Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΑφιέρωμαΣυνεχιζόμενη ΚατάρτισηΟι διαρθρωτικές αλλαγές στον τουρισμό και οι ανάγκες που δημιουργούν για συνεχιζόμενη κατάρτιση

Συνεχιζόμενη ΚατάρτισηΟι διαρθρωτικές αλλαγές στον τουρισμό και οι ανάγκες που δημιουργούν για συνεχιζόμενη κατάρτιση

Συνεχιζόμενη Κατάρτιση
Οι διαρθρωτικές αλλαγές στον τουρισμό

Τα γεγονότα των τελευταίων δώδεκα μηνών -με αφετηρία την 11η Σεπτεμβρίου 2001, την παγκόσμια οικονομική ύφεση, τις καταστροφικές κλιματολογικές αλλαγές και πολλά άλλα- έδειξαν το πόσο ευάλωτος είναι ο κλάδος του τουρισμούκαι το πόσο εύκολα από τη μία στιγμή στην άλλη μπορούν να αλλάξουν οι ισορροπίες, εταιρίες κολοσσοί να χαθούν, προβλέψεις να ανατραπούν, τουριστικοί προορισμοί να σβηστούν, και τουριστικές πολιτικές να πρέπει να επαναπροσδιοριστούν σε μία νύχτα.

Αν σε όλα τα παραπάνω προστεθούν και η παγκοσμιοποίηση, οι συγχωνεύσεις, η αλλαγή στα κανάλια διανομής, η έφοδος της τεχνολογίας στον τουρισμό, η αλλαγή των ταξιδιωτικών συνηθειών, είναι αρκετά για να δημιουργήσουν πονοκεφάλους σε όσους προσπαθούν να οραματιστούν και να προβλέψουν το μέλλον του παγκόσμιου τουρισμού και να χαράξουν στρατηγικές είτε σε πολιτειακό, είτε σε επιχειρηματικό επίπεδο.

Το ερώτημα που προκύπτει από αυτό τον καταιγισμό των εξελίξεων και των αλλαγών που συμβαίνουν στον παγκόσμιο τουρισμό είναι ένα και κρίσιμο. Πόσοι και ποιοι είναι πλέον σε θέση να παρακολουθούν αυτές τις εξελίξεις και να αντιδρούν έγκαιρα;

Η απάντηση έρχεται αυθόρμητα. Λίγοι, αλλά πρέπει να γίνουν πολλοί περισσότεροι. Το θέμα είναι πόσοι αντιλαμβάνονται ότι αυτές οι εξελίξεις αφορούν και τους ίδιους και πόσοι θεωρούν και δική τους ευθύνη την συστηματική και με συνέπεια ενημέρωσή τους στις νέες αυτές εξελίξεις.

Η ευθύνη αυτή βαρύνει όλους. Πολιτεία, κλαδικοί φορείς, φορείς παροχής τουριστικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, επιχειρηματίες, αλλά και τα ίδια τα στελέχη και οι εργαζόμενοι οφείλουν να προβληματίζονται για τις μεθόδους και τις διαδικασίες διαρκούς και συστηματικής ενημέρωσης και εκπαίδευσης.

Η εικόνα όμως που παρουσιάζει η ελληνική τουριστική βιομηχανία σε όλα της τα επίπεδα δεν δείχνει να είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντική ως προς τα παραπάνω. Η Πολιτεία έχει αποδείξει κατ’ επανάληψη την αδυναμία της να χαράξει μία σύγχρονη τουριστική και εκπαιδευτική πολιτική. Οι κλαδικοί φορείς αναλώνουν τον περισσότερο χρόνο τους με τα στενά συνδικαλιστικά θέματα και το κυνήγι της Πολιτείας ως μόνης υπεύθυνης για τα κακά του ελληνικού τουρισμού. Οι φορείς παροχής τουριστικής εκπαίδευσης και κατάρτισης με την πολυδιάσπαση που έχουν αδυνατούν να παρακολουθήσουν τις διεθνείς εξελίξεις, εκτός εξαιρέσεων, που αφορούν κυρίως στο προσωπικό μεράκι μεμονωμένων εκπαιδευτών. Οι επιχειρηματίες στον βωμό της καθημερινότητας αγνοούν τον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό και την ευθύνη τους στην ενδοεπιχειρησιακή εκπαίδευση των στελεχών τους, ενώ δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που θεωρούν την επιδοτούμενη ενδοεπιχειρησιακή εκπαίδευση ως ευκαιρία για την κάλυψη οικονομικών ελλειμμάτων και όχι ως ευκαιρία για πραγματική εκπαίδευση. Οι δε εργαζόμενοι, μην μπορώντας να δούνε τις προοπτικές προσωπικής εξέλιξης, σύντομα στην επαγγελματική τους πορεία αδιαφορούν για την όποια εκπαίδευση και κατάρτισή τους αφού έτσι και αλλιώς -όπως θεωρούν- δεν θα αναγνωριστεί από κανέναν.

Στο αφιέρωμα του TravelDailyNews για την ανάγκη της δια βίου πλέον, συνεχιζόμενης κατάρτισης ακόμα και για τα εκπαιδευμένα και έμπειρα στελέχη, καταθέτουν τις θέσεις τους και τους προβληματισμούς τους τρεις καταξιωμένοι στο χώρο τους επαγγελματίες. Ο Δρ.Δημήτριος Μπούχαλης διευθυντής του Μεταπτυχιακού Προγράμματος σε Ηλεκτρονικό Τουρισμό (e-Tourism) και διευθυντής του Κέντρου Έρευνας σε Ηλεκτρονικό Τουρισμό (e-Tourism) του Πανεπιστημίου του Surrey στη Μεγάλη Βρετανία, έχοντας γνώση και της ελληνικής αλλά και της διεθνούς πραγματικότητας. Ο Γιώργος Δρακόπουλος γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων έχει κάνει την συστηματική ενημέρωση στις ελληνικές και τις παγκόσμιες τουριστικές εξελίξεις προσωπικό τρόπο ζωής, ενώ από την θέση που έχει την τελευταία δεκαετία έχει σφαιρική εικόνα από την πραγματικότητα των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων. Ο Aρις Μιντιλογλίτης, διευθυντής ποιότητας και ανάπτυξης της αλυσίδας ξενοδοχείων Maris, έχει προσωπική εμπειρία από την συστηματική εφαρμογή ενδοεπιχειρησιακών προγραμμάτων εκπαίδευσης.

Παράλληλα, καταγράφουμε την περίπτωση της Μεγάλης Βρετανίας για ένα πρότυπο ποιότητας που έχει δημιουργήσει και το οποίο πρόκειται σύντομα να έρθει και στη χώρα μας, και αφορά στο θέμα της διοίκησης προσωπικού όπου κυρίαρχο ρόλο παίζει η πολιτική της επιχείρησης στην ποσότητα και ποιότητα της εκπαίδευσης που παρέχει στα στελέχη και το προσωπικό της. Πάνω σε αυτό παραθέτουμε και το παράδειγμα μίας βρετανικής οικογενειακής ξενοδοχειακής μονάδας που στην πορεία της ανάπτυξής της χρησιμοποίησε το πρότυπο αυτό για να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητά της.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024