Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Ναταλία Κουζή
Σημαντική η ελληνική τουριστική αγορά για την Βρετανία

27 Φεβρουάριος 2006, 00:00

Ναταλία Κουζή
Σημαντική η ελληνική τουριστική αγορά για την Βρετανία

TravelDailyNews: Πώς σχολιάζετε την δημιουργία γραφείων του VisitBritain στην Ελλάδα;

Ναταλία Κουζή: Η ελληνική αγορά είναι σημαντική για τη Βρετανία εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Σήμερα συντονίζουμε τις προσπάθειές μας στη διαμόρφωση συγκεκριμένων ιδεών, που μπορεί να μεταδοθούν στον ταξιδιώτη και όχι απλά στην καλλιέργεια του σκεπτικού `να δω κάποια πόλη`, καθώς είναι γνωστό ότι κατά κανόνα ο Έλληνας ταξιδεύει σε μια συγκεκριμένη πόλη και δεν κάνει περιηγητικό τουρισμό στο εξωτερικό.

TDN: Τι ρόλο πιστεύετε ότι θα διαδραματίσει ο οργανισμός VisitBritain στην Ελλάδα;

Ν.Κ.: Ο ρόλος του VisitBritain στην Ελλάδα είναι διττός. Αφενός στοχεύουμε σε επικοινωνία με τον καταναλωτή μέσω των μέσων μαζικής ενημέρωσης για ανάδειξη των διαφορετικών προϊόντων που προσφέρει η Βρετανία, όπως του νεανικού τουρισμού, της ευζωίας, του κινηματογράφου κ.τ.λ. και τα οποία αποτελούν τους κύριους στόχους για προβολή ταξιδιωτικών πακέτων στην Ελλάδα. Αφετέρου στοχεύουμε στις νεότερες ηλικίες που αποτελούν τους ταξιδιώτες του μέλλοντος. Οι ταξιδιώτες νεότερης ηλικίας έχουν διαφορετικά ενδιαφέροντα και ταξιδιωτική συμπεριφορά και υπάρχει συγκεκριμένο σχέδιο του Βρετανικού Οργανισμού Τουρισμού προς αυτήν την κατεύθυνση, της ανάδειξης, δηλαδή, συγκεκριμένων νέων προτάσεων για τον νεανικό τουρισμό για το Ηνωμένο Βασίλειο. Απευθυνόμαστε στο νέο ταξιδιώτη με τα πολλά και διαφορετικά ενδιαφέροντα και οι φοιτητές έχουν βοηθήσει σε αυτήν την κατεύθυνση, καθώς αποτελούν τους εν δυνάμει ταξιδιώτες του μέλλοντος για τη Βρετανία.

TDN: Ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας σχετικά με την προσέλευση τουριστών από την Ελλάδα στη Βρετανία το 2006. Με ποιο τρόπο το γραφείο σας στέκεται αρωγός στην προσπάθεια αυτή;

Ν.Κ.: Οι Έλληνες που ταξίδευσαν στη Βρετανία εκτιμώνται στους 210.000 χωρίς να προσμετράμε τους φοιτητές που βρίσκονται για σπουδές στη Βρετανία. Εκτιμάμε αύξηση 10% στις αφίξεις Ελλήνων στην Βρετανία ανά έτος. Πρέπει να προσθέσουμε ότι το 22% των Ελλήνων πηγαίνει στην κεντρική Αγγλία. Οι Έλληνες τουρίστες συνεισφέρουν ιδιαίτερα στην τοπική οικονομία και εκεί επικεντρώνονται και οι προσπάθειες του VisitBritain στην Ελλάδα. Ο Έλληνας έχει την τάση να επισκέπτεται πόλεις κατά την διάρκεια των διακοπών του και προσπαθούμε να αναδείξουμε και άλλες πόλεις πέρα του Λονδίνου.

TDN: Με ποιο τρόπο τα κεντρικά γραφεία στηρίζουν τις προσπάθειές σας για την προώθηση του Βρετανικού τουριστικού προϊόντος στην Ελλάδα;

Ν.Κ.: Ο ρόλος των κεντρικών γραφείων είναι καθαρά βοηθητικός, καθώς ο VisitBritain σαν οργάνωση είναι ιδιαίτερα αποκεντρωμένος και το κάθε γραφείο καταρτίζει τη δική του στρατηγική, ανάλογα με τις ανάγκες της αγοράς όπου εδρεύει. Συγκεκριμένα, εμείς ανήκουμε στη Νότια Ευρώπη και η λήψη αποφάσεων έγκειται σε αυτές τις αγορές και τις ανάγκες τους. Παρόλα αυτά, τα κεντρικά γραφεία συνεισφέρουν κυρίως σε τεχνολογική υποστήριξη και στο επίπεδο οργάνωσης ταξιδιών, εκδηλώσεων.

