Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Για τον κατήφορο της Τουριστικής Παιδείας

Νίκος Α. Ριζάκης - 04 August 2008, 00:00

Για τον κατήφορο της Τουριστικής Παιδείας
του Νικόλαου Α. Ριζάκη

Με πυξίδα μόνο την κοινή επαγγελματική λογική. [Ταύτιση απόψεων από Διευθυντικά στελέχη στην Τουριστική Βιομηχανία].Οι κίνδυνοι που διαγράφονται στην τουριστική εκπαίδευση έχουν επιδεινωθεί άμεσα και ραγδαία.

Ελπίζοντας στη σύνεση και όλοι μαζί [όχι πλέον τα συνηθισμένα και αποτυχημένα] να προλάβουμε ό,τι είναι δυνατόν, από τον συνεχιζόμενο κατήφορο, που στηρίζεται στην ανεπάρκεια και αναξιοπιστία εκπαιδευτικών και αμφισβητήσιμων προγραμμάτων, καθηγητών και αποφοίτων, με την παραγωγή μεγάλου αριθμού αμόρφωτων πτυχιούχων όλων των ΑΕΙ, ΤΕΙ, ΚΕΚ, ΙΕΚ, ΟΕΕΚ, ΟΑΕΔ και των επιχειρησιακών επιδοτούμενων σεμιναρίων και ιδιαίτερα με το συνεχιζόμενο σίριαλ των μεταπτυχιακών τμημάτων σε ΑΕΙ και ΤΕΙ.

Επεξηγώ το γιατί…

Επίσημα στοιχεία [όλα στη διάθεση σας ] αναφέρουν:

  1. Μόνο 2 Ελληνικά πανεπιστήμια κατάφεραν να μπούν στη λίστα των διεθνών, και μάλιστα στις θέσεις 240 & 388.
  2. Μόνο 1 Πανεπιστήμιο της Αθήνας στην Ευρωπαϊκή λίστα των 100, και μόλις στην 96η θέση.
  3. Τα Πανεπιστήμια Αιγαίου, Πειραιώς, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Μεταπτυχιακά, ΤΕΙ, ΙΕΚ, ΚΕΚ, κλπ, ούτε καν υπάρχει στυλό να τα γράψει. Οπωσδήποτε ανύπαρκτα.
  4. Ολες οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις προσδιορίζουν σαφέστατα την ανεπάρκεια γνώσεων όλων των αποφοίτων.
  5. Η ανεργία στους αντίστοιχους αποφοίτους στο υψηλότερο επίπεδο επαγγελματικής αποκατάστασης.
  6. Εισαγωγή σε ΤΕΙ με βαθμό απολυτηρίου 2.6.
  7. 50 καθηγητές ΤΕΙ για 4 φοιτητές. Κλείνουν ΤΕΙ. και καλά κάνουν.
  8. Η Τουριστική βιομηχανία είναι εποχιακή δραστηριότητα, καλύπτοντας το 55-70% μόνο για 4 μήνες.
  9. 150 και πλέον σχολές Τουριστικών επαγγελμάτων στην Ελληνική επικράτεια, πρωτόγνωρο στην παγκοσμιότητα. Υπολογίστε τους αποφοίτους!!!!
  10. Πολυάριθμοι πτυχιούχοι μεταπτυχιακών και διδακτορικών στόν Τουρισμό.
  11. `Ανεργοι και αναποτελεσματικοί, χρησιμοποιούν το πτυχίο σαν δεκανίκι για μια θέση καθηγητού ή θέση στο Δημόσιο.
  12. Εμπειρογνώμονες των Πανεπιστημιακών αρχών απαιτούν την μεταρρύθμιση και την ουσιαστική αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και καθηγητών.
  13. Κανένα Πανεπιστήμιο, καμία σχολή τουριστικής εκπαίδευσης δεν έχει αξιολογηθεί .και, αν έχει γίνει, έγινε από ανειδίκευτους.
  14. ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΑ ΜΑΓΕΙΡΙΚΗΣ προσφέρουμε χωρίς να έχουμε εργασθεί σε κουζίνα.
  15. 500 και πλέον καθηγητές απασχολούνται χωρίς να έχουν εμπειρία και επαγγελματική κατάρτιση [εξαιρέσεις μόνο όσα τα δάκτυλα του χεριού].
  16. Το 60% των εισερχόμενων φοιτητών δεν αποφοιτεί.
  17. Η οποιαδήποτε κομματική στήριξη, καθώς και η λογική των κολλητών, των κουμπάρων και λαμογίων, επικρατεί στο άναρχο και φαύλο Πανεπιστημιακό σύστημα.

