Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΠρόσωπα στον ΤουρισμόΕυάγγελος Χρήστου Η ανάπτυξη του e-Tourism ραγδαία και αποφασιστική

Ευάγγελος Χρήστου Η ανάπτυξη του e-Tourism ραγδαία και αποφασιστική

Ηλικία: 32 Τόπος γέννησης: Θεσσαλονίκη Οικογενειακή κατάσταση: Aγαμος Χόμπι: Ταξίδια, διάβασμα, συλλογή παλαιών κρασιών Ζώδιο: Ζυγός με ωροσκόπο Τοξότη Που Σπούδασε: * Πτυχίο στην Διοίκηση Επιχειρήσεων Φιλοξενίας (B.A. in Hospitality […]

Ηλικία: 32

Τόπος γέννησης: Θεσσαλονίκη

Οικογενειακή κατάσταση: Aγαμος

Χόμπι: Ταξίδια, διάβασμα, συλλογή παλαιών κρασιών

Ζώδιο: Ζυγός με ωροσκόπο Τοξότη

Που Σπούδασε:

* Πτυχίο στην Διοίκηση Επιχειρήσεων Φιλοξενίας (B.A. in Hospitality Management), Anglia University, U.K.
* Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στο Μάνατζμεντ (Pg.Dip. in Management), University of Leicester, U.K.
* Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στο Μάρκετινγκ (CIM Dip.M. in Marketing), Chartered Institute of Marketing, U.K.
* Πιστοποιητικό Μεταπτυχιακής Εκπαίδευσης στην Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
* Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης στην Διοίκηση Επιχειρήσεων (M.B.A. – Master in Business Administration), University of Wales, U.K.

Που Δούλεψε:

* Hospitality Systems Management Developments, (Μεγ. Βρετανία): Σύμβουλος Μάρκετινγκ και Έρευνας Αγοράς για ξενοδοχειακές επιχειρήσεις
* Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο: Ανάπτυξη και συγγραφή ειδικού εκπαιδευτικού υλικού για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση
* ΕΟΤ – Σχολή Τουριστικής Εκπαίδευσης Μακεδονίας: Καθηγητής Τμήματος Μετεκπαίδευσης
* Hotel Dion: Deputy manager
* Ξενοδοχείο Ξενία Παλιουρίου: Receptionist
* ΕΟΤ – Camping Paliouri: Security

Που Δουλεύει Τώρα:

* Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων, Επιστημονικός Συνεργάτης (υπεύθυνος διδασκαλίας των μαθημάτων Τουριστικού & Ξενοδοχειακού Μάρκετινγκ, και Έρευνας Τουριστικής Αγοράς)
Σύμβουλος μάρκετινγκ και μάνατζμεντ τουριστικών επιχειρήσεων (προσωπική επιχείρηση)

Πόσες ώρες την ημέρα εργάζεται;

Όσες χρειάζεται! Δεν μου μένει χρόνος να τις μετρήσω…

Που είναι μέλος:

* Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου και της Εκτελεστικής Επιτροπής (Εκλεγμένος Γεν. Γραμματέας & Ταμίας) του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για την Ξενοδοχειακή & Επισιτιστική Εκπαίδευση (European Council on Hotel, Restaurant & Institutional Education)
* Chartered Institute of Marketing: Τακτικό μέλος (MCIM) & Chartered Marketer)
* Hotel & Catering International Management Association: Τακτικό μέλος (MHCIMA)
* International Council for Hospitality & Institutional Education (CHRIE): Τακτικό μέλος
* International Association of Scientific Experts in Tourism (AIEST): Τακτικό μέλος
* Institute of Sales & Marketing Management: Τακτικό μέλος (ΜISMM)
* Market Research Society: Τακτικό μέλος (ΜMRS)
* Ελληνικό Ινστιτούτο Μάρκετινγκ: Τακτικό μέλος
* Ένωση Δημοσιογράφων & Συγγραφέων Τουρισμού Ελλάδος: Τακτικό μέλος

Τι πιστεύει:

Ποιοι άλλοι τουριστικοί κλάδοι του φαίνονται ενδιαφέροντες;

α) Οι αεροπορικές εταιρίες
β) Ο πολιτιστικός τουρισμός

Ποια άλλη εταιρία εκτός από την δική του ή αυτή που εργάζεται θαυμάζει περισσότερο και γιατί;

Την Ritz-Carlton, για τον τρόπο που αντιμετωπίζει την ολική ποιότητα και την Emirates για την “ατμόσφαιρα” που δημιουργεί εν πτήση

Ποια προσωπικότητα εν ζωή θαυμάζει και γιατί;

Τον Akio Morita (ιδρυτή της Sony) για το εμπνευσμένο του μάρκετινγκ και τον οραματισμό του.

