Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΆρθραΗ κρίση τέχνας κατεργάζεται…και στον τουρισμό

Η κρίση τέχνας κατεργάζεται…και στον τουρισμό

Η κρίση τέχνας κατεργάζεται…και στον τουρισμό
του Πέτρου Μαύρου

Το διαδίκτυο έχει μετατραπεί στον πρώτο σύμμαχο των εταιριών και άλλων οργανισμών για να απαλύνουν τις παρενέργειες της κρίσης. Παρατηρείται μια αύξησης στην κατάρτιση στα θέματα ηλεκτρονικού Μάρκετινγκ, ειδικά στον τομέα του τουρισμού.

Το ενδιαφέρον μεγάλων τουριστικών εταιριών της κυπριακής αγοράς για να εξασφαλίσουν έγκυρη πληροφόρηση και να μελετήσουν τις νέες τάσεις που καθημερινά παρουσιάζονται στο διαδίκτυο είναι πολύ αυξημένο.

Από τη δική μας εμπειρία βλέπουμε εταιρίες όπως ο Τουριστικός Οργανισμός Λούης, τα ξενοδοχεία Αμαθούς, η Stademos Hotels, το ξενοδοχείο Four Seasons, το ξενοδοχείο Holiday Inn στη Λεμεσό, το ξενοδοχείο InterContinental στην Πάφο, το ξενοδοχείο St. George στην Πάφο και πιο μικρές εταιρείες όπως το ξενοδοχείο Πέφκος στην Λεμεσό, το ξενοδοχείο Capo Bay, το ξενοδοχείο Grecian Park, τα τουριστικά γραφεία A.L. Mantovani, Sunhouse, Azzuro, όπως και πολλοί άλλοι να έχουν έντονες ανησυχίες για την διαχείριση της διαδικτυακής τους φήμης. Ίσως ένα καλό παράδειγμα είναι το ξενοδοχείο Napa Mermaid στη Αγία Νάπα που μετά την ανακαίνιση των κτιριακών του εγκαταστάσεων έχει ανακαινίσει και διαδικτυακή του πολιτική και από το καλοκαίρι που μας πέρασε παίρνει πολύ στα σοβαρά την “ηλεκτρονική κοινωνική του φήμη”.

Αυτή την ανησυχία εκφράζει και ο Κυπριακός Οργανισμός Τουρισμού και γιΆαυτόν το λόγο έχει ήδη ξεκινήσει την διαδικασία διαχείρισης διαδικτυακής φήμης στα μεγάλα κοινωνικά δίκτυα που βρίσκονται στο διαδίκτυο.

Ο ΚΟΤ σκοπεύει στην προσέλκυση ενδιαφέροντος για την Κύπρο και τα τουριστικά προϊόντα της με την ανάπτυξη δημοσίων σχέσεων χρησιμοποιώντας δημοφιλή διαδικτυακά εργαλεία. Αυτή είναι μια προσπάθεια που χρειάζεται χρόνο, σχεδιασμό και πάνω από όλα επιμονή αλλά και συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα. Εδώ είναι που πρέπει ο ιδιωτικός τομέας να παράσχει εκείνα τα ελκυστικά προϊόντα που να δελεάσουν τους πιθανούς επισκέπτες να συμμετέχουν ενεργά σε διαδικτυακές καμπάνιες δημοσίων σχέσεων, όπως π.χ. διαδικτυακούς διαγωνισμούς, διαδικτυακά γεγονότα (online events) και άλλες ενέργειες που μέσα από τα δημοφιλή κοινωνικά δίκτυα θα αρχίσουν να διοχετεύονται τους προσεχείς μήνες και για τον επόμενο ένα χρόνο.

Είναι πραγματική καινοτομία αυτή η προσπάθεια του ΚΟΤ, η οποία έρχεται μετά από εκπαίδευση που δέχτηκε το προσωπικό του από τον Οκτώβριο 2008 μέχρι το Μάρτιο του 2009 και που είχε σαν αποκορύφωμα το συνέδριο E-Tourism Forum τον περασμένο Φεβρουάριο στη Λεμεσό με ομιλητές από το εξωτερικό ειδικούς στο θέμα διαδικτυακού μάρκετινγκ. Είναι ίσως η πρώτη φορά που ο δημόσιος τομέας έχει την πρωτοπορία σε θέματα μάρκετινγκ έναντι του ιδιωτικού και αυτή είναι μια μεγάλη ευκαιρία για τους ιδιώτες να ανέβουν στο τρένο που αυτή τη φορά σέρνει η κρατική “ατμομηχανή”.

