Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΆρθραΗ Ο.Α., Η Ευρωπαϊκή Ένωση και το σχέδιο αποκρατικοποίησης του Ιωάννη Σ. Λαΐνου, διδάκτορα Εναερίων Μεταφορών

Η Ο.Α., Η Ευρωπαϊκή Ένωση και το σχέδιο αποκρατικοποίησης του Ιωάννη Σ. Λαΐνου, διδάκτορα Εναερίων Μεταφορών

Η Ο.Α., Η Ευρωπαϊκή Ένωση και το σχέδιο αποκρατικοποίησης
του Ιωάννη Σ. Λαΐνου, διδάκτορα Εναερίων Μεταφορών

Κατά τη συζήτησή του με τους εργαζομένους των “Ολυμπιακών Αερογραμμών” στις 20/2/09 ο Υ.Μ.Ε. κ. Στυλιανίδης φέρεται ότι δήλωσε ότι “το σχέδιο ιδιωτικοποίησης είναι υποχρεωτικό να εφαρμοστεί και από την Κομισιόν”. (Traveldailynews 20/2/09).

Σχετικά με την ανωτέρω φερομένη ως δήλωση του κ. υπουργού, ας μας επιτραπούν τα ακόλουθα σχόλια:

  1. Το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο της Ε.Ε. δεν της επιτρέπει να επιβάλλει ιδιοκτησιακό καθεστώς. Η νόμιμη σχετική ενασχόληση της Ε.Ε. είναι η προστασία του ανταγωνισμού μεταξύ επιχειρήσεων ανεξαρτήτως του ιδιοκτησιακού καθεστώτος.
  2. Η απόφαση της Ε.Ε. της 17/9/08, με την οποία ενεκρίθη το αποτυχόν σχέδιο Χατζηδάκη για την ιδιωτικοποίηση της Ο.Α. στηρίχθηκε-όπως αναφέρει η ίδια η απόφαση-σε προσωρινά στοιχεία μιας ημιτελούς έρευνας. Τα στοιχεία αυτά ο κ. Χατζηδάκης ζήτησε από την Ε.Ε. να τα κρατήσει απόρρητα. Η Ε.Ε. ικανοποίησε το αίτημα του κ. υπουργού εις δόξαν της διαφημιζομένης διαφάνειας – την οποίαν βέβαια η Ε.Ε. απαιτεί από τους άλλους.
  3. Στη Βουλή ο κ. Χατζηδάκης το περασμένο φθινόπωρο παρεδέχθη ότι τα ελλείμματα των εταιρειών του ομίλου Ο.Α. – στα οποία ο κ. υπουργός στηρίζει την αναγκαιότητα ιδιωτικοποίησής της- είναι κατΆεκτίμησιν. Και δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά, αφού από το 2003 με την ανοχή του Υπουργείου Μεταφορών Επικοινωνιών δεν έχουν εκδοθεί οι από το νόμο απαιτούμενοι εγκεκριμένοι ισολογισμοί. Και όμως σε κατΆεκτίμησιν στοιχεία ο κ. υπουργός στηρίζει την αναγκαιότητα της συρρίκνωσης των δραστηριοτήτων του Εθνικού Αερομεταφορέα στο 65% και της ιδιωτικοποίησής του.
  4. Επιπλέον, η Ε.Ε. αρνείται-κατά παράβαση του δικού της θεσμικού πλαισίου- να αποδεχθεί τις πέντε τελεσίδικες αποφάσεις της ελληνικής δικαιοσύνης, με τις οποίες το κράτος μέτοχος κατεδικάσθη να επιστρέψει ένα μικρό τμήμα ύψους 1,6 δισ. ευρώ από τα τεράστια χρέη του προς την Ο.Α., τα οποία κυμαίνονται στα 10 δισ. ευρώ. Από σύμπτωση και ο κ. Χατζηδάκης αποφεύγει να αναφερθεί στις αποφάσεις αυτές της ελληνικής δικαιοσύνης. Δεν είναι τυχαίο το ότι ο συνυπολογισμός των λογιστικών ελλειμμάτων της Ο.Α. και των κρατικών χρεών θα απεδείκνυε ότι η Ο.Α. είναι κερδοφόρα κατά 8,2 δισ. ευρώ περίπου.
  5. Στο Δελτίο Τύπου της 5-2-09 του κ. Χατζηδάκη σχετικό με την αποτυχία της 6ης απόπειρας ιδιωτικοποίησης της Ο.Α. ανέφερε ότι η προσπάθεια ιδιωτικοποίησης του Εθνικού Αερομεταφορέα θα στηριχθεί νομικά “σε νέα βάση” ήτοι στο Νόμο του 1990 “περί αποκρατικοποιήσεων” (κατάργηση των Νόμων 3710/2008 και 3717/2008 στους οποίους στηρίχθηκε η αποτυχούσα προσπάθεια ιδιωτικοποίησης). Σα συνέπεια της αλλαγής του εθνικού θεσμικού πλαισίου ιδιωτικοποίησης της Ο.Α. ο κ. Χατζηδάκης αναφέρει ότι απαιτείται η τροποποίηση της απόφασης της Ε.Ε. της 17/9/2008.
  6. Το θεσμικό της πλαίσιο για την προστασία του ανταγωνισμού η Ε.Ε. φαίνεται ότι το εφαρμόζει a-la-cart. Στην περίπτωση του ελληνικού Εθνικού Αερομεταφορέα συναινεί στο κλείσιμό του και στην ιδιωτικοποίησή των δραστηριοτήτων του μειωμένων κατά 35% βασιζομένη -εν γνώσει της- σε προσωρινά, αναληθή και παράνομα στοιχεία, τα οποία επί πλέον δέχθηκε να κρατήσει απόρρητα.

Τι έκανε όμως στην περίπτωση της Austrian Airlines του αυστριακού δηλαδή εθνικού αερομεταφορέα; Με απόφασή της, της 19/1/09 επέτρεψε την ενίσχυσή της από το αυστριακό κράτος με 200 εκατ. ευρώ για τις τρέχουσες ταμιακές ανάγκες της. Επί πλέον συζητά να επιτρέψει μια περαιτέρω κρατική ενίσχυση. Γιατί αυτή η μεροληψία;

Εμείς επισημαίνουμε μια σύμπτωση. Την Austrian την αγόρασε εσχάτως η γερμανική Lufthansa…

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024