Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

ΣΕΤΕ:
Η πρόκληση της Ανταγωνιστικότητας και η Ανάγκη Επανατοποθέτησης του Ελληνικού Τουριστικού Προϊόντος

17 Φεβρουάριος 2006, 00:00

ΣΕΤΕ:
Η πρόκληση της Ανταγωνιστικότητας και η Ανάγκη Επανατοποθέτησης του Ελληνικού Τουριστικού Προϊόντος

Απαραίτητη προϋπόθεση για την βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουρισμού είναι η επανατοποθέτηση της Κυβέρνησης απέναντι στο τουρισμό και η αντίστοιχη προσαρμογή της κυβερνητικής δράσης. Αυτό είναι το κύριο μήνυμα της μελέτης ‘Η πρόκληση της ανταγωνιστικότητας και η ανάγκη επανατοποθέτησης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος’ που παρουσιάστηκε την Πέμπτη, 16 Φεβρουαρίου 2006, στα πλαίσια συνέντευξης τύπου, από τον Πρόεδρο και το Δ.Σ. του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων - ΣΕΤΕ.

Η μελέτη καταλήγει ότι οι επιλογές δράσης για τον ελληνικό τουρισμό περιορίζονται στην εξής μία: Να σχεδιάσουμε το μέλλον με σύγχρονα εργαλεία μάρκετινγκ, αγνοώντας πολιτικό κόστος και μικροσυντεχνιακά συμφέροντα. Διαφορετικά, είτε θα αντιγράφουμε με καθυστέρηση τις ανταγωνίστριες χώρες, είτε θα αναρωτιόμαστε τι συνέβη”.

Η μελέτη βασίζεται στις παρουσιάσεις, συζητήσεις και συμπεράσματα από το 4ο Συνέδριο του ΣΕΤΕ ‘Τουρισμός & Ανάπτυξη’, που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, 17 και 18 Οκτωβρίου 2005. Η μελέτη εμπλουτίζεται από δευτερογενή έρευνα περί ανταγωνιστικότητας γενικά, καθώς και από την πρωτογενή έρευνα που έγινε σε 18 τουριστικούς προορισμούς από 6 χώρες της Μεσογείου σε συνεργασία με το Σύνδεσμο Τουριστικών Επιχειρήσεων Κύπρου - ACTA, το Turkish Tourism Investors Association, το Egyptian Tourism Federation, το Dubrovnik & Neretva County Tourist Board, η Regional Government of Istria - Tourism Department, και με τον συντονισμό της εταιρίας συμβούλων THR Barcelona.

Τα κυριότερα σημεία της μελέτης:

  • Στο άμεσο μέλλον οι τουριστικοί προορισμοί θα πρέπει να προσαρμοστούν σε ένα πιο ανταγωνιστικό περιβάλλον, όπου η βιωσιμότητα και η κερδοφορία των τουριστικών επιχειρήσεων θα είναι περισσότερο από ποτέ πολύπλοκη και δυσκολότερη.
  • Η υπερπροσφορά καταλυμάτων θα εξακολουθήσει να υπάρχει κυρίως για λόγους πολιτικούς.
  • Πρώτο βήμα για την βελτίωση της ανταγωνιστικότητας είναι η διαμόρφωση του χαρτοφυλακίου των προϊόντων και στη συνέχεια για κάθε ένα από αυτά η αναζήτηση των ανταγωνιστών μας ανά αγορά - στόχο.
  • Οι ανταγωνιστές μας είναι διαφορετικοί ανά αγορά και ανά προϊόν.
  • Για κάθε προϊόν του χαρτοφυλακίου του ελληνικού τουρισμού χρειαζόμαστε και ξεχωριστό σχέδιο μάρκετινγκ.
  • Ο χαρακτηρισμός μιας χώρας ως ανταγωνίστριας της Ελλάδας στον τουρισμό δεν είναι πλήρης, εάν δεν αναφέρεται με σαφήνεια σε ποιο τουριστικό προϊόν και σε ποια γεωγραφική αγορά την ανταγωνίζεται.
  • Η Ελλάδα δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τουριστικά σε επίπεδο κόστους, αλλά σε επίπεδο διαφοροποίησης προϊόντος και προσφοράς εμπλουτισμένων τουριστικών εμπειριών, απαραίτητη προϋπόθεση της οποίας είναι η ύπαρξη καλά εκπαιδευμένου ανθρώπινου δυναμικού.
  • Η ηλικία και η ποιοτική διάρθρωση της ξενοδοχειακής προσφοράς μας δεν συνιστούν συνολικά ανταγωνιστικό πλεονέκτημα λόγω χαμηλού ποιοτικού κέντρου βάρους.
  • Η διατήρηση του μοντέλου της έντονης εποχικότητας σε συνδυασμό με τα περιορισμένα capacities και την κακή ποιότητα των αεροδρομίων, συνιστούν κίνδυνο επενδυτικής και αναπτυξιακής ανάσχεσης στους τουριστικούς προορισμούς.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top