Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Ζαχαρίας Καπλανίδης
Το Athens CVB δεν έχει βρει το δρόμο του

Δημήτρης Σταθόπουλος - 16 Μάιος 2006, 00:00

Ζαχαρίας Καπλανίδης
Το Athens CVB δεν έχει βρει το δρόμο του

TravelDailyNews: Ποιοι είναι οι κύριοι στόχοι που έχει θέσει ο HAPCO για την ανάπτυξη του συνεδριακού τουρισμού στην Ελλάδα; Ποια τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζετε;

Ζαχαρίας Καπλανίδης: Έχουμε 2 βασικούς στόχους στο HAPCO. Ο πρώτος αφορά την ελληνική αγορά. Μέσα σε αυτήν από την πρώτη στιγμή καταγράψαμε τις αδυναμίες των υποδομών, της Πολιτείας και των επιχειρήσεων-επαγγελματιών. Στα 10 αυτά χρόνια που πέρασαν από την ημέρα της ίδρυσης του HAPCO, πολλά πράγματα έχουν βελτιωθεί, όπως υποδομές, συνειδητοποίηση σε όλους της σημασίας του συνεδριακού και εν γένει επαγγελματικού τουρισμού για τον Τουρισμό και την Εθνική μας Οικονομία, έρευνα και προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς κ.α.

Ωστόσο πρέπει να παραδεχτούμε ότι και αρκετά πράγματα δεν προχώρησαν σημαντικά. Αυτά είναι για παράδειγμα, το θεσμικό πλαίσιο του επαγγέλματος, ένα πλαίσιο που θα προστατεύει και θα προάγει την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών προς τους καταναλωτές, θα προστατεύει το κράτος από φοροδιαφυγή και δυσφήμιση, θα δυναμώνει τις επιχειρήσεις και τους θεσμούς. Επίσης δεν έχει προχωρήσει σημαντικά η εξειδικευμένη και στοχευμένη προβολή της χώρας μας σαν συνεδριακός προορισμός και τέλος κάποιες ακόμα υποδομές όπως π.χ. μεγάλου μεγέθους συνεδριακών κέντρων δεν έχουν προχωρήσει ακόμα σε υλοποίηση. Εδώ λοιπόν εστιάζονται και οι προσπάθειες του HAPCO, όσον αφορά τους στρατηγικούς στόχους του, εντός Ελλάδος.

Η δεύτερη προσπάθειά του αφορά ενέργειες προς την διεθνή αγορά. Πιο συγκεκριμένα ο HAPCO επιδιώκει συστηματικά την συμμετοχή του σε διεθνείς οργανισμούς και lobbies (EFAPCO, ICCA κλπ), την μόνιμη παρουσία του στις εξειδικευμένες διεθνείς εκθέσεις, την πρωτότυπη έρευνα της διεθνούς αγοράς και την οργάνωση συνεδρίων με Έλληνες και ξένους ομιλητές και τέλος την οργάνωση workshops στο εξωτερικό με στόχο την προβολή της χώρας μας σαν ένα ιδιαίτερα ελκυστικό προορισμό για τον Συνεδριακό και Επαγγελματικό Τουρισμό.

Τώρα σχετικά με το ερώτημα, ποια τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε, θα έλεγα ότι είναι η δυσκολία εξεύρεσης κοινής γλώσσας μεταξύ των διαφόρων φορέων του τουρισμού μας, συμπεριλαμβανομένου και του ευρύτερου κράτους, αλλά ακόμα και μεταξύ των άλλων επαγγελματικών ομάδων που αποτελούν μέρος του συνεδριακού προϊόντος. Μοιάζει συχνά να βλέπει ο καθένας τον ίδιο στόχο, αλλά από εντελώς διαφορετική οπτική γωνία και έτσι είναι δύσκολο να αποφασίσεις για κοινά μέτρα και μέσα μέχρι να φτάσεις στο ζητούμενο. Η μόνη λύση είναι η συνεχής προσπάθεια και ο διάλογος κα το μόνο σίγουρο είναι ότι μέχρι να κάνεις το επόμενο βήμα, σου παίρνει περισσότερο χρόνο απ’  ότι θα ήθελες.

