Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Νικόλαος Δρακάτος:
Ο αθλητικός τουρισμός στην πράξη

Δώρα Σγάρτσου - 02 Μάιος 2006, 00:00

Νικόλαος Δρακάτος:
Ο αθλητικός τουρισμός στην πράξη

TravelDailyNews: Τι πιστεύετε για τις δραστηριότητες του ελεύθερου χρόνου στην εποχή μας;

Νικόλαος Δρακάτος: Οι δραστηριότητες του ελεύθερου χρόνου “δεν αποτελούν πλέον το προνόμιο μιας μειονότητας, έχουν γίνει ο πόθος της πλειοψηφίας”, όπως έλεγε από το 1962 κιόλας ο J. Dumazedier στο βιβλίο του ‘Vers une Civilisation de Loisirs’ και συνεπώς στην εποχή μας έχουν αποκτήσει ιδιαίτερα μεγάλη σημασία.

Πολύ δε περισσότερο που η αύξηση του χρόνου των διακοπών (σε ορισμένες χώρες μάλιστα έχουμε ήδη 7 ή και 8 εβδομάδες πληρωμένων διακοπών) αποτελεί μία έξοχη ευκαιρία προσέγγισης διαφόρων πραγμάτων, μεταξύ των οποίων προέχουσα θέση έχει ο αθλητισμός, με ό,τι αυτό συνεπάγεται τόσο για τη σωματική όσο και την ψυχική υγεία του ατόμου.

Και με την έννοια αυτή, απόψεις όπως του Michel Cornic, στο βιβλίο του ‘Κοινωνιολογία του Ελεύθερου Χρόνου’ που πιστοποιούσαν, ότι “ακόμα δεν ήλθε η ώρα, η στιγμή, του χρυσού αιώνα, που άλλωστε είναι πολύ απομακρυσμένος, όπου ο άνθρωπος θα μπορεί να αφήσει στις μηχανές τη φροντίδα της παραγωγής αγαθών που έχει ανάγκη και εκείνος απελευθερωμένος από την εργασία, να διαθέτει τον καιρό του όπως επιθυμεί, στον εαυτό του και για την πλήρη ανάπτυξη της προσωπικότητάς του”, εξακολουθούν να ισχύουν και στις ημέρες μας.

TDN: Πιστεύετε δηλαδή ότι υπάρχει κάποια διασύνδεση του Τουρισμού με τον Αθλητισμό;

Ν.Δ.: Τουρισμός και αθλητισμός στη διάρκεια των τελευταίων πενήντα χρόνων ακολουθούν μια παράλληλη πορεία ανάπτυξης, αποτελώντας ταυτόχρονα και τους δύο μαζικότερους κοινωνικούς θεσμούς της διεθνούς κοινότητας. Πρόκειται για μια αναπτυξιακή πορεία της οποίας το εύρος - από ότι καταφαίνεται από τα διεθνή στατιστικά στοιχεία - πρόκειται να ενταθεί ακόμη περισσότερο στη δεκαετία που διανύουμε, αλλά και στις επερχόμενες δεκαετίες.

Κάτω από το πρίσμα αυτό το όλο θέμα αποκτά και νέες διαστάσεις, που άμεσα ή έμμεσα αναφέρονται:

  • στην κοινωνιο - ψυχολογική απάμβλυνση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι,
  • στη δημιουργία ενός σημαντικού και πάντως όχι αμελητέου αριθμού νέων θέσεων εργασίας σε κάθε χώρα - συνεπώς μείωση της ανεργίας,
  • στη βελτίωση της υπάρχουσας υλικο - τεχνικής υποδομής του τουριστικού χώρου, που επίσης δίνει ένα κύκλο εργασιών,
  • στην ανακάλυψη μιας νέας μορφής επιχειρηματικής δράσης, αυτή των sports business, που πολλά μπορεί να προσφέρει στην οικονομία κάθε χώρας ξεχωριστά.
TDN: Δηλαδή το ενδιαφέρον σας εντοπίζεται σ΄ αυτή τη νέας μορφής επιχειρηματική δράση, αυτή των sports business;

Ν.Δ.: Ακριβώς σ΄ αυτή τη μορφή εντάσσεται και αυτό το επιχειρηματικό μου ενδιαφέρον, καθόσον η υπάρχουσα τουριστική και κυρίως ξενοδοχειακή υποδομή της Ελλάδας τα τελευταία χρόνια έχει βελτιωθεί σε μεγάλο βαθμό. Οι σπουδές μου άλλωστε που εστιάστηκαν σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο στη Οικονομία και Διοίκηση και ειδικότερα στην ‘Ανάλυση Αποφάσεων’, που αφορούν νέους και εξελισσόμενους χώρους, όπως λ.χ.  ο Τουρισμός και η `Αθληση.

