Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Σμαράγδα Ιγγλέση
Υστερούμε στην ποιότητα των υπηρεσιών

Δημήτρης Σταθόπουλος - 12 Ιούλιος 2006, 00:00

Σμαράγδα Ιγγλέση
Υστερούμε στην ποιότητα των υπηρεσιών

Ελικόπτερα, lear jet, λιμουζίνες, yachts, boutique ξενοδοχεία, παραδοσιακά σπίτια, στην υπηρεσία του τουρισμού πολυτελείας με στόχο την όσο το δυνατόν καλύτερη και ποιοτικότερη εξυπηρέτηση του πελάτη. Μπορεί να κοστίζει το…κάτι παραπάνω αλλά όποιος διαθέσει τα χρήματα το σίγουρο είναι ότι θα περάσει υπέροχα και γιατί όχι για κάποιους μπορεί να είναι και ένα “ταξίδι ζωής”. Η κυρία Σμαράγδα Ιγγλέση, ιδιοκτήτρια boutique τουριστικού γραφείου, έρχεται καθημερινά σε επαφή με ανθρώπους που κάνουν request για ένα τέτοιο ταξίδι. Εξάλλου το boutique ταξιδιωτικό γραφείο Extravagant Travel, το οποίο και διευθύνει, προγραμματίζει ταξίδια υψηλών απαιτήσεων. Αντιμετωπίζουμε τον κάθε πελάτη σαν ξεχωριστή περίπτωση. Εξατομικεύουμε τις απαιτήσεις του, βρίσκουμε λύσεις σε προβλήματα, προτείνουμε ότι καλύτερο και όσο το δυνατόν πιο κοντά στο χαρακτήρα του και τα ενδιαφέροντα του”, αναφέρει σε συνέντευξή της στο TravelDailyNews η κυρία Ιγγλέση και συμπληρώνει: ”...πολλές φορές αντιμετωπίζουμε πρόβλημα με τις παρεχόμενες υπηρεσίες, αλλά προσπαθούμε να κινούμαστε όσο το δυνατόν πιο κοντά στο άριστα”.

Αναμφισβήτητα οι ξενοδοχειακές και γενικότερα οι τουριστικές υποδομές παίζουν καταλυτικό ρόλο στην τουριστική ανάπτυξη μίας περιοχής. Στην Ελλάδα, και ειδικότερα στην Αθήνα, μετά την τέλεση των ολυμπιακών αγώνων το τουριστικό προϊόν βελτιώθηκε σημαντικά, καθώς πολλά ξενοδοχεία πραγματοποίησαν ριζικές ανακαινίσεις, πολλά νέα δημιουργήθηκαν, ενώ και άλλες επιχειρήσεις που σχετίζονται με το τουριστικό προϊόν βελτιώθηκαν. Ωστόσο, από μόνες τους οι τουριστικές υποδομές δεν είναι αρκετές για να αποκτήσει μία χώρα τη φήμη του προορισμού πολυτελείας, αλλά και όχι μόνο. Η έλλειψη υπηρεσιών υψηλού επιπέδου αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για την θετική εικόνα του προορισμού.

“Παρά το γεγονός ότι η Ελλάδα και ειδικότερα η Αθήνα έχει βελτιωθεί πάρα πολύ μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες, δυστυχώς δεν έχουμε καταφέρει να κινηθούμε το ίδιο θετικά στον τομέα των υπηρεσιών” αναφέρει η κυρία Ιγγλέση συμπληρώνοντας μάλιστα ότι ”...σαν χώρα έχουμε κάνει το πρώτο βήμα. Χρειάζεται ένα ακόμη πολύ σοβαρό και αυτό είναι στον τομέα του service”.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα πελάτη του Extravagant Travel, που ζήτησε να μείνει σε ένα από τα μεγαλύτερα και πολυτελέστερα ξενοδοχεία της Μυκόνου πληρώνοντας 2.000 ευρώ τη βραδιά. Ο πελάτης αυτός ήθελε να έχει στη διάθεσή του υπηρεσία καθαρισμού 24 ώρες. Το ξενοδοχείο όμως δεν είχε τέτοια δυνατότητα! “Οι πολυταξιδεμένοι πελάτες κάνουν συνεχώς συγκρίσεις. Είτε το θέλουμε είτε όχι, οι υπηρεσίες σε αντίστοιχα ξενοδοχεία της Τουρκίας ή της Ταϋλάνδης είναι πολύ ανώτερες από τις δικές μας. Οι επιχειρηματίες δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν καθώς τα ημερομίσθια στην Ελλάδα, όπως και το κόστος ζωής εξάλλου, είναι πολύ ανώτερα”. Συμπληρώνοντας αναφέρει: ”...δεν έχουμε συνειδητοποιήσει ότι η χώρα μας είναι από μόνη της προορισμός, αλλά αν δεν προσέξουμε και τις μικρότερες λεπτομέρειες, οι οποίες κάνουν και τη διαφορά δυστυχώς δεν θα μπορέσουμε να πάμε μπροστά. Αν πάλι καταφέρουμε να πετύχουμε και σε αυτό τον τομέα των υπηρεσιών και των λεπτομερειών δεν θα υπάρχει καλύτερο μέρος να πάει κάποιος διακοπές!”.