Συμπέρασμα

Τα παραπάνω προκύπτουν με πλήρη σαφήνεια, ενώ επίσης στηρίζονται στην επί 40 χρόνια παρακολούθηση των αποφοίτων στο χώρο εργασίας. Προσδιορίζουν την κατηφορική πορεία της τουριστικής εκπαίδευσης και αντίστοιχα του Ελληνικού Τουρισμού με σχολές μόνο με εικονική πραγματικότητα, με στημένες κλίκες, αντικρουόμενα συμφέροντα [γιατί να κλείσουν ΤΕΙ και να μην κλείσουν ΑΕΙ] - αθέμιτος ανταγωνισμός μεταξυ Πανεπιστημίων.

Και με κοινή λογική, όλα σε βάρος του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ, ΚΡΑΤΟΥΣ της ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ και των Ελληνικών Οικογενειών.

Εκτός των ΣΤΕ ΚΑΙ ΑΣΤΕ, τα σημερινά ΟΤΕΚ, που δυστυχώς για γνωστούς λόγους τα υποβάθμισαν και δημιουργήθηκαν όλα τα άλλα, ας πούμε εκπαιδευτικά ιδρύματα.
[Είναι γνωστό ότι οι αρχικές συνθήκες είναι τόσο σημαντικές για την εξέλιξη ενός εκπαιδευτικού συστήματος, όσο σχεδόν και η όλη δυναμική που το χαρακτηρίζει]. Αυτό είναι το βασικό για τα σημερινά αρνητικά αποτελέσματα [περίπτωση ΤΕΙ], διότι η έλλειψη γνώσεων και εμπειριών από τους εκπαιδευτάς, οι οποίοι βασιλεύουν ακόμη σαν σκοταδιστές που στηρίζονται στην άγνοια και στην αντιγραφή βιβλίων και στην ψευτοφιλοσοφία τους, χωρίς καν να έχουν δουλέψει στην τουριστική βιομηχανία, έχουν οδηγήσει σε παρακμή όλο το σύστημα με μεγάλο βάρος στην οικονομία του Ελληνικού κράτους, με της πλάκας υποσχέσεις, μεταπτυχιακά και διδακτορικά, με φθινοπωρινές προσφορές χονδρικής και λιανικής πώλησης πτυχίων, χωρίς αντίκρυσμα, μόνο αυτό τις ανεργίας. Αλήθεια, γνωρίζει κανείς να μας πει πόσοι απόφοιτοι μεταπτυχιακών και διδακτορικών υπάρχουν στη ΕΛΛΑΔΑ και πού απασχολούνται;!!!!!!! Η Ελληνική κοινωνία σχολιάζει αρνητικά το εκπαιδευτικό σύστημα και την τουριστική εκπαίδευση. Και γνωρίζουν και ομολογούν όλοι ότι καλό σχολείο σημαίνει πρώτα από όλα καλό δάσκαλο.

Η γνώση και η εμπειρία είναι δύναμη και αυτό είναι που τρέμετε, και για το λόγο αυτό πάντοτε προσκρούουν σε ξεπερασμένες νοοτροπίες εκπαιδευτών, οι οποίοι από άγνοια, άρνηση ή από βόλεμα δεν εφαρμόζουν τίποτα και παράγουν αμόρφωτους πτυχιούχους. ΓιΆ αυτό πολεμάτε άναρχα και αναξιοκρατικά ενάντια στη διάχυση της γνώσης [Νανόπουλος] και έχετε καταντήσει και οδηγήσει όλον τον Τουρισμό σε αλλαλούμ και στην αναποτελεσματικότητα των αποφοίτων, φτάνει πια, μην καταστρέφετε άλλο. Οι άνεργοι απόφοιτοι φωνάζουν.

Όλοι φωνάζουν, δεν ακούτε. Πού το πάτε;!!Δεν σας έχει αξιολογήσει κανείς, και συνεχώς απομακρύνεστε από το διεθνές τουριστικό γίγνεσθαι με ματαπτυχιακά στην γεωγραφία του τουρισμού, στην ανθρωπολογία ή την κονωνιολογία. Και αγνοείτε παντελώς τα benchmarks της τουριστικής βιομηχανίας του 21ου αιώνος.

Που οδηγούν στην κερδοφόρο επιτυχία του ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΏΝ ΕΠΙΧΕΙΡΉΣΕΩΝ.

Σταματήστε τις φωτοβολίδες, τις ατομικές σκοπιμότητες, δεν πάει άλλο, δε μας φταίει, ούτε το πετρέλαιο, ούτε η οικονομική κρίση, ούτε το Υπουργείο Τουρισμού. Εμείς φταίμε όλοι, λόγω της αναξιοκρατίας που υφίσταται και δημιουργεί σε οποιοδήποτε κυβερνητικό ή ιδιωτικό φορέα την αναποτελεσματικότητα. Αυτή είναι η αλήθεια και η πραγματικότητα, διότι ποτέ δεν σταθήκαμε με σεβασμό και αρχές στο πλέον καλύτερο τουριστικό προϊόν ΠΟΥ ΚΛΗΡΟΝΟΜΗΣΑΜΕ, την ΕΛΛΑΔΑ. ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΖΟΜΕΘΑ ΣΤΟ ΜΑΜΑ ΜΙΑ, ΠΑΠΑΡΙΖΟΥ, ΕΘΝΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ κλπ. και στον Εσωτερικό Τουρισμό -ΜΕΙΝΕ ΕΛΛΑΔΑ-, καθώς και στον επιδοτούμενο επίσης.

