Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΜελέτες και ΈρευνεςΟι Ευρωπαίοι επανέρχονται στα ενδοευρωπαϊκά ταξίδια παρά το αυξανόμενο κόστος ζωής
Τάσεις

Οι Ευρωπαίοι επανέρχονται στα ενδοευρωπαϊκά ταξίδια παρά το αυξανόμενο κόστος ζωής

Το ενδιαφέρον για τα ενδοευρωπαϊκά ταξίδια φτάνει στο υψηλότερο σημείο του (62%) από τον Σεπτέμβριο του 2020. Οι περισσότεροι Ευρωπαίοι (40%) ανησυχούν για την αύξηση του ταξιδιωτικού κόστους, εν μέσω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης.

Το 40% των Ευρωπαίων ανησυχεί για την αύξηση του ταξιδιωτικού κόστους υπό το φως της συνεχιζόμενης κρίσης κόστους ζωής. Παρ’όλα αυτά, η όρεξη για ταξίδια μεταξύ των Ευρωπαίων αυξάνεται, με το 70% να σχεδιάζει ένα ταξίδι τους επόμενους έξι μήνες. Αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση 4% σε μόλις ένα χρόνο. Πάνω από τους μισούς (52%) σκοπεύουν να ταξιδέψουν τουλάχιστον δύο φορές, γεγονός που αποδεικνύει την ανερχόμενη ζήτηση για διακοπές.

Η τάση για τα ενδοευρωπαϊκά ταξίδια έχει επίσης αυξηθεί, με το 62% των ερωτηθέντων να σχεδιάζει διασυνοριακά ταξίδια εντός Ευρώπης αυτό το φθινόπωρο και τον χειμώνα – το ισχυρότερο αίσθημα για ενδοευρωπαϊκά ταξίδια που έχει καταγραφεί από το φθινόπωρο του 2020. Αυτό καταγράφει η έρευνα “Monitoring Sentiment for Domestic και Intra-European Travel – Wave 13 από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδίων (ETC), η οποία παρέχει πληροφορίες για τις βραχυπρόθεσμες ταξιδιωτικές προθέσεις και προτιμήσεις των Ευρωπαίων.

Σχολιάζοντας την έρευνα, ο Luís Araújo, πρόεδρος της ETC, δήλωσε: “Οι ακούραστες προσπάθειες του ευρωπαϊκού ταξιδιωτικού τομέα να επανακάμψει πιο δυνατός έχουν αρχίσει να αποδίδουν καρπούς. Ενώ η κρίση του κόστους ζωής είναι μια άλλη αναμφισβήτητη πρόκληση για τον τουρισμό στην Ευρώπη, η ETC βλέπει με ενθουσιασμό ότι τα ταξίδια παραμένουν προτεραιότητα για τους Ευρωπαίους τους επόμενους μήνες. Τώρα είναι υψίστης σημασίας για την Ευρώπη να εξασφαλίσει μια πιο ανθεκτική βιομηχανία, υποστηρίζοντας την ψηφιακή και περιβαλλοντική μετάβαση και θέτοντας τους ανθρώπους στο επίκεντρο της ανάπτυξης”.

Ο αντίκτυπος του COVID-19 και του πολέμου στην Ουκρανία φθίνει
Τα αποτελέσματα της μελέτης “Wave 13” αποκάλυψαν πτώση 6% από τον Μάιο του 2022 στον αριθμό των Ευρωπαίων που δήλωσαν ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία εμπόδισε τα αρχικά τους ταξιδιωτικά σχέδια. Συνολικά, το 52% των ταξιδιωτών είπε ότι η πολεμική σύγκρουση δε θα έχει άμεση επίδραση στα ταξιδιωτικά τους σχέδια τους επόμενους μήνες. Ομοίως, λιγότεροι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες είναι λιγότερο πιθανό να αποθαρρυνθούν από το ταξίδι λόγω του COVID-19. Μόνο το 5% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι οι ανησυχίες που σχετίζονται με την πανδημία τους εμπόδισαν να πραγματοποιήσουν ένα προγραμματισμένο ταξίδι.

