Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΆρθραΤο 58% των κρατήσεων στα ευρωπαϊκά ξενοδοχεία γίνεται απευθείας
Άρθρα

Το 58% των κρατήσεων στα ευρωπαϊκά ξενοδοχεία γίνεται απευθείας

Ο Γιάννης Πρωτοπαπαδάκης παρουσιάζει τα στατιστικά στοιχεία για τις κρατήσεις στα καταλύματα σε Ελλάδα και Ευρώπη και την σημαντικότητα των μηχανών κρατήσεων.

Το ζητούμενο για κάθε ”σοβαρή” τουριστική επιχείρηση είναι οι απευθείας κρατήσεις, χωρίς την μεσολάβηση κάποιου OTA (ο οποίος παρακρατεί προμήθεια και φυσικά τα στοιχεία των πελατών).

Βέβαια, στην Ελλάδα του 2022 αυτό το στοίχημα παραμένει χαμένο για πολλά καταλύματα, κυρίως μικρά και μεσαία, τα οποία είτε δεν έχουν καν ιστοσελίδα, είτε έχουν μία από τα πρώτα χρόνια του διαδικτύου, η οποία φυσικά σε καμία περίπτωση δεν ‘’έλκει’’ τον χρήστη να προχωρήσει σε κράτηση (για μηχανή κρατήσεων δεν γίνεται λόγος).

Πάντως σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα, οι απευθείας κρατήσεις για ξενοδοχεία στην Ευρώπη έχουν αυξηθεί από το 53% (2017) στο 58% (2021), με την πρόβλεψη ωστόσο για το 2023 να βαίνει μειούμενη, στο 55%.

Αυξητική τάση παρουσιάζουν οι κρατήσεις μέσα από τη  μηχανή κράτησης που βρίσκεται στην ιστοσελίδα (από το 11 στο 19% και κατόπιν στο 21 για το 2023), σε αντίθεση με άλλα άμεσα κανάλια (π.χ. τηλέφωνο, walk-ins) τα οποία αναμένονται να περιοριστούν στο 34 από το 42%.

Είναι πλέον πασιφανές ότι η επένδυση σε μια λειτουργική ιστοσελίδα (με μια αξιόπιστη μηχανή κρατήσεων) και εν γένει σε online πρακτικές (π.χ. εστίαση στα social media, σε διαφημίσεις, σε πρακτικές SEO) είναι μονόδρομος. Όσοι δεν το αντιληφθούν έγκαιρα, θα βρεθούν σε ιδιαίτερα δυσχερή θέση τα κατοπινά χρόνια.

Kαθηγητής Μάρκετινγκ - Marketing Tips | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

O Ιωάννης Πρωτοπαπαδάκης είναι συγγραφέας, καθηγητής και εισηγητής σεμιναρίων σε θέματα μάρκετινγκ, ποιοτικής εξυπηρέτησης και διαχείρισης παραπόνων. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και κατέχει MBA (Master of Business Administration) από το Cleveland State University. Έχει εργαστεί στο τμήμα μάρκετινγκ της Misko-Barilla, καθώς και από το 2000 έως σήμερα, ως καθηγητής μάρκετινγκ και ποιοτικής εξυπηρέτησης, στην τουριστική σχολή Le Monde. Είναι συνεργάτης της HotelTraining.gr.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024