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ

Επειδή η Τουριστική εκπαίδευση πάντοτε ήταν απούσα απο τις πραγματικές ανάγκες της Τουριστικής Βιομηχανίας σε όλους τους φορείς, και πάντοτε εμφανίζονταν άνθρωποι απο το πουθενά φοβούμενοι να αναλάβουν ουσιαστικές ευθύνες, που διστάζουν να αναλάβουν ρίσκα, που μετράνε περισσότερο αυτά που θα χάσουν και την μετριότητα, παρά εκείνα που είναι πιθανόν να κερδίσουν οι απόφοιτοι και το εκπαιδευτικό σύστημα, και ασχολούνται με τις επιδοτούμενες γνωστές σε όλους προβλέψεις, αναλύσεις και ανούσιες συγκρίσεις [κοινώς με επιστημονική σάλτσα]. Καταλάβετε! Ότι δε χρειαζόμαστε άλλους ανέργους ακόμη και με διδακτορικούς τίτλους και δεν έχει αντίρρηση κανείς στο να επιβραβεύεται η παραγματική επιτυχία αλλά να τιμωρείται και η αποτυχία, η διαφθορά, το κατεστημένο και η αναποτελεσματικότητα, στις οποίες ποτέ κανένας δεν έχει αναφερθεί. Ας σοβαρευτούμε, καιρός είναι!!!

ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΕΙ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ όπως ακριβώς η δομή της Ιατρικής επιστήμης – 4ετής φοίτηση σε γενικά μαθήματα τουρισμού, 3 χρόνια γενική πρακτική σε διάφορους αληθινούς τουριστικούς φορείς που είναι αμέτρητοι και μετά εξειδίκευση σε ειδική επαγγελματική κατάρτιση, με προϋπόθεση αξιολόγησης εκπαιδευτικών προγραμμάτων και εκπαιδευτών από ειδική επιτροπή εμπειρογνωμόνων.

[Π.χ. Ο «χ» Καθηγητής της καρδιολογίας έχει τελειώσει Ιατρική, έχει κάνει γενική ιατρική πρακτική [αγροτικό ιατρείο ] έχει κάνει ειδικότητα και μετά από τουλάχιστον 10-20 έτη προϋπηρεσία αναλαμβάνει την πανεπιστημιακή έδρα αξιοκρατικά.και δεν ζητάνε από τους ασθενείς, τι θέλετε να κάνω, και θα το κάνω!! Όπως ρωτάτε εσείς!!! Γνωρίζουν πολύ καλά , γιατί έχουν γνώση και εμπειρία!!]

Όλοι οι απόφοιτοι θα προσλαμβάνονται αξιοκρατικά σε κρατικούς φορείς – Υπουργεία, ΕΟΤ, ΓΡΑΦΕΊΑ ΕΟΤ Εξωτερικού, Νομαρχίες, ΟΤΑ κλπ. και στους αμέτρητους φορείς της Ιδιωτικής Τουριστικής βιομηχανίας – ΞΕΝΟΔΟΧΕΊΑ, ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ, ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΕΣ, ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΑ ΚΕΝΤΡΑ, ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ κλπ.

Τα αποτελέσματα μετράνε και όχι οι εντυπώσεις και όλοι είμαστε συνυπεύθυνοι, που συνεχώς δημιουργούμε και διατηρούμε το αναποτελεσματικό ντοπαρισμένο σύστημα Τουριστικής εκπαίδευσης. ΜΗΝ ΚΑΝΟΥΜΕ ΠΩΣ ΔΕΝ ΑΚΟΥΜΕ.

Το Επιδοτούμενο FORUM Τουριστικής Εκπαίδευσης και κατάρτισης. ήταν ραμμένο σε αποκλειστικά λανθασμένες εκπαιδευτικές επιθυμίες των εκπαιδευτικών συμμετεχόντων και δεν υπήρχε καμία συμμετοχή από παράγοντες της Τουριστικής Βιομηχανίας.σπουδαστών, αποφοίτων γιά να  εκφραστούν απόφεις

Το ακροατήριο τη δεύτερη μέρα ήταν αποκλειστικά οι ομιλητές - το Γιάννης πίνει Γιάννης κερνάει δεν πουλάει!!! - και σταματήστε να δημιουργείτε συνθήκες που αναιρούν την αξιοκρατία και τη διαφάνεια για ιδιοτελή και προσωπικά συμφέροντα.

Νικόλαος Α. Ριζάκης, CHA Emeritus

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top