Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςFocus σε ένα ΘέμαΣημεία ομιλίας του Υπουργού Τουριστικής Ανάπτυξης κατά τη συζήτηση του Προϋπολογισμού στη Βουλή

Σημεία ομιλίας του Υπουργού Τουριστικής Ανάπτυξης κατά τη συζήτηση του Προϋπολογισμού στη Βουλή

Σημεία ομιλίας του Υπουργού Τουριστικής Ανάπτυξης κατά τη συζήτηση του Προϋπολογισμού στη Βουλή

Τουρισμός

Στο ερώτημα «Γιατί ο Τουρισμός αποτελεί εθνικό στόχο», η απάντηση είναι απλή και σύντομη. Η στρατηγική επιλογή που ακολουθούμε για την τουριστική ανάπτυξη έχει ήδη φέρει σημαντικά αποτελέσματα και ακόμη μεγαλύτερες προσδοκίες για το μέλλον.
Ο Τουρισμός, σήμερα στη χώρα, ακολουθεί τις αρχές της βιωσιμότητας και της αειφορίας που διασφαλίζουν την υγιή ανάπτυξή του σε προοπτική εικοσαετίας. Μέσα στο 2007 επισκέφθηκαν τη χώρα μας 17 εκατομμύρια τουρίστες. Η εθνική οικονομία ενισχύεται με 11,5 δισεκατομμύρια ευρώ τον χρόνο από τα τουριστικά έσοδα. 850.000 άνθρωποι ζουν άμεσα ή έμμεσα από το τουριστικό προϊόν μας. Δημιουργούνται διαρκώς νέες θέσεις εργασίας. Μέσω του τουρισμού υποστηρίζονται σχεδόν ΟΛΟΙ οι κλάδοι της οικονομίας ενώ –κυρίως- αναπνέει η ελληνική περιφέρεια, που σε αρκετές περιπτώσεις δεν διαθέτει άλλες δυνατότητες βιώσιμης ανάπτυξης.
Αξίζει να θυμηθούμε ότι το 2020 ο παγκόσμιος τουρισμός σε αριθμό αφίξεων θα είναι διπλάσιος από τον σημερινό. Το 2020, 1,5 δισεκατομμύριο άνθρωποι θα επισκεφτούν κάποια άλλη χώρα ως τουρίστες. Η Ελλάδα δεν θα μείνει αμέτοχη απέναντι σε τούτες τις προκλήσεις. Θα εισβάλλει ενεργά και με αξιώσεις σε αυτή την κούρσα, διεκδικώντας το δικό της μερίδιο από αυτό το ολοένα αυξανόμενο κομμάτι ταξιδευτών. Στόχος μας είναι η συστηματική βελτίωση, στα όρια ενός φιλόδοξου εθνικού στοιχήματος που θα καταστήσει τη χώρα μας παγκόσμια δύναμη.

Επενδύσεις

Επένδυση στον τουρισμό σημαίνει μια σειρά δράσεων και πρωτοβουλιών που περιλαμβάνουν τις δημόσιες υποδομές, τις μεγάλες ιδιωτικές επενδύσεις σε τουριστικές εγκαταστάσεις, αλλά και την προβολή, το ανθρώπινο δυναμικό και τις τεχνολογικές εφαρμογές. Ενθαρρύνουμε την επιχειρηματικότητα που οδηγεί στον εκσυγχρονισμό του τουριστικού προϊόντος. Επιπλέον, με τις επενδύσεις και ενισχύσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη σήμερα, αλλά και με όλες εκείνες που προγραμματίζονται για τα επόμενα χρόνια επιδιώκουμε τη διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος:


  • Με την ανάπτυξη ειδικών μορφών τουρισμού.

  • Την εφαρμογή προτύπων διαχείρισης των φυσικών πόρων.

  • Την κατάρτιση του προσωπικού.

  • Και ασφαλώς την προβολή θεματικών μορφών τουρισμού μέσω των ψηφιακών εφαρμογών, των νέων τεχνολογιών και των πολυμέσων.


Συγκεκριμένα:

