Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςIncentive ForumΔημιουργία μιας αυτόνομης μονάδας DMC

Δημιουργία μιας αυτόνομης μονάδας DMC

Δημιουργία μιας αυτόνομης μονάδας DMC
του Τάσου Παππά

Η νοοτροπία και οι απαιτήσεις της αγοράς Εταιρικών Συναντήσεων & Ταξιδίων Κινήτρων είναι πολύ διαφορετικές απο αυτές των επιχειρήσεων γενικού τουρισμού. Γενικώς πιστεύω ότι, τα ίδια άτομα που διαχειρίζονται υπηρεσίες τουριστικών groups και εισιτηρίων, όσο και άριστα να είναι αυτά, δεν μπορούν να διαχειριστούν συγχρόνως υπηρεσίες μίας εταιρίας DMC. Με την κατάλληλη κατάρτιση, μπορείς να μετατρέψεις τα καλύτερα στελέχη μίας εταιρίας, σε ικανά στελέχη διαχείρισης εταιρικών συναντήσεων και ταξιδίων κινήτρων. Αλλά δεν είναι δυνατό να «τρέξεις» εταιρικές εκδηλώσεις, με άτομα που έχουν εκπαιδευθεί μόνο για τουριστικές υπηρεσίες.

Η προετοιμασία των προσφορών των DMC για εταιρικές συναντήσεις και ταξίδια κινήτρων είναι χρονοβόρες, απαιτούν συγκέντρωση, έρευνα, δημιουργικότητα, υπομονή και αποφασιστικότητα. Οι προσφορές αυτές έχουν μία δική τους δυναμική κατά τις διάφορες φάσεις προετοιμασίας του έργου που συχνά διαρκούν μήνες, αν όχι χρόνια, πριν την εκπλήρωση τους. Αν πραγματικά θεωρείτε ότι ήρθε η ώρα να ασχοληθείτε με την αγορά των εταιρικών συναντήσεων & εκδηλώσεων, η επόμενη πρόκληση είναι να δημιουργήστε ένα αυτόνομο τμήμα, στελεχωμένο με το κατάλληλο προσωπικό. Αν δεν τους έχετε, προσλάβετε τους. Συχνά είναι πιο οικονομικό απο το να εκπαιδεύστε το υπάρχον ή ανειδίκευτο προσωπικό.

Αν αποφασίστε τελικά να εκπαιδεύστε το υπάρχον προσωπικό, σιγουρευτείτε ότι θα παρακολουθήσουν επαγγελματικά σεμινάρια απο οργανισμούς παγκοσμίου κύρους στον χώρο αυτό, όπως Site, MPI, ICCA, IAPCO, κλπ. Τα εκπαιδευτικά σεμινάρια του Site δίνουν μία εξαιρετική ευκαιρία να αποκτηθεί γνώση γύρω απο τον χώρο των ταξιδίων κινήτρων (incentives), ενώ σεμινάρια των MPI και IAPCO εστιάζονται κυρίως στη διοργάνωση συνεδρίων και συναντήσεων. Τα στελέχη, όχι μόνο πρέπει να καταρτίζονται με γνώσεις που αφορούν στην τελευταία τεχνολογία και τεχνικές της αγοράς, αλλά πρέπει να λαμβάνουν μέρος στη διαδικασία λήψης αποφάσεων και να είναι κινητοποιημένα προς τον σκοπό αυτό. Με μία φράση, δεν μπορείς να υπάρξεις στην αγορά των επαγγελματικών κινήτρων, αν τα ίδια τα στελέχη σου δεν είναι κινητοποιημένα! Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με κοινό διάλογο και  συμμετοχή των στελεχών στις αποφάσεις για  τον καταμερισμό των ευθυνών, στόχων, στρατηγικής, αλλά και των ωφελειών και πλεονεκτημάτων της επιχείρησης.

Οι εταιρίες διαχείρισης προορισμού (DMC) είναι συνήθως μικρού ή μεσαίου μεγέθους, αποτελούμενες απο διοικητικό και επιτελικό προσωπικό με δυνατή προσωπικότητα, στοιχείο που αναδεικνύει την μοναδικότητα τους. Η ομαδική

δουλειά μεταξύ διοίκησης και στελεχών είναι απαραίτητη για την επιτυχή επίτευξη των σκοπών της εταιρίας. Τα στελέχη πρέπει να αισθάνονται ότι χαίρουν της εκτίμησης της διοίκησης και αντίστροφα, οι προσπάθειες τους πρέπει να αναγνωρίζονται και να ανταμοιβωνται με διαφόρους τρόπους. Η επένδυση σε πιστοποιημένο προσωπικό είναι ανεκτίμητης σημασίας για μία εταιρία DMC.

Ανεξάρτητα απο το αν αποφασίστε να λειτουργήστε μία εταιρία αποκλειστικά προσηλωμένη στην αγορά εταιρικών συναντήσεων και ταξιδίων κινήτρων ή αν θελήστε να συνυπάρχουν δύο τμήματα, ένα «τουρισμού» και ένα DMC, υπό την ίδια στέγη, πρέπει να κάνετε σε όλους γνωστό ότι έχετε μία ειδικευμένη μονάδα DMC και πρέπει να της δώσετε μία μοναδική ταυτότητα.

Στο επόμενο άρθρο: Καθορίσετε την πολιτική και το προφίλ της εταιρίας σας.

© Tasso Pappas CITE
Απόδοση στα ελληνικά από το Κωνσταντίνο Δούκα, μέλος Δ.Σ. του Site Greece”

* O Τάσος Παππάς CITE είναι πρόεδρος του Ελληνικού Παραρτήματος του Site (Συνδέσμου Στελεχών Επαγγελματικών Κινήτρων & Ταξιδίων) και διατέλεσε πρόεδρος του διεθνούς Site το 2000. Το άρθρο είναι μέρος του βιβλίου “To be or not to be a DMC” (1996), ως μέρους της διατριβής του στην απόκτηση του επαγγελματικού τίτλου Certified Incentive Travel Executive (CITE).

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024