Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΤο Θέμα της ΕπικαιρότηταςΕπτά προβλέψεις της Booking.com για τον δημιουργικό επαναπροσδιορισμό των ταξιδιών το 2023
Τάσεις

Επτά προβλέψεις της Booking.com για τον δημιουργικό επαναπροσδιορισμό των ταξιδιών το 2023

Για να κατανοήσει το πως θα επανασχεδιαστούν τα ταξίδια το 2023, η Booking.com συμπεριέλαβε σε εκτενή έρευνά της περισσότερους από 24.000 ταξιδιώτες σε 32 χώρες και περιοχές, για να αποκαλύψει επτά αναδυόμενες ταξιδιωτικές τάσεις.

Οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο αισθάνονται σίγουρα πιο αισιόδοξοι για τα ταξίδια το 2023 σε σύγκριση με το 2022 και, παρά την τρέχουσα αστάθεια που παρατηρείται παγκοσμίως, σχεδόν τα 3/4 (72%) αναφέρουν ότι το ταξίδι θα αξίζει πάντα τον κόπο. Η διάθεση αλλάζει από ελπιδοφόρα αβεβαιότητα σε τολμηρή προσαρμοστικότητα. Αν το 2022 αφορούσε στη θριαμβευτική επιστροφή των ταξιδιών, το 2023 θα αφορά τη δημιουργική αναθεώρησή του μέσα στο χάος. Τίποτα δε θα είναι εκτός ορίων και “όλα παίζουν”, καθώς όλοι αναζητούν να βρουν τη σωστή ισορροπία σε έναν κόσμο αντιφάσεων.

Για να κατανοήσει το πως θα επανασχεδιαστούν τα ταξίδια το 2023, η Booking.com συμπεριέλαβε σε εκτενή έρευνά της περισσότερους από 24.000 ταξιδιώτες σε 32 χώρες και περιοχές, σε συνδυασμό με τις γνώσεις της ως κορυφαία ψηφιακή ταξιδιωτική πλατφόρμα, για να αποκαλύψει επτά αναδυόμενες ταξιδιωτικές τάσεις.

Σε μια εποχή γενικής αναταραχής, όπου ο πόλεμος, η αυξημένη κοινωνική πόλωση, ο αυξανόμενος πληθωρισμός και οι άμεσες ανησυχίες για την κλιματική αλλαγή συνεχίζουν να αλλάζουν ριζικά τον κόσμο, οι άνθρωποι βρίσκονται σε μια διελκυστίνδα πολλαπλών κατευθύνσεων, προσπαθώντας να συμβιβάσουν ό,τι είναι σημαντικό για αυτούς με τις απαιτήσεις της καθημερινής ζωής. Οι ταξιδιωτικές τάσεις για το 2023 αντικατοπτρίζουν αυτό το συναίσθημα, αποκαλύπτοντας ότι οι ανάγκες των ταξιδιωτών κινούνται προς πολλές διαφορετικές κατευθύνσεις για να προσαρμοστούν στις μεταβαλλόμενες εποχές.

