Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Αλέξης Κανιάρης
Τροχοπέδη στην ανάπτυξη της ελληνικής εκθεσιακής αγοράς η έλλειψη υποδομών

08 Μάιος 2006, 00:00

Αλέξης Κανιάρης
Τροχοπέδη στην ανάπτυξη της ελληνικής εκθεσιακής αγοράς η έλλειψη υποδομών

TravelDailyNews: Η εκθεσιακή αγορά διανύει ενδεχομένως μια από τις κρισιμότερες φάσεις. Πλήθος εταιριών επιλέγουν τη διοργάνωση κλαδικών εκθέσεων. Πως κρίνετε αυτή την τακτική των επιχειρήσεων και πως πιστεύετε ότι μπορεί να επηρεάσει την πορεία του κλάδου;

Αλέξης Κανιάρης: Είναι γεγονός ότι στην χώρα μας επικρατεί η αντίθετη τάση από αυτή που παρατηρείται εδώ και χρόνια στις περισσότερες εκθεσιακές αγορές του εξωτερικού. Ενώ λοιπόν, στο εξωτερικό βλέπουμε μια τάση συσπείρωσης και συγκέντρωσης των γεγονότων, με αποτέλεσμα τη δημιουργία μεγαλύτερων και πληρέστερων εκθέσεων που διοργανώνονται από λιγότερες, εξειδικευμένες και έμπειρες εταιρίες, στην Ελλάδα κάθε τόσο ακούμε την αναγγελία μιας νέας έκθεσης.

Είναι συχνό φαινόμενο πολλές εταιρίες, που δεν έχουν σχέση με το αντικείμενο να αποφασίζουν τη διοργάνωση μιας έκθεσης επειδή πιστεύουν ότι μπορεί να συνδυαστεί ή βασιστεί στο πελατολόγιο που έχουν σαν αποτέλεσμα μιας άλλης δραστηριότητας. Η φυσική εξέλιξη είναι ένας μεγάλος αριθμός παρόμοιων και ατελών εκθέσεων που δημιουργούν σύγχυση στην αγορά και στις συμμετέχουσες εταιρίες.

Ασφαλώς, η εκθεσιακή αγορά είναι ελεύθερη και κάθε εταιρία έχει το δικαίωμα να επιχειρήσει να αξιοποιήσει μια ευκαιρία που μπορεί να υπάρχει. Ωστόσο, όπως ισχύει σε όλους τους κλάδους και όλα τα επαγγέλματα, η ποιότητα του αποτελέσματος κρίνεται από την ικανότητα και τα προσόντα του επαγγελματία να δημιουργήσει ένα αξιόλογο προϊόν ή υπηρεσία που καλύπτει με επιτυχία μια πραγματική ανάγκη της αγοράς. Συνεπώς, ο χρόνος και η ίδια η αγορά είναι που θα κρίνουν την σκοπιμότητα και την αξία μιας έκθεσης διατηρώντας την ή απορρίπτοντάς την. Μέχρι όμως να ξεκαθαρίσει κατ’ αυτόν τον τρόπο το τοπίο, η τακτική πολλών εταιριών να διοργανώνουν εκθέσεις με μέτρια ή κακά αποτελέσματα, βλάπτει ουσιαστικά ολόκληρο τον κλάδο των εκθέσεων αφού δημιουργεί σύγχυση, σκεπτικισμό και επιφύλαξη σχετικά με την αξία των εκθέσεων γενικότερα.

TDN: Διοργανώνετε εκθέσεις που καλύπτουν ευρύ φάσμα επιχειρηματικής δραστηριότητας. Σε ποιους τομείς εντοπίζετε μεγαλύτερο ενδιαφέρον επιχειρήσεων και επισκεπτών;

Α.Κ.: Οι εκθέσεις που διοργανώνει η EuroPartners μπορούν να κατηγοριοποιηθούν σε τρεις βασικούς τομείς οι οποίοι με κάποιον τρόπο στηρίζουν και συμπληρώνουν ο ένας τον άλλο : 1) θάλασσα, 2) πολυτέλεια, 3) εκπαίδευση & εργασία.

