Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Έλλειψη Σερβιτόρων στα ξενοδοχεία της Κρήτης

Γιώργος Τριανταφύλλου - 21 May 2007, 00:00

Έλλειψη Σερβιτόρων στα ξενοδοχεία της Κρήτης
του Γιώργου Τριανταφύλλου

Έλλειψη προσωπικού και ιδιαιτέρως σερβιτόρων παρατηρείται ακόμα και σε μεγάλα ξενοδοχεία της Κρήτης. Το φαινόμενο παίρνει ανησυχητικές διαστάσεις από τις πρώτες ημέρες λειτουργίας των ξενοδοχείων. Θα προσπαθήσουμε επιγραμματικά να επισημάνουμε τους κύριους λόγους δημιουργίας του προβλήματος, προτείνοντας παράλληλα ρεαλιστικές λύσεις.

  • Σε περιόδους τουριστικής κρίσης δίναμε στους σερβιτόρους 10 με 15 ρεπό το μήνα με αποτέλεσμα να μειώνεται αισθητά το οικογενειακό τους εισόδημα. Οι σερβιτόροι μη έχοντας εναλλακτική λύση στο μέσο της τουριστικής περιόδου αποδέχονται την υπάρχουσα κατάσταση.
  • Σε μια εποχή όπου οι περισσότεροι έχουμε απολέσει ηθικές αρχές στην διαχείριση ανθρωπίνου δυναμικού μένουμε προσανατολισμένοι σε οικονομικούς δείκτες, αριθμούς, στατιστικούς πίνακες και σε άλλα άψυχα ραδβογράμματα. Προσλαμβάνουμε μη έμπειρους εργαζόμενους από το εξωτερικό -κυρίως από οικονομικές υποανάπτυκτες χώρες- με ιδιαίτερη χαμηλή μισθοδοσία. Με αυτόν τον τρόπο δημιουργούμε έναν αρνητικό ανταγωνισμό μεταξύ ντόπιων και αλλοδαπών εργαζομένων αφού η πρόσληψη των δεύτερων δεν αποσκοπεί στα ιδιαίτερα προσόντα τους αλλά στις χαμηλές αποδοχές τους.
  • Πρόσληψη μεγάλου αριθμού εκπαιδευόμενων μαθητών από διάφορες τουριστικές σχολές με γνώμονα να καλύψουν τα ρεπό των επαγγελματιών με μηδενικό κόστος, ενώ η εκπαίδευση και η επιμόρφωση των μαθητών αποτελεί ουτοπικό όνειρο.
  • Η συρρίκνωση της τουριστικής περιόδου αποτελεί επίσης ανασταλτικό παράγοντα. Οι νέοι πλέον δεν ενδιαφέρονται να ασχοληθούν με ένα επάγγελμα που θα τους προσφέρει εργασία στην καλύτερη περίπτωση 6 μήνες το χρόνο.
  • Οι τουριστικές σχολές δεν αποτελούν πλέον δέλεαρ για νεαρούς επαγγελματίες. Οι Ανώτερες Δημόσιες τουριστικές σχολές στην Κρήτη είχαν όλες τους μονοψήφιο αριθμό εισακτέων.
  • Η λειτουργία στην πόλη μας αξιόλογων εστιατορίων τα οποία μπορούν να προσφέρουν 12μηνη σταθερή εργασία στους σερβιτόρους σε αντίθεση με τα ξενοδοχεία.
  • Με σκοπό την κάλυψη μεγάλων πληροτήτων προσελκύουμε τουρίστες χαμηλού εισοδηματικού επιπέδου με αποτέλεσμα το φιλοδώρημα που κάποτε επικουρούσε τον οικογενειακό προϋπολογισμό, πλέον να μην αποτελεί οικονομικό κίνητρο.

Αναμφισβήτητα θα μπορούσαμε να καταγράψουμε πολλούς άλλους παράγοντες οι οποίοι αποτρέπουν επαγγελματίες σερβιτόρους να εργαστούν στα ξενοδοχεία ή φιλόδοξους νέους να ασχοληθούν με το συγκεκριμένο επάγγελμα. Η αλυσιδωτή αλληλεπίδραση των ανωτέρω αιτιών πρέπει να αποτελέσει άξονα όχι προβληματισμού αλλά άμεσων ενεργειών ξενοδόχων και ξενοδοχειακών στελεχών.

Οφείλουμε να ενσκήψουμε στο συγκεκριμένο πρόβλημα έχοντας ως βασικές αρχές το σεβασμό της αξιοπρέπειας του κάθε εργαζομένου, την αλλαγή του οπτικού μας πεδίου, βλέποντας δηλαδή τα πράγματα από την σκοπιά του επαγγελματία σερβιτόρου. Τα οικονομικά αποτελέσματα σαφώς αποτελούν παράγοντα αξιολόγησης ακόμα και των ανώτατων στελεχών, αλλά η πείρα έχει αποδείξει πολλές φορές πως όταν θυσιάζουμε βασικές αρχές ηθικής και σεβασμού το αρνητικό πρόσημο στο τέλος είναι δεδομένο.
Πολλές φορές επιλέγοντας προσωπικό ή προϊόντα πολύ χαμηλού κόστους δεν πετυχαίνουμε τίποτα περισσότερο από το να αναλωνόμαστε όλη την χρονιά για να ελέγχουμε και να διορθώνουμε τις συνέπειες των επιλογών μας.

Ο κ. Γιώργος Τριανταφύλλου είναι Σύμβουλος Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top