TDN:Πώς κρίνετε τη διετία που παρέμεινε στο υπουργείο τουριστικής ανάπτυξης ο κ. Αβραμόπουλος; Ποιες οι κυριότερες εξελίξεις αναφορικά με θέματα συνεδριακού τουρισμού;

Ζ.Κ.: Το έχω πει κατ’ επανάληψη. Αυτό που μαστίζει την ηγεσία του τουρισμού στη χώρα μας, τα τελευταία τουλάχιστον 15 χρόνια που μπορώ να γνωρίζω τα πράγματα καλύτερα, είναι ότι αλλάζουμε τους επικεφαλείς, είτε στον Ε.Ο.Τ., είτε στα Υπουργεία ή Υφυπουργεία μόλις αυτοί αρχίζουν να μαθαίνουν και να βελτιώνουν τις επιδόσεις τους. Γινόταν επί ΠΑ.ΣΟ.Κ., έγινε τώρα και με την περίπτωση του Κου Αβραμόπουλου.

TDN: Πρόσφατα η υπουργός τουριστικής ανάπτυξης κυρία Φάνη - Πάλλη Πετραλιά, απεύθυνε και πάλι πρόταση στους φορείς για την αξιοποίηση του γηπέδου TAE ΚWON DO ως συνεδριακό χώρο. Πως βλέπετε αυτή την πρόταση; Υπήρξε κάποια εξέλιξη; Ποια είναι η αίσθηση που έχετε για το μέλλον αυτής της πρότασης;

Ζ.Κ.: Τώρα σχετικά με το συνεδριακό κέντρο, Ο HAPCO αυτό το οποίο μπορεί να κάνει είναι να συνεχίσει τις προσπάθειες να βρεθεί κοινή φόρμουλα με τον ΕΞΑ, το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο και με τον HATTA τουλάχιστον σε αυτή τη φάση, και αυτό είναι που κάνει. Χωρίς καμία αμφιβολία ο HAPCO και φυσικά τα μέλη του θεωρούν ότι είναι τρομακτικής σημασίας θέμα η συμμετοχή τους στη λειτουργία ενός τέτοιου project, αλλά και για το ίδιο το project η εμπλοκή των οργανωτών συνεδρίων, όπως αντιλαμβάνεστε, είναι ιδιαίτερης σημασίας για την βιωσιμότητα του συνεδριακού και εν γένει επαγγελματικού τουρισμού, αφού οι οργανωτές, δηλαδή τα μέλη του HAPCO είναι και οι βασικοί πωλητές του προϊόντος. Τα όλο πρόβλημα, για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους είναι το αρχικό κεφάλαιο που απαιτείται για την μετασκευή του TAE KWON DO σε ένα σύγχρονο και λειτουργικό συνεδριακό κέντρο.

Πρώτα απ’ όλα, κανείς σήμερα δεν είναι σε θέση να γνωρίζει το ακριβές ποσό που απαιτείται, αφού ο κάθε φορέας έχει τις δικές του εκτιμήσεις (15 - 40 εκατ. ευρώ). Κατά την άποψή μου λοιπόν απαιτείται μία μελέτη η οποία θα προσδιορίσει το αρχικό κεφάλαιο, εν συνεχεία ένα business plan που να τεκμηριώνει την βιωσιμότητα του έργου και τέλος ένα σχήμα που θα εξασφαλίζει κεφάλαια αλλά και την εμπλοκή των επαγγελματιών και κυρίως των Ελλήνων Οργανωτών Συνεδρίων, αφού αυτό θα εξασφάλιζε και την εμπορική επιτυχία του project, αλλά και τους επαγγελματίες από ενδεχόμενες παρενέργειες μονοπωλιακής διαχείρισης του Συνεδριακού Κέντρου. Φοβάμαι ότι έχουμε ξεκινήσει λίγο ανάποδα, η Πολιτεία βιάζεται και καλά κάνει, να παραχωρήσει τον χώρο προς εκμετάλλευση, οι φορείς στέκονται αμήχανοι, αφού και το κόστος δεν γνωρίζουν και βέβαια έχουν δυσκολία καταβολής ενός τέτοιου σοβαρού ποσού, και επιπλέον, δεν έχει καταρτιστεί ένα ολοκληρωμένο business plan που θα συμπεριλαμβάνει και τις παράλληλες χρήσεις του  TAE KWON DO, πέρα από τις καθαρά συνεδριακές ή εκθεσιακές.