¶λλοι οργανισμοί, όπως ο Τουριστικός Οργανισμός Λούης έχουν προτιμήσει να βάλουν στην καθημερινή τους ρουτίνα διαδικτυακά εργαλεία τύπου open source, τα οποία φιλοδοξούν να μεταβάλουν σε εργαλεία παραγωγικού διαδικτυακού management. Ο Λούης προτίμησε το δημοφιλές σύστημα διαχείρισης περιεχομένου Joomla για να κτίσει πάνω του τα διαδικτυακά του εργαλεία που να συνενώνονται με τα παραδοσιακά του συστήματα εσωτερικής διαχείρισης.

Τα δωρεάν εργαλεία τύπου Open Source ή τα διάχυτα εργαλεία κοινωνικών δικτύων αν και δωρεάν χρειάζονται εκπαίδευση, στρατηγικό σχεδιασμό και πάνω από όλα αλλαγή νοοτροπίας μέσα στους ίδιους τους οργανισμούς. Γι’αυτό είναι αναγκαία μια υψηλού επιπέδου συμβουλευτική υπηρεσία όπως επίσης και υψηλού επιπέδου τεχνική κατάρτιση που προσφέρουν εξειδικευμένες εταιρείες στον τόπο μας.

Η ικανότητα των open source και των δωρεάν εργαλείων να προσαρμοστούν στις ανάγκες μικρών και μεγάλων εταιρειών κρίνεται από το πως χρησιμοποιούνται και όχι από το πόσο χρησιμοποιούνται. Γι’αυτόν ακριβώς το λόγο Οργανισμοί, όπως ο Λούης και ο ΚΟΤ αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν συμβουλευτικές υπηρεσίες οι οποίες θα τους βοηθήσουν να ενσωματώσουν στις καθημερινές τους διαδικασίες μια νέα κουλτούρα εργασίας που θα περιλαμβάνει τη διαχείριση της διαδικτυακής τους φήμης, διαδικτυακής τους πελατείας και τελικά να αναπτύξουν ένα “Online Management”, το οποίο διαφαίνεται ότι είναι πιο παραγωγικό, πιο μετρήσιμο και πιο κερδοφόρο.

Αν μεγάλοι οργανισμοί, όπως ο Λούης και ο ΚΟΤ αποφάσισαν αυτή την αλλαγή πορείας και κουλτούρας, φανταστείτε πόσο πιο εύκολο είναι για μικρομεσαίες επιχειρήσεις να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία του “δωρεάν” διαδικτύου.

Στη Κύπρο, και σε επίπεδο συμβούλων για την καθοδήγηση, κατάρτιση και ειδικότερα στη πρακτική πτυχή της εφαρμοσμένης διαδικτυακής στρατηγικής διαθέτουμε επαγγελματίες εξειδικευμένους στο θέμα. Ένα δείγμα της δικτύωσης με επαγγελματίες στο εξωτερικό και της υψηλής ποιότητας υπηρεσιών είχαμε δει στο προαναφερόμενο 1ο Συνέδριο Διαδικτυακού Μάρκετινγκ (www.etourism-forum.com) που έγινε τον περασμένο Φεβρουάριο στη Λεμεσό.

Την εποχή που στην “επιχειρησιακή μόδα” ήταν το Financial Management οργανισμοί όπως οι PriceWaterHouseCoopers, KPMG και τόσοι άλλοι έβαλαν τα θεμέλια στη αγορά (στη Κύπρο και στο εξωτερικό), έτσι ώστε οι επιχειρηματίες να χρησιμοποιήσουν νέα εργαλεία για να ελέγξουν καλύτερα τις επιχειρήσεις τους, με σκοπό την καλύτερη κερδοφορία τους. Τώρα, την εποχή των νέων τεχνολογιών οι κυπριακές εταιρείες θα πρέπει να συμβουλευτούν εξειδικευμένος οίκους στο πώς να επενδύσουν σε ανθρωπινές διαδικτυακές ικανότητες και πως να χρησιμοποιήσουν νέα εργαλεία για να συνεχίσουν να είναι κερδοφόρες.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024