Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΠρόσωπα στον ΤουρισμόΝικόλαος Νικολαΐδηςαναζήτηση νέων τρόπων και μεθόδων για την προσέγγιση πελατών

Νικόλαος Νικολαΐδηςαναζήτηση νέων τρόπων και μεθόδων για την προσέγγιση πελατών

Ηλικία: 31 Τόπος γέννησης: Αθήνα Οικογενειακή κατάσταση: Aγαμος Χόμπι: Ταξίδια, σκι, rafting, μουσική Ζώδιο: Ταύρος Που Σπούδασε: 1996-1997 M.Sc. Tourism Management School of Leisure & Food Management – Sheffield Hallam […]

Ηλικία: 31

Τόπος γέννησης: Αθήνα

Οικογενειακή κατάσταση: Aγαμος

Χόμπι: Ταξίδια, σκι, rafting, μουσική

Ζώδιο: Ταύρος

Που Σπούδασε:

1996-1997 M.Sc. Tourism Management
School of Leisure & Food Management – Sheffield Hallam University, Sheffield, United Kingdom
1991-1996 B.Sc. Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων
Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας – Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων, Τ.Ε.Ι. Αθήνας.
1989-1990 Προγραμματιστής Η/Υ
Ο.Α.Ε.Δ., Αθήνα
1991-2002 Παρακολούθησε αρκετά σεμινάρια με θέματα:
(Διοίκηση Ολικής Ποιότητας, Συνεδριακός τουρισμός, Πωλήσεις Τουριστικών Πακέτων, Δημόσιες Σχέσεις, Πυρασφάλεια, κ.ά.)

Που Δούλεψε:

2000 Απογευματινός Διευθυντής & Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής
Holiday Inn Athens
1999-2000 Εισηγητής σε Σεμινάρια Τουριστικού Περιεχομένου
Κ.Ε.Κ. ¶ποψη, Πειραιάς
1996 Υπεύθυνος Πωλήσεων Τουριστικών Πακέτων Διακοπών
E.D.I. Holidays – Εταιρία Χρονομεριστικής Μίσθωσης (Timesharing), Αθήνα.
1995-1996 Reception & Control Office Assistant
Radisson Edwardian Hotels, London, United Kingdom
1995 Assistant Credit Manager
Capsis Resort Beach Hotel, Κρήτη
1993-1995 Υπεύθυνος Βάρδιας Μηχανογράφησης
International Life, Αθήνα

Που Δουλεύει Τώρα:

Εταιρία : Holiday Inn Athens

Θέση : Απογευματινός Διευθυντής & Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής

Πόσες ώρες την ημέρα εργάζεται;

Το ωράριο είναι ελεύθερο ανάλογα με τις ανάγκες της επιχείρησης, αλλά κατά μέσο όρο ξεπερνά τις 10 ώρες ανά ημέρα.

Που είναι μέλος:

1. Πανελλήνιο Σύλλογο Αποφοίτων Τουριστικών Επιχειρήσεων
2. Σύλλογο Αποφοίτων του Sheffield Hallam University
3. Συνδρομητής Διεθνών Τουριστικών Περιοδικών & Εντύπων

Τι πιστεύει:

Ποιοι άλλοι τουριστικοί κλάδοι σας φαίνονται ενδιαφέροντες;

Κάθε τουριστικός κλάδος έχει το δικό του ενδιαφέρον. Προσωπικά όμως με ενδιαφέρουν περισσότερο οι ειδικές τουριστικές υποδομές που έχουν σχέση με μορφές τουρισμού όπως ο θεματικός, ο συνεδριακός, ο χειμερινός, ο θρησκευτικός κ.τ.λ. Δυστυχώς αυτές οι μορφές τουρισμού δεν έχουν αναπτυχθεί στην Ελλάδα με αποτέλεσμα να υστερούμε σε αυτούς τους κλάδους έναντι των ανταγωνιστών μας.

