Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΆρθραΤο περιεχόμενο της συμμετοχής των εργαζομένων στo Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Α. και οι επιπτώσεις της στην βιωσιμότητα και την ανάπτυξη του Εθνικού Αερομεταφορέα

Το περιεχόμενο της συμμετοχής των εργαζομένων στo Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Α. και οι επιπτώσεις της στην βιωσιμότητα και την ανάπτυξη του Εθνικού Αερομεταφορέα

Το περιεχόμενο της συμμετοχής των εργαζομένων στo Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Α. και οι επιπτώσεις της στην βιωσιμότητα και την ανάπτυξη του Εθνικού Αερομεταφορέα
του Ιωάννου Σ. Λαϊνου

Η πορεία της εισαγωγής του θεσμού της συμμετοχής εκπροσώπων των εργαζομένων στο Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Α.

Από τις 19 έως τις 21 του τρέχοντος μηνός οι εργαζόμενοι στον όμιλο της Ολυμπιακής Αεροπορίας καλούνται να εκλέξουν από δύο αντιπροσώπους τους στα Δ.Σ. των επιχειρήσεων του ομίλου.

Η συμμετοχή δύο εκλεγμένων εκπροσώπων των εργαζομένων στο Διοικητικό Συμβούλιο των Ανωνύμων Εταιριών-Δημοσίων Επιχειρήσεων Και Οργανισμών (Δ.Ε.Κ.Ο.) μεταξύ των οποίων και της ενιαίας τότε Ολυμπιακής Αεροπορίας και της Ολυμπιακής Αεροπλοϊας είχε θεσπισθεί με τον Νόμο 2414/25-6-1996.

Αναφορικά με το περιεχόμενο των υποχρεώσεων όλων των μελών του Δ.Σ. των Α.Ε. (συμπεριλαμβανομένων και των εκπροσώπων των εργαζομένων) ο νόμος, ο οποίος εισάγει την συμμετοχή εκπροσώπων των εργαζομένων στα Δ.Σ. των Δ.Ε.Κ.Ο., παραπέμπει ρητά στον νόμο 2190/1920 περί ανωνύμων εταιριών. Οι βασικές υποχρεώσεις των μελών των Δ.Σ. των Α.Ε. καθορίζονται από τον νόμο περί Ανωνύμων Εταιριών ως ακολούθως:

  • υλοποίηση των επιλογών του μετόχου μέσω των αρχών της χρηστής διοίκησης και της οικονομικής αρχής, ήτοι της μεγιστοποίησης του αποτελέσματος-κέρδους.

  • προάσπιση του απορρήτου των πληροφοριών.

  • απόλυτη ευθύνη των μελών του Δ.Σ. της Α.Ε. για κάθε πράξη ή παράλειψη αυτών και των υφισταμένων τους, κατά την άσκηση των καθηκόντων τους στα πλαίσια της υλοποίησης των επιλογών του μετόχου.

Αντιστοίχου περιεχομένου θέσεις περιλαμβάνει και σχετική οδηγία της Ε.Ε. ήδη από την δεκαετία του 1970 και για τις ιδιωτικές εταιρίες.

Είναι προφανές ότι με βάση το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο τα μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων των Ανωνύμων εταιριών, υποχρεούνται να κάνουν «χρηστή διαχείριση» και να επιδεικνύουν «καλή πίστη».

Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, οι επιλογές των μετόχων των Ανωνύμων Εταιριών από τα μέλη των Διοικητικών τους Συμβουλίων, πρέπει να υλοποιούνται στα πλαίσια του υφισταμένου θεσμικού πλαισίου.

Συνεπώς τα μέλη των Δ.Σ, των Α.Ε. όχι μόνο δεν είναι υποχρεωμένα να υλοποιούν επιλογές των μετόχων, οι οποίες παραβιάζουν τις αρχές της καλής πίστης, της χρηστής διαχείρισης και της νομιμότητας γενικότερα, αλλά επιβάλλεται να καταγγέλουν τις επιλογές αυτές στη δικαιοσύνη για να αποφύγουν ευθύνες τους για φυσική ή ηθική αυτουργία την οποία συνεπάγεται η υλοποίηση ή ακόμα και η ανοχή εκ μέρους τους έκνομων επιλογών του μετόχου.

