Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΆρθραΟ ρόλος των Τουριστικών Επαγγελματικών Συνδέσμων στην προσέλκυση νέων περιηγητών μέσω Διαδικτύου σε μέρες κρίσης

Ο ρόλος των Τουριστικών Επαγγελματικών Συνδέσμων στην προσέλκυση νέων περιηγητών μέσω Διαδικτύου σε μέρες κρίσης

Ο ρόλος των Τουριστικών Επαγγελματικών Συνδέσμων στην προσέλκυση νέων περιηγητών μέσω Διαδικτύου σε μέρες κρίσης
του Πέτρου Μαύρου

Η Κύπρος με τους δύο συνδέσμους ξενοδόχων, τον ΠΑΣΥΞΕ (www.cyprushotelassociation.org) και τον ΣΤΕΚ (www.acte.com.cy) είναι ακόμα ένας τουριστικός προορισμός όπου οι δύο σύνδεσμοι δεν έχουν καμία παρουσία στο διαδίκτυο στον τομέα του Μάρκετινγκ και των πωλήσεων. Οι αρχαίο-ιστοσελίδες τους που προβάλλουν τις ενέργειες και τους σκοπούς των συνδέσμων δεν προσφέρονται για την ανάπτυξη συστημάτων πωλήσεων/διανυκτερεύσεων στο διαδίκτυο.

Η εξάρτηση των μελών των Συνδέσμων από τους μεγάλους Τουριστικούς Πράκτορες «εκφοβίζει» τα Δ.Σ των Συνδέσμων να πάρουν «τολμηρές» αποφάσεις και να επενδύσουν χρόνο και όχι τόσο πολύ χρήμα στην προβολή των μελών τους στον τελικό πελάτη- χρήστη του διαδικτύου.

Σε καμία περίπτωση το κόστος δεν είναι αποτρεπτικό, πράγμα που και οι ίδιοι γνωρίζουν. Οι ιστοσελίδες που επίσημα διαχειρίζονται οι Σύνδεσμοι είναι αυτές που θα έπρεπε να εμπνέουν εμπιστοσύνη στο χρήστη και φέρω ως παραδείγματα τις εξαιρετικές ιστοσελίδες των Συνδέσμων Ξενοδόχων Βαρκελώνης, Ισπανία www.barcelonahotels.es, του Συνδέσμου Ξενοδόχων Μικρών Ξενοδοχείων της Πλάγια ντελ Κάρμεν (Playa del Carmen) στο Μεξικό www.hotelespalayadelcarmen.com, τον Σύνδεσμο Ξενοδόχων της Κόστα Νταουράδα στην Καταλονία, www.costadaurada.travel ή τον Σύνδεσμο Ξενοδόχων στην μακρινή  Βερμούδα www.experiencebermuda.com ή ακόμα και το ούτω καλούμενο «Σύνδεσμο Τουρκοκυπρίων Ξενοδόχων» www.northcyprus.net.

Ο διαχωρισμός των Συνδέσμων Ξενοδόχων σε τοπικούς υποσυνδέσμους όπως είναι ο Σύνδεσμος Ξενοδόχων Πάφου δίνει την ευκαιρία να γίνεται προώθηση γενικά του τουριστικού προϊόντος μέσω διαδικτύου και από τοπικό επίπεδο. Αυτό, φυσικά, θα έπρεπε να είναι πολύ πιο ενισχυμένο αφού έχουν ήδη δημιουργηθεί οι Περιφερειακές Εταιρείες Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής. Στην περίπτωση της Πάφου η ιστοσελίδα του Συνδέσμου Ξενοδόχων, www.pafoshoteliers.com είναι σχεδόν για κλάματα, αφού είναι κατασκευασμένη πριν 9 χρόνια βασισμένη σε παλαιοτεχνολογίες και είναι αδύνατο σχεδόν να βρεις διαθέσιμα ξενοδοχεία στο σύστημα κρατήσεων που έχει συνδεδεμένο. Η οργανική τοποθέτηση της όμως στο διαδίχτυο και λόγω του ότι το περιεχόμενο της έχει σχέση με τα ξενοδοχεία της Πάφου είναι από τις πρώτες σελίδες στη μηχανή αναζήτησης Google με λέξεις κλειδιά «Ξενοδοχεία στη Πάφο» «Hotels in Pafos» και γι αυτό λαμβάνει πέραν των 70.000 μοναδικών επισκέψεων τον χρόνο (περίπου 192 την ημέρα) εκ των όποιων το 70% είναι από το Ηνωμένο Βασίλειο. Αυτό μεταφρασμένο σε πραγματικούς αριθμούς σημαίνει περίπου 2,000 κρατήσεις που χάνονται και αν υπολογίσουμε ότι κάθε κράτηση είναι ένα διπλό δωμάτιο που διανυκτερεύει 6 βράδια ισοδυναμεί με 24,000 διανυκτερεύσεις (bed nights). Αν η κάθε διανυκτέρευση την υπολογίσουμε προς 50 ευρώ το άτομο την ημέρα (υπολογίζοντας όλα τα πιθανά έξοδα που μπορεί να έχει ο «φτηνοπελάτης» του διαδικτύου και εκτός ξενοδοχείου) τότε βλέπουμε πως 1.200.000 ευρώ δεν πέφτουν στις «κάσιες» των ξενοδόχων και των άλλων τουριστικών υπηρεσιών από απευθείας πελάτες. Διερωτώμαι εάν οι συμβουλάτορες της γραβάτας που συμβουλεύουν τους συνδέσμους χρειάζονται ανα-εκπαίδευση και συμβουλές από συμβούλους τουρισμού για να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στις ανάγκες των ίδιων τους των πελατών. Όσο αφορά το Σύνδεσμο Ξενοδόχων Λεμεσού, www.limassol-hotels.com η κατάσταση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως τίποτα άλλο παρά διαδικτυακή τραγωδία, αφού ακόμα φιγουράρουν ξενοδοχεία που εδώ και χρόνια έχουν μετατραπεί σε γραφεία ή διαμερίσματα.