TDN: Πώς προέκυψε το ενδιαφέρον σας για τον αθλητικό τουρισμό και πώς μπορούν τα ξενοδοχεία να επωφεληθούν απ’ αυτό;

Ν.Δ.: Καταρχήν θα πρέπει να σας εκμυστηρευτώ ότι το ενδιαφέρον για τον αθλητισμό και το εμπόριο υπάρχει στα γονίδια της οικογένειας μου πάνω από έναν αιώνα. Ήδη το 1894 ο προπάππος μου, Παναγής Δρακάτος, ίδρυσε το πρώτο πολυκατάστημα στην Ελλάδα, την Πανελλήνιο Αγορά στην οδό Σταδίου. Η Πανελλήνιος εφάρμοσε καινοτομικές για την εποχή επιχειρηματικές μεθόδους, κι έμελλε να γίνει το πιο αγαπημένο κατάστημα παιχνιδιών και ειδών σπορ για τους Αθηναίους κι όχι μόνο.

Δε θα μπορούσε, λοιπόν, η Playsports που αποτελεί το επιχειρηματικό ‘παιδί’ της Πανελληνίου να μη συνεχίσει με ένα ξεχωριστό τρόπο αυτή την παράδοση.

TDN: Σε ποια αθλήματα αναφέρεσθε;

Ν.Δ.: Σε πολλά γνωστά και δημοφιλή αθλήματα, αλλά, ακόμη και αθλήματα που δε γνωρίζουν μεγάλη διάδοση στη χώρα μας, όπως tennis, badminton, golf, pylates, softball (γυναικείο baseball), yoga έχουν αναπτυχθεί αρκετά χάρη και στη δική μας στήριξη που εκφράζεται με τη μορφή χορηγιών, υποστήριξη αθλητών, διοργανώσεων τουρνουά, οργάνωσης πρωτότυπων δραστηριοτήτων.

Τα τελευταία χρόνια ο αθλητικός τουρισμός που αναπτύσσεται στα ξενοδοχεία αποτελεί πρωταρχική μας ενασχόληση μιας και οι ανάγκες του ταιριάζουν απόλυτα όχι μόνο με τη φιλοσοφία μας, αλλά και με τις νέες υπηρεσίες μας.

TDN: Πείτε μας αναλυτικότερα με ποιους τρόπους μπορείτε να συνεισφέρετε στην ανάπτυξη του αθλητικού τουρισμού μέσω των ξενοδοχείων.

Ν.Δ.: Ανέκαθεν πίστευα πως τα ξενοδοχεία είναι κοιτίδες για την ανάπτυξη του αθλητικού τουρισμού. Ιδιαίτερα, όμως, τα τελευταία χρόνια που αυτοί οι χώροι παύουν να αποτελούν απλούς χώρους φιλοξενίας και διευρύνονται σε μεγάλες μονάδες με χώρους άθλησης, χαλάρωσης και αναζωογόνησης, αυτή η προοπτική αναζωπυρώνεται.

Πρόθεση της Playsports είναι να λύσει πολλές απ’ τις ανάγκες των ξενοδοχείων προμηθεύοντάς τα όχι μόνο με τα κατάλληλα προϊόντα, αλλά και με αυτές τις υπηρεσίες (πρωτοποριακές εκδηλώσεις, όπως π.χ. Mini Tennis Festival) που θα δώσουν ξεχωριστή διάσταση στις αθλητικές δραστηριότητες τους.