Η θέση αυτή αφορά ιδιαιτέρως τα μέλη των Δ.Σ. των Δημοσίων Επιχειρήσεων και τους εκπροσώπους των εργαζομένων σε αυτά, διότι διαχειρίζονται χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων.

Οι δύο όψεις του περιεχομένου της συμμετοχής των εργαζομένων στη διοίκηση των επιχειρήσεων: Συνδιαχείριση ή έλεγχος;

Δύο βασικές θέσεις αντιπαρατίθενται στη διεθνή βιβλιογραφία αναφορικά με το περιεχόμενο που πρέπει να έχει η συμμετοχή εκπροσώπων των εργαζομένων στη διοίκηση των επιχειρήσεων στο σύστημα της αγοράς: η συνδιοίκηση και ο έλεγχος

Ποιό όμως είναι το περιεχόμενο της συνδιοίκησης και ποιό του ελέγχου;

Ποιών συμφέροντα εξυπηρετούνται αντίστοιχα από την εφαρμογή τους;

Ως βασικές αρχές λειτουργίας του, το σύστημα της αγοράς έχει την ιδιωτική ιδιοκτησία στα μέσα παραγωγής και τη διαχείρισή της, σύμφωνα με τις επιθυμίες των μετόχων στα πλαίσια πάντα της υφισταμένης νομιμότητας.

Οι αρχές της καλής πίστης και της χρηστής διαχείρισης καθορίζουν βασικά και την λειτουργία των Δημοσίων Επιχειρήσεων στο σύστημα της αγοράς.

Κανένας επί μέρους θεσμός του συστήματος της αγοράς δεν μπορεί να έχει σαν περιεχόμενο την παραβίαση τόσο της βασικής του αρχής – της ιδιωτικής ιδιοκτησίας στα μέσα παραγωγής – όσο και της διαχείρισής της σύμφωνα με τις επιθυμίες του ή των μετόχων στα πλαίσια της υφισταμένης νομιμότητας.

Επισημαίνεται ότι η συμμετοχή εκπροσώπων των εργαζομένων στα Δ.Σ. των Δημοσίων Επιχειρήσεων στη χώρα μας, δεν κατακτήθηκε απο τα κάτω σαν αποτέλεσμα κάποιων συνδικαλιστικών διεκδικήσεων αλλά παραχωρήθηκε εκ των άνω από την κυβέρνηση. Η παραχώρηση εκ των άνω και όχι η κατάκτηση εκ των κάτω, επέδρασε και στην διαμόρφωση του επί μέρους περιεχομένου του θεσμού, ιδιαίτερα στα δικαιώματα των εκπροσώπων.

Όπως φαίνεται απο τους ισχύοντες Ελληνικούς και Ευρωπαϊκούς νόμους – δεν γίνεται αποδεκτή από το κράτος-μέτοχο η συμμετοχή των εργαζομένων στις διοικήσεις των Δημοσίων Επιχειρήσεων με περιεχόμενο τον έλεγχο των στόχων και των μεθόδων της διαχείρισης τους, αφού ο εργατικός έλεγχος αμφισβητεί το δικαίωμά του κράτους-μετόχου στην ελεύθερη διαχείριση της ιδιοκτησίας του.

Επισημαίνεται ότι η Ελληνική νομοθεσία δεν επιτρέπει τη συμμετοχή των εργαζομένων στα Δ.Σ. των ιδιωτικών Ανωνύμων Εταιριών παρά την ύπαρξη από την δεκαετία του 1970 σχετικής οδηγίας της Ε.Ε.

Οι κυριότερες επιλογές τις οποίες ανέχθηκαν ή προώθησαν οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στο Δ.Σ. της Ο.Α.


