Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΆρθρα«Συμμετοχικός Κυπριακός Τουρισμός»…Yes WE can.του Πέτρου Μαύρου*

«Συμμετοχικός Κυπριακός Τουρισμός»…Yes WE can.του Πέτρου Μαύρου*

«Συμμετοχικός Κυπριακός Τουρισμός»…Yes WE can.
του Πέτρου Μαύρου

Το ερώτημα είναι αν ο Κυπριακός Τουρισμός μπορεί να κάνει κάτι περά από το να «κλαίει τη μοίρα του» και να ακούει τους κομματάρχες να υπόσχονται «Φούρνους Παξιμάδια». Πιστεύω ότι είναι καιρός να ενώσουμε τις φωνές μας όλοι οι επαγγελματίες του τουρισμού και να κοιτάξουμε το κοινό καλό. Ναι είναι γεγονός ότι το Τουριστικό Πρόβλημα είναι μια ασθένεια που σέρνουμε χρόνια τώρα, είναι όμως μια ιάσιμη ασθένεια και οι καλύτεροι γιατροί είμαστε εμείς οι ίδιοι που ζούμε από τον τουρισμό.

Τα τελευταία χρόνια έχει μια πολύ μεγάλη επανάσταση, όχι μόνο στον τομέα το δικό μας, αλλά γενικά στην παγκόσμια οικονομία. Το Internet άλλαξε την ζωή εκατομμυρίων ανθρώπων αλλά ακόμα κάτι πιο σοβαρό είναι πως εμείς, οι ίδιοι οι χρήστες άλλαξαν το Internet. Διανύουμε την εποχή του Συμμετοχικού Internet, είμαστε στη εποχή που η γνώμη των πελατών μας είναι γνώμονας ποιότητας και διαμορφωτής πολιτικών και στρατηγικών.

Δυστυχώς, οι Κύπριοι επιχειρηματίες δεν έχουν ακόμα συνειδητοποιήσει ότι μπορούν να διαδραματίσουν ένα πολύ σημαντικό ρόλο στη διαδικασία λήψεως αποφάσεων από τους μέλλοντες πελάτες τους. Ο Κύπριος ξενοδόχος ή ταξιδιωτικό γραφείο είναι στην «παλαιοδικτυακή» εποχή, η άγνοια μαζί με την «ξερόλα», συνδυασμένη με το φόβο προς το καινούργιο και αναμειγμένη με τον εφησυχασμό και την κοντοφθαλμία δίνουν ένα αποτέλεσμα, που, ευτυχώς, είναι οφθαλμοφανές στο διαδίκτυο. Ένας έμπειρος χρήστης, όχι ειδικός αλλά απλός χρήστης του διαδικτύου, βλέπει με μια απλή ματιά ότι οι Κύπριοι τουριστικοί επιχειρηματίες δεν έχουν λάβει το μήνυμα της αγοράς. Φυσικά, στην αγορά υπάρχουν και κάποιες εξαιρέσεις για να επιβεβαιώσουν τον κανόνα, αλλά δεν παραμένουν παρά μόνο εξαιρέσεις.

Εγώ δεν έχω χάσει τις ελπίδες μου όμως. Πιστεύω ακράδαντα στο επιχειρηματικό δαιμόνιο του Κύπριου. Είναι καιρός να δούμε τουριστικές επιχειρήσεις να αφήσουν τις «φτηνοδουλειές» στο διαδίκτυο και να δεχτούν πραγματικές επαγγελματικές συμβουλές. Μπορούμε να διακινήσουμε το ενδιαφέρον του Γερμανού, του `Αγγλου, του Ρώσου, αλλά και του Ισπανού, του Ελβετού, του `Αραβα και του Κινέζου ταξιδιώτη για τον τόπο μας. Μπορούμε μόνο αν πιστέψουμε στο όνειρο ότι οι τουρίστες έρχονται στη Κύπρο επειδή είμαστε εκεί στο σπίτι τους και τους μιλάμε, στο όνειρο ότι οι πελάτες μας είναι τελικά οι τελικοί χρήστες των υπηρεσιών μας και όχι οι μεγαλοκαρχαρίες, που κάθε χρόνο μας ξεφτιλίζουν τις τιμές για να αγοράζουν αυτοί οικόπεδα στη Αίγυπτο.

Yes we canείπε ο Obama, αυτός το πίστεψε, έπεισε και έγινε η αλλαγή. Ακόμα δεν είναι αργά, πιστεύω ότι αν καταλάβουμε ότι έχουμε τη δύναμη να αναστήσουμε τον τουρισμό μας μέσα από μια επαγγελματική προσέγγιση που να έχει αντίκρισμα στο διαδίκτυο, μπορούμε να ξεκινήσουμε να ξαναπαχαίνουμε την «κότα» για να ξαναγεννήσει χρυσά αυγά.

Το Internet δεν είναι μαγικό, το Internet είναι απλώς εκεί που πρέπει να βρισκόμαστε με τη σωστή μέθοδο, για να δείξουμε στο καταναλωτή ότι πραγματικά δίνουμε πολύ καλές υπηρεσίες. Τώρα δείχνουμε ότι είμαστε σε «αφρικανικό επίπεδο», αν και το πραγματικό επίπεδο υπηρεσιών μας είναι πολύ πιο ψήλο από χώρες όπως η Ισπανία, Ιταλία ακόμα και από την Ελλάδα, που τα τελευταία χρόνια έκανε φοβέρες ανόδους. Υστερούμε σοβαρά σε εικόνα και περιεχόμενο στον ιστοχώρο.

Yes we can… να μην είμαστε αμυνόμενοι αλλά να αμυνόμαστε επιθετικά, μπορούμε να έχουμε λόγο στο τι λένε οι πελάτες, μπορούμε επιτέλους να παραδεχτούμε ότι δεν τα ξέρουμε όλα, ότι δεν είμαστε ειδικοί και σε αυτό το θέμα και ότι πραγματικά θέλουμε να δούμε τον τουρισμό να ανθεί ξανά.

Το στρατηγικό σχέδιο του Κ.Ο.Τ. στο τομέα του ηλεκτρονικού μάρκετινγκ είναι σε εφαρμογή και ακολουθείται πιστά, ο Κ.Ο.Τ. μόνος του δεν μπορεί να φέρει την αλλαγή, η αλλαγή θα έρθει με την «θυσία» όλων. Ο νέος ιστοχώρος του ΚΟΤ είναι άξιος επαίνου, όμως είναι μόνο η αρχή. Το www.visitcyprus.com κάθε μέρα γίνεται καλύτερο, το Τμήμα Ηλεκτρονικού Μάρκετινγκ του Κυπριακού Οργανισμού Τουρισμού έχει ένα όνειρο που χρειάζεται και άλλους ονειροπαρμένους για να γίνει πραγματικότητα. Ας βάλουμε ο κάθε ένας από εμάς το λιθαράκι του για να αποδείξουμε ότι …Yes we can…

* Διευθύνων Σύμβουλος Avantless, Συμβουλευτικός Οργανισμός ειδικευμένος στο διαδικτυακό μάρκετινγκ για τον τουρισμό.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024