Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Χρήστος - Ηρακλής Σκούρτης
Κύρια επιδίωξη η Κέρκυρα να αποκτήσει το status ενός διεθνούς προορισμού κύρους

05 Νοέμβριος 2009, 00:00

Χρήστος - Ηρακλής Σκούρτης
Κύρια επιδίωξη η Κέρκυρα να αποκτήσει το status ενός διεθνούς προορισμού κύρους

Ο αντινομάρχης Τουρισμού, Πολιτισμού και Νέας Γενιάς Νομαρχιακής  Αυτοδιοίκησης Κέρκυρας, Χρήστος - Ηρακλής Σκούρτης κάνει έναν απολογισμό της  περυσινής «δύσκολης» χρονιάς και αναλύει τις μελλοντικές προωθητικές ενέργειες της  Αντινομαρχίας σε θέματα τουρισμού.

TravelDailyNews: Κε Σκούρτη, πώς κινήθηκε φέτος ο τουρισμός στην Κέρκυρα;

  Χρήστος - Ηρακλής Σκούρτης: Η τουριστική χρονιά που διανύουμε μας  στέλνει μηνύματα συγκρατημένης αισιοδοξίας συγκριτικά με τις ανταγωνιστικές μας  περιοχές τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό, παρΆόλες τις διαπιστωμένες  δυσκολίες που οφείλονται στις διεθνείς συγκυρίες και την παγκόσμια οικονομική  ύφεση. Η τρέχουσα τουριστική χρονιά πιστεύουμε ότι πέτυχε το στόχο της, καθώς η  τουριστική κίνηση ήταν ευτυχώς καλύτερη του αναμενομένου. Καταφέραμε να έχουμε  τη μικρότερη δυνατή μείωση και αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό. Από δω και πέρα, πρέπει να είμαστε σε ετοιμότητα και κυρίως να στοχεύουμε μακροπρόθεσμα. Στόχος μας είναι η ενδυνάμωση του τουριστικού μας προϊόντος κάνοντας το νομό  μας έναν από τους πιο δημοφιλείς διεθνείς προορισμούς με ποιότητα, βιωσιμότητα  και εξειδίκευση.

TDN: Ποια είναι τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του νομού Κέρκυρας ως προορισμό στον εισερχόμενο, αλλά και τον εσωτερικό τουρισμό;

X.H.Σ: Καταρχάς, το απαράμιλλης ομορφιάς φυσικό περιβάλλον με την άφθονη βλάστηση και το ιδιαιτέρου οικολογικού  ενδιαφέροντος οικοσύστημά σε συνάρτηση με το ήπιο μεσογειακό κλίμα. Ένα περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από το μοναδικό και ξεχωριστό ελαιώνα. Επιπλέον, τα μοναδικά πολιτιστικά κληροδοτήματα που αποτυπώνονται στον τεράστιο μνημειακό πλούτο και σχετίζονται με την ανεξάντλητη ιστορία μας, μνημεία όπως η πόλη-μουσείο, τα Φρούρια, το Λιστόν, το Μon Repos, το Αχίλλειο κ.λπ. Επιπρόσθετα, ο δυναμικός συνδυασμός μιας ιδιαίτερης πολιτισμικής κληρονομιάς εθίμων και δραστηριοτήτων, η οποία έχει τις ρίζες της στο παρελθόν και αντλεί τη δημιουργία της από την ιδιοσυγκρασία των κατοίκων του νομού μας. Μια πολιτισμική κληρονομιά, που έχει ως κορωνίδα της την καλλιέργεια της μουσικής, με το μοναδικό φαινόμενο της ύπαρξης 20 φιλαρμονικών και του τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου. Αν στους παραπάνω παράγοντες, μάλιστα, προστεθούν και οι υποδομές (αεροδρόμιο, λιμάνι, νέο νοσοκομείο), οι τουριστικές υποδομές στα δεκάδες θέρετρα της Κέρκυρας και των άλλων νησιών του νομού, σε συνδυασμό με την ειλικρινή φιλοξενία και τον ιδιαίτερο επαγγελματισμό των κατοίκων, τότε  πιστεύω ότι δε θα πρέπει να απορεί κανείς που ο νομός μας είναι στις πρώτες επιλογές των επισκεπτών στην ελληνική και ξένη τουριστική αγορά. Στο πλαίσιο του εσωτερικού τουρισμού το μεγαλύτερο συγκριτικό μας πλεονέκτημα είναι οι διακοπές του Πάσχα στην Κέρκυρα, ο δημοφιλέστερος προορισμός στην Ελλάδα. Επίσης άλλο ένα ατού που απέκτησε πρόσφατα ο νομός μας σχετίζεται με την προσέλκυση τουριστών από τη Βόρεια Ελλάδα, λόγω της προσβασιμότητας που προσφέρει η Εγνατία Οδός, μετά την ολοκλήρωσή της. Ήδη, ως Αντινομαρχία Τουρισμού, έχουμε υλοποιήσει τουριστική καμπάνια σε 15 πόλεις, τις οποίες διασχίζει η Εγνατία Οδός, από την Ηγουμενίτσα ως την Αλεξανδρούπολη, με τεράστια τουριστική επιτυχία.