Επιστροφή στον Παράδεισο

Καμουφλαρισμένες καμπίνες, κουζίνα με φωτιά κατασκήνωσης και πυξίδες. Το να είσαι εκτός ανίχνευσης θα είναι πιο περιζήτητο από ποτέ το 2023. Λίγα χρόνια χάους με φυσικές καταστροφές, πολιτικές αναταραχές και μια παγκόσμια πανδημία οδήγησαν ορισμένους να χάσουν την εμπιστοσύνη τους στον κόσμο και τις επίπλαστες ανέσεις της σύγχρονης ζωής. Σχεδόν οι μισοί (44%) των ταξιδιωτών παγκοσμίως ζητούν οι ταξιδιωτικές τους εμπειρίες να έχουν μια αίσθηση πιο ρεαλιστική και θέλουν διακοπές σε στυλ “εκτός δικτύου” για να ξεφύγουν από την πραγματικότητα (55%) και να ζήσουν τη ζωή μόνο με τα απολύτως απαραίτητα (44%). Οι ταξιδιώτες θέλουν επίσης να χρησιμοποιήσουν τα ταξίδια το 2023 ως ευκαιρία να μάθουν δεξιότητες επιβίωσης (58%), συμπεριλαμβανομένου του πως να προμηθεύονται καθαρό νερό (53%), να ανάβουν φωτιά χωρίς τίποτα (42%), να βρουν τροφή στην άγρια ​​φύση (39%) και -ακόμη κι αυτό- να μάθουν να προετοιμαστούν για μια καταστροφή μεγέθους Αποκάλυψης (39%). Θα υπάρξουν πιο φιλικές προς το περιβάλλον, “γήινες” διαμονές για να φιλοξενήσουν τους εξαντλημένους κατοίκους των πόλεων που αναζητούν απλότητα, καθώς και καταλύματα που θα προσφέρουν τρόπους στους επισκέπτες του πως να είναι πιο αυτάρκεις, π.χ. να προμηθεύονται και να προετοιμάζουν τα δικά τους γεύματα κατά τη διάρκεια της παραμονής τους. Ακόμη, προβλέπεται αύξηση των σχολών επιβίωσης στην άγρια ​​φύση, όπου οι ταξιδιώτες θα μαθαίνουν τις βασικές δεξιότητες που απαιτούνται για να ζήσουν μετά ένα κατακλυσμικό γεγονός. Ωστόσο, το “εκτός δικτύου” το 2023 δε σημαίνει απαραίτητα ολοκληρωτικά. Υπάρχει μια κοινή αντίληψη ότι σημαίνει την εγκατάλειψη της πολυτέλειας(56%), ωστόσο υπάρχει έντονη επιθυμία να συνδυαστούν και τα δύο, με το 48% να εξετάζει το ενδεχόμενο να ταξιδέψει “εκτός δικτύου»”, μόνο εάν αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μια πιο απολαυστική διαμονή. Και πόσο αποσυνδεδεμένος είναι πραγματικά ο ταξιδιώτης του 2023; Πάνω από το μισό (53%) δήλωσε ότι θα έχει μια αδιαπραγμάτευτη απαίτηση: η σύνδεση τηλεφώνου και Διαδικτύου στον προορισμό του είναι απαραίτητη – κάτι που αυτό αναμένεται να είναι εφικτό με το 5G.

“Ψηφιακοί” ταξιδιώτες

Κάποτε ήταν τα διαστημικά ταξίδια που ήταν φιλόδοξα και εκτός αυτού του κόσμου. Αλλά τώρα που αυτό συνέβη, πού είναι το μετά; Με σχεδόν τους μισούς ταξιδιώτες παγκοσμίως (43%) να αναφέρουν ότι θα στραφούν στην εικονική πραγματικότητα τον επόμενο χρόνο για να εμπνευστούν για τις επιλογές των διακοπών τους, τα ταξίδια εισέρχονται δυναμικά στον διαρκώς εξελισσόμενο 3D εικονικό χώρο του Metaverse το 2023. Με πάνω από το 1/3 (35%) των ταξιδιωτών να επιθυμούν να ξεκινήσουν μια πολυήμερη ταξιδιωτική εμπειρία VR ή AR, το Metaverse θα είναι κάτι παραπάνω από “δοκιμάστε πριν αγοράσετε”. Θα εκπαιδεύσει, θα ψυχαγωγήσει και θα εμπνεύσει τους ανθρώπους, ανοίγοντας μια πόρτα για άπειρες περιπέτειες. Οι ταξιδιώτες δεν θα περιορίζονται πλέον από τους νόμους της Φυσικής και θα μπορούν να πειραματιστούν με διαφορετικές ταξιδιωτικές εμπειρίες σε μια χρονιά που οι κόσμοι του Metaverse θα αρχίσουν να αναπαράγουν και να αναδημιουργούν εικονικούς προορισμούς. Μετά το 2023, η “απτική ανάδραση”, η χρήση της αφής για την επικοινωνία με τους χρήστες, θα κάνουν τα εικονικά ταξίδια μια πραγματικά καθηλωτική εμπειρία, προσφέροντας μια αξιόπιστη αίσθηση τρισδιάστατης αφής, όπως η αίσθηση των κόκκων της άμμου και η ζεστασιά του ήλιου. Οι ταξιδιώτες θα γίνουν πιο τολμηροί στις επιλογές του πραγματικού ταξιδιού τους, αφού θα μπορέσουν να επισκεφθούν τους προορισμούς πρώτα στο Metaverse μέσω των διαδικτυακών τους avatars – ιδιαίτερα βολικό για όσους μπορεί να αισθάνονται άγχος να δοκιμάσουν κάτι νέο, με 46% περισσότερες πιθανότητες να ταξιδέψουν σε προορισμούς που δε θα είχαν σκεφτεί προηγουμένως, αν δεν τους είχαν βιώσει πρώτα ψηφιακά. Ενώ το Metaverse θα προσφέρει έναν νέο τρόπο ταξιδιωτικής εμπειρίας ταξιδιού το επόμενο έτος, δε θα εμποδίσει τους ανθρώπους να κάνουν κράτηση εισιτηρίου για τον επόμενο προορισμό τους, καθώς τρεις στους πέντε (60%) πιστεύουν ότι μια εικονική εμπειρία δεν ικανοποιεί αρκετά από την πραγματική.