Κάθε τομέας έχει τις δικές του υποκατηγορίες που αφορούν σε ένα ειδικό κομμάτι της εκάστοτε αγοράς. Για παράδειγμα, στον τομέα της θάλασσας, η εταιρία μας διοργανώνει δύο πλωτές εκθέσεις σκαφών αναψυχής, κάθε μια από τις οποίες έχει το δικό της κοινό και καλύπτει μια άλλη ανάγκη. Επιπλέον, διοργανώνει μια έκθεση αλιείας και υδατοκαλλιεργειών και μια έκθεση για την κατασκευή, ανάπτυξη και διαχείριση λιμένων. Ενώ οι δύο πρώτες είναι κυρίως εκθέσεις κοινού, οι δυο τελευταίες είναι επαγγελματικές, εξειδικευμένες εκθέσεις που αφορούν μια συγκεκριμένη κατηγορία εταιριών. Τόσο οι μεν όσο και οι δε, με το να υπηρετούν συγκεκριμένους στόχους και ανάγκες έχουν βρει τη θέση τους στην αγορά και έχουν αποκτήσει το κοινό τους και το πελατολόγιό τους. Μπορεί λοιπόν τα μεγέθη να είναι διαφορετικά από έκθεση σε έκθεση ανάλογα με το βαθμό εξειδίκευσης ή το αν πρόκειται για έκθεση κοινού ή επαγγελματιών, το ενδιαφέρον όμως επιχειρήσεων και επισκεπτών υπάρχει για όλες τις εκθέσεις από τη στιγμή που κάθε μια επιδιώκει σοβαρά και επιτυγχάνει ουσιαστικά αποτελέσματα για εκθέτες και επισκέπτες.

TDN: Σε τι επίπεδο κρίνετε ότι βρίσκετε η εκθεσιακή υποδομή στην χώρα μας; Η υπάρχουσα υποδομή είναι ικανή να φιλοξενήσει εκθέσεις επιπέδου;

Α.Κ.: Η έλλειψη σωστής εκθεσιακής υποδομής και κυρίως ενός μεγάλου και λειτουργικού εκθεσιακού κέντρου στην Αθήνα αποτελεί ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα της ελληνικής εκθεσιακής αγοράς που λειτουργεί σαν τροχοπέδη στην ανάπτυξη του κλάδου.

Εκτός από μια ή δυο εξαιρέσεις που άλλωστε τις περισσότερες φορές δεν έχουν διαθεσιμότητα για να καλύψουν την ζήτηση, όλοι οι υπόλοιποι χώροι φιλοξενίας εκθέσεων είναι κάκιστης ποιότητας προκαλώντας την κόπωση των συμμετεχόντων αλλά και εκθέτοντας την ίδια τη χώρα μας όταν αντιμέτωπες με αυτήν την κατάσταση έρχονται και ξένες εταιρίες που επισκέπτονται ή συμμετέχουν σε μια έκθεση.

Εκτός από το ίδιο το γεγονός, δηλαδή αυτό της έλλειψης ποιοτικής και επαρκούς υποδομής, αυτό που μας ενοχλεί ακόμη περισσότερο είναι η εκμετάλλευση που ασκείται στους οργανωτές, οι οποίοι ελλείψει εναλλακτικών λύσεων, αναγκάζονται να υποχωρούν σε υπερβολικές απαιτήσεις και δεσμεύσεις όπως υπέρογκες και πρόωρες προκαταβολές, εγγυητικές επιστολές κ.α.

Σχετικά τώρα με την ελλιπή εκθεσιακή υποδομή, από την πλευρά του ο ΣEOEΣ και ειδικά ο Πρόεδρός του, ο κ. Τάσος Κούμανης, έχουν τονίσει την ανάγκη επίλυσης του προβλήματος. Εκτός βέβαια από τον Σύνδεσμό μας, το θέμα αυτό αποτελεί σημείο προβληματισμού και αντικείμενο συζήτησης χρόνια τώρα από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, κλαδικούς και κυβερνητικούς. Το μόνο που γίνεται όμως είναι η συντήρηση ενός ακόμη παράδοξου: να μιλάμε όλοι για την επιτακτική ανάγκη δημιουργίας ενός εκθεσιακού και συνεδριακού κέντρου που θα δώσει σημαντικότατη ώθηση στον εκθεσιακό και συνεδριακό τουρισμό της χώρας μας και στην οικονομία γενικότερα, αλλά δυστυχώς να μην γίνεται καμία σοβαρή πράξη προς αυτήν την κατεύθυνση.

TDN: Τον Σεπτέμβριο διοργανώνετε την έκθεση Exclusive Yachting. Κρίνετε ικανοποιητική τη μέχρι τώρα ανταπόκριση των επαγγελματιών του χώρου; Ποιες θα είναι οι καινοτομίες της έκθεσης;

Α.Κ.: Η Exclusive Yachting υπήρξε η πρώτη πλωτή έκθεση σκαφών αναψυχής στην χώρα μας. Και μάλιστα σε μια εποχή όταν η ιδέα μιας πλωτής διοργάνωσης περιείχε πολύ υψηλό βαθμό ρίσκου αφού δεν υπήρχε χώρος κατάλληλος για την φιλοξενία μιας τέτοιας διοργάνωσης. Το Λαύριο έγινε τελικά οικοδεσπότης της εκδήλωσης αυτής από το 2002 μέχρι πέρυσι τον Σεπτέμβριο οπότε και μεταφέρθηκε στην Ολυμπιακή Μαρίνα Αγ. Κοσμά προκειμένου να καλυφθεί η αυξημένη ζήτηση για συμμετοχή και η ανάγκη για γρηγορότερη πρόσβαση, τόσο επισκεπτών όσο και σκαφών.

