Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Τουρισμός και κρίση

Μιχάλης Δημοσθένους - 10 March 2009, 00:00

Τουρισμός και κρίση
του Μιχάλη Δημοσθένους

Διαβάζουμε  και ακούμε διάφορα, σχετικά με τη διεθνή κρίση, που επηρεάζει και το Τουρισμό  της Κύπρου. Όμως δεν πρέπει να απογοητευόμαστε, γιατί ο προορισμός «Κύπρος»  έχει κάποιες ιδιαιτερότητες που, κατά καιρούς, βοηθούν στην προσέλκυση κάποιου  διαφορετικού ρεύματος τουρισμού που μας δίνει τη δυνατότητα να επιβιώνουμε.

Η χώρα μας  είναι ένας ολοκληρωμένος τουριστικός προορισμός. Έχει ιστορία και πολιτισμό,  καλές κλιματολογικές συνθήκες, όμορφο φυσικό περιβάλλον, καθαρές παραλίες,  ξενοδοχειακές μονάδες, αγροτουριστικά καταλύματα, ωραίο και φιλόξενο κόσμο και  ασφάλεια. Με αυτά τα δεδομένα, πρέπει να συνεχίσουμε να ελπίζουμε ότι η  τουριστική βιομηχανία της Κύπρου μπορεί να αντιμετωπίσει την κρίση.

Τώρα είναι  η ώρα να ετοιμαστούμε για να προσελκύσουμε το ενδιαφέρον των τουριστών. Ο  τουρίστας της εποχής μας αναζητά, τους ποιοτικούς προορισμούς που προσφέρουν  σιγουριά για επιτυχημένες διακοπές

Στόχος μας,  μαζί με τα διάφορα μέτρα που λαμβάνονται στην παρούσα κρίση που  αντιμετωπίζουμε, θα πρέπει να είναι η διόρθωση πορείας για να παρουσιάσουμε ένα  ανανεωμένο ποιοτικό τουριστικό προϊόν.
  Έτσι θα  παραμείνουμε ανταγωνιστικοί και θα κρατηθούμε επάξια στο χάρτη του τουρισμού.
  Η άμεση  εφαρμογή λύσεων και νέων ιδεών είναι επιτακτική ανάγκη.
  Είναι η ώρα  να δούμε τη λειτουργία της Ακαδημίας Τουρισμού να εφαρμόζει τους σκοπούς και  τους στόχους για τους οποίους δημιουργήθηκε.
  Να  εφαρμοσθούν επαγγελματικά κριτήρια για αυτούς που εργάζονται και που  διατίθενται να εργασθούν σε τομείς, που υπηρετούν τον τουρισμό.
  Να τεθούν  σε εφαρμογή όλα τα μέτρα εκείνα, που θα διορθώσουν και θα βάλουν σε σωστή βάση  όλες τις συμβαλλόμενες υπηρεσίες του τουρισμού, για μπορέσουν να αποδώσουν  ποιοτικά και η εφαρμογή του νόμου να είναι αμείλικτη και δεν πρέπει να  εφησυχάζουμε.

Όλοι οι  εργαζόμενοι στο τουρισμό χρειάζονται συνεχή ενημέρωση και επιμόρφωση και  πειθαρχία. Αυτό αφορά όλους αυτούς που έρχονται σε επαφή με τον τουρίστα, από  τη στιγμή που κλείνει το πακέτο του για τη Κύπρο μέχρι την επιστροφή του στο  τόπο του. Όπως και οι αεροσυνοδοί στις πτήσεις προς Κύπρο, οι οδηγοί ταξί και  τουριστικών λεωφορείων, οι υπάλληλοι στα ξενοδοχεία, τουριστικά γραφεία,  εστιατόρια, καφετερίες μπαρ, αγροτουριστικά καταλύματα και διαμερίσματα. Οι  υπάλληλοι καταστημάτων, αρχαιολογικών χώρων, βυζαντινών εκκλησιών και  μοναστηριών, καθώς και οι υπηρεσίες δημαρχείων και κοινοτικών αρχών.

Τα  ξενοδοχεία, εστιατόρια, καταλύματα, τουριστικά διαμερίσματα, θεματικά πάρκα,  φυσικό περιβάλλον, τουριστικές εκδρομές, να επιθεωρούνται για την ποιοτική τους  απόδοση.

Το τμήμα  ελέγχου των προσφερομένων υπηρεσιών που θα υπάγεται στην Ακαδημία Τουρισμού,  χρειάζεται επαγγελματική επάνδρωση, ώστε να γίνεται συνεχής έλεγχος και παροχή  συμβουλών, για τη διατήρηση και αναβάθμιση του επιπέδου των ποιοτικών  υπηρεσιών.

Μπορεί οι  κρατήσεις των διακοπών να μας έρχονται λίγο καθυστερημένες σε σύγκριση με άλλες  χρονιές, αλλά πιστεύω ότι οι τουρίστες θα μας έλθουν, κάποιοι έχουν την  οικονομική ευχέρεια και θα ταξιδεύσουν.

Εφόσον όλα  τα επίπεδα τουριστικής εξυπηρέτησης θα έχουν τεθεί κάτω από πλήρη ελέγχο και  λειτουργούν με πλήρη επαγγελματικότητα, τότε θα είμαστε αισιόδοξοι για  καλύτερες μέρες στην τουριστική μας βιομηχανία.

Ο Μιχάλης Δημοσθένους, FHCIMA SKAL,  είναι ειδικός σε θέματα Τουρισμού και επιμόρφωσης και γενικός διευθυντής του ELPIS Travel & Tours Ltd

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top