  1. Τον Απρίλιο του 1998 ο ένας εκ των δυο τότε εκπρόσώπων των εργαζομένων στο Δ.Σ. της Ο.Α. και πρόεδρος της ομοσπονδίας εργαζομένων, εξέδωσε και παρέδωσε στην τότε κυβέρνηση, βεβαίωση περί συμφωνίας των εργαζομένων με το περιεχόμενο του τότε νομοσχεδίου και μετέπειτα νόμου 2602/98. Με τον νόμο αυτό το κράτος συνέχισε να θεωρεί την Ο.Α. πτωχευμένη παρ’όλον ότι γνώριζε ότι τα μη καταβεβλημένα χρέη του κράτους προς την Ο.Α. ήσαν πολλαπλάσια των λογιστικών ελλειμμάτων της. Βασιζόμενος στο αναληθές επιχείρημα της ελλειμματικής λειτουργίας της Ο.Α. ο νόμος περιελάμβανε διατάξεις μείωσης του μισθού των εργαζομένων και χειροτέρευσης των όρων εργασίας τους. Επισημαίνεται ότι:
    • το συνέδριο της ομοσπονδίας εργαζομένων είχε προηγουμένως απορρίψει την υλοποίηση του συγκεκριμένου νομοσχεδίου με ποσοστό περί το 60%. Μεταξύ των καταψηφισάντων ήσαν και το 40% περίπου των μελών της συνδικαλιστικής παράταξης η οποία επρόσκειτο προς την τότε κυβέρνηση.

    • χωρίς την βεβαίωση αυτή η ψήφιση από την κυβέρνηση του συγκεκριμένου νομοσχεδίου ήταν παράνομη άρα αδύνατη,

    • οι εργαζόμενοι απεργούσαν επί είκοσι ημέρες κατά της ψήφισης του νομοσχεδίου αυτού.
  2. Η παραβίαση από την διοίκηση της Ο.Α. των διατάξεων του νόμου 2602/1998, η οποία επέβαλε την αξιολόγηση όλων των εργαζομένων για την τοποθέτηση σε θέσεις της επιχειρησιακής ιεραρχίας. Η διοίκηση αποφάσισε να αξιολογηθούν μόνον τα στελέχη της ιεραρχίας που είχαν ήδη τρία χρόνια προϋπηρεσία σε διοικητική θέση παρ’όλον ότι η εισηγητική έκθεση του νόμου ανέφερε ότι είχαν διορισθεί στις θέσεις αυτές με κριτήρια διαφορετικά των απαιτουμένων τυπικών και ουσιαστικών προσόντων. Αποτέλεσμα αυτής της επιλογής ήταν να παραμείνουν στην επιχειρησιακή ιεραρχία τα ίδια στελέχη, τα οποία είχαν ευθύνη για την εμφάνιση της κρίσης στην Ο.Α.
  3. η επιβάρυνση του λειτουργικού κόστους της κρατικής Ο.Α. με το κόστος υλοποίησης διαφόρων κυβερνητικών πολιτικών (κοινωνικών, δημοσιονομικών, αναπτυξιακών, εξωτερικών κ.λ.π) χωρίς ουδέποτε να καταβληθεί το σχετικό κόστος και χωρίς να καταγράφεται στα βιβλία της Ο.Α. Αυτά τα χρέη του κράτους προς την Ο.Α. -σύμφωνα με μελέτη μας- ανέρχονται σήμερα στο δεκαπλάσιο των λογιστικών της ελλειμμάτων.