Απόλαυση στη “ζώνη ανασφάλειας”

Ο κόσμος είναι έτοιμος να γνωρίσει άλλους πολιτισμούς και νέες εμπειρίες. Οι μισοί (50%) των διεθνών ταξιδιωτών θέλουν να βιώσουν ένα πλήρες πολιτισμικό σοκ το 2023 – είτε πρόκειται για ταξίδια κάπου με εντελώς διαφορετικές πολιτιστικές εμπειρίες και γλώσσες (51%) είτε για εξερεύνηση λιγότερο γνωστών πόλεων με κρυμμένα “διαμάντια” (30%). Το 2023 οι ταξιδιώτες θα αναζητήσουν μοναδικές, απολαυστικές διακοπές, που σοκάρουν και εκπλήσσουν. Με σχεδόν τα 3/4 (73%) να ανυπομονούν να βιώσουν ταξίδια εκτός της “ζώνης άνεσής” τους, που τους ωθούν στα όρια, θα υπάρξει μια εισροή εξειδικευμένων εμπειριών που θα ενθαρρύνουν τους ανθρώπους να φτάσουν τις ταξιδιωτικές τους αποδράσεις στα άκρα. Σχεδόν οι μισοί (47%) αναζητούν την πιο εξωτική λιχουδιά του κόσμου, ενώ το 38% θέλει να χρησιμοποιήσει τις διακοπές του για εξερεύνηση UFO ή περιηγήσεις εντοπισμού εξωγήινων. Δεν αποτελεί έκπληξη ότι αυτός ο ταξιδιώτης είναι “φτερό στον άνεμο”, με τρεις στους δέκα (28%) να θέλουν να αγοράσουν ένα εισιτήριο απλής μετάβασης το 2023 και μετά να ακολουθήσουν το ένστικτό τους όπου τους πάει.

Αξία στις “παλιές καλές μέρες”