Οικογένεια ή καριέρα και γιατί;

Για την ώρα δεν αντιμετωπίζω αυτό το δίλημμα. Όταν έρθει η ώρα για οικογένεια θα επιδιώξω την αρμονική ισορροπία μεταξύ των δύο.

Αγαπημένος προορισμός διακοπών, για Ελλάδα και εξωτερικό;

Ελλάδα: η Χαλκιδική (όπως λέμε εδώ στην Θεσσαλονίκη, καλή και η Χαβάη αλλά σαν την Χαλκιδική δεν έχει πουθενά…). Πρόσφατα όμως ερωτεύτηκα και την Σαντορίνη!
Εξωτερικό: Ψαροχώρι στην Κορνουάλη, και ζούγκλα στην Ιάβα.

Στιγμές στην καριέρα του:

Ποια ήταν η πιο αστεία στιγμή στην καριέρα του;

Σε ένα κορφοβούνι, σερβίροντας τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ενώ δίπλα έπεφταν βόμβες (σε άσκηση με πραγματικά πυρά της Πολεμικής Αεροπορίας…)

Ποια ήταν η πιο δύσκολη στιγμή στην καριέρα του;

Δεν πιστεύω στις δυσκολίες. Υπάρχουν μόνο προκλήσεις και προβλήματα που πρέπει να λυθούν.

Επίκαιρες Ερωτήσεις:

Ποιο πιστεύει ότι είναι το μέλλον του τουρισμού για την Ελλάδα την ερχόμενη 10ετία;

1. Οι αριθμοί θα συνεχίσουν να ευημερούν, ότι και αν συνεπάγεται αυτό.
2. Η δομή της τουριστικής βιομηχανίας θα αλλάξει ριζικά και οι συγχωνεύσεις (οριζόντιες και κάθετες) μεταξύ αμιγώς τουριστικών και μή επιχειρήσεων θα έχουν τον πρώτο λόγο.
3. Η ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών και του e-Tourism θα είναι ραγδαία, και ως ένα βαθμό αποφασιστική για το ποιες επιχειρήσεις θα επιβιώσουνε.

Ποιό θεωρεί ως φλέγον θέμα του τουρισμού αυτή την εποχή;

Η έλλειψη επαγγελματισμού στον χώρο και η συχνή δυσκολία κατανόησης από πολλές επιχειρήσεις του γεγονότος ότι το κλειδί της επιτυχίας βασίζεται στην ικανοποίηση των αναγκών των καταναλωτών.

Κατά πόσο είναι έτοιμοι οι απόφοιτοι των ελληνικών τουριστικών σχολών, όλων των βαθμίδων, να ανταγωνιστούν στην αγορά εργασίας και να απαιτήσουν ανάλογη με τις σπουδές τους θέση;

