Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Απόψεις
Εποχικότητα και ανάγκη επιμόρφωσης των ξενοδοχοϋπαλλήλων

Βασίλης Βασιλειάδης - 07 April 2006, 00:00

Απόψεις
Εποχικότητα και ανάγκη επιμόρφωσης των ξενοδοχοϋπαλλήλων
του Βασίλη Βασιλειάδη

Ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κυπριακός τουρισμός είναι το θέμα της εποχικότητας. Αυτό το φαινόμενο είναι ιδιαίτερα έντονο στις περιοχές της Αγίας Νάπας και Πρωταρά, όπου περισσότερο από το 90% των τουριστικών και ξενοδοχειακών καταλυμάτων `κατεβάζουν τα ρολά τους` για την περίοδο Νοεμβρίου - Μαρτίου είτε γιατί θεωρούν ότι η λύση αυτή είναι πιο συμφέρουσα για την επιχείρηση (αφού οι υπάλληλοι θα παίρνουν το ανεργιακό τους επίδομα) είτε γιατί δεν έχουν καταφέρει να εξασφαλίσουν συμβόλαια με Πράκτορες ή άλλως πως για να έχουν μία τέτοια πληρότητα που να δικαιολογεί και την συνέχιση των εργασιών τους κατά τους χειμερινούς μήνες.

Όποιος και να είναι λοιπόν ο λόγος του προσωρινού κλεισίματος των ξενοδοχείων οι υπάλληλοι που μένουν για μεγάλο χρονικό διάστημα χωρίς επαφή με το επάγγελμα τους και το περιβάλλον του ξενοδοχείου μέχρι να επαναλειτουργήσει η μονάδα στην οποία απασχολούνται, εκτός του ότι ξεχνούν (και αυτό είναι απόλυτα φυσιολογικό) κάποια βασικά θέματα που αφορούν στην εκτέλεση των καθηκόντων τους (π.χ. διαδικασίες, προγράμματα software, θέματα που έχουν να κάνουν με το savoir vivre, λεπτομέρεια στην εξυπηρέτηση και την επίλυση δύσκολων καταστάσεων κ.τ.λ.) αυτή η `νεκρή` περίοδος τους ωθεί στο να απασχοληθούν με άλλα επαγγέλματα που καμία σχέση δεν έχουν με το επάγγελμα του ξενοδοχοϋπαλλήλου.

Οι αρνητικές επιπτώσεις στα όσα έχω αναφέρει πιο πάνω εμφανίζονται όταν οι υπάλληλοι επιστρέψουν στα ξενοδοχεία με την αρχή της νέας σαιζόν και τότε όλοι είναι μάρτυρες μίας διακαούς προσπάθειας έτσι ώστε οι υπάλληλοι να βρουν τον παλιό καλό εαυτό τους και να προσαρμοστούν και πάλι στις συνθήκες που επιβάλει ο χώρος στον οποίο εργάζονται.

Και όμως πολύ λίγα είναι τα ξενοδοχεία που με προγράμματα επιμόρφωσης και περαιτέρω κατάρτισης κρατούν τους υπαλλήλους `ξύπνιους` και τους προετοιμάζουν κατάλληλα για να είναι πανέτοιμοι με την άφιξη των πρώτων πελατών. Στην περίοδο κατά την οποία τα ξενοδοχεία είναι κλειστά επιβάλλεται όπως προσφέρονται ενδοεπιχειρησιακά προγράμματα, τα οποία να παραδίδονται είτε από ειδικούς συμβούλους είτε από τους διευθυντές των εκάστοτε τμημάτων με τη συμμετοχή και συμβολή των υπαλλήλων έτσι ώστε να συζητούνται διεξοδικά τα λάθη και οι τυχόν παραλείψεις από την προηγούμενη σαιζόν, αλλά και η παρακολούθηση προγραμμάτων που θα συμβάλουν στην αύξηση της παραγωγικότητας, τη σωστή χρήση της νέας τεχνολογίας, προγράμματα για καλύτερη επικοινωνία και εξυπηρέτηση, προγράμματα αναβάθμισης ποιότητας και προσφοράς υπηρεσιών κ.ο.κ.

Εκτός του ότι τα προγράμματα αυτά θα βοηθήσουν στην διεύρυνση των γνώσεων του προσωπικού και στη βελτίωση της προσφοράς υπηρεσιών, είναι συνάμα και ένα κίνητρο και μία ένδειξη της σοβαρής προσπάθειας που καταβάλλεται από το εκάστοτε ξενοδοχείο για να αναβαθμίσει την ποιότητα του. Η ποιότητα του ανθρώπινου παράγοντα αποτελεί και την ουσιώδη διαφορά μεταξύ καλών και πολύ καλών ξενοδοχειακών μονάδων. Η επένδυση στον ανθρώπινο παράγοντα μέσα από τα διάφορα προγράμματα επιμόρφωσης και περαιτέρω κατάρτισης είναι εχέγγυο για μακρόχρονη και σίγουρη επιτυχία και πρόοδο της επιχείρησης.

Μέσα από τα διάφορα προγράμματα ο ξενοδόχος μπορεί να εκμεταλλευτεί με την καλή έννοια της λέξης τις δυνατότητες και τις ιδιαίτερες ικανότητες των υπαλλήλων του και να βάλει γερά θεμέλια στην αειφορία και την ποιότητα της επιχείρησης του.

Αν όλα που έχω καταθέσει είναι γνωστά και χιλιοειπωμένα τότε είναι καιρός να γίνουν πράξη και να υιοθετηθούν από όλους τους ξενοδόχους και ειδικά από αυτούς των οποίων τα ξενοδοχεία μένουν για αρκετό χρόνο εκτός λειτουργίας. Συντήρηση δεν θέλει μόνο ο κτιριακός εξοπλισμός, αλλά και ο νους.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top