Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Κατίνα Παπαδομανωλάκη
Η Ελλάδα μπορεί να παραδειγματιστεί από την Τουρκία και την Αίγυπτο και να προσελκύσει Γερμανούς τουρίστες

21 Μάρτιος 2006, 00:00

Κατίνα Παπαδομανωλάκη
Η Ελλάδα μπορεί να παραδειγματιστεί από την Τουρκία και την Αίγυπτο και να προσελκύσει Γερμανούς τουρίστες

TravelDailyNews: Ποια είναι η άποψη σας για την ελληνική αγορά γκολφ;

Κατίνα Παπαδομανωλάκη: Η αγορά του γκολφ γενικά είναι ιδιαίτερα δυναμική και ειδικά στην περιοχή της Ευρώπης. Όσον αφορά στους μακρινούς προορισμούς, το Ντουμπάι είναι ένας από τους δημοφιλέστερους προορισμούς για γκολφ. Αλλά, τελευταία έχει αλλάξει σημαντικά και η αγορά της Γερμανίας, καθώς δεν είναι λίγοι οι Γερμανοί, που επιλέγουν να επισκεφτούν το Ντουμπάι για γκολφ. Μερικοί Γερμανοί ταξιδεύουν στο Ντουμπάι και μερικοί στην Κρήτη. Αλλά, η Κρήτη δεν είναι ο κύριος προορισμός τους, καθώς δεν έχουν πολλά να κάνουν στην περιοχή της Ελούντας όσοι ταξιδεύουν αποκλειστικά για το γκολφ. Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχει ένα μόνο γήπεδο γκολφ στην περιοχή της Κρήτης. Υπολείπονται ακόμη πολλά να γίνουν, ώστε η Κρήτη να αναδειχθεί σε προορισμό για το γκολφ. Η αγορά του γκολφ είναι πολύ δυνατή για την Γερμανία. Κορυφαίοι προορισμοί είναι η Μαγιόρκα της Ισπανίας, αλλά και η Πορτογαλία. Συνεπώς, μπορούμε να πούμε ότι η Ελλάδα δεν αποτελεί ελκυστική αγορά γκολφ για την Γερμανία και είναι δύσκολο να εκτιμήσουμε τον αριθμό των γκόλφερς, που ταξιδεύουν στην Ελλάδα για ενασχόληση με το άθλημα τους.

TDN: Ποια είναι τα κύρια προβλήματα που έχετε με τους Έλληνες ξενοδόχους;

Κ.Π.: Δεν μπορούμε να πούμε ότι υπάρχουν σαφή προβλήματα με τον ξενοδόχους. Το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός ότι όσον αφορά την δική μας αγορά, τα ξενοδοχεία από μόνα τους δεν αποτελούν προορισμό, αλλά πρέπει να υπάρχει μια γενικότερη βάση υποδομών ούτως ώστε να έρθουν όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες στην Ελλάδα. Το ξενοδοχείο δεν προσελκύει από μόνο του ανθρώπους. Αν μπορεί κανείς να κάνει πολλά πράγματα εντός ενός ξενοδοχείου, αλλά δεν μπορεί να βγει εκτός, επειδή δεν υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές, τότε το ξενοδοχείο δεν είναι ελκυστικό για τους τουρίστες και οι tour operators είναι πολύ διστακτικοί στην προώθηση της συγκεκριμένης περιοχής. Η Ισπανία και η Ιταλία, για παράδειγμα, προσπαθούν να δημιουργήσουν τέτοιες υποδομές. Αλλά, υπάρχουν και άλλα θέματα, που χρήζουν προσοχής, όπως οι εγκαταστάσεις αεροδρομίων, αλλά και οι μαρίνες για τα σκάφη. Συνεπώς, δεν είναι πάντα αρκετό να υπάρχει ένα πολύ καλό ξενοδοχείο σε μια περιοχή και η υπόλοιπη περιοχή να υπολείπεται σε αρκετούς τομείς.

