Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Απόψεις
Γιατί οι Τοπικές Αυτοδιοικήσεις, η Πολιτεία, οι τουριστικές επιχειρήσεις να επενδύσουν στον αθλητικό τουρισμό;

Γεώργιος Γκουτζιούπας - 30 January 2007, 00:00

Απόψεις
Γιατί οι Τοπικές Αυτοδιοικήσεις, η Πολιτεία, οι τουριστικές επιχειρήσεις να επενδύσουν στον αθλητικό τουρισμό;
του Γεώργιου Γκουτζιούπα

Πλεονεκτήματα Ελλάδας έναντι του Ανταγωνισμού

  • Η αθλητική παιδεία και αγάπη των Ελλήνων για τον αθλητισμό. Στη χώρα μας γεννήθηκαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες και είχαν κυρίαρχο νόημα. Όταν διεξάγονταν οι Αγώνες, όλες οι συμμετέχουσες πλευρές τηρούσαν την εκεχειρία. Η αθλητική μας παράδοση, αποτελεί συγχρόνως την σπονδυλική στήλη της παγκόσμιας αθλητικής ιστορίας. Η αυθεντικότητα της καταγωγής των Αγώνων, των ιστορικών εγκαταστάσεων – μνημείων, των αρχών που πρεσβεύει η φιλοσοφία των Αγώνων, γοητεύει την πλειοψηφία των φίλων του αθλητισμού παγκοσμίως. Σωστό είναι να προβάλουμε τα αυθεντικά / original στοιχεία που κατέχουμε, πιο έντονα.
  • Η επιτυχημένη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, όπως και προηγούμενων αθλητικών διοργανώσεων, μας προσδίδει ένα διεθνές κύρος και σεβασμό. Η κληρονομιά των Αγώνων είναι σημαντική, έχουμε σύγχρονες και διεθνώς αναγνωρίσιμες εγκαταστάσεις. Έχουμε διαφημιστεί έντονα από τα ΜΜΕ παγκοσμίως ως τουριστικός προορισμός σε συνδυασμό με τους Αγώνες. Όλοι αναγνωρίζουν την ικανότητα του ανθρώπινου δυναμικού μας.
  • Η πλούσια πολιτισμική κληρονομιά και ιστορία μας δίνει την δυνατότητα να εμπλουτίζουμε ποιοτικά το προϊόν μας. Επιπλέον, η αφθονία σε καλλιτέχνες επιτρέπει να συν διοργανώνουμε υπέροχες εκδηλώσεις ψυχαγωγίας, παράλληλα με τις αθλητικές διοργανώσεις που φιλοξενούμε.
  • Τα 14.000 χιλιόμετρα της ακτογραμμής μας καθώς και τα 3.000 νησιά, αποτελούν λόγους ανάπτυξης των θαλάσσιων αθλημάτων. Το εύκρατο κλίμα και τα χαμηλά επίπεδα υγρασίας και βροχόπτωσης, καθιστούν την Ελλάδα ιδανική για την εξάσκηση όλων των αθλημάτων. Η ηπειρωτική χώρα έχει πανέμορφους ορεινούς όγκους, που είναι κατάλληλοι για χειμερινά αθλήματα και δραστηριότητες στην φύση.
  • Στην εσωτερική αγορά, η λειτουργία δύο αυτόνομων αθλητικών τηλεοπτικών καναλιών, πολλών ραδιοφωνικών και πάρα πολλών εφημερίδων και όλα τα παραπάνω με υψηλή τηλεθέαση / ακροαματικότητα / πωλήσεις, σημαίνει ότι η αγορά λειτουργεί και δείχνει σημάδια ανόδου. Τα ΜΜΕ παίζουν βασικό ρόλο στην ανάπτυξη του Αθλητικού Τουρισμού για κάθε χώρα που επιθυμεί να θεωρείται διεθνής προορισμός Αθλητικού Τουρισμού και επιπλέον φέρνουν πιο κοντά τους χορηγούς / εταιρίες.
