Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Για τη φουκαριάρα τη μάνα μας...την ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ

Μανώλης Γκύζης - 13 February 2009, 00:00

Για τη φουκαριάρα τη μάνα μας...την ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ
του Μανώλη Α. Γκύζη

Πραγματικά,  οι κωμικοτραγικές ώρες που πέρασε η «εταιρεία των Ελλήνων», στην 6η  προσπάθεια ιδιωτικοποιήσεώς της είναι μοναδικές.
  Μελέτες,  σύμβουλοι, φιέστα αποκλειστικού ενδιαφέροντος από κολοσσούς και ποιοτικούς  αερομεταφορείς, ταξίδια που στη διάρκειά τους έγιναν δηλώσεις πως είναι  υποψήφιοι σοβαροί αγοραστές διάφοροι «πετρελαιάδες», συντήρηση της ελπίδας μέχρι  την τελευταία στιγμή, και να το αποτέλεσμα!!

  Με  μετρημένο τίμημα (asking price) στα 170 περ. εκατ. ευρώ, δύο μόνο υποψήφιοι  προσέφεραν για το πτητικό έργο αμφότεροι συνολικά 47 εκατ. ευρώ, δηλαδή περίπου  το 1/4 της σκοπούμενης αξίας κι αυτό με δόσεις, που μεθερμηνευόμενον για τον  καθένα είναι το 1/7 του συνολικού απαιτούμενου τιμήματος. Και οι ευρωπαϊκές  εταιρείες που επιδίδονται σε απορροφήσεις / συνενώσεις, «εποίησαν την νήσσαν».
  Είδαν και  αποείδαν οι κήνσορες της εξυγίανσης και προσκάλεσαν πριν 5 ημέρες τους Έλληνες  επενδυτές να προσφέρουν τον «οβολό» τους «για τη φουκαριάρα τη μάνα τους». Αστραπιαία,  ο εκδιωχθείς με συνοπτικές διαδικασίες τέως μέτοχος του ΟΤΕ, Ανδρέας  Βγενόπουλος (M.I.G.), έκανε μία πρόταση γενναιόφρονα, πολυεπίπεδΑ μελετημένη,  στριμώχνοντας το πολιτικό σύστημα στη γωνία, ζητώντας δηλαδή καθολική  συναίνεση, αφού έχει ακόμη την πικρή προτερόχρονη γεύση.

  Οι  πολιτικοί ξεκινούν τις συνομιλίες μαζί του, ξέροντας ότι η πλάτη τους είναι στο  τοίχο και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν δίνει χρονικά πολλά πλέον περιθώρια.  Προσπαθούν βέβαια να συγκινήσουν κι άλλους ιδιώτες, μεγαλοεπενδυτές, αλλά οι  καιροί…. «οι μενετοί».

  Λοξοκοιτάζουν  και τον κ. Θεόδωρο Βασιλάκη, που όμως είναι απασχολημένος αλλού στην ανάπτυξη  της Aegean και  τώρα θεωρητικά  δεν τους ακούει.
  Και οι εμίρηδες...  έφυγαν, χωρίς να δώσουν προσφορές, και οι ελπίδες έγιναν συγκεκριμένες, αλλά  όχι «φρούδες».

  Γιατί η  τεχνική βάση έχει υπόσταση και περιθώρια, το handling μπορεί ναΆναι κερδοφόρο σημαντικά,  το πτητικό έργο θέλει «ναυαγιαίρεση» και μεσομακροπρόθεσμη επενδυτική τακτική.   Ο «Σωτήρας»,  αν είναι η M.I.G ή κάποιος άλλος, έχει δυνατότητα να εξορθολογήσει και να αναμεταβιβάσει  τις δύο από τις τρεις εταιρείες με κέρδος σημαντικό και σε εύθετο χρόνο, αν  μείνει απερίσπαστος στο επιχειρηματικό παιχνίδι.