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών μέχρι τις 30/06/07 έχουν υπαχθεί στον Αναπτυξιακό Νόμο Ν.3299/04 συνολικά 1.057 τουριστικές επενδύσεις συνολικού προϋπολογισμού 3.8 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Μέχρι τις 25/10/07 σε ό,τι αφορά την αξιοποίηση των κοινοτικών πόρων από το ΕΠΑΝ, το ποσοστό απορρόφησης για τον τομέα του τουρισμού έφτασε το 73, 37%. Το συνολικό ποσό που χειριστήκαμε για το ΕΠΑΝ ήταν της τάξεως των 719,7 εκατομμυρίων ευρώ.
Σας θυμίζω ότι το Μάρτιο του 2004 το ποσοστό απορρόφησης που παρέλαβε το νεοσύστατο τότε Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης ήταν μονοψήφιο.
Ειδικά σε ό,τι αφορά τα ξενοδοχεία σύμφωνα με στοιχεία του ΕΟΤ το 2007 μέχρι και τα τέλη Σεπτεμβρίου χορηγήθηκαν 93 ειδικές γνωματεύσεις ίδρυσης ή επέκτασης ξενοδοχειακών μονάδων για την υπαγωγή τους στον αναπτυξιακό νόμο.
Εξ αυτών οι 25 αφορούν σε ξενοδοχεία 5 αστέρων συνολικής δυναμικότητας περίπου 5 χιλιάδων κλινών. Παράλληλα με τις τρέχουσες δράσεις, προωθούνται όλες οι απαραίτητες πρωτοβουλίες ώστε στο πλαίσιο του ΕΠΑΕ (Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηματικότητα) για την τέταρτη προγραμματική περίοδο 2007-2013 να ενισχυθεί η τουριστική ανάπτυξη, με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος, το σεβασμό των αρχών της βιωσιμότητας και τρίτον και εξίσου σημαντικό την προσπελασιμότητα. Το Υπουργείο θα χειριστεί συνολικά για τον Τουρισμό 550 εκατομμύρια ευρώ. Από αυτά, τα 300 εκατομμύρια θα τα χειριστεί το Υπουργείο στο πλαίσιο του ΕΠΑΝ 2 με παρεμβάσεις που θα αφορούν στον τουρισμό, στις οκτώ μη μεταβατικές περιφέρειες της χώρας.

Έχει ενδιαφέρον να αναφερθώ και στην ενίσχυση των Περιφερειών Μεταβατικής Στήριξης, κυρίως από τα Περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα. Δίνουμε τα κίνητρα, έτσι ώστε κάθε περιφέρεια, κάθε προορισμός να προβάλλει τη δική του πολιτισμική ταυτότητα. Το συνολικό ύψος των παρεμβάσεων αυτών ανέρχεται σε 250 εκατομμύρια ευρώ.
Παράλληλα στο πεδίο των τουριστικών επενδύσεων μέσω της Εταιρείας Τουριστικής Ανάπτυξης προετοιμάζεται η αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας, μετά από μακρά περίοδο στασιμότητας, με τρόπο που να συμβάλει στους στόχους της τουριστικής πολιτικής, δηλαδή στην ποιοτική αναβάθμιση και στην διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος με την ανάπτυξη ειδικών τουριστικών υποδομών. Ολοκληρώνονται οι παρεμβάσεις, για τη συνολική ανάπλαση, του Χιονοδρομικού κέντρου Παρνασσού το οποίο επισκέφθηκα μόλις χθες στο πλαίσιο της έναρξης της χειμερινής τουριστικής περιόδου και το οποίο πραγματικά, μπορεί πλέον να ονομάζεται, ένα από τα καλύτερα χιονοδρομικά κέντρα των Βαλκανίων.
Ήδη βρίσκονται στην δεύτερη φάση 3 διαγωνισμοί, αυτοί των Ξενία Θάσου και Τσαγκαράδας και της μαρίνας Φαλήρου. Σε πρώτη φάση, στην φάση της αξιολόγησης βρίσκονται τα Ξενία Βυτίνας και Σκιάθου καθώς και οι δυο μεγάλες εκτάσεις για το γκολφ Αφάντου και η έκταση της Αναβύσσου. Επίσης στην πρώτη φάση βρίσκεται η αξιοποίηση του Καζίνο της Κέρκυρας, ενώ νέοι διαγωνισμοί ετοιμάζονται μέσα στο επόμενο εξάμηνο, για την αξιοποίηση περισσότερων ακινήτων.

Πράσινος τουρισμός

Είναι σημαντικό εδώ να αναφέρω και μια νέα διάσταση στην οποία προσδίδουμε ιδιαίτερη σημασία: την οικολογική ευαισθησία.
Πώς; Με την καθιέρωση ενός νέου τουριστικού τομέα που θέτει το Περιβάλλον στο επίκεντρο. Αναφέρομαι στον Πράσινο Τουρισμό. Τον τουρισμό που συνδυάζει ψυχαγωγία και λειτουργικότητα μέσα στο Περιβάλλον.
Ήδη η ΕΤΑ αναπτύσσει ένα πρότυπο πρόγραμμα τουριστικής ανάπτυξης με μια σειρά από eco-camping, eco-marinas αλλά και καινοτόμες δράσεις όπως περιβαλλοντικές διαδρομές, περίπτερα και παρατηρητήρια.
Όπως ήδη γνωρίζετε τα μέτρα που ανακοινώσαμε για τις πυρόπληκτες περιοχές της Ολυμπίας και του Καϊάφα, περιλαμβάνουν συγκεκριμένες πιλοτικές παρεμβάσεις, ολοκληρωμένου χαρακτήρα, ιδιαίτερα για τη στήριξη της ενδοχώρας, με στόχο την ένταξή τους στη μακροπρόθεσμη εθνική στρατηγική για τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη της χώρας.