Αντίθετα, αυξάνονται οι ανησυχίες σχετικά με το κόστος μετακίνησης. Η πιθανή αύξηση του ταξιδιωτικού κόστους ανησυχεί πλέον το 23% των Ευρωπαίων ταξιδιωτών. Ένα επιπλέον 17% προβληματίζεται από τις επιπτώσεις του πληθωρισμού στα προσωπικά του οικονομικά. Οι ταξιδιωτικοί προϋπολογισμοί παρέμειναν στα ίδια επίπεδα από τον Σεπτέμβριο του 2021, με το 32% των ερωτηθέντων να σχεδιάζει να ξοδέψει από 501 έως 1.000 ευρώ ανά άτομο στο επόμενο ταξίδι του (συμπεριλαμβανομένων των εξόδων διαμονής και μεταφοράς). Ωστόσο, οι Ευρωπαίοι μειώνουν τη διάρκεια των διακοπών τους καθώς τα χρήματά τους δεν εκτείνονται όσο πριν από ένα χρόνο. Οι προτιμήσεις για αποδράσεις τριών διανυκτερεύσεων έχουν αυξηθεί στο 23% (από 18% τον Σεπτέμβριο του 2021), ενώ τα μεγαλύτερα ταξίδια (7 ή περισσότερων διανυκτερεύσεων) έχουν μειωθεί στο 37% (-9% από τον Σεπτέμβριο του 2021), υποδηλώνοντας ότι τα χρήματα των ταξιδιωτών έχουν λιγότερη αξία σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2021.

Όσον αφορά στις δαπάνες ανά χώρα (ανά άτομο σε ένα μόνο ταξίδι), οι Γερμανοί (57%) και οι Αυστριακοί (66%) θα δαπανήσουν ως επί το πλείστον 501- 1.000 ευρώ, ενώ οι Πολωνοί (21%), οι Ολλανδοί (20%) και οι Ελβετοί (19%) είναι πιο πιθανό να δαπανήσουν πάνω από 2.000 ευρώ.

Η Gen Z λιγότερο πιθανό να ταξιδέψει από τις παλαιότερες γενιές
Η πρόθεση για ταξίδι είναι χαμηλότερη μεταξύ της γενιάς Gen Z (ηλικίες 18-24 ετών), με μόνο το 58% να ανταποκρίνεται θετικά σε αντίθεση με όλες τις άλλες ηλικιακές ομάδες, οι οποίες υπερβαίνουν το 70% στην πιθανότητα να ταξιδέψουν. Αυτό δείχνει μια πιο διστακτική προοπτική για τους νεότερους ταξιδιώτες, η οποία μπορεί επίσης να αποδοθεί σε ανησυχίες για τα προσωπικά οικονομικά και το αυξανόμενο κόστος ταξιδιού. Αντίθετα, οι Ευρωπαίοι άνω των 45 ετών σχεδιάζουν να ταξιδέψουν το περισσότερο μέσα στους επόμενους έξι μήνες (πάνω από 73%), εκφράζοντας ενδιαφέρον για ταξίδια στην πόλη και την ανάγκη να γίνουν μέρος του προορισμού, εξερευνώντας τον πολιτισμό και την ιστορία του.

Σε όλες τις ηλικιακές ομάδες, η Γαλλία είναι η πιο δημοφιλής χώρα για επίσκεψη τους επόμενους έξι μήνες (11%), ακολουθούμενη από την Ισπανία και την Ιταλία (και οι δύο με 9%). Καθώς ο καιρός γίνεται πιο κρύος, περισσότεροι ερωτηθέντες αναζητούν να ταξιδέψουν σε χειμερινούς προορισμούς όπως η Γερμανία (7%). Η Κροατία (5%) και η Ελλάδα (6%) παραμένουν επίσης δημοφιλείς μεταξύ των ερωτηθέντων.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

06/12/2022
05/12/2022
02/12/2022
01/12/2022
30/11/2022
29/11/2022