Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Απόψεις
`Aμεση προτεραιότητα η συνεχής επιμόρφωση του προσωπικού της Τουριστικής Βιομηχανίας

Μιχάλης Δημοσθένους - 27 November 2007, 00:00

Απόψεις
`Aμεση προτεραιότητα η συνεχής επιμόρφωση του προσωπικού της Τουριστικής Βιομηχανίας
του Μιχάλη Δημοσθένους

Η τουριστική βιομηχανία της Κύπρου τα τελευταία χρόνια αντιμετωπίζει διάφορα προβλήματα, για τα οποία πρέπει να πάρουμε μέτρα διόρθωσης, ώστε να είναι ελκυστική και ανταγωνιστική με τους γειτονικούς τουριστικούς προορισμούς.

Η τουριστική βιομηχανία για να έχει τα προσδοκώμενα οικονομικά αποτελέσματα και ικανοποιημένους επισκέπτες, είναι απαραίτητο το προσωπικό στις διάφορες επιχειρήσεις που την υπηρετούν, να διακατέχεται από επαγγελματικότητα και να ακολουθούνται οι ενδεδειγμένοι επαγγελματικοί κανόνες των εκάστοτε προσφερομένων υπηρεσιών. Η εντατική επιμόρφωση είναι η λύση για να την επιτυχία και τη διατήρηση της ποιοτικής εξυπηρέτησης και της σωστής φροντίδας του επισκέπτη τουρίστα στο τόπο μας.

Η Κύπρος σαν τουριστικός προορισμός δεν προσφέρεται μόνο για τον ήλιο και τη θάλασσα. Έχει μια μακρόχρονη ιστορία και πολιτισμό 10.000 χρόνων και μια πλούσια πολιτιστική κληρονομιά με πλούσιες παραδόσεις, που είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ώστε να είμαστε σε θέση, να ενημερώνουμε σωστά τους επισκέπτες του τόπου μας.

Ο τουρισμός ερχόταν στη Κύπρο από αρχαιοτάτων χρόνων, από το 3.000 π.Χ. όταν κατέφθαναν επισκέπτες από όλα τα μέρη του αρχαίου κόσμου για τις τελετές της λατρείας  της Θεάς Αφροδίτης. Οι διάφοροι έμποροι για να εμπορευθούν το χαλκό και άλλοι για να γνωρίσουν την Χριστιανοσύνη.

Έχοντας μια πλούσια ιστορία και πολιτισμό, όμορφο φυσικό περιβάλλον, ήλιο και θάλασσα, κατάφερε να αναπτύξει μια τουριστική βιομηχανία, που είναι ο αιμοδότης της σημερινής μας οικονομίας.

Το τουριστικό μας προϊόν για να παραμένει ελκυστικό, οι προσφερόμενες υπηρεσίες μας πρέπει να διεξάγονται επαγγελματικά, με τη πατροπαράδοτη φιλοξενία και ευγένεια. Ο τουρισμός είναι ένα πολύ ευαίσθητο και σύνθετο προϊόν υπηρεσιών και χρειάζεται προσοχή από τον ανθρώπινο παράγοντα, που έχει σημαντικό ρόλο να διαδραματίσει στην εξυπηρέτηση του επισκέπτη.

Φτάνοντας οι επισκέπτες στη Κύπρο, αναμένουν και προσδοκούν ότι όλες οι προσφερόμενες υπηρεσίες που προσφέρονται πρέπει να είναι ποιοτικές με πλήρη επαγγελματικότητα διότι γνωρίζουν ότι η Κύπρος, ως ελκυστικός τουριστικός προορισμός θα πρέπει να  είχε ήδη αποκτήσει πλήρη οργάνωση στις προσφερόμενες  υπηρεσίες.

Επομένως οι υπάλληλοι όλων των εμπλεκομένων υπηρεσιών του τουρισμού πρέπει να είναι γνώστες του λειτουργικού εξοπλισμού στη ξενοδοχειακή και επισιτιστική βιομηχανία, και να επιμορφώνονται πάνω σε συνεχή βάση για να αποφεύγονται ζημίες στη μη σωστή γνώση της χρήσης του εξοπλισμού, ούτως ώστε να εμπνέουν εμπιστοσύνη στον επισκέπτη.

Οι παράγοντες του τουρισμού Κυπριακός Οργανισμός Τουρισμού, Επαγγελματικοί Σύνδεσμοι, Συντεχνίες, και όλοι οι ιδιωτικοί επιχειρηματίες που ασχολούνται με το τουρισμό να συνεχίσουν να συμβάλουν με μέτρα διορθωτικά για την βελτίωση της τουριστικής βιομηχανίας. Να επενδύσουν στην επιμόρφωση του προσωπικού, να εργοδοτούν έμπειρους επαγγελματίες υπαλλήλους οι οποίοι δεν θα είναι μόνο για το τώρα (όπως είναι οι ξένοι προσωρινοί υπάλληλοι), αλλά και για το αύριο.