TDN: Με ποια μέσα και με ποια στήριξη θα προχωρήσετε σ΄ αυτή τη δραστηριότητα;

Ν.Δ.: Μέσα απ’ την πολυετή πείρα μας έχουμε επιλέξει κορυφαίους οίκους, όπως YONEX, PACIFIC SPORT, SLAZENGER, EASTON SPORTS, CASALL SPORT οι οποίοι διαθέτουν πλήρεις σειρές προϊόντων και εξοπλισμών σε πολύ προσιτές τιμές.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε, ότι η εξαιρετική ποιότητα που χαρακτηρίζει τα είδη μας, από τις μπάλες του tennis και τις ρακέτες, τα μπαστούνια του golf, μέχρι και τα αθλητικά ρούχα για pilates, έχει κερδίσει κορυφαίους Έλληνες και ξένους αθλητές και εθνικές ομάδες. Παράλληλα, όμως, τα είδη μας παρουσιάζουν τέτοια  μεγάλη ποικιλία που μπορούν να αποτελέσουν την ιδανική λύση για οποιονδήποτε αθλούμενο.

TDN: Ποια από τα είδη σας επακριβώς μπορούν να εξυπηρετήσουν ανάγκες των τουριστών στα ξενοδοχεία κατά τη διάρκεια των διακοπών;

Ν.Δ.: Ειδικά στο χώρο του ρούχου, η Playsports με υπερηφάνεια αντιπροσωπεύει τα διεθνούς φήμης αθλητικά ρούχα μόδας Casall, που έχουν κατακτήσει τους μεγαλύτερους οίκους λιανικής σε Ευρώπη και Αμερική.

Οι προηγμένες υφαντουργικές ίνες τους, όπως meryl, modal, soft shell, tactel με ίνες ξύλου, το απέριττα θηλυκό τους design και τα μοναδικά δυνατά αλλά και γήινα χρώματά τους καθιστούν τα Casall μοναδικά και πρωτοπόρα. Τη φήμη τους έρχονται να επαληθεύσουν και τα βραβεία διεθνούς κύρους: ‘Global Sports Style Award 2005’ και ‘European Cool Brand Award 2005’.

Η Σουηδική αυτή φίρμα εκτός από καθ’ αυτώ ρούχα γυμναστικής (όπως power yoga, pilates, chi-gong) περιλαμβάνει και καθημερινά casuall, golf και leisurewear ρούχα, σε άνετα και κομψά σχέδια που μπορούν να φορεθούν όλη μέρα.

Επιπλέον, η σειρά των μαγιώ της, έχει πραγματικά ενθουσιάσει με τα χρώματα, την αξεπέραστη ποιότητα κι ανθεκτικότητά τους.

TDN: Ένας ‘δικός μας’ άνθρωπος και συνεργάτης της εφημερίδας μας, ο Καθηγητής Περικλής Λύτρας, μας τόνισε με ιδιαίτερη έμφαση την προσπάθεια που καταβάλλετε, ώστε η δραστηριότητά σας αυτή να έχει αποτέλεσμα. Ποιο πραγματικά είναι το πιστεύω σας για τη διείσδυση της εταιρίας σας σ΄ αυτή τη δύσκολη αγορά;

Ν.Δ.: Πάνω απ’ όλα πιστεύουμε ότι το πάθος μας προς τους πελάτες, η εξειδίκευσή μας σε σύγχρονα σπορ, η εμμονή μας σε κάθε τι διαφορετικό που μπορεί να συμβάλλει στη διάδοση των αθλημάτων αυτών και τέλος η ιστορία μας μπορεί ν’ αποτελέσουν μια σίγουρη βάση συνεργασίας με τους ξενοδοχειακούς φορείς που θέλουν να προάγουν τον αθλητικό τουρισμό.

Εμείς πιστεύουμε ότι η λειτουργία της ανάπαυσης, της ψυχαγωγίας και της παραπέρα ανάπτυξης της προσωπικότητας στις διακοπές αποτελεί ουσιαστικά μια πολυσύνθετη και πολυδιάστατη φιλοσοφία του σύγχρονου ατόμου που στοχεύει στην απαλλαγή από το τίμημα της εργασίας, την κόπωση.

Θεωρούμε, ότι μέσα σ΄ αυτή τη λογική τα προϊόντα μας θα συντελέσουν στην υποβοήθηση των πελατών των ελληνικών ξενοδοχειακών μονάδων, στο ν΄ απολαύσουν καλύτερα, υγιεινότερα και ποιοτικότερα τον ελεύθερο χρόνο τους.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top