Η Τουριστική Ανάπτυξη και η Προστασία του Περιβάλλοντος δεν είναι έννοιες που κινούνται ανταγωνιστικά. Το αντίθετο μάλιστα. Είναι έννοιες που κινούνται σε κοινό δρόμο. Από κοινή αφετηρία και με κοινό παρονομαστή.
Αναγνωρίζοντας το βαθύτερο συσχετισμό μεταξύ της περιβαλλοντικής, κοινωνικής και οικονομικής ανάπτυξης στόχος μας είναι το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης να αξιοποιήσει το ΕΣΠΑ (Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς) για την προσφορά συγκεκριμένων κινήτρων προς την κατεύθυνση του πράσινου τουρισμού και την περιβαλλοντική συνείδηση για τα καταλύματα εκείνα που:


  • υιοθετούν ανανεώσιμες πηγές ενέργειας,
  • εφαρμόζουν σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη κλίμακα ανακύκλωση των απορριμμάτων τους και εξοικονόμηση ενέργειας και νερού,

  • και που προσαρμόζουν την αρχιτεκτονική τους με βάση τα ιδιαίτερα στοιχεία της περιοχής όπου λειτουργούν.


Με στόχο την ποιότητα έχουμε προγραμματίσει μια σειρά θεσμικών παρεμβάσεων που θα ολοκληρωθούν μέσα στο 2008:

  • Ολοκληρώνεται ο διαγωνισμός για την πρότυπη κατάταξη των καταλυμάτων σε αστέρια και κλειδιά δίνοντας μια ισχυρή ώθηση στην κατεύθυνση της ποιότητας.

Προχωρούμε

  1. στην επεξεργασία και στην ολοκλήρωση πολυνομοσχεδίου για τις νέες μορφές τουρισμού

  2. τη λειτουργική τακτοποίηση των κυρίων καταλυμάτων, σε συνεργασία με το ΥΠΕΧΩΔΕ, καθώς και

  3. την Ολοκλήρωση του νομοθετικού πλαισίου για τον ιαματικό τουρισμό, τα θεματικά πάρκα και το κέντρο προπονητικού τουρισμού.
  4. Μέσα στο 2008, ολοκληρώνουμε την αποτύπωση χαρακτηριστικών λειτουργικών και λοιπών ποιοτικών στοιχείων των κύριων και συμπληρωματικών τουριστικών καταλυμάτων όλης της χώρας.
    Επίσης αναπτύσσουμε το ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα Στρατηγικού Σχεδιασμού του τουριστικού τομέα: Μιλούμε για τον Δορυφόρο Λογαριασμός (ΔΛΤ) και το Παρατηρητήριο Τουρισμού.
    Παράλληλα, προχωρούμε στην ίδρυση φορέα-και σε αυτό επιδιώκουμε τη συνεργασία και τη στήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού- για την προσέλκυση ξένων κινηματογραφικών παραγωγών, που θα προβάλλουν διεθνώς την εικόνα της Ελλάδας.
    Όσον αφορά στην ανάπτυξη του δικτύου μας, δρομολογούμε μέχρι την ¶νοιξη του 2008 την έναρξη λειτουργίας του γραφείου ΕΟΤ στην Σαγκάη. Παράλληλα προετοιμάζουμε και διερευνούμε την παρουσία του ΕΟΤ σε νέες αναδυόμενες τουριστικές αγορές, όπως οι Ινδίες, η Νότιος Αφρική ή ακόμα και οι Αραβικές Χώρες.

    Προβολή και διαφήμιση

    Στο πλαίσιο του καινούργιου μοντέλου που έχουμε υιοθετήσει για τον ελληνικό τουρισμό, η παρουσία της Ελλάδας στο εξωτερικό προβάλλεται μέσω μιας νέας εικόνας, και μιας νέας αισθητικής η οποία εμπλουτίζει το τουριστικό μας προϊόν με νέους άξονες.
    Έτσι, προσδίδουμε στην Ελλάδα την διάσταση ενός διεθνούς προορισμού κύρους και αξιώσεων.
    Η διαφημιστική καμπάνια ολοκληρώθηκε ήδη και παίρνει το δρόμο της στα διεθνή μέσα.
    Ο προϋπολογισμός για την διαφήμιση υπολογίζεται να κυμανθεί στα περυσινά επίπεδα, δηλαδή στα 47 εκατομμύρια ευρώ.
    Ταυτόχρονα, φέτος θα εφαρμόσουμε για πρώτη φορά μια δυναμική ψηφιακή στρατηγική για τον Τουρισμό.
    Στο πλαίσιο αυτής της ψηφιακής διάστασης πολλαπλασιάζουμε το budget για την ψηφιακή προβολή και προχωρούμε σε στρατηγικές συμφωνίες με τις πλέον ισχυρές ιστοσελίδες σε όλο τον κόσμο.
    Παράλληλα, το νέο portal του ελληνικού τουρισμού έχει περάσει στην τελική του ευθεία και σύντομα, όταν ο εν δυνάμει επισκέπτης θα πληκτρολογεί την λέξη Greece στις μηχανές αναζήτησης, θα λαμβάνει μια απόλυτα ολοκληρωμένη εικόνα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.
    Τέλος, μέσα στο 2008 θα συμμετάσχουμε σε περισσότερες από 100 διεθνείς τουριστικές εκθέσεις, θα δημιουργήσουμε τουριστικά και πολιτιστικά γεγονότα στις αγορές με υψηλό τουριστικό ενδιαφέρον.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024