Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Εκ της σύνταξης…
Τα περίεργα της προβολής του Ελληνικού τουρισμού

Βίκυ Καραντζαβέλου - 21 March 2006, 00:00

Εκ της σύνταξης…
Τα περίεργα της προβολής του Ελληνικού τουρισμού

Καλή η προσπάθεια προβολής της χώρας μας τον τελευταίο καιρό, όπου βλέπουμε τη γνωστή αφίσα με το ζευγάρι και το καπέλο σε όλες τις πρωτεύουσες της Ευρώπης να φιγουράρει και να γράφει από κάτω - ‘Book now’ at a travel agent near you - αλλά θέλει και προσοχή το όλο θέμα γιατί παρατηρώντας τις υπόλοιπες αφίσες μας που πλαισιώνουν το όλο concept και προβάλλουν εναλλακτικές μορφές τουρισμού, διακρίνουμε σοβαρά επικοινωνιακά προβλήματα.

Παρατηρούμε την αφίσα για το συνεδριακό τουρισμό όπου έχει το ίδιο μότο από κάτω ‘Book now’ at a travel agent near you…! Τι θα λένε οι PCO (Professional Conference Organizers) στο εξωτερικό;  Ότι περιμένουμε τα συνέδρια στην Ελλάδα από τους τοπικούς τουριστικούς πράκτορες; Λίγη ενημέρωση και προσοχή από την πλευρά της διαφημιστικής εταιρίας δεν βλάπτει.

Μετά βλέπουμε την άλλη αφίσα με το Elegant Greece και την ωραία μεν, ξένη δε ως προς τα ελληνικά δεδομένα ορχιδέα σε πρώτο πλάνο, και αναρωτιόμαστε χάθηκαν τα ελληνικά λουλούδια; Ή μήπως η ορχιδέα αντιπροσωπεύει την κομψότητα στην Ελλάδα;

Η άλλη αφίσα με το γκολφ πολύ μας μπέρδεψε. Τι προσπαθεί να προωθήσει; Το γκολφ στην Ελλάδα; Ή την εξερεύνηση της χώρας, αφού το μήνυμα αναφέρει Explore Greece και η φωτογραφία δείχνει μπαστούνια του γκολφ. Μια εξερεύνηση στην ελληνική φύση σαφώς δεν ταυτίζεται με το άθλημα του γκολφ.

Όσον αφορά τώρα στην τοποθέτηση των αφισών στις Ευρωπαϊκές πόλεις είναι γεγονός ότι την εποχή που γίνεται η κάθε τουριστική έκθεση της κάθε πόλης, η αφίσα μας βρίσκεται παντού και ιδίως κοντά στα αεροδρόμια και τα εκθεσιακά κέντρα. Είναι βέβαια αλήθεια ότι με αυτό τον τρόπο γίνεται αντιληπτή η ελληνική παρουσία αλλά θα πρέπει η προβολή να έχει μια μεγαλύτερη συνέχεια και συνέπεια. Αν επισκεφθείτε τις πόλεις αυτές ένα μήνα μετά δεν υπάρχει ίχνος της ελληνικής προβολής.

Όσο για την παρουσία μας στη διεθνή έκθεση του Βερολίνου, η Ελλάδα ως τιμώμενη χώρα έκανε φέτος μεγάλη εντύπωση. Έντονη ήταν η παρουσία μεγάλων αφισών στην είσοδο αλλά και σε πολλά σημεία του συνεδριακού κέντρου ICC. Τα κόστη μιας τέτοιας προβολής είναι αρκετά υψηλά, και κάθε χώρα που γίνεται τιμώμενη… με το ανάλογο τίμημα βέβαια… προσπαθεί να αξιοποιήσει όσο πιο πολύ μπορεί αυτή την ‘ευκαιρία’. Η Ελλάδα περιορίσθηκε στην αξιοποίηση μόνο των πληρωτών θέσεων προβολής που αγόρασε και ξέχασε τελείως τις παράπλευρες δυνατότητες για δωρεάν προβολή που πάντα υπάρχουν. Ως παράδειγμα θα αναφέρουμε ότι στο γραφείο τύπου της έκθεσης όπου περνούν 6.000 δημοσιογράφοι και λαμβάνουν ενημέρωση και δελτία τύπου από τους εκθέτες η Ελλάδα δεν θέλησε να δώσει καμία ενημέρωση.