  • Η ένταξη της χώρας μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση δίνει τη δυνατότητα στους Ευρωπαίους να μας επισκέπτονται χρησιμοποιώντας μόνο την ταυτότητά τους. Αυτό το δεδομένο εκτός των άλλων, ενισχύει την εύκολη μετακίνηση θεατών μεγάλων διοργανώσεων σε μαζική μορφή.
  • Σύμφωνα με έρευνες πάνω από το 50% των τουριστών μας, επιθυμούν να επαναλάβουν το ταξίδι άμεσα, γιατί μένουν ικανοποιημένοι. Επιπλέον, γνωρίζουμε ότι μεγάλο ποσοστό Ευρωπαίων δεν έχει επισκεφτεί ούτε μια φορά την χώρα μας, ειδικά στην Γαλλία και την Ισπανία θεωρούμαστε πρώτος δυνητικός προορισμός. Είναι πολύ πιθανό εάν τους δοθούν κίνητρα όπως πακέτα αθλητικού τουρισμού, να επισπεύσουν το ταξίδι τους, γιατί την απόφαση την έχουν ήδη πάρει.
  • Η έντονη υποστήριξη του υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης σε αθλητικές διοργανώσεις, από τους Ολυμπιακούς Αγώνες και μετά, περνάει το μήνυμα και στο εσωτερικό αλλά και στο εξωτερικό. Αυτό συμβαίνει σε λίγες χώρες παγκοσμίως και η σύγκριση μας βγάζει κερδισμένους.
  • Η Ελλάδα είναι το σταυροδρόμι ανάμεσα στη Δύση και την Ανατολή και πολιτισμικά και γεωγραφικά. Υπερτερεί των γειτονικών χωρών της (εκτός Ιταλίας) σε πολιτική και οικονομική σταθερότητα, με αποτέλεσμα να είναι ένα βήμα μπροστά και να παραμένει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Επίσης, η Ελλάδα έχει θετική αντιμετώπιση από την μεγάλη πλειοψηφία των δημοκρατικών χωρών, παγκοσμίως.
Οφέλη που προκύπτουν από την εφαρμογή Προγραμμάτων Αθλητικού Τουρισμού
  • Αύξηση της φυσικής υγείας και προώθηση του ενεργητικού τρόπου ζωής
  • Προτροπή των κατοίκων για μεγαλύτερη συμμετοχή στα αθλητικά δρώμενα που πραγματοποιούνται στην περιοχή τους
  • Έσοδα από την μετακίνηση, διαμονή, διατροφή, προπόνηση, αγορές, περιήγηση και κάθε κατανάλωση προϊόντων / υπηρεσιών
  • Αναβάθμιση τουριστική στις περιοχές προορισμούς
  • Διεθνή προβολή και θετική εικόνα της περιοχής φιλοξενίας προγραμμάτων / αγώνων Αθλητικού Τουρισμού
  • Αποφέρουν νέες θέσεις εργασίας και νέα επαγγέλματα
  • Συμβάλλουν στην αύξηση του τουριστικού ΑΕΠ
  • Μπορεί να αναπτυχθεί η κάθε περιοχή βασισμένη στο τοπικό δυναμικό και στις υπάρχουσες φυσικές συνθήκες
  • Βοηθούν στην οικονομική ανάπτυξη της περιοχής και συμπληρώνουν άλλες οικονομικές δραστηριότητες
  • Δικαιολογούν τη διατήρηση και τη βελτίωση του περιβάλλοντος
  • Συνεισφέρουν στην πολιτιστική κουλτούρα των ανθρώπων, βοηθούν στην υπέρβαση δυσκολιών επικοινωνίας και την άρση ρατσιστικών, πολιτικών και θρησκευτικών διαφορών
  • Επιμηκύνουν την τουριστική σεζόν
Νέα επαγγέλματα που προκύπτουν από την Ανάπτυξη του Αθλητικού Τουρισμού, όπως και άλλων που αυξάνει η ζήτησή τους