Εν μέσω της παγκόσμιας αστάθειας και της επιθυμίας για απόδραση, οι άνθρωποι σκοπεύουν σε ταξιδιωτικές εμπειρίες που παραπέμπουν σε πιο απλές εποχές, με νοσταλγικές αποδράσεις (88%) που προσφέρουν τη συγκίνηση της αναβίωσης αλλοτινών ημερών. Υπάρχει μια επιθυμία – ακόμα και για τους millennials και τους Gen-Z που δεν το έζησαν ποτέ – να χαθούν στον ρομαντισμό μιας προ-ψηφιακής εποχής, με σχεδόν το 1/4 (23%) των ταξιδιωτών να επιζητούν εμπειρίες που προκαλούν (ψευδείς) συγκινητικές μνήμες περασμένων εποχών, όπως π.χ. επισκέψεις σε τοπόσημα ή αξιοθέατα που εμφανίζονται σε εμβληματικές ρετρό ταινίες ή επιλογή λεωφορείου ως κύριου μέσου μεταφοράς για να ζήσουν το ομαδικό πνεύμα των σχολικών εκδρομών. Οι ταξιδιώτες δεν χάνουν πλέον την ευκαιρία να παίξουν για χάρη της ξεκούρασης και της χαλάρωσης, αναζητώντας ολοένα και περισσότερο την αδρεναλίνη των θεματικών πάρκων (61%), αντλώντας από τη φαντασία δραστηριότητες όπως οι αίθουσες απόδρασης. Με τους “millennials” να είναι πλέον γονείς μικρών παιδιών, θα αυξηθούν οι προορισμοί που προηγουμένως ήταν δημοφιλείς στις δεκαετίες του ’80 και του ’90. Οι millennials θα είναι οι πρώτοι που θα κάνουν κράτηση καταλυμάτων με θέμα την εποχή ξανά που έχουν κοντά στην καρδιά τους και πιθανότατα θα το κάνουν με την οικογένειά τους στο πλευρό τους (54%) με ταξίδια πολλών γενεών -τύπου “επανασύνδεσης”- στην κορυφή της ταξιδιωτικής ατζέντας το 2023.

“Προσκυνηματικά” ταξίδια στη γαλήνη και την απόλαυση

Τα ταξίδια πρόκειται να ανεβάσουν την ευεξία νου, σώματος και ψυχής στο επόμενο επίπεδο το 2023 – μια πλήρως καθηλωτική, χωρίς περιορισμούς προσέγγιση για την επίτευξη της ηρεμίας και της ευχαρίστησης, συμπεριλαμβανομένων λιγότερο συμβατικών τρόπων ευδαιμονίας. Οι αποδράσεις διαλογισμού είναι πάντα δημοφιλείς στους διεθνείς ταξιδιώτες (44%), ενώ δύο στους πέντε (40%) στοχεύουν να βρουν ηρεμία σε ένα ήσυχο καταφύγιο και περισσότερα από τα 2/5 (42%) θέλουν ένα διάλειμμα που εστιάζει στην ψυχική υγεία, ή σε αυτό που βοηθά σε ορόσημα ζωής, όπως η εμμηνόπαυση ή η εγκυμοσύνη. Για όσους αναζητούν βελτιωμένες πνευματικές εμπειρίες, εναλλακτικές ουσίες, όπως η κάνναβη ή τα ψυχεδελικά φυτικής προέλευσης, όπως η ayahuasca ή τα μανιτάρια, θα γίνουν μια πιο mainstream προσφορά, με το 36% πρόθυμο να δοκιμάσει αυτό το είδος πειραματικής εμπειρίας ευεξίας ως μέρος των ταξιδιών του το 2023. Οι αυξανόμενες συζητήσεις στη δημόσια σφαίρα γύρω από τη σεξουαλική ευημερία, την ευχαρίστηση και τον προσωπικό προσανατολισμό ενθαρρύνουν περισσότερους ανθρώπους να αφιερώσουν χρόνο σε μια ερωτική απόδραση (36%). Πολυγαμικά (Polyamorous) θέρετρα, κατασκηνώσεις bondage και θέρετρα αφιερωμένα στο να βοηθούν τους ανθρώπους να εμβαθύνουν διακριτικά σε συγκεκριμένα φετίχ και διαστροφές προβλέπεται να γίνουν πιο mainstream το 2023, παρέχοντας έναν ασφαλή χώρο στους ταξιδιώτες να εξερευνήσουν τις σεξουαλικές τους επιθυμίες μακριά από το σπίτι.

