Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Δημήτρης Μπάιλας
Το κυκλαδικό νησιωτικό σύμπλεγμα αποτελεί μοναδικό διεθνή προορισμό

17 Νοέμβριος 2009, 00:00

Δημήτρης Μπάιλας
Το κυκλαδικό νησιωτικό σύμπλεγμα αποτελεί μοναδικό διεθνή προορισμό

Ο νομάρχης  Κυκλάδων, κ. Δημήτρης Μπάιλας, μιλά για την τουριστική κίνηση -και ανάπτυξη-  των νησιών του νομού του και αναλύει τις επόμενες στρατηγικές κινήσεις για την  τουριστική προώθηση των Κυκλάδων τόσο στη βαλκανική όσο και τη διεθνή αγορά.

TravelDailyNews: Κε Μπάιλα, πώς κινήθηκε φέτος ο τουρισμός στον προορισμό σας;

  Δημήτρης Μπάιλας: Γενικά η μείωση στο πλήθος των επισκεπτών στα νησιά  μας ήταν ελάχιστη. Μάλιστα σε  κάποια  νησιά, όπως Κύθνος - Μήλος - Αμοργός - Φολέγανδρος - Κουφονήσι, είχαμε και μικρή αύξηση. Η μείωση των Ευρωπαίων και Αμερικανών επισκεπτών αναπληρώθηκε σε  σημαντικό βαθμό από τους Κινέζους και Ιάπωνες επισκέπτες, ενώ λόγω ιδιαίτερης  και σημαντικής προβολής των νησιών μας στο λεκανοπέδιο, οι λοιπές απώλειες αναπληρώθηκαν  από τον εγχώριο τουρισμό. Βεβαίως, τα ποσά που διατέθηκαν για τις διακοπές τους  ήταν σημαντικά λιγότερη από άλλες χρονιές.

TDN: Ποια είναι τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των Κυκλάδων σαν προορισμό στον εισερχόμενο αλλά και τον εσωτερικό τουρισμό;

  Δ. Μ.: Οι Κυκλάδες προσφέρουν πληθώρα τουριστικών πόρων  και κάθε νησί συνδυάζει μοναδικά αυτούς τους τουριστικούς πόρους αποκτώντας έτσι μια μοναδική ταυτότητα το κάθε ένα. Γι αυτό το σλόγκαν για τις Κυκλάδες που  έχει υιοθετηθεί εδώ και κάποια χρόνια είναι «Κυκλάδες-κάθε νησί και ένας  κόσμος».

  Το συνδετικό στοιχείο όλων των Κυκλαδίτικων νησιών  που μας κάνει να μιλάμε για τις Κυκλάδες ως ενιαίο τουριστικό προορισμό και αποτελεί το συγκριτικό πλεονέκτημα της περιοχής είναι η μοναδική τους φύση, ο πολιτισμός  που αναπτύχθηκε εδώ και χιλιάδες χρόνια αλλά και η θάλασσα που χωρίζει και ενώνει τα νησιά.

  Πρέπει να επισημανθεί ότι οι τρεις αυτές μορφές  συνδυάζονται και αλληλοσυμπληρώνονται εξαιρετικά και αποτελούν το ξεχωριστό και μοναδικό προϊόν εναλλακτικού τουρισμού το οποίο δεν μπορεί να προσφέρει καμία  άλλη περιοχή.

  Οι Κυκλάδες είναι ένας ασφαλής, ευρωπαϊκός  προορισμός, μη «μαζικός» όπου έχει κάποιος πολλές νέες επιλογές για ήσυχες,  πλούσιες σε εμπειρία διακοπές. Μπορεί κάποιος να απολαύσει τους ανέπαφους  φυσικούς και πολιτιστικούς πόρους (όπως αρχαιολογικοί χώροι, βυζαντινά και μεσαιωνικά  μνημεία, ιστορικά νησιά, μοναστήρια και εκκλησίες, νησιά - αρχαιολογικοί χώροι,  αξιοθέατα νεώτερης πολιτιστικής και αγροτικής κληρονομιάς, τέχνη και εκδηλώσεις)  ταξιδεύοντας χαλαρά από νησί σε νησί.

