Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Έρευνα στο αεροδρόμιο Ηρακλείου από τους σπουδαστές του 1ου ΙΕΚ Ηρακλείου

06 Φεβρουάριος 2008, 00:00

Έρευνα στο αεροδρόμιο Ηρακλείου από τους σπουδαστές του 1ου ΙΕΚ Ηρακλείου

Αξιόλογα αποτελέσματα, που οφείλουν να προβληματίσουν όλους τους εμπλεκόμενους φορείς του τουρισμού στην Κρήτη, προέκυψαν από την έρευνα, που πραγματοποίησαν οι σπουδαστές του τμήματος «Ειδικός Αεροπορικών Εταιριών» του 1ου ΙΕΚ Ηρακλείου, το τελευταίο Σαββατοκύριακο Ιανουαρίου.

Η έρευνα, που έγινε με τη μέθοδο ερωτηματολογίου, είχε τρεις άξονες: να απεικονισθεί η σχέση των επιβατών με τις αεροπορικές εταιρίες και το αεροδρόμιο, αλλά και να σκιαγραφηθεί το προφίλ του σύγχρονου ταξιδιώτη.

Όπως προέκυψε από την έρευνα, η συντριπτική πλειοψηφία των επιβατών εμπιστεύονται την αεροπορική εταιρία με την οποία ταξιδεύουν, ενώ ένα πολύ μικρό ποσοστό δεν νοιώθει άνετα με την εταιρία τους ακριβώς επειδή ταξιδεύουν εξ ανάγκης.

Οι περισσότεροι επιβάτες δεν αντιμετωπίζουν δυσκολία στους χώρους του αερολιμένα, αν και αρκετοί ανέφεραν πως «ο αερολιμένας είναι προπολεμικός», «είναι απαράδεκτος σε σχέση με τα ευρωπαϊκά περιφερειακά», «είναι ψυχρός και απρόσωπος».

Αν και είναι γνωστό πως η εγχώρια επιβατική κίνηση μοιράζεται εξίσου μεταξύ Aegean & Ολυμπιακής, η έρευνα κατέδειξε ότι το 68% προτιμάει την Aegean έναντι 28% της Ολυμπιακής. Οι λόγοι προτίμησης των αεροπορικών εταιριών σχετίζονται με θέματα συνέπειας χρόνου, καθυστερήσεων, αξιοπιστίας, ασφάλειας, προσφορών μέσω ίντερνετ, κόστος ναύλων, ευγένειας προσωπικού, ενώ κάποιοι ανέφεραν και τα μικρά καλούδια που δίνουν οι εταιρίες εν πτήση.

Σε αντίθεση με το παρελθόν, ο χρόνος του check in έχει ελαχιστοποιηθεί. Το 80% των ερωτηθέντων καθυστέρησαν 5-10 λεπτά στο κισέ της αεροπορικής εταιρίας.

Η συχνότητα του αεροπορικού ταξιδιού είναι ένας πολύ σημαντικός δείκτης. Όσοι ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους είναι αναμφισβήτητα οι πιστοί και αγαπημένοι των αεροπορικών εταιριών διότι ταξιδεύουν σχεδόν κάθε εβδομάδα. Επίσης πολύ συχνά ταξιδεύουν οι στρατιώτες και οι φοιτητές που αντέχουν οικονομικά το κόστος του εισιτηρίου. Οι περισσότεροι επιβάτες ταξιδεύουν 4-10 φορές τον χρόνο. Ακόμα πολλοί επιβάτες ανέφεραν θέματα ασφαλείας και ακρίβειας, σε αντίθεση με τα πλοία που μπορεί να είναι πιο οικονομικά αλλά κάνουν πολλές ώρες και ενδέχεται να μην ταξιδεύουν λόγω καιρικών συνθηκών.

Περίπου 7 στους 10 επιβάτες έχουν ως τελικό προορισμό την Αθήνα, ενώ 3 στους 10 συνεχίζουν σε άλλο προορισμό. Κυρίως επιχειρηματίες, στρατιώτες και φοιτητές έχουν την Αθήνα ως ενδιάμεσο σταθμό στο ταξίδι τους.

Το αξιοπρόσεκτο παρουσιάζεται στην ερώτηση αν οι επιβάτες νοιώθουν ασφαλείς όταν ταξιδεύουν με το αεροπλάνο. Περίπου το 25% δεν νοιώθουν ασφαλείς εν πτήσει. Είτε για λόγους ψυχολογικούς, υψοφοβίας, είτε και άλλους λόγους, πολλοί ταξιδεύουν με το αεροπλάνο αναγκαστικά λόγω χρόνου, επαγγέλματος, και άλλων λόγων.

Σχολιάζοντας την συμπεριφορά του προσωπικού του αερολιμένα, περίπου το 40% έκρινε την συμπεριφορά του ως «Καλή», ενώ στα ίδια ποσοστά (20%) κυμαίνονται οι χαρακτηρισμοί «Μέτρια» και «Πολύ καλή».

Η υπεύθυνη κατάρτισης του ΙΕΚ κα Νίκη Καμπουράκη με τον καθηγητή Γιώργο Τριανταφύλλου θα πραγματοποιήσουν σειρά τέτοιων ερευνών ανά τακτά χρονικά διαστήματα, των οποίων τα πορίσματα θα συγκρίνονται και θα αξιολογούνται.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top