Ο χώρος που είχε ως χώρα (που μάλιστα υπήρχε και ταμπελάκι με το Griechenland ήταν τελείως άδειος...! μέχρι που κάποιος έβαλε ορισμένα διαφημιστικά μιας εταιρίας... έτσι για να μην φαίνεται άδειο) Έτσι όποιος δημοσιογράφος ήθελε να πάρει κάποια πληροφόρηση για τη φετινή τιμώμενη χώρα θα έπρεπε να έρθει στη συνέντευξη τύπου και να παραλάβει από εκεί το δελτίο τύπου της χώρας μας. Από τους 6.000 δημοσιογράφους αυτή την κίνηση την έκαναν περίπου 25 δημοσιογράφοι που ήρθαν στη συνέντευξη τύπου για να ενημερωθούν για τις τουριστικές εξελίξεις της Ελλάδας. Η πληροφόρηση που έλαβαν ήταν η αξιοποίηση των Ολυμπιακών Ακινήτων, μίας και η νέα υπουργός δεν είχε προλάβει να ενημερωθεί σε βάθος για τα τουριστικά δρώμενα, και ορμώμενη από την προηγούμενη θέση της ως υπουργός Πολιτισμού αναφέρθηκε σε αυτό τον κλάδο. Δεν θέλουμε να πούμε ότι και αυτή η πληροφόρηση δεν ήταν χρήσιμη, όμως δεν κατάφερε να κεντρίσει το ενδιαφέρον των παρευρισκόμενων ξένων δημοσιογράφων αφού έγιναν μόνο δύο ερωτήσεις για θέματα τελείως γενικά.

Ένα ακόμα παράδειγμα των παράπλευρων ευκαιριών προβολής που η χώρα μας δεν θέλει να αξιοποιήσει είναι η προσέλκυση του κοινού στο ελληνικό περίπτερο. Τις μέρες του κοινού οι περισσότερες χώρες διοργανώνουν καλλιτεχνικές εκδηλώσεις κάθε είδους στα περίπτερα τους με στόχο την προσέλκυση των απλών τουριστών ή ντύνουν με παραδοσιακά ρούχα νέους και νέες οι οποίοι μοιράζουν δωράκια ή ενημέρωση στους περαστικούς σε όλα τα περίπτερα της έκθεσης. Η Ελλάδα επιμένει στην ‘σοβαρή’ και ‘βαριά’ παρουσία της ακόμα και τις μέρες του κοινού, όπου τα άλλα περίπτερα γίνονται πιο ‘ανάλαφρα’. Το αποτέλεσμα... είναι ένα περίπτερο τελείως άδειο, αφού και οι επαγγελματίες συνεκθέτες αρχίζουν να αναχωρούν από την πρώτη κιόλας μέρα του κοινού.

Εντύπωση ακόμα μας έκανε το γεγονός ότι η διοργάνωση της επόμενης Eurovision δεν προβλήθηκε καθόλου στο ελληνικό περίπτερο. Από την άλλη βέβαια αναγνωρίζουμε την πολύ σπουδαία δουλειά που έχει γίνει τον τελευταίο χρόνο με την Έλενα Παπαρίζου, η οποία παρούσα και στην φετινή ΙΤΒ διασκέδασε περίπου 5.000 άτομα κατά τη διάρκεια των επίσημων εγκαινίων μαζί με την εξαιρετική ¶λκηστις Πρωτοψάλτη. Πραγματικά, η προβολή της χώρας μας από την ‘πρέσβειρα του τουρισμού’ μας  έχει επιφέρει αποτελέσματα. Γιατί λοιπόν να μην τα αξιοποιήσουμε ακόμα πιο πολύ και να προβάλουμε τη φετινή διοργάνωση της Eurovision; Όλες οι χώρες πρόβαλαν τις διεθνείς τους διοργανώσεις... εμείς γιατί τις κρύβουμε;;;

Καλή η άμεση και πληρωμένη προβολή, αλλά γίνεται ακόμα καλύτερη όταν αξιοποιούνται και τα έμμεσα στοιχεία της. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι στις λεπτομέρειες κερδίζονται οι εντυπώσεις.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top