  4. η τεχνητή διόγκωση των λογιστικών ελλειμμάτων της Ο.Α. το χρονικό διάστημα 1995-2007 κατά 46%. Η διόγκωση αυτή οφείλλεται σε πρόστιμα και προσαυξήσεις τις οποίες έχει επιβάλει στην Ο.Α. το κράτος και οι κρατικοί οργανισμοί λόγω της αδυναμίας της να ανταποκριθεί στις οικονομικές υποχρεώσεις της έναντι αυτών. Όμως αυτή η αδυναμία της Ο.Α. είναι αποτέλεσμα της άρνησης του κράτους να της καταβάλει τα τεράστια χρέη του.
  5. η αποτυχία υλοποίησης των δύο εξυγιαντικών προγραμμάτων (Ν. 2271/1994 και Ν. 2602/1998).
  6. η ιδιωτικοποίηση του management της Ο.Α. με την εκχώρησή του, το 1999, στην Αγγλική Speedwing θυγατρική της ανταγωνίστριας της Ο.Α. British Airways, χωρίς καμία ποινή για τον ιδιώτη manager στην περίπτωση της μη επίτευξης των στόχων για την υλοποίηση των οποίων είχε δεσμευθεί. Οι Εγγλέζοι δημιούργησαν στην Ο.Α. 40 δις. δρχ έλλειμμα μέσα σε ένα χρόνο και μετά απεπέμφθησαν χωρίς να καταβάλουν καμία αποζημίωση στην Ο.Α. για τις ζημίες που της προκάλεσαν.
  7. οι τρεις απόπειρες ιδιωτικοποίησης της Ο.Α. που επακολούθησαν παρ’ όλον ότι ο Νόμος 2602 του 1998 η ισχύς του έληγε την 31-12-2001 δεν προέβλεπε την ιδιωτικοποίηση της Ο.Α. αλλά την εξυγίανσή της υπό δημόσιο ιδιοκτησιακό καθεστώς.
  8. η διχοτόμηση της Ο.Α. από το κράτος-μέτοχο το 2003 με τη δημιουργία της Ο.Α.-Services και των Ολυμπιακών Αερογραμμών με πρόσχημα να ξεπερασθεί η κρίση. Όμως σε επιστολή του προς την Ε.Ε. ο μέτοχος δήλωνε τότε ότι η διχοτόμηση αποφασίσθηκε για την ευκολώτερη πώληση της Ο.Α..
  9. η μόνιμη απουσία αποτελεσματικής διοίκησης-όπως αναφέρεται σε όλες σχεδόν τις σχετικές μελέτες- ήτοι:
    • αξιόπιστου αναπτυξιακού προγραμματισμού και η παραβίαση του υφισταμένου από την διοίκηση και την ιεραρχία,
    • ορθολογικής οργάνωσης και στελέχωσης,
    • αποτελεσματικής διεύθυνσης-συντονισμού-υποκίνησης των εργαζομένων και
    • αποτελεσματικού ελέγχου.
  10. η δαπάνη κατά την περίοδο της αποκληθείσας εξυγίανσης περί των 24 δις. δρχ (72 εκατ ευρώ) σε αμοιβές και «έξοδα» «συμβούλων», για την εκπόνηση αμφιβόλου χρησιμότητας μελετών κ.λπ. οι οποίες ουδέποτε εφαρμόσθηκαν.
  11. η καταγγελθείσα απο πρώην προεδρο της Ο.Α. (1998) αλλά και από στελέχη της, απόκτηση αεροσκαφών σε τιμή πολύ μεγαλύτερη της τρέχουσας τιμής της αγοράς, με αποτέλεσμα την ζημιογόνα λειτουργία των αεροσκαφών και την μείωση του επιπέδου ανταγωνιστικότητας της Ο.Α..
  12. η καταγγελλομένη ακόμα και από ανώτατα στελέχη της Ο.Α. στο κοινοβούλιο:
    • η ανορθολογική σύνθεση του στόλου με συνέπεια αεροσκάφη μεγάλης χωρητικότητας και εμβέλειας να δρομολογούνται ζημιογόνα, σε δρομολόγια μικρότερης εμβέλειας και ζήτησης.

