Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Απόψεις
«Τουρισμός Κρουαζιέρας: είναι η απάντηση για την επέκταση του τουριστικού προϊόντος;»

Χρήστος Πετρέας και Χρήστος Μιχαλάκης - 16 June 2007, 00:00

Απόψεις
«Τουρισμός Κρουαζιέρας: είναι η απάντηση για την επέκταση του τουριστικού προϊόντος;»
των Χρήστου Πετρέα και Χρήστου Μιχαλάκη

Ο τουρισμός κρουαζιέρας έχει έρθει στο αναπτυξιακό προσκήνιο τελευταία, για την συνεχή ανάπτυξη του, αλλά και για την οικονομική σημασία που αντιπροσωπεύει στα λιμάνια – σταθμούς των κρουαζιερόπλοιων.

Το σημαντικότερο σημείο το οποίο τόνισαν σχεδόν όλοι οι  αντιπρόσωποι των εταιριών κρουαζιερών στο πρόσφατο Συνέδριο για τις Κρουαζιέρες “Cruise Shipping Opportunities and Challenges: markets, technologies and local development”, που έγινε στη Νάπολη της Ιταλίας, είναι η αυξανόμενη ζήτηση πακέτων κρουαζιέρας, που συνεχώς ικανοποιείται με την κατασκευή νέων σύγχρονων κρουαζιερόπλοιων, ενώ προβλέπεται στην επόμενη 10-ετία να διπλασιαστούν σχεδόν οι επιβάτες (σε 22 εκατ. μέχρι το 2015).

Μια πρόσφατη έρευνα στους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων που έγινε στην Ρόδο, έδειξε ένα μεγάλο ποσοστό επαναληπτικότητας επίσκεψης, κάτι που μπορεί να θεωρηθεί και αρνητικό για την μελλοντική εξέλιξη της δραστηριότητας, δεδομένου ότι γνωρίζουμε ότι ο τουρίστας αναζητάει νέους προορισμούς και την Ελλάδα την επισκέπτονται ήδη πολλοί τουρίστες.

Οι τουριστικοί πράκτορες (σε ένα από τα πιο σημαντικά για τις κρουαζιέρες λιμάνια της Ελλάδας - την Ρόδο που θα δεχτεί το 2007 περίπου 700.000 επιβάτες), που υποδέχονται τους τουρίστες-κρουαζιερόπλοιων τοπικά, επισημαίνουν αρκετούς παράγοντες που επηρεάζουν  και πιθανόν θα επιβραδύνουν την μελλοντική ανάπτυξη της δραστηριότητας της κρουαζιέρας, όπως η έλλειψη νέων προσφορών εκδρομών και άλλων απασχολήσεων.

Από την άλλη, για να προσελκύονται οι εταιρίες κρουαζιερών σε λιμάνια, πρέπει να τηρηθούν αυστηρές προδιαγραφές, που θέτουν οι εταιρίες και που επιβλέπονται συνεχώς.

Θα πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι ενώ η Μεσογειακή τουριστική αγορά, η βασισμένη στη «παραλία», είναι σαφώς εποχιακή, η αγορά της κρουαζιέρας, έχει μια πολύ μεγαλύτερη διάρκεια, και μπορεί να επεκταθεί και σε 12-μήνη, αν τα λιμάνια-σταθμοί που προσεγγίζονται, προσφέρουν ανάλογα κίνητρα. Ενδεικτικά, στην Ρόδο έχει ήδη δημιουργηθεί μια «χειμωνιάτικη  αγορά».

Αν και οι τουρίστες των κρουαζιερόπλοιων είναι «ημερήσιοι επισκέπτες» και δεν προστίθενται στις διανυκτερεύσεις, δεν παύουν να αντιπροσωπεύουν ένα σημαντικό τμήμα αγοράς, και από οικονομική πλευράς, όσο μικρό και αν είναι το ποσό που ξοδεύουν (που δεν είναι τόσο μικρό). Επίσης η επίσκεψη τους, δίνει την ευκαιρία «να διαφημιστεί ο προορισμός μέσω προσωπικών συστάσεων» (“word of mouth advertising”) εκτός από τη δυνατότητα της επαναλαμβανόμενης επίσκεψης.

Με τον αυξανόμενο ανταγωνισμό στο χώρο του τουρισμού, στα επόμενα χρόνια δεν υπάρχουν περιθώρια να αμελήσουμε οποιοδήποτε τμήμα της αγοράς, και ιδιαίτερα ένα τόσο σημαντικό και αυξανόμενο σαν αυτό των κρουαζιερών.

Ο κ. Χρήστος Πετρέας είναι Οικονομολόγος – Μελετητής / Σύμβουλος Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων, Σύμβουλος / Εμπειρογνώμων Τουριστικής Ανάπτυξης & Τουριστικού Μάρκετινγκ, Εμπειρογνώμων Τουριστικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης Προγραμμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ο κ. Χρήστος Μιχαλάκης είναι Διευθυντής και Μέτοχος της GEM TRAVEL και της HELLENIC ISLAND SERVICES – Tour Operators and Shipping Agents, με έδρα την Ρόδο – ασχολείται ιδιαίτερα με incoming τουρισμό και εξυπηρέτηση / εκδρομές για κρουαζιερόπλοια που προσεγγίζουν την Ρόδο.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top