Προς μια μεγάλη, εργασιακή απόδραση

Ένα βήμα αλλαγής από την “εργασία από οπουδήποτε” (που είναι πλέον σχεδόν τόσο συνηθισμένη όσο η ετήσια άδεια) αποτελεί το ότι οι εργαζόμενοι επιθυμούν όλο και περισσότερο να διατηρήσουν τον χρόνο των διακοπών τους για πλήρη απόδραση. Ένα σημαντικό ποσοστό (66%) θέλει τα ταξίδια τους να είναι αυστηρά απαλλαγμένα από την εργασία το 2023, και ενώ σχεδόν οι μισοί (49%) δεν ενδιαφέρονται να εργαστούν ενώ λείπουν. Ως εκ τούτου, τα ταξίδια για επαγγελματικούς λόγους θα επανέλθουν στην ημερήσια διάταξη το 2023. Αλλά σε αντίθεση με τα επαγγελματικά ταξίδια προ COVID, οι εργαζόμενοι τώρα αναζητούν περισσότερες ευκαιρίες για να δημιουργήσουν συντροφικότητα στην πραγματική ζωή –και μακριά από το γραφείο– αντανακλώντας την αυξανόμενη ζήτηση για ενσωμάτωση των επαγγελματικών ταξιδιών στο παραγωγικό παιχνίδι. Στην πραγματικότητα, το 44% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού ανυπομονεί να προγραμματίσει ο εργοδότης του ένα ταξίδι εργασίας “πραγματικής ζωής” για να φέρει κοντά τους ανθρώπους και λίγο περισσότερο από το μισό (51%) θα ήθελε να δει τον εργοδότη του να χρησιμοποιεί τα χρήματα που εξοικονομούνται από την τηλεργασία σε εταιρικά ταξίδια ή διαμονές. Έτσι, το 2023 θα δει μια αύξηση των επιχειρηματικών ταξιδιών σε χώρους διαμονής όπου η εστίαση θα είναι στην ενίσχυση των διαπροσωπικών σχέσεων και στην εταιρική αναψυχή και όχι στην εργασία. Οι επιχειρήσεις πρόκειται να δουν επίσης οφέλη από αυτό – περισσότεροι από τους μισούς (59%) εργαζομένους σε όλο τον κόσμο πιστεύουν ότι η εξερεύνηση νέων τόπων θα τους εμπνεύσει να είναι πιο παραγωγικοί στην εργασία τους.

Οικονομικές διακοπές μεν, με στοιχεία επίδειξης πλούτου δε

Με φόντο την παγκόσμια οικονομική αβεβαιότητα, οι ταξιδιώτες το 2023 θα συνεχίσουν να δίνουν μεν προτεραιότητα στα ταξίδια, αλλά θα έχουν μεγαλύτερη προσοχή στο πως να αξιοποιήσουν στο έπακρο τον ταξιδιωτικό προϋπολογισμό τους. Οι άνθρωποι θα εξακολουθούν να τοποθετούν τις ξέγνοιαστες αποδράσεις στην κορυφή της ατζέντας τους, με τους μισούς (50%) να λένε ότι η επένδυση σε χρόνο διακοπών παραμένει κορυφαία προτεραιότητα για αυτούς. Ωστόσο, το κλειδί, θα είναι το να είναι συνειδητοποιημένοι για τον προϋπολογισμό τους, με σχεδόν επτά στους δέκα (68%) να συνεχίζουν να δίνουν σημασία στα οικονομικά ταξίδια. Το 2023 ο σχεδιασμός των ταξιδιωτικών διαδρομών θα έχει γνώμονα τα οικονομικά, με τους ανθρώπους να σχεδιάζουν πιο αυστηρά αυτούς τους προϋπολογισμούς, εκμεταλλευόμενοι τις προσφορές και τον “έξυπνο” ταξιδιωτικό χρονοδιάγραμμα (63%), δίνοντας προτεραιότητα στην σχέση ποιότητας/τιμής με εκπτώσεις και προγράμματα επιβράβευσης (60%). Περισσότεροι από τους μισούς ταξιδιώτες (53%) θα προσπαθήσουν να εξοικονομήσουν χρήματα σκεπτόμενοι προορισμούς “εκτός εποχής” ή μεγαλύτερες διαδρομές στο ταξίδι, ενώ η πλειονότητα (61%) θα σχεδιάζει ταξίδια εκ των προτέρων, με την ελπίδα να εξασφαλίσει μια καλύτερη τιμή. Πάνω από τους μισούς (55%) πιστεύουν ότι η καλύτερη χρήση του προϋπολογισμού τους είναι να επιλέξουν μία ή δύο μεγαλύτερες σε διάρκεια διακοπές αντί για πολλά σύντομα διαλείμματα. Σε αυτό το πλαίσιο, πολλοί ταξιδιώτες είναι επίσης απροσδόκητα προετοιμασμένοι να πληρώσουν ακριβά –ακόμη και να κάνουν επίδειξη– για τα στοιχεία του ταξιδιού τους που έχουν τη μεγαλύτερη σημασία για αυτούς. Σχεδόν οι μισοί (49%) παραδέχονται ότι σχεδιάζουν να είναι πιο επιεικείς στις δαπάνες τους ενώ βρίσκονται σε διακοπές για να αναπληρώσουν την έλλειψη ταξιδιού τα τελευταία δύο χρόνια, ενώ το 43% σχεδιάζει να ξοδέψει πλουσιοπάροχα για να εξασφαλίσει ότι θα κάθε ταξιδιωτική του εμπειρία αξίζει τον κόπο.

