Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΤουριστικό [Χρονο]-ΓράφημαΔύο νομίσματα… μία όψη: Τουριστικό και πολιτικό μάρκετινγκ – κοινά σημεία

Δύο νομίσματα… μία όψη: Τουριστικό και πολιτικό μάρκετινγκ – κοινά σημεία

Δύο νομίσματα… μία όψη: Τουριστικό και πολιτικό μάρκετινγκ – κοινά σημεία

Μόλις ολοκληρώθηκαν οι εκλογές. Και το αποτέλεσμα έδωσε νέα εικόνα – νέα Κυβέρνηση – νέους ανθρώπους που θα αντιμετωπίσουν τα δύσκολα θέματα της χώρας μας. Δύσκολα θέματα που απαιτούν, όπως όλοι αποδέχονται, σοβαρή αντιμετώπιση και συγκροτημένο πρόγραμμα.

Συγχρόνως βρισκόμαστε στον τελευταίο μήνα της συνηθισμένης τουριστικής σαιζόν για τις περισσότερες περιοχές της χώρας. Και ο τουρισμός αντιμετωπίζει μία δύσκολη επόμενη μέρα, μία σαιζόν που ήταν τραυματική για πολλούς προορισμούς και πολλές επιχειρήσεις, και αυτός απαιτεί σοβαρή αντιμετώπιση και συγκροτημένο πρόγραμμα.

Μήπως μοιάζουν οι περιγραφές; Λογικό είναι. Γιατί σε σχέση με τους «πελάτες» και του τουρισμού και της πολιτικής, η σχέση έχει ομοιότητες. Και το πολιτικό μάρκετινγκ μοιάζει με το τουριστικό μάρκετινγκ – και το ανάποδο.

Νομίζω ότι μπορούμε να επισημάνουμε πολλές ομοιότητες.

Και οι δύο «υπόσχονται»

Και οι δύο ζητούν να αγοράσεις ή να αποφασίσεις προκαταβολικά

Και οι δύο χρησιμοποιούν στατιστικές και μετρήσεις – ίσως οι μεν είναι λίγο πιο ειλικρινείς από τους δε

Και οι δύο λένε λόγια

Και οι δύο προσφέρουν «ικανοποίηση της προσδοκίας»

Και οι δύο βασίζονται στους επαναλαμβανόμενους  πελάτες

Και οι δύο χρησιμοποιούν έντυπο και διαδικτυακό λόγο

Και οι δύο βασίζονται στην «διά του στόματος» υποστήριξη από τους ικανοποιημένους πελάτες τους

Και οι δύο ζητάνε να πληρώσεις, αλλά κάνουν και προσφορές

Και οι δύο πρέπει να έχουν μακροπρόθεσμη στρατηγική

Και οι δύο προσπαθούν να πείσουν τους αναποφάσιστους της τελευταίας στιγμής

Και οι δύο ωραιοποιούν τις προσφορές τους

Και οι δύο παρέχουν μεγάλη περίοδο για να αναλογιστείς τι έκανες μετά την λήψη της απόφασης

Και οι δύο μαθαίνουν αν πέτυχε η πειθώ στην επόμενη περίοδο της απόφασης

Για να πετύχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα «της ψηφοφορίας» (είτε του πολίτη είτε του τουρίστα) πρέπει να τον πείσουμε ότι έχουμε κάτι θετικό να του προσφέρουμε, και αν δεν τον πείσαμε με το τι του είπαμε στο παρελθόν, τώρα πρέπει να του πούμε κάτι καλύτερο.

Τουριστικά πρέπει να αρχίσουμε να ετοιμαζόμαστε για την εκστρατεία προσέλκυσης των τουριστών της επόμενης περιόδου και γενικότερα των επομένων ετών – άρα ενέργειες τουριστικού μάρκετινγκ με σχεδιασμό σε κάποιο βάθος χρόνου (συνήθως τουλάχιστον 3 ετών).

