Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΆρθραΕκ της σύνταξης…Όμηρος του cabotage η ανάπτυξη της ελληνικής κρουαζιέρας

Εκ της σύνταξης…Όμηρος του cabotage η ανάπτυξη της ελληνικής κρουαζιέρας

Εκ της σύνταξης…
Όμηρος του cabotage η ανάπτυξη της ελληνικής κρουαζιέρας

Πολύ λόγος γίνεται τελευταία και από τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Μανώλη Κεφαλογιάννη για την άρση του cabotage (http://www.traveldailynews.gr/new.asp?sstr=cabotage&newid=29367&subcategory_id=7), θέμα που επί πολύ καιρό ζητούν οι επαγγελματίες του χώρου της κρουαζιέρας. (http://www.traveldailynews.gr/new.asp?sstr=cabotage&newid=27901&subcategory_id=3). Ήδη ο υπουργός έχει ανακοινώσει αρκετές φορές ότι θα κοιτάξει το θέμα θέλοντας να συμβάλει στην άρση του cabotage χωρίς μάλιστα να τον ενδιαφέρει το πολιτικό κόστος όπως πολύ χαρακτηριστικά δήλωσε στα εγκαίνια του νέου κρουαζιερόπλοιου της Louis Hellenic Cruises. (http://www.traveldailynews.gr/new.asp?sstr=cabotage&newid=29367&subcategory_id=7)


  • Τι περιμένει λοιπόν ο υπουργός και δεν προχωρά στις ανακοινώσεις του;;

  • Γιατί δεν προετοιμάζει τον σχετικό νόμο που θα επιτρέπει και στα κρουαζιερόπλοια με ξένη σημαία να πραγματοποιούν επιβιβάσεις και αποβιβάσεις στο λιμάνι του Πειραιά;

Μας είπε μάλιστα ότι ήδη έχουν έρθει σε επαφή μαζί του αντιπρόσωποι ξένων εταιριών με κρουαζιέρες που έχουν δηλώσει το ενδιαφέρον τους για να δρομολογήσουν πλοία από τον Πειραιά… Αλλά το πρόβλημα, όπως αναφέρει ο κ. Κεφαλογιάννης, είναι το cabotage…

Πολιτικό είναι το κόστος κ. Κεφαλογιάννη ή ο τρόμος μήπως όποια καράβια έχουν ελληνική σημαία δεν θα την χρειάζονται πλέον…! Μην ξεχνάμε ότι ένα κρουαζιερόπλοιο με ελληνική σημαία επιφέρει τόσα έσοδα όσα 10-15 ποντοπόρα πλοία!

Από την άλλη πλευρά η υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης κ. Φάνη Πάλη – Πετραλιά δηλώνει (http://www.traveldailynews.gr/new.asp?newid=29525&subcategory_id=6) ότι “…σήμερα η Ελλάδα στις κρουαζιέρες διαθέτει μερίδιο αγοράς 5% στην Ευρώπη, ενώ στόχευση του υπουργείου είναι το νούμερο αυτό να ανέλθει σε υψηλότερα επίπεδα…”, με ποια μέσα θα πετύχει αυτή την αύξηση;; Με διαφήμιση λέει. Έχει υπολογίσει ποια θα ήταν η αύξηση στον κλάδο της κρουαζιέρας μετά την άρση του cabotage;

Ορισμένα πράγματα αν τα δεις με τη λογική αδυνατείς να τα κατανοήσεις! Και τι εννοούμε…! Την ίδια στιγμή που η Ελλάδα πιέζει και προσπαθεί για τη διεύρυνση του τουριστικού της προϊόντος, δεν κάνει τίποτα, ή σχεδόν τίποτα, για να προσελκύσει εταιρείες που διοργανώνουν κρουαζιέρες.

Ειδικότερα, μεγάλοι τουρ οπερέιτορ, μεγάλες εταιρείες κρουαζιερόπλοιων αλλά και θεσμικά όργανα της Ευρώπης πιέζουν για το άνοιγμα των λιμανιών. Εδώ μάλλον ταιριάζει αυτό που λένε…Στου κουφού την πόρτα όσο θέλεις βρόντα! Είναι δυνατόν μία ολόκληρη κυβέρνηση να είναι όμηρος κάποιων… κύκλων της ελληνικής ναυτιλίας; Είναι δυνατόν να προσφέρουν στους ανταγωνιστές μας τη χρυσή ευκαιρία να εκμεταλλευτούν την χρυσοφόρο αυτή όρνιθα της κρουαζιέρας, χωρίς καν να… μπούμε στην διεκδίκηση; Οι 400.000 Αμερικάνοι που περιμένουμε να έρθουν δεν θα έρθουν από τον ουρανό!

Παράλληλα, δεν θα πρέπει να αφήσουμε ασχολίαστη και την κίνηση που ετοιμάζονται να κάνουν οι φίλοι και γείτονες Τούρκοι. Αρμόδιοι τουριστικοί φορείς της χώρας, βρίσκονται στο τελικό στάδιο των διαπραγματεύσεων με μεγάλες εταιρείες κρουαζιερόπλοιων έτσι ώστε η Κωνσταντινούπολη και το Κουσάντασι να αποτελέσουν λιμάνια επιβίβασης για τα συγκεκριμένα πλοία.

Ο τουρίστας που θα ξεκινάει μία κρουαζιέρα από την Τουρκία, θα κάνει την περιηγήσή του στις ελληνικές θάλασσες, αφενός μεν δεν θα “αφήνει” κανένα οικονομικό όφελος στη χώρα μας, αφετέρου δε, δεν θα αντιλαμβάνεται ότι πλέει σε ελληνικά ύδατα…! Εκτός και αν οι φίλοι και γείτονες Τούρκοι του το υπενθυμίζουν και τον ενημερώνουν για αυτό. Πιστεύετε ότι μπορεί να γίνει έτσι;

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024