  • Προπονητές ομαδικών και ατομικών αθλημάτων, γυμναστές
  • Εκπαιδευτές χειμερινών αθλημάτων
  • Οδηγοί βουνού, ορειβασίας, δασικών μονοπατιών και φαραγγιών
  • Εκπαιδευτές extreme sports
  • Ξεναγοί, διερμηνείς
  • Συνοδοί υπαίθριων δραστηριοτήτων
  • Εκτροφείς και φροντιστές αλόγων, εκπαιδευτές ιππασίας
  • Nαυαγοσώστες, εκπαιδευτές καταδύσεων
  • Εργοφυσιολόγοι, φυσιοθεραπευτές
  • Sport Tourism Managers
  • Sport Venue Promoters
  • Sport Travel Agents, Συνοδοί Γκρουπ
  • Sport Event Managers
  • Sport Marketing Managers
  • Sport Animators
Γιατί επενδύουν στον Αθλητικό Τουρισμό οι χώρες που πρωτοστατούν στην ανάπτυξή του;
  • Το μοντέλο του Καναδά, προωθεί ως πρωταρχικό λόγο επένδυσης, την προαγωγή της υγείας με την παράλληλη κινητροποίηση της κοινωνίας για ένα πιο ενεργητικό τρόπο ζωής. Από την στιγμή που κατανόησαν οι Καναδοί τα οφέλη του Αθλητικού Τουρισμού γενικότερα, ακολουθούν μια κοινή στρατηγική με μακροχρόνιους στόχους. Σε αυτό βοηθάει η καλά οργανωμένη δομή του κράτους και της τοπικής αυτοδιοίκησης. Οι Καναδοί διδάσκουν ότι ο μόνος τρόπος για την επιτυχία, είναι ο σωστός τρόπος. Δηλαδή, έχουν περάσει το μήνυμα στους κατοίκους ότι η ανάπτυξη του αθλητικού τουρισμού είναι εναρμονισμένη με την ατομική βελτίωση της ποιότητας ζωής, που έχει άμεση ανταπόκριση στην βελτίωση της περιοχής τους. Έτσι, προωθείται συνολικά η αύξηση της ενασχόλησης των κατοίκων με αθλητικές δραστηριότητες και παράλληλα, η ικανοποίησή τους από την φιλοξενία μεγάλων και μικρότερων αθλητικών διοργανώσεων.
  • Στις Η.Π.Α. το άμεσο οικονομικό όφελος των εμπλεκόμενων εταιριών, είναι η κύρια αιτία για την προσοχή στον Αθλητικό Τουρισμό. Το οικονομικό σύστημα ανάπτυξης όλης της χώρας, προωθεί τον αθλητισμό ως ένα ανταγωνιστικό προϊόν της αγοράς, το οποίο σε συνδυασμό με τον τουρισμό δημιουργούν ένα εκπληκτικό μείγμα. Περισσότερο βάρος δίνουν στον εσωτερικό αθλητικό τουρισμό παρά στον εισερχόμενο.
  • Στην Ισπανία ο Αθλητικός Τουρισμός προέκυψε από την επιτυχία των Ολυμπιακών Αγώνων το 1992 και συνδέθηκε με την προαποφασισμένη επιθετική πολιτική ανάπτυξης του τουρισμού. Επιλέχθηκε η μορφοποίηση ολόκληρων προορισμών σε αθλοτουριστικούς, κατόπιν συναπόφασης και της τοπικής κοινότητας, με αποτέλεσμα την αύξηση των αφίξεων και των κερδών.
  • Η Αυστραλία είχε την ανάγκη τοποθέτησής της στον χάρτη του τουρισμού σε παγκόσμιο επίπεδο και παράλληλα έψαχνε το επιχείρημα να μειώσει το μειονέκτημα της μεγάλης απόστασης. Έτσι, επενδύει στον αθλητικό τουρισμό σκοπεύοντας στον επαναλαμβανόμενο τουρίστα, κυρίως από την δεξαμενή των χωρών της Κοινοπολιτείας.