Θεωρητικά, είναι αδύνατο να δοθεί μια απόλυτα αντικειμενική απάντηση, η οποία να καλύπτει όλους τους απόφοιτους όλων των ελληνικών τουριστικών σχολών, όλων των βαθμίδων. Σε κάποιες περιπτώσεις, υπάρχουν απόφοιτοι που απαιτούν (και βρίσκουν) θέση ανάλογη με τις σπουδές τους.
Στην πράξη όμως, υπάρχουν αντικειμενικά προβλήματα τα οποία συχνά εμποδίζουν πολλούς απόφοιτους (κυρίως της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης) από το να είναι σε θέση να απαιτήσουν ανάλογη με τις σπουδές τους θέση:
1. Κάποια προγράμματα σπουδών βασίζονται υπέρμετρα στην ανάπτυξη των πρακτικών δεξιοτήτων, με αποτέλεσμα αρκετοί απόφοιτοι να μην έχουν το ανάλογο θεωρητικό υπόβαθρο και ούτε να αναπτύσσουν κριτική σκέψη.
2. Κάποια άλλα προγράμματα σπουδών βασίζονται υπέρμετρα στην ανάπτυξη της θεωρητικής γνώσης, με αποτέλεσμα αρκετοί απόφοιτοι να μην αναπτύσσουν επαρκείς τεχνικές ή διοικητικές (ανάλογα με την εκπαιδευτική βαθμίδα).
3. Κάποια άλλα προγράμματα σπουδών δεν εστιάζονται σε κάποιο σαφώς προσδιορισμένο γνωστικό αντικείμενο του τουρισμού, αλλά στοχεύουν στην παροχή ασύνδετης μεταξύ της γνώσης.
4. Μερίδιο της ευθύνης έχουν και αρκετοί διδάσκοντες, οι οποίοι είτε δεν έχουν επαρκή επαγγελματική εμπειρία, είτε δεν έχουν κάνει τις σπουδές που θα έπρεπε να έχουν κάνει για την θέση που κατέχουν, είτε γιατί επιδεικνύουν αδιαφορία στο έργο τους (λόγω άγνοιας ή έλλειψης ενδιαφέροντος και κινήτρων).
5. Μερίδιο της ευθύνης έχουν και πολλές τουριστικές επιχειρήσεις, οι οποίες σκέφτονται κοντόφθαλμα και ενδιαφέρονται περισσότερο για την μείωση του κόστους της μισθοδοσίας τους αντί για την πρόσληψη ειδικευμένου και σωστά καταρτισμένου ανθρώπινου δυναμικού.
6. Αρκετοί απόφοιτοι τουριστικών σχολών (ιδιαίτερα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης) σπούδασαν το συγκεκριμένο αντικείμενο κατά τύχη. Όμως, η συντριπτική πλειοψηφία από τους απόφοιτους αυτούς δεν είχαν την κύρια ευθύνη για το γεγονός αυτό. Σημαντικό μερίδιο της ευθύνης έχει το ευρύτερο (μη τουριστικό) εκπαιδευτικό μας σύστημα.

Ας σημειωθεί όμως, ότι τα παραπάνω σχόλια δεν αφορούν ούτε το σύνολο των ελληνικών τουριστικών σχολών, ούτε το σύνολο των προγραμμάτων σπουδών, ούτε το σύνολο των εκπαιδευτικών, ούτε το σύνολο των επιχειρήσεων. Όπως τονίστηκε και παραπάνω, είναι αδύνατο να δοθεί μια αντικειμενική απάντηση που να καλύπτει όλους τους απόφοιτους όλων των ελληνικών τουριστικών σχολών, όλων των βαθμίδων. Πάντως το πρόβλημα της τουριστικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα είναι υπαρκτό, και πρέπει κάποια στιγμή όλοι οι ενδιαφερόμενοι να ασχοληθούν σοβαρά με την επίλυσή του.

Τα ελληνικά εκπαιδευτικά ιδρύματα, και ιδίως αυτά που προσφέρουν τουριστική εκπαίδευση, έχουν συνεργασία και άμεση επαφή με την τουριστική βιομηχανία, ελληνική και διεθνή;

Αναλόγως με το πώς προσδιορίζεται η “συνεργασία και η άμεση επαφή”! Κάποια ιδρύματα έχουν καλή συνεργασία, κάποια έχουν απλώς μια επαφή, και κάποια άλλα βρίσκονται στον δικό τους κόσμο. Με βάση την εμπειρία μου, έχω καταλάβει ότι στις περισσότερες περιπτώσεις δεν είναι τόσο τα ιδρύματα που αναπτύσσουν επαφή με την τουριστική βιομηχανία με συστηματικό και οργανωμένο τρόπο, όσο ορισμένοι διδάσκοντες οι οποίοι παίρνουν προσωπικές πρωτοβουλίες και αξιοποιούν τις εμπειρίες και τις γνωριμίες τους.

Αντίστροφη Ερώτηση: “Πως τα καταφέρνετε και είστε πάντα ενήμεροι για ότι συμβαίνει στον τουριστικό χώρο;”

Τι άλλα νέα;

TDN: Απαιτείται διαρκής επαγρύπνηση, τόσο για να διατηρούμε ενημερωμένο το TravelDailyNews στην ελληνική και αγγλική του έκδοση, όσο και για να παρακολουθούμε τις εξελίξεις στον χώρο του internet που τρέχουν με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Πρέπει όμως να είμαστε αντικειμενικοί και να πούμε ότι απέχουμε ακόμα αρκετά από τον στόχο μας.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024