    • ο προγραμματισμός τουλάχιστον τα τελευταία χρόνια, κάθε Οκτώβριο των θερινών δρομολο- γίων του επομένου έτους, χωρίς να προγραμματίζεται και η απόκτηση του απαιτουμένου αριθμού αεροσκαφών και πληρωμάτων. Αυτή η επιλογή έχει σαν αποτέλεσμα να υποχρεώνεται η Ο.Α. να ενοικιάζει βραχυπρόθεσμα, αεροσκάφη με τα πληρώματά τους, σε τιμές – όπως επανειλλημένα έχει γραφεί στον τύπο – από τριπλάσιες εως πενταπλάσιες, εκείνων που θα κατέβαλε εαν υπήρχε αξιόπιστος προγραμματισμός σύνθεσης στόλου.

    • επί πλέον τα αεροσκάφη αυτά παρουσίασαν απρόσμενες βλάβες με συνέπεια να παρουσιάζονται καθυστερήσεις στις πτήσεις και επί πλέον να τίθεται σε αμφισβήτηση το ισχυρότερο πλεονέκτημα της Ο.Α., ήτοι η ασφάλεια των πτήσεων, με συνέπεια η Ο.Α. να δυσφημίζεται.
  13. η καταγγελλομένη ακόμα και από ανώτατα στελέχη της Ο.Α. στο κοινοβούλιο άσκηση σε πολλές περιπτώσεις, τιμολογιακής πολιτικής (τιμών των εισιτηρίων) κάτω του κόστους με αποτέλεσμα την απώλεια απο την Ο.Α. τεράστιων εσόδων.
  14. η καταγγελλομένη από τα τεχνικά σωματεία της Ο.Α. αμέλεια της διοίκησης να στελεχώσει την Τεχνική βάση με το απαραίτητο-σε αριθμό και ειδικότητα-προσωπικό, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η αποδοχή προτάσεων ξένων αεροπορικών εταιριών για συντήρηση των αεροσκαφών τους στην Τεχνική βάση της Ο.Α.. Η επιλογή αυτή της διοίκησης έχει σαν αποτέλεσμα την ετήσια απώλεια εσόδων της Ο.Α. και της εθνικής οικονομίας περι τα 10 εκατ. ευρώ.
  15. η παράνομη – με βάση το θεσμικό πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης – συμπεριφορά της Ε.Ε. (Επίτροπος J.Barrot) σε βάρος της Ο.Α. Ενώ η Ε.Ε. γνωρίζει ότι τα χρέη του κράτους προς την Ο.Α. είναι πολλαπλάσια των λογιστικών της ελλεειμμάτων, τα αποσιωπά. Συνεχίζει να θεωρεί την Ο.Α. ως ευρισκομένη υπό πτώχευση και αρνείται να αναθεωρήσει τις λανθασμένες εκτιμήσεις της παρά τις τελεσίδικες αποφάσεις της Ελληνικής Δικαιοσύνης η οποία κατεδίκασε το κράτος να επιστρέψει στην Ο.Α. τμήμα των χρεών του.
  16. Η πρόθεση του κράτους να συμψηφίσει τα τελεσιδίκως επιδικασθέντα, από την Ελληνική δικαιοσύνη, χρέη του προς την Ο.Α., με τα ποσά τα οποία η Ε.Ε. απαιτεί να επιστρέψει η Ο.Α. στο κράτος ως παράνομες κρατικές ενισχύσεις. Η πρόθεση για συμψηφισμό προβάλλεται απο το κράτος-μέτοχο παρ’ότι ελληνικό κράτος όχι μόνον δεν αποδέχεται τις απαιτήσεις της Ε.Ε. σε βάρος της Ο.Α., αλλά και έχει προσφύγει εναντίον της στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.


Συμπεράσματα

  1. Η προαναφερθείσα κακοδιαχείριση των υποθέσεων της Ο.Α. από τα μέλη του Δ.Σ. – συμπεριλαμβανομένων και των εκπροσώπων των εργαζομένων σ’αυτό- αλλά και από την επιχειρησιακή ιεραρχία, έχει σαν αποτέλεσμα:
    • να παραβιάζονται οι αρχές της χρηστής και αποτελεσματικής διοίκησης με συνέπεια το υψηλό-συγκριτικά με τους ανταγωνιστές-λειτουργικό κόστος, το χαμηλό-συγκριτικά με τους ανταγωνιστές-επίπεδο της παραγωγικότητας της εργασίας και ποιότητας της εξυπηρέτησης των επιβατών, και τελικά την-λογιστικά-ζημιογόνα λειτουργία της, η οποία χρησιμοποιείται από τον μέτοχο για την ψευδή τεκμηρίωση της αναγκαιότητας της ιδιωτικοποίηση ή της πτώχευσης της Ο.Α..

    • να μειωθεί το βιοτικό επίπεδο των εργαζομένων και να χειροτερεύσουν οι όροι και οι συνθήκες εργασίας τους, συμπεριλαμβανομένης και της εργασιακής ασφάλειάς τους.