TDN: Ποιο είναι το κυριότερο πρόβλημα που σας απασχολεί αυτήν την περίοδο σχετικά με  τον τουρισμό;

X.H.Σ: Βρισκόμαστε μέσα σε μια περίοδο παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης που αναπόφευκτα επηρεάζει και τον τουρισμό. Το κυριότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε είναι η πτώση της βρετανικής αγοράς, εξαιτίας της εν λόγω κρίσης και της πτώσης της λίρας έναντι του ευρώ. Όμως, στο ξεκίνημα αυτής της νέας εποχής δημιουργούμε μια νέα στρατηγική για τον τουρισμό και εμπλουτίζουμε το μονοδιάστατο δόγμα του παρελθόντος “ήλιος και θάλασσα” με νέες εναλλακτικές μορφές τουρισμού και διεισδύουμε σε νέες αγορές. Θέλουμε να δείξουμε ότι ο τουρισμός στο τόπο μας σήμερα μπορεί να αποτελέσει μια  πραγματική εμπειρία όπως διακηρύσσει και το μήνυμά μας, “Corfu Live It, Love It”. Στόχος μας είναι να διαδώσουμε αυτή την εμπειρία σε όλο τον κόσμο. Να προβάλουμε το νομό μας ως ένα μαγευτικό τόπο, που γεννά πλούσιες εμπειρίες και ο οποίος μπορεί να ικανοποιήσει τις ποιοτικές απαιτήσεις ακόμη και των πιο δύσκολων επισκεπτών. Ξέρουμε ότι ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος, πορευόμαστε όμως με αισιοδοξία και είμαστε βέβαιοι για την  ανοδική και ταυτόχρονα ποιοτική πορεία του κερκυραϊκού τουρισμού. Φιλοδοξούμε  να καταστήσουμε το νομό μας πρωταγωνιστή με ένα μοντέλο τουριστικής ανάπτυξης ελκυστικό που θα δίνει έμφαση:

     
  • στην ποιότητα
  •  
  • στην πολιτιστική ταυτότητα μας
  •  
  • στο θεματικό τουρισμό
  •  
  • στην οικολογία και την αειφόρο ανάπτυξη.

TDN: Ποια είναι τα μηνύματα που λαμβάνετε αυτήν τη δύσκολη περίοδο;

X.H.Σ: Τη φετινή χρονιά η Κέρκυρα παρουσίασε μια μικρή ποσοστιαία πτώση στις αφίξεις τουριστών σε σχέση με πέρυσι, εξαιτίας της παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης. Παρά ταύτα, το γεγονός ότι αυτή η πτώση αυτή είναι πολύ μικρότερη από των ανταγωνιστών μας και επίσης επειδή προκύπτει μέσα σε ένα έντονα ανταγωνιστικό και παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον είναι θετικό και μας δημιουργεί μια σχετική ικανοποίηση. Σε αυτά τα νέα δεδομένα τα πρώτα  μηνύματα που λαμβάνουμε τόσο από την εσωτερική όσο και από την εξωτερική αγορά είναι αισιόδοξα και διακρίνουμε ότι θα υπάρξει κάποια ανάκαμψη. Ακόμη και από τη βρετανική τουριστική αγορά, η οποία πλήττεται περισσότερο από την κρίση και την πτώση της στερλίνας, αναμένουμε κάποια ανάκαμψη, όπως προκύπτει από δημοσιεύματα του βρετανικού Tύπου. Παράλληλα, πρέπει να διασφαλιστεί η πρόσβαση σε ένα νέο πεδίο επισκεπτών και οι στόχοι της νέας μας καμπάνιας για τον τουρισμό μας εστιάζουν στη διαμόρφωση ενός τουριστικού προϊόντος με νέα χαρακτηριστικά  που μπορεί να έχουν στο μέλλον μεγάλη οικονομική απόδοση για το νομό μας. Κύρια επιδίωξή μας είναι να αποκτήσουν η Κέρκυρα, οι Παξοί και τα Διαπόντια Νησιά το status ενός διεθνούς προορισμού κύρους και αξιώσεων, κινούμενοι πάνω στους άξονες που προσδιορίστηκαν στο σχεδιασμό μας εν όψει του Εθνικού Στρατηγικού  Πλαισίου Αναφοράς.