Ο Arjan Dijk, Senior Vice President και Chief Marketing Officer της Booking.com σχολιάζει: “Αν τα τελευταία χρόνια μας έμαθαν κάτι, είναι ότι τα ταξίδια δεν πρέπει να θεωρούνται δεδομένα. Η φετινή έρευνα για τις ταξιδιωτικές προβλέψεις δείχνει το υπόγειο ‘ρεύμα’ σκόπιμων, παράδοξων συμπεριφορών. Καταδεικνύει επίσης ότι η επιθυμία για ταξίδια είναι ένας τρόπος για να αναζητήσουμε απαράμιλλες στιγμές ευτυχίας και απόδρασης ώστε να αντιμετωπίσουμε τη δύσκολης βαριά πραγματικότητα της επικαιρότητας”.

Η έρευνα “Travel Predictions 2023” που ανατέθηκε από την Booking.com πραγματοποιήθηκε σε δείγμα ενηλίκων που σχεδιάζουν να ταξιδέψουν για επαγγελματικούς λόγους ή για αναψυχή τους επόμενους 12-24 μήνες. Συνολικά ρωτήθηκαν 24.179 ερωτηθέντες σε 32 χώρες και περιοχές (συμπεριλαμβανομένων 1.014 από την Αργεντινή, 1.006 από την Αυστραλία, 505 από την Αυστρία, 504 από το Βέλγιο, 1.009 από τη Βραζιλία, 503 από τον Καναδά, 1.009 από την Κίνα, 1.010 από την Κολομβία 505 από την Κροατία, 505 από τη Δανία, 1.010 από τη Γαλλία, 1.001 από τη Γερμανία, 500 από το Χονγκ Κονγκ, 1.005 από την Ινδία, 504 από την Ιρλανδία, 504 από το Ισραήλ, 1.008 από την Ιταλία, 1.003 από την Ιαπωνία, 504 από το Μεξικό, 502 από την Ολλανδία, 1.007 από τη Νέα Ζηλανδία, 1.009 από την Πορτογαλία, 507 από τη Σιγκαπούρη, 1.008 από τη Νότια Κορέα, 1.001 από την Ισπανία, 505 από τη Σουηδία, 508 από την Ελβετία, 500 από την Ταϊβάν, 504 από την Ταϊλάνδη, 1.006 από το Ηνωμένο Βασίλειο, 1.009 από τις ΗΠΑ και 504). Οι ερωτηθέντες ολοκλήρωσαν τη διαδικτυακή έρευνα τον Αύγουστο του 2022.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024
11/04/2024