  Κι «εσύ λαέ  βασανισμένε» θα κληθείς για μία ακόμη φορά να εξοφλήσεις και τα υπόλοιπα από τα  6 σχεδόν δισ. ευρώ, που στοίχισαν τα πειράματα των αλλεπάλληλων «επί χάρτου»  ιδιωτικοποιήσεων.   Και οι  τόσες χιλιάδες οικογένειες που βιώνουν καθημερινά την απαξίωση της εξόδου από  την εταιρεία, με παχυλές αποζημιώσεις μεν, αλλά χωρίς μέλλον δε, δημιουργούν εν  δυνάμει ανέργους παραγωγικής ηλικίας με ειδικό know-how. Για όλα αυτά χρειάζεται πολύ  περίσκεψη σΆετούτη την φάση της ιδιωτικοποιήσεως.

  Δεν  κουραζόμαστε να επαναλαμβάνουμε, όπως έχουμε πράξει δεκάδες φορές ενυπόγραφα  έως τώρα, ότι η τιμή αγοράς είναι παράμετρος μηδενικής αξιολόγησης, ως κριτήριο για τον καταλληλότερο αγοραστή  των υπό πώληση εταιρειών του group της ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ.

  Το σημείο  αναφοράς και βασικός συντελεστής καταλληλότητας είναι η γνώση του τομέα και το business plan διατήρησης, εξορθολογιστικής  ανάπλασης και ανάπτυξης, κύρια στο πτητικό έργο. Με slots κατάλληλα, υποδομές σύγχρονες / προσαρμοσμένες, περιλαμβανομένου μεταξύ  άλλων και του στόλου, οικονομία κλίμακας στο δρόμο της μεγιστοποίησης του  επιτρεπτού από την Ε.Ε. έργου, «σειρές» σφιχτά δομημένες για την επαγωγικότερη εκμετάλλευση  του στόλου, προορισμούς με προοπτικές και ιστορικές καταβολές για το brand name, αλλά και συμμαχίες  με γνώμονα τα «beyond- points», είναι όλως ενδεικτικά μερικά από τα βασικά χαρακτηριστικά που αρμόζει  να κατακτήσει η νέα εταιρεία, για να μείνει μέσα στα δύσβατο παιχνίδι που  επιτάσσουν οι καιροί.

  Και αν τα  παραπάνω πάρουν σάρκα και οστά οι πιθανότητες επιτυχημένης έκβασης είναι  εξαιρετικά αυξημένες, ανεξάρτητα από το περιρρέον επιχειρηματικό αεροπορικό  περιβάλλον.   Η Ολυμπιακή  Αεροπορία ή όπως επονομαστεί τελικά, έχει συγκριτικά πλεονεκτήματα  βιωσιμότητας. Που όταν συνδυασθούν και με συνεργασία συγκλίνουσας κλίμακας με  τις δύο άλλες (τεχνική βάση και handling), αν βέβαια μεταφερθούν καταλληλότερα γεωπολιτικά, θα συναποτελέσουν  το «Big·gun» της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

  Ιδέες  ζωντανές, υλοποιήσιμες και γνήσια ενεργές, υπάρχουν πολλές. Ο επενδυτής με  όραμα, πίστη και ένταση στον ειδικό επιχειρηματικό στόχο λείπει. ¶μα και όταν  βρεθεί όλοι θα είμαστε μαζί του, όχι μόνο στη θεωρητική τεκμηρίωση αλλά και  στην πράξη. Για να παρέλκει να ενστερνισθούμε το περιώνυμο επιφώνημα της Ολυμπιονίκου  μας, Βούλας Πατουλίδου, λίγο μετά τον ιστορικά μοναδικό θρίαμβό της.

Ο Μανώλης Α. Γκύζης ασκεί δικηγορία  με τους συνεργάτες του, με ειδίκευση στο Δίκαιο των Αερομεταφορών στην Ελλάδα  και διεθνώς, από το 1974.(http://www.egyzislaw.com)

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top