  Ο συνδυασμός θαλάσσιας μετακίνησης από νησί σε νησί  και περιήγησης μέσω των πολιτιστικών μονοπατιών καλύπτει όλο το σύμπλεγμα των νησιών  και δίνει την δυνατότητα σε συνδυασμούς διαδρομών που οδηγούν σε μέρη  ανεξερεύνητα, νησιά πλημμυρισμένα από το φως του Αιγαίου, στη μοναδική  κυκλαδική φύση και τον κυκλαδικό πολιτισμό.

TDN: Ποιο είναι το κυριότερο πρόβλημα που σας απασχολεί αυτήν την περίοδο σχετικά με  τον τουρισμό και σε ποιες ενέργειες προσανατολίζεστε για τη λύση του;

Δ. Μ.: Τα μεγαλύτερα προβλήματα που μας απασχόλησαν είναι το: πως θα βρεθεί τρόπος επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου, η οποία δυστυχώς  συνεχώς συρρικνώνεται. Η προβολή και οι προσπάθειές μας για νέες μορφές τουρισμού:  περιπατητικός (αποκατάσταση παλαιών μονοπατιών), θρησκευτικές (προβολή των  εκκλησιών και μοναστηριών των Κυκλάδων), θαλάσσιος (κατασκευή καταφυγίων),  είναι μερικές ενέργειες με τις οποίες η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση προσπαθεί να  αντιμετωπίσει το θέμα. Ένα δεύτερο πρόβλημα αποτελεί η ανάγκη προβολής και επέκτασης σε νέες αγορές (Κίνα - Ιαπωνία - Ρωσία - Αν. Ευρώπη). Πρώτο βήμα της Αυτοδιοίκησης  Κυκλάδων είναι το υλικό προβολής που υπάρχει στο διαδίκτυο να μεταφραστεί και στις παραπάνω γλώσσες, με αρχή τη ρωσική και στην συνέχεια την κινεζική.

TDN: Ποια είναι τα μηνύματα που λαμβάνετε για την πορεία του τουρισμού αυτή τη  δύσκολη περίοδο;

  Δ. Μ.: Δυστυχώς, τα μηνύματα που λαμβάνουμε δεν είναι αισιόδοξα, δεδομένου ότι η παγκόσμια κρίση, αλλά και η οικονομική κρίση στη  χώρα μας έχουν επηρεάσει αρνητικά τη λήψη απόφασης για διακοπές, ιδιαίτερα στο να ληφθεί αυτή αρκετό χρόνο πριν το καλοκαίρι.

TDN: Ποια είναι τα σχέδιά σας για την επόμενη τουριστική περίοδο;

  Δ. Μ.: Έχουμε ήδη αποφασίσει για περιορισμό της παρουσίας  μας και των δαπανών για συμμετοχή σε εκθέσεις και στροφή της προβολής στο διαδίκτυο και τα άλλα ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης. Στο εσωτερικό σχεδιάζουμε παρουσία και προβολή της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης σε συγκεκριμένες πόλεις, με συγκεκριμένες  δράσεις, τις οποίες θα υλοποιήσουμε μόνοι μας.

TDN: Πως προσεγγίζετε τις νέες αγορές, και ιδίως αυτές των Βαλκανίων;

  Δ. Μ.: Το 2009 για πρώτη φορά προσεγγίσαμε την αγορά της  Μόσχας, με στόχο την επίτευξη γνώσης των Κυκλάδων στο εκεί επαγγελματικό κοινό  και θέλουμε να κάνουμε μια σωστή δουλειά εκεί. Για αυτό τον λόγο έχουμε εκδώσει έντυπο υλικό στην ρώσικη γλώσσα, ενώ έχει μεταφραστεί το τουριστικό πόρταλ των  Κυκλάδων στην ρωσική γλώσσα. Στην συνέχεια, εφόσον διαπιστώσουμε μέσα από  έρευνα, ότι υπάρχει για τις Κυκλάδες και στις χώρες των Βαλκανίων ενδιαφέρον,  τότε θα επεκταθούμε και εκεί.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top