Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Ηλεκτρονικά Συστήματα Διαχείρισης και Μάρκετινγκ Τουριστικών Προορισμών (DMS)

Ιουλία Πουλάκη - 26 February 2008, 12:20

Ηλεκτρονικά Συστήματα Διαχείρισης και Μάρκετινγκ Τουριστικών Προορισμών (DMS)
της Ιουλίας Πουλάκη


Στα πλαίσια της ανόδου του αυτόνομου ταξιδιού και στις ενδείξεις μεταστροφής από τα οργανωμένα ταξιδιωτικά πακέτα σε δημιουργία ταξιδιωτικού πακέτου από τους ίδιους τους υποψήφιους τουρίστες, εγείρεται η ανάγκη για οργάνωση και διαχείριση της προώθησης των τουριστικών προορισμών μέσω των αντίστοιχων ηλεκτρονικών συστημάτων (ΗΣΔΜΤΠ) που χρησιμοποιούν οι εθνικοί, περιφερειακοί ή τοπικοί οργανισμοί τουρισμού.

Ο υποψήφιος τουρίστας όταν αποφασίσει να κάνει ένα ταξίδι, καταφεύγει στο ίντερνετ για να αποκομίσει τις πληροφορίες που αναζητά ώστε, να επιλέξει έναν προορισμό ή αν έχει ήδη επιλέξει, να κάνει έρευνα της αγοράς του προορισμού και να αποφασίσει για τη μεταφορά, τη διαμονή και ότι άλλο κρίνει απαραίτητο ότι χρειάζεται αναφορικά με τον προορισμό. Είναι σημαντικό, λοιπόν, οι αρμόδιοι που αναλαμβάνουν τη δημιουργία της ιστοσελίδας που προωθεί τον προορισμό και παρέχει τις απαραίτητες πληροφορίες γι’ αυτόν, να λαμβάνουν υπ’όψη τις ανάγκες που έχει ο υποψήφιος ταξιδιώτης-τουρίστας. Ανατρέχοντας σε μερικές τέτοιου είδους ιστοσελίδες, διαπιστώνει κανείς, τις βασικές ελλείψεις οργάνωσης και διαχείρισης αυτών των ιστοσελίδων που οφείλονται στην παράβλεψη αυτών των αναγκών του επισκέπτη.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι στόχος των ΗΣΔΜΤΠ, εκτός από την προώθηση του προορισμού, είναι η παροχή στήριξης στις, εμπλεκόμενες στον τουρισμό, επιχειρήσεις του. Η στήριξη αυτή δεν αφορά τόσο στις μεγάλες και γνωστές επιχειρήσεις του χώρου, που έχουν ήδη μερίδιο στην αγορά, αλλά στις μικρομεσαίες και οικογενειακές επιχειρήσεις που αδυνατούν να προβληθούν αυτόνομα λόγω των υψηλών λειτουργικών δαπανών τους και ίσως, στην έλλειψη τεχνογνωσίας. Κατά συνέπεια, οι οργανισμοί τουρισμού σε εθνικό, περιφερειακό ή τοπικό επίπεδο, καλούνται να στηρίξουν αυτές τις επιχειρήσεις. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω των πληροφοριών, που επιβάλλεται να είναι λεπτομερείς και τακτοποιημένες ώστε να είναι εύκολο για τον επισκέπτη να βρει αυτό που αναζητά. Επιπλέον, η δυνατότητα άμεσης κράτησης μέσω της ιστοσελίδας (ΗΣΔΜΤΠ) είναι το μυστικό για την επιλογή του προορισμού. Ο λόγος είναι, ότι η δυνατότητα άμεσης κράτησης, τη στιγμή που η πληροφορία εμφανίζεται και ενθουσιάζει τον επισκέπτη και υποψήφιο τουρίστα, αυτόματα δημιουργεί την επιλογή. Η κράτηση, μέσω των άλλων ιστοσελίδων στις οποίες παραπέμπουν συνήθως τα ΗΣΔΜΤΠ, αφήνει περαιτέρω περιθώριο σκέψης και ενδεχομένως αλλαγής απόφασης για τον επισκέπτη και υποψήφιο τουρίστα.

Όμως, αυτό που παρατηρείται κατά την επίσκεψη σε διάφορα ΗΣΔΜΤΠ, είναι ότι δεν προσφέρουν αυτήν τη δυνατότητα. Ορισμένα μάλιστα παρέχουν πολύ γενικές πληροφορίες και προτρέπουν τον επισκέπτη να απευθυνθεί σε ταξιδιωτικούς πράκτορες ή άλλους μεσάζοντες, παραπέμποντας στις ιστοσελίδες τους, για τις ειδικές πληροφορίες που αναζητά. Η εξήγηση σε αυτό είναι ότι ενδεχομένως οι οργανισμοί τουρισμού δεν επιθυμούν να γίνουν ανταγωνιστικοί προς τους Τour Οperators και τους ταξιδιωτικούς πράκτορες, που κατά κάποιο τρόπο “ορίζουν» την αγορά και η δυσαρέσκειά τους μπορεί να προκαλέσει πτώση της “σίγουρης” ζήτησης, που παρέχουν οι τελευταίοι δημιουργώντας τα ταξιδιωτικά πακέτα. Η τακτική αυτή είναι επιζήμια, κυρίως, για της μικρομεσαίες επιχειρήσεις αλλά και γενικότερα για όλο το τουριστικό σύστημα του προορισμού.

Υπάρχουν ΗΣΔΜΤΠ, που είναι πολύ εύχρηστα προς τον επισκέπτη. Οι πληροφορίες που παρέχουν είναι ταξινομημένες και πολύ ειδικευμένες (παρόλα αυτά δεν παρέχουν δυνατότητα άμεσης κράτησης), και άλλα, όπως της Ελλάδας (www.gnto.gr), που αναφέρονται κυρίως στη γενική εικόνα της χώρας και για την οποιαδήποτε συγκεκριμένη πληροφορία παραπέμπουν στους μεσάζοντες. “Απευθυνθείτε στον ταξιδιωτικό σας πράκτορα…”. Δυστυχώς έτσι δεν προωθείται ο ελληνικός τουρισμός, τουλάχιστον στο βαθμό που επιθυμούν οι αρμόδιοι, κι επίσης δε στηρίζονται οι εμπλεκόμενες, στον τουρισμό, ελληνικές επιχειρήσεις. Εγείρεται, λοιπόν, η ανάγκη για ένα ΗΣΔΜΤΠ οργανωμένο, εύχρηστο προς τους επισκέπτες και υποστηρικτικό προς τις ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις, κυρίως τις μικρομεσαίες, παρέχοντας δυνατότητα άμεσης κράτησης και συγκεκριμένες πληροφορίες, σωστά ταξινομημένες. Ο ελληνικός τουρισμός οφείλει να ανεξαρτητοποιηθεί από τα διάφορα lobby των ευρωπαίων μεγαλοπρακτόρων και να στραφεί προς το αυτόνομο ταξίδι, διότι αυτό είναι το μέλλον, ώστε να κερδίσει «δικό του» μερίδιο στην αγορά και εν συνεχεία, να στηρίξει τις ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις.



Η κα Ιουλία Πουλάκη είναι μεταπτυχιακή φοιτήτρια στο τμήμα “Σχεδιασμός, Διοίκηση και Πολιτική του Τουρισμού” του Πανεπιστημίου Αιγαίου.









Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top