Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Αυξάνονται τα «επώνυμα» ξενοδοχεία στην Ελλάδα
Μελέτη «The 2009 Greek Hotel Branding Report»

Θοδωρής Κουμέλης - 06 Σεπτέμβριος 2009, 00:00

Αυξάνονται τα «επώνυμα» ξενοδοχεία στην Ελλάδα
Μελέτη «The 2009 Greek Hotel Branding Report»
του δρα Δημήτρη Κούτουλα

Αυξημένη  παρουσία απέκτησαν τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα τα ξενοδοχειακά brands. Τόσο οι ελληνικές όσο και οι διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες διεύρυναν τον αριθμό  των μελών τους με αποτέλεσμα τα «επώνυμα» ξενοδοχεία να ανέλθουν φέτος στη χώρα  μας στα 431 με συνολικά πάνω από 77.000 δωμάτια. Αυτό προκύπτει από τη μελέτη «The 2009 Greek Hotel Branding Report» που δημοσιεύτηκε πρόσφατα από τον Δρα.  Δημήτρη Κούτουλα, σύμβουλο επιχειρήσεων στο χώρο του τουρισμού και του  ξενοδοχειακού κλάδου και πανεπιστημιακό.

«Όταν το 2005 πραγματοποίησα την πρώτη καταγραφή ξενοδοχειακών brands στην  Ελλάδα, εντόπισα 71 μάρκες και 296 ξενοδοχεία που ήταν ενταγμένα σε αυτές», ανέφερε ο Δ. Κούτουλας κατά την παρουσίαση της μελέτης. «Φέτος οι αντίστοιχοι αριθμοί είναι 113 brands και 431 ξενοδοχεία, γεγονός που δείχνει αφενός ότι κάποιες ξενοδοχειακές  επιχειρήσεις μεγαλώνουν και αφετέρου ότι πολλοί ιδιοκτήτες θέλουν να εντάξουν  τις μονάδες τους σε δυναμικές αλυσίδες.»

Παρά  την αύξησή τους, τα «επώνυμα» ξενοδοχεία αποτελούν μόλις το 4% στο σύνολο των  ξενοδοχείων της Ελλάδας. Λόγω του μεγάλου  μεγέθους τους, αυτές οι μονάδες αντιπροσωπεύουν το 19% όλων των ξενοδοχειακών  δωματίων της χώρας (το μέσο ελληνικό ξενοδοχείο έχει 42 δωμάτια, ενώ το μέσο «επώνυμο» ξενοδοχεία 180 δωμάτια). Aυτό το μερίδιο δείχνει τη συγκριτικά μικρή διείσδυση των brands στην Ελλάδα, όταν στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες ανήκει το 25-40% της συνολικής  ξενοδοχειακής δυναμικότητας στις επώνυμες ξενοδοχειακές αλυσίδες.

Την  πρώτη θέση μεταξύ των μεγαλυτέρων ξενοδοχειακών brands της Ελλάδας  καταλαμβάνουν τα Mitsis Hotels με 16 μονάδες και συνολικά 4.787 δωμάτια που  αντιστοιχούν στο 1,2% όλων των ξενοδοχειακών δωματίων της χώρας. Ακολουθεί η Grecotel των 19 μονάδων και των 4.473 δωματίων, η οποία μαζί με την αδελφή αλυσίδα Classical Hotels (11 μονάδες, 1.569 δωμάτια) συνθέτει τον Όμιλο Ν.  Δασκαλαντωνάκη. ¶λλες μεγάλες ελληνικές αλυσίδες είναι η Αldemar, η Helios Hotels & Resortsκαι η DivaniCollection, ενώ  αξιοπρόσεκτη είναι η ταχεία ανάπτυξη δύο νέων εταιριών, της Aquis και της Mareblue. Όμως και σε τοπικό επίπεδο παρατηρείται η καθιέρωση  μεγάλων ξενοδοχειακών brands όπως στην περίπτωση των ομίλων Κυπριώτη και Esperia στα Δωδεκάνησα και της G-Hotels στη Χαλκιδική.