TDN: Τι πρωτοβουλίες έχει λάβει ή θα λάβει ο οργανισμός σας σχετικά με το online κομμάτι;

Ν.Κ.: Υπάρχει προγραμματισμός για περαιτέρω μετάφραση του μέρους της ιστοσελίδας του οργανισμού μας που δεν είναι στα Ελληνικά για καλύτερη κατανόηση των προορισμών, των καταλυμάτων και των αξιοθέατων στη Βρετανία. Επίσης, δρομολογούμε ένα δεύτερο site, το destinationuk, που θα αφορά αποκλειστικά στα πακέτα των πρακτόρων, με σκοπό να προβάλλουμε τα προσφερόμενα πακέτα για Βρετανία στην Ελληνική αγορά. Θα υπάρχουν πακέτα πρακτόρων αποκλειστικά για τη Βρετανία που θα μπορεί να αγοράσει κάποιος είτε ομαδικά ή μεμονωμένα. Δεν θα προσφέρει τη δυνατότητα online booking, αλλά τα στοιχεία του πράκτορα, ώστε να μπορεί να επικοινωνήσει μαζί του ο καταναλωτής. Με την υποστήριξη των πρακτόρων και με αποστολή του υλικού τους ευελπιστούμε μέσα στο επόμενο δίμηνο η ιστοσελίδα να είναι έτοιμη. Το πρόγραμμα αυτό υπάρχει ήδη σε άλλες χώρες. Και ακριβώς επειδή επικεντρώνουμε την επικοινωνία μας με το καταναλωτικό κοινό κυρίως τεχνολογικά, δεν υπάρχει προγραμματισμός για σύσταση νέου γραφείου του οργανισμού σε άλλη πόλη της Ελλάδος.

TDN: Δρομολογήσατε κάποια έρευνα αγοράς πριν την σύσταση γραφείων στη χώρα μας;

Ν.Κ.: Είχε δρομολογηθεί ποσοτική έρευνα πριν τη σύσταση των γραφείων μας, ως πρώτο δείγμα του τι ζητά το καταναλωτικό κοινό. Στη συνέχεια τον Οκτώβριο προχωρήσαμε σε μια ποιοτική έρευνα με focus groups για τις ηλικίες 25-35 αφενός και 35-45 αφετέρου, γιατί θεωρούμε ότι είναι μια διαφορετική φύση καταναλωτών πλέον στην Ελλάδα. Ήταν αρκετά ενδιαφέρουσα έρευνα. Τα τελευταία χρόνια παρατηρήθηκε ποσοτική αύξηση των Ελλήνων τουριστών της τάξης του 10% ανά έτος, το οποίο δεν οφειλόταν μόνο στους Έλληνες φοιτητές. Παρά την δύσκολη περίοδο που πέρασε ο τουρισμός γενικότερα και με τις τρομοκρατικές επιθέσεις στο Λονδίνο ειδικότερα, από την Ελλάδα είχαμε πέρσι μια αύξηση που άγγιξε το 4%. Το 2005 έκλεισε θετικά γενικότερα για τον τουρισμό της Βρετανίας. Με την ποιοτική έρευνα εστιάζουμε περισσότερο στη συμπεριφορά του Έλληνα ταξιδιώτη και παρατηρήσαμε ότι ανάμεσα στα δύο ηλικιακά γκρουπ υπήρχαν διαφορές, αλλά όχι τόσο έντονες όσο θα περιμέναμε. Ο Έλληνας ταξιδιώτης έχει την τάση να επισκέπτεται την ίδια χώρα πάνω από μια φορά χωρίς να πηγαίνει σε άλλες πόλεις. Ενώ στην Ευρώπη εμφανίζεται έντονο το φαινόμενο των short break διακοπών με διάφορους προορισμούς, η Ελληνική αγορά δεν δείχνει ακόμα αυτή τη τάση. Ο Έλληνας εξακολουθεί να κινείται στο πρότυπο `ολιγοήμερες διακοπές - μία πόλη`. Το περασμένο έτος η Βρετανία βρέθηκε στην 4η θέση στην προτίμηση των Ελλήνων ταξιδιωτών, μετά από αγορές που είναι κοντινές και υπάρχει πρόσβαση με αυτοκίνητο, όπως είναι η Βουλγαρία, όπου μπορούμε να πούμε ότι έχουμε τουρισμό του Σαββατοκύριακου.

TDN: Υπάρχει κάποιου είδους στρατηγική μεταξύ των αεροπορικών εταιριών και του οργανισμού σας, για προβολή της Βρετανίας ως city break προορισμού;

Ν.Κ.: Δεν υπάρχει οργανωμένη στρατηγική μεταξύ αεροπορικών εταιριών και των οργανισμών που ασχολούνται με τον τουρισμό στη Βρετανία για προβολή της χώρας ως city break προορισμού. Πέραν της British Airways, της Ολυμπιακής, της EasyJet, πρέπει να πούμε ότι προστίθεται ακόμα ένας αερομεταφορέας, η χαμηλού κόστους Flyglobespan. Οι εταιρίες προωθούν πακέτα για τον τουρισμό του Σαββατοκύριακου. Εμείς προβάλουμε μέσω του site ιδέες διακοπών που να αφορούν αυτό τον ολιγοήμερο τύπο διακοπών. Συνεργαζόμαστε σε κάποια επίπεδα με τις αεροπορικές εταιρίες, όπως συνδιοργάνωση ταξιδιών για πράκτορες, κλπ.