Το ερώτημα τώρα είναι ποιος είναι ο ρόλος των συνδέσμων ξενοδόχων στη νέα εποχή του τουρισμού και πως θα μπορούσαν να διαδραματίσουν ένα ενεργό ρόλο στην αύξηση πωλήσεων σε εποχή κρίσης. Σας επιβεβαιώνω ότι αυτό είναι δυνατό με σχετικά χαμηλό κόστος. Το διαδίκτυο προσφέρει μοναδική ευκαιρία αποδιαμεσολάβησης κρατήσεων τόσο ξενοδοχειακών όσο και αεροπορικών το θέμα είναι αν αυτές τις δυνατότητες τις εκμεταλλευόμαστε.

Στην Κύπρο του πετσιού και του τομαριού με τις «νέο-πετσοτραβημένες» Περιφερειακές Εταιρείες Τουριστικής Ανάπτυξης χρειάζονται έμπρακτα στηρίγματα αυτών των εταιριών από τον ιδιωτικό τομέα. Χρειάζονται ευέλικτοι μηχανισμοί, ευέλικτα στρατηγικά σχέδια για διαδικτυακό μάρκετινγκ, ανανεωμένες ιδέες και στοχευμένοι – υλοποιήσιμοι προϋπολογισμοί.

Οι Περιφερειακές Εταιρείες Τουριστικής Ανάπτυξης έχουν συσταθεί μετά από Ευρωπαϊκή Οδηγία για την περιφερειακή ανάπτυξη, αλλά δεν έχουν ακόμη πάρει τις στροφές που χρειάζονται. Δεν έχουν πάρει τις στροφές τους για πολλούς και διαφόρους λόγους, αλλά ο πιο βασικός είναι επειδή και αυτές διακατέχονται από Κυπριακούς Ερασιτεχνισμούς και Προχειρότητες Συστήματος, που, ως γνωστόν, διακατέχουν εκείνους τους τομείς που το Δημόσιο συναντάται με το Ιδιωτικό και η δυσπιστία των δυο τομέων μεγαλώνει, ο πόθος για έλεγχο αυξάνεται και ξεχνιούνται τα ουσιώδη.

Όσον αφόρα τώρα στους δυο συνδέσμους ξενοδόχων, θα τους παρακαλούσα να ανοίξουν τα φτερά τους στη διαδικτυακή ελευθερία. Το τραίνο του πρωτογενές διαδικτύου το έχασαν ήδη πριν το 2006, τώρα είμαστε στη εποχή του travel 2.0, στην εποχή της διαδικτυακής εμπειρίας και όχι στη μόνο εμπορίας, είμαστε στα πρόθυρα του semantic web, το στατικό έχει πλέον πεθάνει προ πολλού, αυτό το τραίνο είναι T.G.V (Train à Grande Vitesse) και όχι ατμομηχανή. Η καλή φήμη που έχουν ανά το παγκόσμιο και οι δύο σύνδεσμοι δεν αντανακλάται στη διαδικτυακή τους παρουσία. Τους προτρέπω ανοιχτά πλέον να κάνουν σταθερά βήματα στο Internet και να ξεπεράσουν τους «φόβους» τους. Ο τελικός πελάτης είναι αυτός που μπορεί να τους βγάλει από την κρίση αλλά πρέπει να τον «μαγέψουμε» από το σπίτι του και να μην περιμένουμε να μας τον «μαγειρέψουν» άλλοι, που πολλές φορές μας τον αφήνουν «ωμό»…

Ο Πέτρος Μαύρος είναι Business Development Director στην εταιρεία Avantless ltd

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024