Η Grecotel ανήκει σε ποσοστό 50% στη γερμανική ΤUI, το μεγαλύτερο tour operator παγκοσμίως. Εκτός της Grecotel, η ΤUI δραστηριοποιείται στην Ελλάδα και με άλλες  ξενοδοχειακές της αλυσίδες (Atlantica, Magic Life, Robinson Club, Sensatori and Sensimar). Συνολικά ελέγχει 36 ξενοδοχεία με 8.869 δωμάτια, γεγονός που  καθιστά την ΤUI όχι μόνο το μεγαλύτερο διακινητή τουριστών προς την Ελλάδα (φέρνει περίπου το 30% των τουριστών από τις χώρες της Δυτικής και Βόρειας Ευρώπης)  αλλά και το μεγαλύτερο ξενοδόχο της χώρας. ¶λλοι μεγάλοι tour operators όπως η Thomas Cook, η Alltours και η Rewe επίσης δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα με τις ξενοδοχειακές  τους αλυσίδες.

Αξιοπρόσεκτη είναι η  παρουσία αρκετών κυπριακών ξενοδοχειακών ομίλων στην Ελλάδα ιδίως από πλευράς  της LοuisHotels και της ΑtlanticaHotels (η τελευταία  ανήκει σε ποσοστό 50% στην ΤUI). Αντιθέτως, οι πολυεθνικοί ξενοδοχειακοί όμιλοι δραστηριοποιούται σε περιορισμένο μόνο βαθμό  στην Ελλάδα - με εξαίρεση την ΒestWesternτων 22 ξενοδοχείων - με τη Ηilton και την Accor να έχουν  απωλέσει κάποιες από τις μονάδες τους τα τελευταία χρόνια. Οι μόνες πολυεθνικές  με αξιόλογη αύξηση των ξενοδοχείων τους στην Ελλάδα είναι η αμερικανική Starwood μέσω των brands Luxury Collection και Westin καθώς και οι ισπανικές Iberostar και SolMelia.

H γραμμένη στην αγγλική γλώσσα μελέτη παρουσιάζει συνολικά 113 brands ομαδοποιημένα σε τέσσερις κατηγορίες - διεθνή brands, εθνικά brands, τοπικά brands και κυπριακά brands - και απαριθμεί όλα  τα 431 ξενοδοχεία που φέρουν τις εν λόγω επωνυμίες. Oι επιμέρους στατιστικές παρουσιάζονται μέσα από πίνακες και διαγράμματα. (Για  περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη μελέτη: [email protected]).

 

Μερίδιο των «επώνυμων»  ξενοδοχείων στο σύνολο των ελληνικών ξενοδοχείων και στο συνολικό αριθμό  δωματίων το 2009

 Πηγή: The 2009 Greek Hotel Branding Report by Dimitris Koutoulas

 

Τα  20 μεγαλύτερα ξενοδοχειακά brands της Ελλάδας (βάσει συνολικού αριθμού  δωματίων) το 2009

* χωρίς να διπλομετρηθούν τα ξενοδοχεία που φέρουν δύο μάρκες (10 ξενοδοχεία με 2.815 δωμάτια)
  Πηγή: The 2009 Greek Hotel Branding Report by Dimitris Koutoulas

 

Ελληνικά ξενοδοχεία που  φέρουν Brands το 2009


 
(πατήστε για μεγέθυνση)

* χωρίς να διπλομετρηθούν τα ξενοδοχεία που φέρουν δύο μάρκες (21 ξενοδοχεία με 5.832 δωμάτια)
  Πηγή: The 2009 Greek Hotel Branding Report by Dimitris Koutoulas

 

 

Μεταβολή συνολικού  αριθμού δωματίων στα «επώνυμα» ξενοδοχεία της Ελλάδας μεταξύ των ετών 2005 και 2009

* χωρίς να διπλομετρηθούν τα ξενοδοχεία που φέρουν δύο μάρκες
  Πηγή: The 2009 Greek Hotel Branding Report by Dimitris Koutoulas

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top