Ποια άλλη εταιρία εκτός από την δική σας ή αυτή που εργάζεται θαυμάζετε περισσότερο και γιατί;

Θαυμάζω την αεροπορική εταιρία EasyJet του Ελληνοκύπριου επιχειρηματία Στέλιου Χατζηϊωάννου, διότι κατάφερε σε σύντομο χρονικό διάστημα να θεωρείται πλήρως ανταγωνιστική σε προορισμούς όπου κυριαρχούσαν στο παρελθόν αεροπορικές εταιρίες κολοσσοί (British Airways, Virgin). Οι κρατήσεις εισιτηρίων μέσω του διαδικτύου (Internet) και μια σειρά άλλων έξυπνων κινήσεων μείωσε το λειτουργικό κόστος της εταιρίας με συνακόλουθα πλεονεκτήματα για τους πελάτες (οικονομικά εισιτήρια, ταχύτητα εξυπηρέτησης). Επίσης υπήρξε από τις λίγες αεροπορικές εταιρίες που διατήρησαν τα κέρδη τους μετά το τρομοκρατικό χτύπημα τις 11ης Σεπτεμβρίου σε αντίθεση με άλλες αεροπορικές εταιρίες που κατέρρευσαν.

Ποια προσωπικότητα εν ζωή θαυμάζει και γιατί;

Θαυμάζω αρκετές προσωπικότητες που είναι αυτοδημιούργητες, έχουν όραμα και φαντασία και πραγματοποιούν τους στόχους τους. Ανθρώπους που κατάφεραν κάτω από δύσκολες συνθήκες να επιβιώσουν και να πετύχουν.
Αν έπρεπε να διαλέξω μια τέτοια προσωπικότητα αυτή θα ήταν ο πατέρας μου.

Οικογένεια ή καριέρα και γιατί;

Και τα δύο. Δεν κάνω ούτε συμβιβασμούς ούτε εκπτώσεις. Αυτή τη χρονική περίοδο προέχει η καριέρα μου, αλλά θέλω να πιστεύω πως έτσι κτίζονται οι βάσεις για μια οικογένεια που θα μπορεί να έχει τη δυνατότητα επιλογών στη ζωή. Η εποχή μας είναι δύσκολη για ρομαντισμούς για το λόγο αυτό ο θεσμός της οικογένειας μπορεί να περιμένει λίγο ακόμη.

Αγαπημένος προορισμός διακοπών, για Ελλάδα και εξωτερικό;

Όλα τα Ελληνικά νησιά με αποκορύφωμα τη Σαντορίνη που έχει μια μοναδική άγρια ομορφιά ενώ ταυτόχρονα αναδύει μια πρωτόγνωρη ηρεμία.
Από το εξωτερικό θα επέλεγα τη Βαρκελώνη που πέρα από τα θαυμάσια αρχιτεκτονικά κτίσματα διαθέτει ζωή και αύρα Ελλάδας καθώς επίσης το μαγευτικό Εδιμβούργο στη Σκωτία .
Στιγμές στην καριέρα του:

Ποια ήταν η πιο αστεία στιγμή στην καριέρα σας;

Μικρά αστεία περιστατικά έχουν συμβεί κατά τη διάρκεια της καριέρας μου
χωρίς όμως κάποιο να ξεχωρίζει ιδιαίτερα.

Ποια ήταν η πιο δύσκολη στιγμή στην καριέρα σας;

Το ξεκίνημα. Όταν κατά τη διάρκεια πολλών συνεντεύξεων που έδωσα, διαπίστωσα ότι άνθρωποι με περιορισμένα προσόντα που για κάποιους λόγους κατείχαν θέσεις κλειδιά, θα αποφάσιζαν για το μέλλον μου. Ελάχιστοι ήταν αυτοί που ήταν πρόθυμοι να εντάξουν στο δυναμικό τους ένα νέο φιλόδοξο πρόσωπο και να δουν τι πραγματικά αξίζει.

Επίκαιρες Ερωτήσεις:

Ποιο είναι το μέλλον του τουρισμού την επόμενη δεκαετία στην Ελλάδα;