Η Μαρίνα Αγ. Κοσμά με την Ολυμπιακών προδιαγραφών υποδομή έδωσε μια δυναμική ώθηση στην εκδήλωση η οποία πλέον θεωρείται σταθμός για τον κλάδο των σκαφών αναψυχής στην Ελλάδα.

Στην Exclusive Yachting συμμετέχει το σύνολο σχεδόν της ελληνικής αγοράς yachting παρουσιάζοντας τα καλύτερα σκάφη αναψυχής στον κόσμο.

Οι επισκέπτες έχουν την ευκαιρία να θαυμάσουν τα πιο συγκλονιστικά σκάφη και ταυτόχρονα να απολαύσουν μια υψηλού επιπέδου διοργάνωση σε ένα μοναδικής αισθητικής περιβάλλον, με ευχάριστη μουσική υπόκρουση και με ποιοτικές υπηρεσίες στη διάθεσή τους όπως άπλετο χώρο parking, εστιατόριο και καφετέρια εντός της μαρίνας κ.α.

Για την επόμενη διοργάνωση έχουμε σχεδιάσει διάφορες καινοτομίες και εκπλήξεις για τους συμμετέχοντες και τους επισκέπτες. `Αλλωστε, το αντικείμενο είναι τέτοιο που όχι μόνο προσφέρεται, αλλά και απαιτεί τον εμπλουτισμό με φρέσκιες ιδέες, happenings και οργανωτικές καινοτομίες που κάνουν ακόμη πιο ευχάριστη και αξέχαστη την επίσκεψη στην εκδήλωση.

TDN: Η εκθεσιακή αγορά, στην οποία και δραστηριοποιήστε, είναι συνυφασμένη με την τουριστική κίνηση. Οι περισσότεροι τουριστικοί φορείς εκφράζουν συγκρατημένη αισιοδοξία αναφορικά με την πορεία του τουρισμού. Πως πιστεύετε ότι μπορεί να σας επηρεάσει και ποιες οι κινήσεις που προτείνετε να γίνουν από μέρους της πολιτείας;

Α.Κ.: Ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα του ελληνικού τουρισμού είναι η έντονη εποχικότητα που τον χαρακτηρίζει. Χρόνια τώρα η συζήτηση περιστρέφεται γύρω από το πώς μπορεί να επιτευχθεί τουρισμός όλο τον χρόνο, ωστόσο δεν έχει γίνει καμία πραγματική πρόοδος επ’ αυτού. Η επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν σε όλη τη διάρκεια του έτους πρέπει να αποτελέσει στρατηγικό στόχο για κράτος και επιχειρήσεις που θα υποστηριχθεί συντονισμένα σε βάθος χρόνου. Ο στόχος είναι δύσκολος και θα απαιτηθεί χρόνος, όμως η επίτευξή του είναι ζωτικής σημασίας για τον ελληνικό τουρισμό.

Σε αυτό το πλαίσιο, αξίζει να αναφερθεί ότι ο εκθεσιακός και συνεδριακός τουρισμός είναι ιδιαίτερα σημαντικός διότι προσελκύει επισκέπτες μέσης και ανώτερης εισοδηματικής τάξης και κυρίως σε περιόδους εκτός αιχμής. Πώς όμως να περιμένουμε ικανοποιητικά αποτελέσματα σε αυτό το πεδίο όταν ακόμη δεν έχουμε καταλήξει πουθενά σε σχέση με το μητροπολιτικό εκθεσιακό και συνεδριακό κέντρο;

Για να βγούμε από την στασιμότητα χρειάζεται πρώτα απ’ όλα βούληση και αποφασιστικότητα απ’ όλες τις πλευρές. Χρειάζεται η Κυβέρνηση να αναπτύξει και να εκπονήσει ένα μακρόπνοο στρατηγικό σχέδιο δράσης, που θα ευνοεί την συνεργασία μεταξύ όλων των αρμόδιων Υπουργείων (ας μην ξεχνάμε ότι εκτός από το Υπουργείο Τουρισμού, πολλά άλλα Υπουργεία και Οργανισμοί επηρεάζουν τους παράγοντες που κρίνουν την ανταγωνιστικότητα του τουριστικού μας προϊόντος), του Ε.Ο.Τ., των επαγγελματιών διοργάνωσης εκθέσεων και συνεδρίων και των τουριστικών επιχειρήσεων. Χρειάζεται ακόμη να ενταθούν οι προσπάθειες διεθνούς προβολής της χώρας μας ως συνεδριακός προορισμός και κυρίως για την Ανατολική Μεσόγειο και την Βαλκανική, με την υποστήριξη όλων των μέσων, συμπεριλαμβανομένων των Οικονομικών Τμημάτων των Πρεσβειών μας στο εξωτερικό και των γραφείων του Ε.Ο.Τ.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top