TDN: Ποια είναι τα συνηθέστερα παράπονα των πελατών σας;

Κ.Π.: Δεν έχουν πραγματικά παράπονα, αλλά βασικό μέλημα τους είναι η ποιότητα των υπηρεσιών, όπως οι υποδομές σε ένα αεροδρόμιο, ειδικά όταν πρόκειται για περίοδο υψηλής ζήτησης και καλείται κανείς να περιμένει ώρες για την παραλαβή των αποσκευών του, κ.τ.λ.. Αλλά πρέπει να πω ότι το συνηθέστερο παράπονο τους είναι σχετικά με τις τιμές. Σήμερα, είναι ευκολότερο να κάνει κανείς συγκρίσεις, ειδικά μεταξύ των χωρών της Ευρωζώνης, όπου όλες έχουν το ίδιο νόμισμα και είναι ευκολότερο σε ένα ταξιδιώτη να αντιληφθεί το επίπεδο των τιμών σε κάθε χώρα. Οι Γερμανοί βρίσκουν τις τιμές στην Ελλάδα ιδιαίτερα υψηλές. Αλλά, η ποιότητα είναι σημαντικότερη για αυτούς και ακόμη περισσότερο ο συνδυασμός τιμής - ποιότητας. Ακόμα, ένας σημαντικός παράγοντας είναι το γεγονός ότι η ηλικία των ανθρώπων, που ταξιδεύουν, έχει πλέον αλλάξει, καθώς όλο και περισσότεροι ηλικιωμένοι ταξιδεύουν από την Γερμανία και αναζητούν περισσότερη προσωπική φροντίδα και ποιότητα στις διακοπές τους. Αλλά, η Ελλάδα, προκειμένου να προσελκύσει Γερμανούς τουρίστες, μπορεί κάλλιστα να διδαχθεί από τα παραδείγματα των γειτονικών της χωρών, όπως της Τουρκίας και της Αιγύπτου, και να μην τις βλέπει ανταγωνιστικά.

TDN: Από την οπτική των πελατών σας ποιοι είναι οι κύριοι ανταγωνιστές της Ελλάδας;

Κ.Π.: Η Τουρκία θεωρείται πολύ ελκυστική αγορά για τους Γερμανούς. Η Τουρκία έχει κατασκευάσει πολλές ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις στη δυτική της ακτή τα τελευταία χρόνια, ενώ έχει αναβαθμιστεί η εικόνα πολλών περιοχών, όπως του Bodrum, όπου υπάρχουν πλέον πολλά boutique ξενοδοχεία. Η Τουρκία προσπαθεί τώρα να προσφέρει ένα νέο προϊόν, που δεν υπήρχε σε προηγούμενα χρόνια, ενώ παράλληλα επικεντρώνεται στα ταξίδια πολυτελείας. Επίσης, έχει καταφέρει να προσελκύσει το ενδιαφέρον μεγάλων ξενοδοχειακών αλυσίδων στην συγκεκριμένη περιοχή. Από την άλλη, όμως, διαπιστώνουμε μεγάλη πρόοδο και ανάπτυξη σε πολλές περιοχές της Ελλάδας. Το κύριο πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχουν αρκετές υποδομές στην ευρύτερη περιοχή ενός ξενοδοχείου. Για παράδειγμα, στην Ελούντα, υπάρχουν πολλά σπουδαία ξενοδοχεία, αλλά όταν βγαίνεις από αυτά, δεν συναντάς την ίδια ποιότητα, με αυτή του ξενοδοχείου. Και αυτό είναι το πρόβλημα.

TDN: Ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για την επόμενη τουριστική περίοδο;

Κ.Π.: Τα πράγματα φαίνονται πολύ αισιόδοξα για την επερχόμενη τουριστική περίοδο. Οι άνθρωποι είναι ιδιαίτερα θετικοί για το επόμενο καλοκαίρι. Οι Ολυμπιακοί Αγώνες συνέβαλλαν ιδιαίτερα στην προώθηση και προβολή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Το ξενοδοχειακό προϊόν της Αθήνας έχει βελτιωθεί σημαντικά. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι Γερμανοί τουρίστες προτιμούν κυρίως τα μικρά νησιά. Τώρα, η Ελλάδα προσφέρει ένα νέο διαφορετικό προϊόν, πέρα από το κλασσικό ήλιος – άμμος - θάλασσα και πολλοί νεαροί τουρίστες από την Γερμανία θα ήθελαν να επισκεφτούν την Ελλάδα. Ωστόσο, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι οι νεαροί Γερμανοί δεν βλέπουν την Ελλάδα ως μια φιλική προς το περιβάλλον χώρα, καθώς πιστεύουν ότι μεγάλη ζημιά έχει γίνει στον τομέα του περιβάλλοντος στη χώρα. Θα μπορούσε να υπάρξει κάποια βελτίωση στον τομέα αυτό.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top