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2004 θα αποτελέσουν την επόμενη δεκαετία τη μεγάλη ευκαιρία για μακροχρόνια ανάπτυξη του τουρισμού μας. Θα του παρασχεθεί η δυνατότητα να ξεπεράσει τα σημερινά προβλήματα και να σημειώσει ποιοτικό άλμα, υπό την προϋπόθεση ότι δημόσιοι και ιδιωτικοί φορείς θα “εκμεταλλευτούν” την ευκαιρία. Πρόκειται για ένα γεγονός που θα μπορούσε με την κατάλληλη πολιτική να μετατραπεί σε αναπτυξιακό ορόσημο.
Όμως οι Ολυμπιακοί αγώνες δεν είναι πανάκεια. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του ΣΕΤΕ σε συνεργασία με την εταιρία Andersen, οι κρατικές δαπάνες για την τουριστική ανάπτυξη στην Ελλάδα είναι ιδιαίτερα χαμηλές, σε σχέση με τις αντίστοιχες των υπόλοιπων ανταγωνιστριών χωρών (Ισπανία, Πορτογαλία, Κύπρο, Τουρκία, Αίγυπτο). Χωρίς να θέλω να προβώ στην αναφορά στατιστικών στοιχείων, είναι γεγονός ότι υπολειπόμαστε έναντι των ανταγωνιστριών χωρών σε εγκαταστάσεις τουριστικής υποστηρικτικής υποδομής όπως ανεξάρτητα συνεδριακά κέντρα, εγκαταστάσεις γκολφ, μαρίνες, θεματικά πάρκα. Αν δεν επενδυθούν πολύ μεγαλύτερα ποσά στην επικοινωνία, στο μάρκετινγκ και στην ποιοτική αναβάθμιση τότε οι ευκαιρίες που ανοίγονται για τον τουρισμό μας θα χαθούν και τα χρόνια που θα ακολουθήσουν κάθε άλλο παρά ευχάριστα θα είναι.

Ποιες είναι οι νέες τάσεις στα ελληνικά ξενοδοχεία, από πλευράς εξυπηρέτησης πελατών, κτιριακών διευκολύνσεων ;

Αποτελεί κοινή παραδοχή ότι ζούμε σε ένα ιδιαιτέρως ανταγωνιστικό διεθνές τουριστικό περιβάλλον, που τα ελληνικά ξενοδοχεία για να παραμείνουν ανταγωνιστικά πρέπει να αναζητήσουν νέους τρόπους και μεθόδους προσέγγισης πελατών προβάλλοντας έτσι τα συγκριτικά πλεονεκτήματά τους.
Οι νέες τάσεις επιτάσσουν σύγχρονες κτιριακές εγκαταστάσεις με διευκολύνσεις για άτομα με ειδικές ανάγκες, οργανωμένα ξενοδοχειακά συγκροτήματα τα οποία να παρέχουν υπηρεσίες θαλασσοθεραπείας και άνετα δωμάτια που να προσφέρουν όσο το δυνατόν περισσότερες ευκολίες.
Οι σύγχρονες κτιριακές εγκαταστάσεις όμως και οι διευκολύνσεις που μπορούν να προσφέρουν στους πελάτες δεν είναι εφικτές από όλα τα υπάρχοντα ξενοδοχεία αλλά κυρίως από τις μεγάλες αλυσίδες που κατά περιόδους προβαίνουν σε ανακαινίσεις ή αναπτύσσουν νέες ξενοδοχειακές μονάδες. Αυτό που δύναται να επιτευχθεί όμως από το σύνολο των ελληνικών ξενοδοχείων είναι η αξιοποίηση του ανθρώπινου παράγοντα που παίζει σημαντικό ρόλο στην προσφορά του τουριστικού προϊόντος, τόσο από πλευράς παραγωγικότητας όσο και από απόψεως ποιότητας. Η προσφορά του τουριστικού προϊόντος από τον εργαζόμενο πρέπει να διέπεται από επαγγελματική ευσυνειδησία, ειδίκευση και αξιοπρεπή επικοινωνία. Για να επιτευχθούν όμως αυτοί οι στόχοι απαιτείται εκπαίδευση και υψηλού επιπέδου μάνατζμεντ που δυστυχώς παρατηρείται μόνο στις μεγάλες αλυσίδες πολυτελών ξενοδοχείων.