Εμένα η θέση μου είναι να ξεκινήσει άμεσα μία συνεργασία Πολιτείας και φορέων με πρώτο στόχο τον ακριβή προσδιορισμό της επένδυσης. Η επένδυση θα προβλέπει, όπως είπα, την δημιουργία ενός σύγχρονου και λειτουργικού συνεδριακού κέντρου χωρίς κατασκευαστικές υπερβολές σε πολυτέλεια. Δεύτερον, οι ίδιοι οι φορείς θα πρέπει να συντάξουν ένα προσεκτικό  business plan για να είμαστε πιο σίγουροι για την βιωσιμότητα και τις αποδόσεις του project.

Θεωρώ ότι υπάρχει η τεχνογνωσία και από τους επαγγελματίες οργανωτές συνεδρίων που μπορούν να προσδιορίσουν με αρκετή ακρίβεια τις συνεδριακές εκδηλώσεις που μπορεί να φιλοξενήσει το TAE KWON DO ετησίως, αλλά και από άλλους ειδικούς, κυρίως σε θέματα αξιοποίησης παράλληλων εμπορικών δράσεων, όπως πολιτιστικά, μουσικά, cafe, εστιατόρια, καταστήματα. Έχοντας στα χέρια μας το ύψος της επένδυσης και το business plan, θεωρώ ότι θα ήταν πολύ πιο εύκολο να βρεθούν τράπεζες ή άλλοι θεσμικοί επενδυτές, προκειμένου να καταβάλλουν το απαιτούμενο ποσό, ενώ οι φορείς και οι επαγγελματίες οργανωτές θα μπορούσαν να εμπλακούν στο operation, εξασφαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο και τη δουλειά τους και την προώθηση και την βιωσιμότητα του έργου. Περιμέναμε που περιμέναμε τόσα χρόνια, ας κάνουμε υπομονή μερικούς μήνες ακόμη, ώστε να δώσουμε το χρόνο να ξεκινήσουμε σωστά, με γνώση της επένδυσης και εξασφάλιση θεσμικών επενδυτών.

TDN: Σε τι επίπεδο βρίσκεται η εκπαίδευση στην Ελλάδα, σε σχέση με τον συνεδριακό τουρισμό; Διαθέτει η χώρα μας εξειδικευμένα στελέχη;

Ζ.Κ.: Η απάντηση είναι εξαιρετικά γνωστή σε όλους μας. Γενικά η εκπαίδευση στην τουριστική μας βιομηχανία κρίνεται όχι ιδιαίτερα ικανοποιητική, στο δε συνεδριακό τουρισμό σχεδόν ανεπαρκής. Κάποια ιδρύματα, όπως το πανεπιστήμιο του Αιγαίου, η Ανωτάτη Βιομηχανική, το Πανεπιστήμιο Πατρών, το Trinity στην Κρήτη, έχουν ξεκινήσει τελευταία να ασχολούνται πιο συστηματικά με την τριτοβάθμια και Μεταπτυχιακή εκπαίδευση στο συνεδριακό τουρισμό. Καλή έστω και αυτή η προσπάθεια, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει αποφέρει και αποδώσει στην ελληνική αγορά, υψηλού επιπέδου εκπαιδευμένα στελέχη. Κατά συνέπεια χρειάζεται χρόνος και πολύ ακόμα προσπάθεια από όλους, ο HAPCO και εδώ είναι δίπλα σε κάθε προσπάθεια προς τη σωστή κατεύθυνση.

TDN: Athens CVB: Πόσο ευχαριστημένοι είστε από την λειτουργία του;

Ζ.Κ.: Θα έλεγα ότι ‘Η γυναίκα του Καίσαρα δεν θα πρέπει μόνο να φαίνεται, αλλά και να είναι τίμια’. Ο θεσμός των CVB είναι διεθνώς διαδεδομένος και μπορεί να προσφέρει αρκετά στο θέμα προώθησης ενός προορισμού στη διεθνή αγορά. Χρειάζεται όμως πολύ χρηστή διαχείριση, αυστηρή προσήλωση στους στόχους και βέβαια οικονομικούς πόρους. Το Athens CVB δεν έχει ακόμα βρει το δρόμο του σε καμία περίπτωση.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top