TDN: Ποια είναι τα σχέδιά σας για την επόμενη τουριστική περίοδο;

X.H.Σ: Η τουριστική στρατηγική του νομού μας υπαγορεύει την παρουσία μας στις μεγάλες, ουσιαστικές εκθέσεις σε όλο τον  κόσμο, προκειμένου να καταφέρουμε να αναδείξουμε το νομό μας ως παγκόσμιο προορισμό αξιώσεων στο διεθνή τουριστικό χάρτη. Όπως κάθε χρόνο, έτσι και την  επόμενη τουριστική περίοδο πρόκειται να συμμετάσχουμε σε 30 τουριστικές  εκθέσεις, συμπεριλαμβανομένων και των εγχώριων εκθέσεων (Αθήνα, Θεσσαλονίκη,  Φλώρινα, Πόλεις κατά μήκος της Εγνατίας Οδού κ.λπ.) και στο εξωτερικό, όπου  εκτός των παραδοσιακών αγορών, επιδιώκουμε το άνοιγμα μας σε νέες αγορές  (Σλοβακία, Ρουμανία, Σερβία, Βουλγαρία, Ισπανία, Πολωνία, Σκανδιναβικές χώρες κ.λπ.), ενώ με συνέπεια και σεβασμό προς τον τόπο μας προχωρήσαμε στην δημιουργία νέων εντύπων σε 16 γλώσσες, ώστε να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις του σύγχρονου επισκέπτη. ¶λλος ένας σημαντικός στόχος που έχουμε θέσει είναι η ανάδειξη των  εναλλακτικών μορφών τουρισμού και η θεσμοθέτηση διεθνών αγώνων κρίκετ στην Κέρκυρα για την προσέλκυση Βρετανών τουριστών υψηλής οικονομικής στάθμης. Επιπροσθέτως, ενθαρρύνουμε την πολυπόθητη επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου  μέσω της τουριστική προβολής και σε αυτόν το στόχο πρέπει να καταστεί αρωγός και ο επιχειρηματικός κόσμος του νομού μας.

TDN: Πώς προσεγγίζετε τις νέες αγορές και ιδίως αυτές των Βαλκανίων;

X.H.Σ: Η προσέγγιση των νέων αγορών, συμπεριλαμβανομένων και αυτών των Βαλκανίων καταρχάς γίνεται με τη συστηματοποίηση της τουριστικής μας προβολής. Σε αυτή την κατεύθυνση εργαζόμαστε καθημερινά και πολυποίκιλα. Στα πλαίσια αυτά λοιπόν παράγουμε νέα  έντυπα και ηλεκτρονικά διαφημιστικά υλικά (αφίσες, φωτογραφικά φυλλάδια, DVD).  Αναβαθμίζουμε καθημερινά τη νέα σύγχρονη και ολοκληρωμένη ιστοσελίδα προβολής της Κέρκυρας στο διαδίκτυο. Αναβαθμίζουμε τη συμμετοχή μας στις τουριστικές εκθέσεις με επαρκή παρουσία εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού, το οποίο είναι επιφορτισμένο με την προβολή του νομού μας. Φιλοξενούμε δημοσιογραφικές αποστολές έντυπων και τηλεοπτικών μέσων και συνεργαζόμαστε ευρύτερα με τα Mέσα Mαζικής Eνημέρωσης. Για το ζήτημα της προβολής αλλά και τα ευρύτερα θέματα του  τουρισμού, σε τοπικό επίπεδο συνεργαζόμαστε με τους παράγοντες της Τοπικής  Αυτοδιοίκησης (Δήμους) και του επιχειρηματικού τουριστικού χώρου και σε κεντρικό επίπεδο με την πολιτική ηγεσία του Υφυπουργείου Τουρισμού, τον Ελληνικό  Οργανισμό Τουρισμού (ΕΟΤ) και την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων (ΠΙΝ).

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top