TDN: Δίνονται κίνητρα στους πράκτορες για αύξηση των μεριδίων τους στη Βρετανία;

Ν.Κ.: Παρέχουμε βοήθεια στους πράκτορες στο να διαμορφώσουν καινούργια πακέτα. Συγκεκριμένα, θα προσκαλέσουμε πράκτορες για να γνωρίσουν τα καινούργια προϊόντα της Βρετανίας και κατ΄ επέκταση να τα προβάλουν στην Ελλάδα. Βέβαια έχουμε ήδη προσκαλέσει αυτούς που διαμορφώνουν τα πακέτα που πωλούνται περισσότερο στην ελληνική αγορά, ώστε να μπορέσουμε να διανθίσουμε το προϊόν που προσφέρεται αυτό καθαυτό. Παράλληλα, μέσω του e-newsletter που απευθύνουμε στους καταναλωτές δίνεται η δυνατότητα στους πράκτορες να προβάλουν τα πακέτα τους. Κατά αυτό τον τρόπο υπάρχει συνεργασία μεταξύ VisitBritain και πρακτόρων.

TDN: Ποια τα ποσοστά ενημέρωσης των Ελλήνων τουριστών για το συνολικό τουριστικό προϊόν που μπορεί να προσφέρει η Βρετανία πέρα από το concept: Λονδίνο, ψώνια. Τι ενέργειες έχει αναλάβει ή θα αναλάβει ο οργανισμός σας;

Ν.Κ.: Προσφέρουμε ένα νέο ανανεωμένο προϊόν πέρα του `προορισμός Λονδίνο`. Σε έρευνά μας οι Έλληνες απάντησαν ότι στη Βρετανία η αρχιτεκτονική τούς έκανε την μεγαλύτερη εντύπωση. Επίσης, ο Έλληνας ταξιδιώτης προσελκύεται και από άλλες πόλεις, όπως το Εδιμβούργο και το Μάντσεστερ, και ο VisitBritain προσπαθεί να τις αναδείξει. Σύμφωνα με την έρευνα, οι αγορές - σαν λόγος επίσκεψης στη Βρετανία - ήρθαν στην έβδομη θέση, ενώ κύρια ενδιαφέροντα των Ελλήνων αναδείχθηκαν η αρχιτεκτονική και τα πολιτισμικά στοιχεία της Βρετανίας. Το γαστρονομικό κομμάτι δεν το γνωρίζει ο Έλληνας και προσπαθούμε να αναδείξουμε την τοπική κουζίνα της Βρετανίας. Υπάρχουν πάρα πολλά εστιατόρια και διαφορετικές κουζίνες σε όλη τη Βρετανία. Οι προσπάθειές μας επικεντρώνονται στο να δείξουμε στον Έλληνα ταξιδιώτη τι συνολικά μπορεί να προσφέρει η Βρετανία ως τουριστικός προορισμός. Επίσης, πρέπει να αναφέρουμε ότι εκείνοι που πήγαν στη Βρετανία έχουν σχηματίσει πιο θετική άποψη από εκείνους που δεν έχουν πάει. Ουσιαστικά ο προορισμός και το τουριστικό προϊόν ξεπέρασε τις προσδοκίες που είχαν.

TDN: Με ποιο τρόπο συμβάλει ο οργανισμός VisitBritain στην Ελλάδα στην προσέλκυση επαγγελματιών του τουρισμού για συνέδρια και άλλου είδους εκδηλώσεις στη Βρετανία;

Ν.Κ.: Ο VisitBritain ψηφίστηκε ως το καλύτερο Convention Bureau για το 2005 και αυτό δείχνει ότι έχουμε συγκεκριμένες υπηρεσίες, που απευθύνονται στους οργανωτές ταξιδιών είτε αφορούν στο κομμάτι conference organizers είτε στο κομμάτι incentives. Ουσιαστικά έχουμε τμήμα, το οποίο δίνει τη δυνατότητα σε ένα οργανωτή ταξιδιών - συνεδρίων να απευθυνθεί στο VisitBritain και να του προτείνουμε συγκεκριμένα conference venues, ανάλογα με το budget που διαθέτει. Έχουμε επίσης συγκεκριμένες εκθέσεις στις οποίες ο VisitBritain είναι χορηγός και φέρνει hosted buyers. Ο επαγγελματικός τουρισμός φτάνει το 22% από την Ελλάδα στη Βρετανία για όλες τις μορφές. Τα ταξίδια κινήτρων είναι αυτά που αφορούν κυρίως στην ελληνική αγορά, διότι οι επιχειρήσεις από την Ελλάδα δύσκολα θα διοργανώσουν κάποια συνάντηση στη Βρετανία λόγω κόστους και απόστασης. Ωστόσο, διοργανώνονται αρκετά ταξίδια κινήτρων, τα οποία δεν αφορούν μόνο στο Λονδίνο, αλλά και την Σκωτία, και ο οργανισμός μας εστιάζει περισσότερο στο κομμάτι αυτό.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top