  2. Όλα τα μέλη του Δ.Σ. της Ο.Α. ευθύνονται για την υλοποίηση ή ανοχή εκ μέρους τους, εκείνων των επιλογών του μετόχου οι οποίες οδηγώντας προγραμματισμένα την Ο.Α. ως περιουσία των Ελλήνων φορολογουμένων στα όρια της πτώχευσης-παραβιάζουν την εκ του νόμου απορρέουσα υποχρέωση για χρηστή διαχείριση των χρημάτων των Ελλήνων φορολογουμένων.
  3. Ιδιαίτερα οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στο Δ.Σ. της Ο.Α. είναι συνυπεύθυνοι για την κακοδιαχείριση διότι:
    • γνώριζαν ότι όλες οι προαναφερθείσες, αλλά και άλλες επιλογές του μετόχου, οι οποίες συζητήθηκαν κατά τις συνεδριάσεις του Δ.Σ. ήσαν καταστροφικές για την Ο.Α. δηλαδή για την περιουσία των ελλήνων φορολογουμένων.
    • ακόμα και αν οι εκπρόσωποι των εργαζομένων δεν ψήφισαν κάποιες απο αυτές τις επιλογές, η μη ψήφισή τους δεν αναιρεί την από το νόμο προκύπτουσα ευθύνη τους, λόγω του ότι γνώριζαν την κακοδιαχείριση των χρημάτων των Ελλήνων φορολογουμένων από το κράτος-μέτοχο και τα υπόλοιπα μέλη του Δ.Σ. της Ο.Α. και δεν την κατήγγειλαν στη δικαιοσύνη ως όφειλαν. Επισημαίνεται ότι ο νόμος υποχρεώνει τα μέλη των Δ.Σ. των Ανωνύμων Εταιριών όπως είναι η Ο.Α., ως Έλληνες πολίτες, όχι μόνο να μην υλοποιούν, αλλά και να καταγγέλλουν στη δικαιοσύνη κάθε μία απο τις παράνομες και καταστροφικές για την Ο.Α. – ως περιουσία των Ελλήνων φορολογουμένων – επιλογές του κράτους μετόχου.
  4. Για την καταστροφική κακοδιαχείριση της Ο.Α., οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στο Δ.Σ., πέραν των ευθυνών τους, οι οποίες προκύπτουν από την παραβίαση του υφισταμένου θεσμικού πλαισίου, βαρύνονται και με ευθύνες έναντι του συνόλου των εργαζομένων στην Ο.Α. Αυτοί τους εξέλεξαν για να προστατεύσουν τα συμφέροντα τα δικά τους και της Ο.Α. και όχι για να υλοποιήσουν ή να ανέχονται την υλοποίηση των διαφόρων επιλογών του κράτους-μετόχου, πολύ περισσότερο όταν οι επιλογές αυτές στοχεύουν στην προγραμματισμένη απαξίωση της Ο.Α. και των εργαζομένων σ’αυτήν.
  5. Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στο Δ.Σ. της Ο.Α. είχαν την υποχρέωση να καταγγέλλουν όχι μόνον στην δικαιοσύνη αλλά και στους εργαζομένους κάθε μία απο τις προαναφερθείσες παράνομες και καταστροφικές για την Ο.Α. – ως περιουσία των Ελλήνων φορολογουμένων – επιλογές του κράτους μετόχου, και να τους κινητοποιούν για την ακύρωση των επιλογών αυτών και για την τιμωρία των υπευθύνων.
  6. Είναι προφανές ότι ο θεσμός της συμμετοχής εκπροσώπων των εργαζομένων στη διοίκηση των Δ.Ε.Κ.Ο., με τη νομική δέσμευσή τους να υλοποιούν τις επιλογές και να υπερασπίζονται τα συμφέροντα του κράτους-μετόχου, σκοπεύει στην αποτροπή των εργαζομένων από διεκδικήσεις και τελικά στην ενσωμάτωσή τους στις επιλογές του μετόχου, ακόμα και σε εκείνες που επιδιώκουν την μείωση του βιοτικού τους επιπέδου, στην χειροτέρευση των όρων και των συνθηκών εργασίας τους, ακόμα δε και στην απώλεια των θέσεων εργασίας τους.

Επισημαίνεται ότι τον Φεβρουάριο του 2002 ψηφίσθηκε νόμος ο οποίος απαλλάσσει όλα τα μέλη των Δ.Σ. των ΔΕΚΟ της τελευταίας εικοσαετίας (μεταξύ των οποίων και τους εκπροσώπους των εργαζομένων) για πράξεις τους ή παραλήψεις τους οι οποίες ζημίωσαν τις Δ.Ε.Κ.Ο.

Ο κ. Ιωάννης Σ. Λαΐνος είναι Διδάκτορας Διοίκησης και Οικονομίας Εναερίων Μεταφορών.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024