Η ξενοδοχειακή και επισιτιστική βιομηχανία πρέπει να αναγνωρίσει ότι το επίπεδο της εξυπηρέτησης πρέπει να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της πελατείας, που είναι διατεθειμένη να πληρώσει για επαγγελματική εξυπηρέτηση. Γι’ αυτό να επενδύσουν στην επιμόρφωση του προσωπικού τους ώστε να ανταποκριθούν στην ποιοτική εξυπηρέτηση και έτσι θα κρατήσουν και θα αυξήσουν την πελατεία τους για το δικό τους όφελος.

Επιμορφωτικά προγράμματα, για ποιοτική φροντίδα του επισκέπτη τουρίστα, γνωριμία με την τουριστική και πολιτιστική Κύπρο και τουριστική συνείδηση, παραδίδονται από ειδικούς Κύπριους εκπαιδευτές με πολυετή πείρα στα δρώμενα του τουρισμού και με απώτερο στόχο, να δώσουν τα καλύτερα αποτελέσματα στη κατάρτιση όσων υπηρετούν τον τουρισμό, για την αναβάθμιση του τουριστικού μας προϊόντος.

Η κατάρτιση των υπαλλήλων του τουρισμού θα ήταν προτιμότερο να είναι υποχρεωτική και να θεωρείται αναγκαία για την επαγγελματική τους ανέλιξη και για επιτυχή λειτουργία της επιχείρησης.

Οι εταιρίες που προμηθεύουν τον εξοπλισμό στη τουριστική βιομηχανία θα μπορούσαν επίσης να συμβάλουν, με τις σωστές παρουσιάσεις του επαγγελματικού αυτού εξοπλισμού και με τη σωστή εκπαίδευση στη χρήση του, ώστε να δίδουν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα. Να διαθέτουν ανταλλακτικά των μηχανημάτων τους και να έχουν σωστή συντήρηση και εξυπηρέτηση των πελατών τους.

Η Ακαδημία Τουρισμού θα πρέπει να θέσει όλες τις προδιαγραφές για επαγγελματισμό σε όλες τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες του τουρισμού για να διορθωθούν τα κακώς έχοντα στο τουρισμό από τους διάφορους εμπλεκόμενους.

Από την Ακαδημία εύχομαι να εφαρμόζονται τα εκπαιδευτικά προγράμματα που θα διεξάγονται από εγκεκριμένους εκπαιδευτές και να περνούν και οι ξένοι υπάλληλοι με ένα ταχύρυθμο πρόγραμμα επαγγελματικής ένταξης, στα καθήκοντα που θα αναλάβουν μαζί με τη γνωριμία της κουλτούρας και του πολιτισμού μας ώστε να μπορούν να ανταποκρίνονται στο επίπεδο των υπηρεσιών που επιδιώκουμε να έχουμε σαν ποιοτικός προορισμός.

Οι τουριστικοί  πράκτορες πάντοτε επιζητούν πετυχημένους τουριστικούς προορισμούς. Έτσι εμείς έχουμε υποχρέωση την συνεχή αναβάθμιση του τουριστικού μας προϊόντος όπου θα μας διατηρήσουν στο τουριστικό χάρτη και θα  παροτρύνουν τους πελάτες τους προς την χώρα μας.
Πιστεύω ότι εάν παρουσιάσουμε υψηλά επίπεδα εξυπηρέτησης, θα ενδιαφερθούν και άλλοι τουριστικοί πράκτορες από νέες αγορές, να μας έλθουν και να συνεργαστούν μαζί μας, εάν παραμείνουμε συνεπείς επαγγελματίες και φροντίζουμε την λεπτομέρεια.

Οι ποιοτικοί πελάτες επιζητούν ποιοτικούς προορισμούς και όταν βρουν την  ποιοτική επαγγελματική εξυπηρέτηση απολαμβάνουν ευχαριστημένοι τις διακοπές τους, ξαναέρχονται και μιλούν για μας στους φίλους και γνωστούς τους.

Τότε ο τουριστικός προορισμός Κύπρος θα είναι ελκυστικός, ανταγωνιστικός, ξεχωριστός, διατηρώντας ψηλά επίπεδα εξυπηρέτησης και θα υπόσχεται ένα λαμπρό μέλλον.

Ο κ. Μιχάλης Δημοσθένους FHCIMA SKAL είναι Ειδικός Σύμβουλος και εκπαιδευτής  Ξενοδοχειακών  και Τουριστικών Θεμάτων, Μέλος της επιτροπής Τουρισμού ΟΕΒ.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top