Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Αναπτυξιακή Εταιρία Κυκλάδων Α.Ε.
Αποτελέσματα πρωτογενούς έρευνας της τουριστικής αγοράς των Κυκλάδων

04 Ιούνιος 2007, 00:00

Αναπτυξιακή Εταιρία Κυκλάδων Α.Ε.
Αποτελέσματα πρωτογενούς έρευνας της τουριστικής αγοράς των Κυκλάδων

Πρωτογενή έρευνα, με σκοπό την ανάπτυξη ενός μοντέλου καταγραφής των χαρακτηριστικών του εισερχόμενου τουρισμού στις Κυκλάδες, αλλά και τη διερεύνηση θεμάτων που αφορούν στην ζήτηση του τουριστικού προϊόντος, της προσφοράς και της βιωσιμότητας – αειφορίας του, πραγματοποίησε η Αναπτυξιακή Εταιρία Κυκλάδων Α.Ε. Πληροφορίες συγκεντρώθηκαν για το προφίλ των ταξιδιωτών, τα χαρακτηριστικά μετακίνησης, το τουριστικό προφίλ, την αγοραστική συμπεριφορά, αλλά και την αξιολόγηση των προσφερόμενων υπηρεσιών.

Σημειώνεται πως το έργο αυτό εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο του Περιφερειακού Προγράμματος Καινοτόμων δράσεων του Νότιου Αιγαίου «ΙΣΤΟΣ - Καινοτομία για τον Αειφορικό Τουρισμό και τις υπηρεσίες», φιλοσοφία του οποίου αποτελεί η δημιουργία του κατάλληλου περιβάλλοντος για την προώθηση της αειφόρου ανάπτυξης μέσω της καινοτομίας στην περιφέρεια του Νοτίου Αιγαίου.

Η μεθοδολογία της έρευνας περιελάμβανε την επιλογή ενός νησιού. Στην προκειμένη περίπτωση επελέγη η Σαντορίνη, λόγω της γεωγραφικής της θέσης, της πολυσυλλεκτικότητας των τουριστών, των διαφορετικών τρόπων πρόσβασης και της διαφορετικής προέλευση τους. Η μελέτη περιελάμβανε συλλογή στοιχείων από 3 σημεία:

  • Αεροδρόμιο
  • Ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες
  • Περιπατητικούς τουρίστες (πάνω στο νησί)

Το μέγεθος δείγματος ήταν 4.254 άτομα, ενώ η έρευνα διεξήχθη το 2005 / 2006 και κάλυψε τους μήνες Απρίλιο έως Οκτώβριο.

Προφίλ τουριστών

Η έρευνα κατέδειξε πως την Σαντορίνη επισκέπτονται περισσότεροι άντρες από ότι γυναίκες, σε αναλογία 55:45. Οι 5 στους 10 είναι ως 35 ετών και οι λοιποί μεγαλύτεροι, γεγονός που δηλώνει ότι οι νεότεροι επισκέπτονται τη Σαντορίνη. Υπάλληλοι, φοιτητές και ελεύθεροι επαγγελματίες είναι τα κυριότερα επαγγέλματα των επισκεπτών. Επίσης, οι περισσότεροι από τους μισούς
έχουν ανώτερη ή ανώτατη μόρφωση, ενώ το νεαρό της ηλικίας έχει σαν συνέπεια οι μισοί και πλέον επισκέπτες να είναι ανύπαντροι.

Όσον αφορά δε στην εθνικότητα των επισκεπτών, από το σύνολο, οι 6 στους 10 είναι Έλληνες και οι λοιποί άλλης εθνικότητας, κυρίως Ιταλοί, `Αγγλοι, Ισπανοί, Γάλλοι, Αμερικανοί, Αυστραλοί και Γερμανοί.

Χαρακτηριστικά μετακίνησης

Μέσο άφιξης: Οι Έλληνες προτιμούν τη θαλάσσια οδό για τη Σαντορίνη (katamaran, ferry, δελφίνι) σε αναλογία 8:10. Αντίθετα, οι ξένοι μοιράζουν την προτίμησή τους μεταξύ πλοίων και αεροπλάνων. Περίπου στις ίδιες αναλογίες βρίσκονται και οι προτιμήσεις τους ως προς τον τρόπο αναχώρησης.

Τουριστικό προφίλ

Τύπος ταξιδιού - Λόγος: Σχεδόν το σύνολο των Ελλήνων και ξένων επισκεπτών πήγαν στη Σαντορίνη για διακοπές, ενώ μικρό ποσοστό ήρθε για να εργαστεί στο νησί.

Προετοιμασία - Πληροφόρηση: Οι Έλληνες τουρίστες αρχίζουν να συγκεντρώνουν πληροφορίες για τον προορισμό τους κατά μέσο όρο 20 μέρες πριν την άφιξή τους στη Σαντορίνη. Ο χρόνος αυτός υπερδιπλασιάζεται για τους ξένους και φτάνει τις 45 μέρες περίπου.

Πηγές Πληροφόρησης: Όπως διαπιστώθηκε, οι Έλληνες χρησιμοποιούν διαφορετικές πηγές πληροφόρησης από ότι οι ξένοι τουρίστες. Οι Έλληνες ρωτούν φίλους / γνωστούς που έχουν επισκεφτεί το νησί ή ψάχνουν μόνοι τους, ενώ οι ξένοι χρησιμοποιούν κατά σειρά το Ιnternet, φίλους / γνωστούς που έχουν επισκεφτεί το νησί, τους τουριστικούς οδηγούς και τα πρακτορεία ταξιδιών.

Μέθοδος Κράτησης: Η πλειονότητα δραστηριοποιείται μόνη της για τον προγραμματισμό του ταξιδιού αγοράζοντας σε ορισμένες περιπτώσεις μόνο τα εισιτήρια από πρακτορείο. Οι 3 στους 10 ξένους αγοράζουν «ολοκληρωμένο πακέτο» από τουριστικούς πράκτορες.

Πρώτη φορά: Η Σαντορίνη φαίνεται αγαπημένος προορισμός των Ελλήνων, αφού οι μισοί την έχουν επισκεφτεί 2,7 φορές κατά μέσο όρο και οι άλλοι μισοί πηγαίνουν για πρώτη φορά. Αυτό σημαίνει, κάπως ελεύθερα ερμηνευόμενο, ότι «αν πας μια φορά στη Σαντορίνη, θα ξαναπάς άλλες δύο σίγουρα». Ακόμα και οι 2 στους 10 ξένους τουρίστες την έχουν επισκεφτεί περισσότερο από μία φορά.

Αναλυτικά, μπορείτε να δείτε τα πλήρη αποτελέσματα της έρευνας στη δεξιά στήλη.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top