτια καθαρίζονται από τους δήμους, αλλά ενίοτε κάποιοι ασυνείδητοι πολίτες επιμένουν να ρίχνουν υπολείμματα μπαζών με αποτέλεσμα αυτά να βουλώνουν. Τότε οι δρόμοι γίνονται χείμαρροι. Και το νερό δεν ξεχνά ποτέ την πορεία του, μέχρι και δημόσια κτίρια είναι σε μπαζωμένα ρέματα.

Το πρόβλημα παρκαρίσματος είναι διαχρονικό και ενίοτε ελεύθεροι χώροι εκτεθειμένοι σε χείμαρρους γίνονται χώροι στάθμευσης, και όταν το νερό είναι πολύ, τότε τα αυτοκίνητα επιπλέουν και γίνονται θανατηφόροι κίνδυνοι για τους πολίτες και τις περιουσίες. Στη Ρόδο οι καταπατήσεις σε ρέματα είναι περιορισμένες λόγω ύπαρξης του κτηματολογίου που οι Ιταλοί δημιούργησαν. Σε άλλες περιοχές παρατηρείται και χάος με καταρρεύσεις κτιρίων κατασκευασμένων πάνω σε ρέματα.

Μια άλλη παράμετρος πολύ σοβαρή είναι ποια καταστήματα θα βρουν οι τουρίστες ανοιχτά το χειμώνα. Υπάρχουν πολλές περιοχές που δεν υπάρχει μόνιμος πληθυσμός σε αυτές. Τέτοιοι τόποι είναι δυσκολότερο να φιλοξενήσουν άτομα το χειμώνα. Εδώ πρέπει να υπάρχει συνεννόηση με προϋπόθεση φυσικά να υπάρχουν πελάτες αρκετοί.

Το άλλο ζήτημα είναι αυτό του κόστους λειτουργίας ξενοδοχείων το χειμώνα. Οι μεγάλες μονάδες χρειάζονται υψηλή πληρότητα για να καλυφτεί το κόστος λειτουργίας και διστάζουν να κρατήσουν τα ξενοδοχεία ανοιχτά δυο ακόμα βδομάδες το Νοέμβριο. Είναι δυνατό να γεμίσουν αεροπλάνα το Νοέμβριο για καλοκαιρινές διακοπές: Και αν ο καιρός είναι κακός;

Η τουριστικές περίοδοι είναι στη Ρόδο και στην Κρήτη 6-7 μήνες. Σε άλλες περιοχές είναι μικρότερη. Το ζήτημα είναι η επιμήκυνση εκεί που είναι μικρότερη, αλλά και στη Ρόδο και στην Κρήτη.

Τα Κανάρια νησιά, της Ισπανίας και τα Μαδέρα της Πορτογαλίας είναι ευρωπαϊκοί προορισμοί που σχεδόν εντός της ευρωπαϊκής ηπείρου που είναι όλο το χρόνο διαθέσιμοι λόγω του μονίμου εύκρατου κλίματος. Υπάρχουν συνεχείς πτήσεις από τη δυτική Ευρώπη και η τουριστική πρόοδος είναι δωδεκάμηνη.

Οι υποδομές, ο καιρός και ο ανταγωνισμός είναι παράμετροι που πρέπει να εξετάζονται στην τουριστική πολιτική, σε κρατικό και σε περιφερειακό επίπεδο.

Σύμβουλος Τουρισμού - Τοπική Αυτοδιοίκηση | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Ο δρ. Δημήτρης Προκοπίου είναι οικονομολόγος, συμβασιούχος πανεπιστημιακός καθηγητής και εκπαιδευτής ενηλίκων, ναυτιλιακών σπουδών και τουριστικών και ξενοδοχειακών επιχειρήσεων. Είναι σύμβουλος τουρισμού στην τοπική αυτοδιοίκηση. Έχει εργαστεί για τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Σάμου, τον Δήμο Ικαρίας και τον Δήμο Πόρου. Το 2019 εργάστηκε στον Δήμο Πάρου. Είναι επιστημονικός συνεργάτης του Wessex Institute, στο Southampton της Βρετανίας.

06/12/2022
05/12/2022
02/12/2022
01/12/2022
30/11/2022
29/11/2022