Πως θα χαρακτηρίζατε τους απόφοιτους των τουριστικών σχολών της Ελλάδας; του εξωτερικού; και πως τα στελέχη σας που προέρχονται από μη τουριστικές σχολές; ποιο είναι το επίπεδο τουριστικών σπουδών στη χώρα μας;

Η τουριστική εκπαίδευση αποτελεί μεγάλο κεφάλαιο του τουριστικού γίγνεσθαι και μόνο κάποιες γενικές διαπιστώσεις μπορούν να αναφερθούν στο παρών ανάγνωσμα. ¶λλωστε θα έπρεπε να γίνει λεπτομερής ανάλυση της ιδιωτικής με τη δημόσια τουριστική εκπαίδευση, οι διαφορές τους, καθώς και η προσφορά τους στον τουρισμό.
Στο σύνολο της τουριστικής εκπαίδευσης το επίπεδο των τουριστικών σπουδών στη χώρα μας βρίσκεται σε καλό επίπεδο αλλά επιδέχεται βελτιώσεις. Το πρόβλημα έγκειται περισσότερο στην παραγωγή ικανών και εξειδικευμένων στελεχών που αποτελεί ένα από τα σοβαρότερα μειονεκτήματα της τουριστικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα.
Οι απόφοιτοι των κρατικών ελληνικών τουριστικών σχολών έχουν καλή θεωρητική εκπαίδευση αλλά τους λείπει η πρακτική και εξειδικευμένη κατάρτιση. Τα προγράμματα σπουδών που συμπεριλαμβάνουν κάποιο χρονικό διάστημα πρακτικής άσκησης σε τουριστικές επιχειρήσεις αποτελούν με κάποιες εξαιρέσεις τυπικό μέρος του κύκλου σπουδών και όχι ουσιαστικό. Τον ρόλο αυτό της τυπικής πρακτικής άσκησης ενισχύουν οι περισσότερες ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις που προσλαμβάνουν κάποιον σπουδαστή όχι για να τον εκπαιδεύσουν αλλά για να καλύψει τις υπάρχουσες ανάγκες της επιχείρησης με χαμηλό οικονομικό αντάλλαγμα.
Σε αντίθεση στο εξωτερικό παρατηρείται οι απόφοιτοι των τουριστικών σχολών να έχουν μεγαλύτερη επαφή με τις τουριστικές επιχειρήσεις, που έχουν γνωρίσει κατά τη διάρκεια των σπουδών τους, καθώς επίσης έχουν μεγαλύτερη εξειδίκευση από τα πιο οργανωμένα προγράμματα σπουδών. Σε αυτή την κατεύθυνση κινούνται οι ιδιωτικές τουριστικές σχολές στην Ελλάδα που προσπαθούν να ακολουθήσουν τα σύγχρονα διεθνή πρότυπα.
Αναφορικά με την επιχείρηση που εργάζομαι όλα τα στελέχη προέρχονται από τουριστικές σχολές γεγονός που συμβάλει στην καλύτερη και αποδοτικότερη λειτουργία της.

Ποια παράπονα κάνουν πιο συχνά οι πελάτες των ελληνικών ξενοδοχείων πόλεων και πως θα μπορούσαν τα ξενοδοχεία να βελτιώσουν την εξυπηρέτηση τους με στόχο την μείωση αυτών των παραπόνων.

Ο κάθε πελάτης ανάλογα με τις εμπειρίες και τον τρόπο ζωής του έχει συγκεκριμένες προσδοκίες αναφορικά με τις προσφερόμενες τουριστικές υπηρεσίες και εκφράζει διαφορετικά παράπονα.
Στα ξενοδοχεία πόλεων που το μεγαλύτερο ποσοστό της πελατεία τους είναι “Business travelers”, εκφράζονται περισσότερο παράπονα που έχουν σχέση με τα δωμάτια (μέγεθος, τοποθεσία, διευκολύνσεις) ενώ ολοένα και περισσότερο αυξάνονται οι απαιτήσεις των πελατών αναφορικά με τις παρεχόμενες υπηρεσίες στο σύνολο των τμημάτων του ξενοδοχείου.
Η μείωση των παραπόνων επιτυγχάνεται με την καθημερινή έρευνα των αναγκών των πελατών και τη συνεχή αναζήτηση της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών εκ μέρους της διεύθυνσης των ξενοδοχείων.

Αντίστροφη Ερώτηση: “Τι θα ήθελε να ρωτήσει το TravelDailyNews;”

Δεν θα ήθελα να θέσω κάποιο συγκεκριμένο ερώτημα, αλλά να ευχηθώ στο TravelDailyNews να συνεχίσει να προσφέρει στην ενημέρωση πάνω στα τουριστικά δρώμενα, ενώ παράλληλα να επεκταθεί και σε άλλες δραστηριότητες προς όφελος του ελληνικού τουρισμού.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024