Προεκλογικά παρατηρούμε τις ενέργειες προσέλκυσης ψηφοφόρων των διαφόρων κομμάτων. Μαθαίνουν από τα λάθη τους, διορθώνουν τις επικοινωνιακές στρατηγικές τους.

Και διερωτώμαι: μήπως πρέπει να αντλήσουμε μαθήματα από το πολιτικό μάρκετινγκ για το τουριστικό;

Είναι βέβαιο, ότι ανεξάρτητα από τα τι κάναμε στο παρελθόν, πάντα μπορούμε να βελτιωθούμε στο μέλλον, και πάντα μπορούμε να αναγνωρίσουμε τα λάθη μας και αν δεν τα διορθώσουμε, τουλάχιστον να εξασφαλίσουμε ότι δεν θα τα επαναλάβουμε στο μέλλον.

Ο ελληνικός τουρισμός έχει κάνει λάθη – ίσως πολλά λάθη στο παρελθόν, και αρκετά από αυτά δεν μπορούσαν να διορθωθούν. Δεν μπορώ και δεν μου επιτρέπεται να κρίνω, αλλά πρέπει να έμαθε και να προτίθεται να μην τα ξανακάνει στο μέλλον.

Όμως τώρα, ξεκινάει μια νέα περίοδος και νέα προσπάθεια. Είναι απαραίτητο να βάλουμε μπρος σωστά για την επόμενη περίοδο. Λαμβάνοντας υπόψη μας τα δεδομένα της περιόδου που πέρασε και συγκρίνοντας τι έκαναν οι ανταγωνιστές μας. Και προσδιορίζοντας αποτελεσματικές ενέργειες.

Μεθαύριο θα ορισθεί – με τη νέα Κυβέρνηση – η νέα πολιτική ηγεσία του ελληνικού τουρισμού. Η όποια νέα ηγεσία πρέπει να προσπαθήσει ενσυνείδητα και ενεργά, να αντιμετωπίσει την κατάσταση όπως διαμορφώνεται – οικονομική κρίση λένε οι πολιτικοί, τουριστική κρίση ο κλάδος – αλλά με συγκροτημένη σκέψη, ολοκληρωμένο πρόγραμμα και πρόβλεψη αποτελεσματικότητας βάθους χρόνου, όχι πρόσκαιρες λύσεις.

Ο τουρίστας – πελάτης πρέπει αυτή τη φορά να πεισθεί για την ειλικρίνεια της προσφοράς μας, για την ποιότητά της, για να μας επιλέξει. Και εμείς πρέπει να αποδείξουμε ότι οι υποσχέσεις που του δίνουμε πραγματοποιούνται. Για να τον έχουμε συνέχεια υποστηρικτή.

Ας αξιοποιηθεί η ψήφος του ελληνικού τουρισμού.

Special Features Editor - TravelDailyNews Media Network | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Ο Χρήστος Πετρέας είναι συνεργάτης Σύνταξης – Special Features Editor του Travel Daily News Media Network. Ως επιστημονικός / επιχειρησιακός / τουριστικός / στρατηγικός / εκπαιδευτικός / σύμβουλος σε υπουργεία, φορείς δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και επιχειρήσεις, επαγγελματικά ασχολείται με θέματα στρατηγικής επιχειρηματικής, τουριστικής και περιφερειακής ανάπτυξης και μάρκετινγκ προορισμών καθώς και ειδικών – εναλλακτικών μορφών, με υπέρ 25ετή εμπειρία στην Ελλάδα και σε ξένες χώρες (Βαλκάνια, Ευρώπη, ΗΠΑ, Αφρική, Μεσόγειο). Έχει σπουδάσει στις ΗΠΑ και έχει εκτεταμένο επιστημονικό, συγγραφικό και αρθρογραφικό έργο, από το 1988 (>200 συγγραφές – εργασίες – δημοσιεύσεις), στην ελληνική και στην αγγλική γλώσσα.

23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024