  • Οι ταχύτατα αναπτυσσόμενες τουριστικά χώρες όπως η Ινδία, η Νότιος Αφρική, η Κίνα, αλλά και άλλες μικρότερες χώρες, χρησιμοποιούν τον αθλητικό τουρισμό για να ενδυναμώσουν την αποτελεσματικότητα της προωθητικής τουριστικής τους καμπάνιας. Επιπλέον, αισθάνονται ότι πρέπει και αυτές να ακολουθήσουν το ρεύμα, τη μόδα, τις νέες μορφές τουρισμού, ώστε να αντιμετωπίζονται ως σύγχρονες χώρες.
Πως να επενδύσουν στον Αθλητικό Τουρισμό οι Τοπικές Αυτοδιοικήσεις, η Πολιτεία, οι Τουριστικές Επιχειρήσεις στην Ελλάδα; Σύμφωνα με τα ίδια χαρακτηριστικά, την κουλτούρα και τις συγκυρίες, η κάθε χώρα αναπτύσσει τον Αθλητικό Τουρισμό, προσδοκώντας σε οφέλη. Η Ελλάδα έχει μόνο ένα δρόμο να επιλέξει, το σωστό δρόμο. Συγγράφοντας την μελέτη ‘Τουρισμός και Αθλητισμός. Δεδομένα και Ζητούμενα στην Ελληνική Πραγματικότητα. 2003-2006’, κατανόησα ότι για άλλη μια φορά σε αυτή τη χώρα έχουμε αντιληφθεί σωστά τις προοπτικές και τα οφέλη ενός καινούργιου αντικειμένου (τάση της αγοράς), αλλά κινδυνεύουμε να παρασυρθούμε από τον ενθουσιασμό μας (κατόπιν και της αυτοπεποίθησης που δημιούργησε η επιτυχία των Ολυμπιακών Αγώνων). Η χώρα μας είναι μικρή σε μέγεθος, με πολλά φυσικά πλεονεκτήματα, αλλά χωρίς κοινά αποδεκτή και κατανοητή στρατηγική τουριστικής ανάπτυξης και κυρίως χωρίς να έχει οριστεί κεντρικά η βάση και το μέλημα, πάνω στο οποίο θα στηριχθεί το ‘οικοδόμημα’ του Αθλητικού Τουρισμού. Αν έπρεπε να επιλέξουμε, κάποιο από τα μοντέλα που ακολούθησαν οι άλλες χώρες, σίγουρα θα ήταν σοφό να καταλήξουμε σε αυτό του Καναδά και ακόμα περισσότερο, μπορούμε να ζητήσουμε την υποστήριξή τους, δηλαδή να γίνει πολιτική απόφαση η συνεργασία των δύο χωρών, με σκοπό να δώσουν το παράδειγμα και άλλες χώρες στο να ακολουθήσουν το υγειές μοντέλο. Στόχος των άρθρων και της μελέτης, είναι να προσπαθήσω να υποστηρίξω τους φορείς που παράγουν τουρισμό και αθλητισμό, δείχνοντας μια κατεύθυνση και ένα ξεκάθαρο τρόπο ανάπτυξης. Το κυρίως όχημα της ανάπτυξης του Αθλητικού Τουρισμού είναι η ενεργοποίηση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με βασικό μήνυμα την ανάγκη για βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων, κάνοντας περισσότερο αθλητισμό και τουρισμό, σε μη ανταγωνιστικό επίπεδο πρωταρχικά, με αποτέλεσμα την εμπέδωση ενός υγιούς τρόπου ζωής, το λεγόμενο ‘ευ ζην’. Σκοπός είναι τα προγράμματα αθλητικού τουρισμού να μην απευθύνονται μόνο στους εισερχόμενους τουρίστες αλλά και σε αυτούς. Η συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας είναι καθοριστικής σημασίας για την επιτυχία του όποιου μοντέλου ανάπτυξης και την μακροχρόνια διάρκειά του. Ο συνδυασμός των αθλητικών ταξιδιών με την ψυχαγωγία και την εμπειρία πολιτισμικών και περιβαλλοντικών αξιών είναι το ιδανικό. Η δημιουργία της αίσθησης και ‘ατμόσφαιρας’ ότι πρόκειται για μια γιορτή, όπου διενεργούνται προγράμματα αθλητικού τουρισμού (είτε είναι μια διεθνής διοργάνωση, είτε απλά αθλητικές δράσεις στην παραλία), είναι βασική απαίτηση, γιατί ταιριάζει στην ιδιοσυγκρασία των Ελλήνων και στην εικόνα που έχουν οι ξένοι για εμάς. Ο κάθε τουρίστας έχει την ανάγκη να αποκομίσει από την επίσκεψη στην χώρα μας, θετικών εμπειριών, καλή ψυχολογίας, συναισθημάτων, φιλικότητας, ισορροπημένης ζωής. Όλοι οι επιχειρηματίες του τουρισμού γνωρίζουν την έλλειψη εμπιστοσύνης των ξένων στις ελληνικές τοπικές αυτοδιοικήσεις και γενικότερα τους δημόσιους φορείς, αλλά το στοίχημα είναι να κάνουμε το μειονέκτημα πλεονέκτημα και ο ιδιωτικός τομέας να συνεργαστεί με τον δημόσιο, για το κοινό συμφέρον. Οι Επαγγελματικοί Παράγοντες που αποτελούν την Αγορά του Αθλητικού Τουρισμού
  • Τουριστικές Επιχειρήσεις (μεταφορές, διαμονή, διατροφή, ενοικίαση)
  • Ταξιδιωτικά Γραφεία και Οργανισμοί
  • Εταιρίες Παροχής Εναλλακτικών Αθλητικών και Τουριστικών Δραστηριοτήτων
  • Εταιρίες Διοργάνωσης Συνεδρίων και Εκθέσεων
  • Εταιρίες Οργάνωσης Αθλητικών Γεγονότων
  • Οργανωτικές Επιτροπές Οργανισμών Διεκδίκησης Αθλητικών Διοργανώσεων
  • Φορείς Δημόσιου Τομέα και Τοπικής Αυτοδιοίκησης
  • Επιχειρήσεις / Χορηγοί
  • Ιδιοκτήτες Δικαιωμάτων Αγώνων
  • Ομοσπονδίες, Ενώσεις, Σύλλογοι, Ομάδες
  • Προπονητές, Αθλητές
  • Εταιρίες Αθλητικού Μάνατζμεντ και Μάρκετινγκ
  • Επενδυτές, Ασφαλιστικές και Οικονομικές Υπηρεσίες
  • Εταιρίες Συμβούλων Επιχειρήσεων
  • Εταιρίες Προγνωστικών Αγώνων
  • Ιδιοκτήτες / Διαχειριστές Αθλητικών Εγκαταστάσεων και Προπονητικών Κέντρων
  • Camps και Κατασκηνώσεις
  • Διανομείς Εισιτηρίων
  • Ιδρύματα Αθλητικής και Τουριστικής Επιστήμης
  • Κατασκευαστικές Εταιρίες
  • Εταιρίες Αθλητικού Εξοπλισμού
  • Εταιρίες Κατασκευής και Πώλησης Αθλητικών Ειδών και Προϊόντων
  • ΜΜΕ, Τηλεπικοινωνίες, Εκδόσεις, Ίντερνετ
  • Προμηθευτές Υπηρεσιών για Δραστηριότητες και Επιχειρήσεις Αθλητικού Τουρισμού

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

F & B management και cost control

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top