Ωστόσο όμως, σύμφωνα με την chief executive του Extravagant Travel η σύγκριση προορισμών δεν είναι δόκιμη, καθώς ο τουρίστας πρέπει να λαμβάνει υπόψη του και τα υπόλοιπα στοιχεία που σχετίζονται ειδικότερα με τον προορισμό. `Αλλα πράγματα μπορεί κάποιος να βρει στην Ελλάδα και άλλα στην Ταϋλάνδη και την Τουρκία για παράδειγμα.

Τουριστικές επιχειρήσεις

Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις έχουν εμφανίσει σημαντική βελτίωση όσο αφορά στις εγκαταστάσεις. Παράλληλα όμως η κυρία Ιγγλέση αναφέρει από την εμπειρία της μέσα από το Extravagant Travel ότι οι επιχειρηματίες και τα στελέχη είναι έτοιμοι να βοηθήσουν και συνεργαστούν. “Υπάρχει μία μερίδα επιχειρήσεων που πληρούν πολύ υψηλά επίπεδα υπηρεσιών, αλλά το σημαντικότερο είναι ότι οι περισσότεροι έχουν τη διάθεση να συνεργαστούν ώστε να φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Βέβαια αυτό προϋποθέτει και τη συνεχή παρακολούθηση και υπενθύμιση από την πλευρά του γραφείου. Δυστυχώς δεν είμαστε στη φάση που μπορούμε απλώς να στείλουμε ένα e-mail και να το θεωρήσουμε δεδομένο ότι θα γίνει” προσθέτει.

Επιτακτική κρίνεται η ανάγκη διαχωρισμού της λειτουργίας των τουριστικών γραφείων που απευθύνονται στο ευρύ κοινό με εκείνα που απευθύνονται σε VIP τουρίστες, σύμφωνα με την κυρία Σμαράγδα Ιγγλέση, εάν θέλουμε να βελτιώσουμε τον τουρισμό πολυτελείας στη χώρα μας. “Είναι σημαντικό για ψυχολογικούς λόγους και μόνο να μπορούμε να πάρουμε τον τουρίστα ακόμη και μέσα από το αεροπλάνο. Δυστυχώς τέτοια δυνατότητα το αεροδρόμιο δεν μας δίνει”. Αξίζει όμως εδώ να σημειωθεί ένα άλλο στοιχείο, που έχει να κάνει με τα 5-6 τουριστικά γραφεία που τους επιτρέπεται να περνούν μέσα στο αεροδρόμιο και να παραλαμβάνουν από εκεί τους πελάτες τους. Αυτά τα γραφεία λοιπόν πρέπει να πληρούν την προϋπόθεση του 1 εκατ. εισερχόμενων τουριστών το έτος. Εύλογα λοιπόν αναρωτιέται κανείς τα γραφεία αυτά ειδικεύονται σε VIP τουρισμό; Μάλλον όχι! Γιατί είναι αδύνατον για ένα boutique τουριστικό γραφείο να φτάσει το 1 εκατ. τουρίστες. Από την άλλη δε, ο μαζικός τουρισμός δεν έχει τέτοιες απαιτήσεις, οπότε φαντάζει ανούσια αυτή η δυνατότητα.

Όσο αφορά στις σημαντικότερες χώρες από τις οποίες έρχονται τουρίστες VIP στην Ελλάδα, μερικές από αυτές είναι η Μέση Ανατολή, η Σαουδική Αραβία, ο Λίβανος, η Αμερική, η Κύπρος καθώς και η Αγγλία. Οι Έλληνες πηγαίνουν επί το πλείστον σε εξωτικούς προορισμούς. Σημειώνει μάλιστα ότι οι Έλληνες είναι από τους πιο πιστούς πελάτες καθώς εάν πάνε κάπου και μείνουν ικανοποιημένοι τότε στο επόμενο ταξίδι τους θα προτιμήσουν το ίδιο γραφείο. Όσο αφορά στην ικανοποίηση των πελατών του extravagant travel, μετά το τέλος των διακοπών του πελάτη, στέλεχος της εταιρείας, επικοινωνεί και ρωτάει να μάθει για τις εντυπώσεις και για παρατηρήσεις.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top