Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΜελέτες και ΈρευνεςΤα Μάλια ως τουριστικός προορισμόςΠοιοτική εξυπηρέτηση σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς

Τα Μάλια ως τουριστικός προορισμόςΠοιοτική εξυπηρέτηση σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς

Τα Μάλια ως τουριστικός προορισμός
Ποιοτική εξυπηρέτηση σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς

Περίπου 30 χρόνια πριν, τα Μάλια γνώρισαν μια διαρκή αύξηση επισκεπτών κατά βάση από το Ηνωμένο Βασίλειο (Βρετανία, Ιρλανδία, Σκωτία, Ουαλία), αλλά και χώρες τις κεντρικής Ευρώπης, όπως η Γερμανία και η Ολλανδία. Χωρίς κάποιο συγκεκριμένο κυβερνητικό σχεδιασμό για έργα υποδομών (στην ευρύτερη περιοχή) ή για την προώθηση των Μαλίων ως τουριστικό προορισμό (στο εξωτερικό, αλλά κυρίως στους εγχώριους επισκέπτες, οι οποίοι αργότερα θα γίνουν οι πρεσβευτές του προορισμού), τα Μάλια αναπτύχθηκαν ως επί των πλείστον από ιδιωτικές επενδύσεις ανεξάρτητων επιχειρηματιών. Δε θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι η έννοια της ποιοτικής εξυπηρέτησης από τις τοπικές επιχειρήσεις ήταν τουλάχιστον συγκεχυμένη, αν όχι, ανύπαρκτη: έτσι, δεν ορίστηκαν ποτέ προδιαγραφές ποιότητας από κανέναν φορέα ή αρχή (κρατική ή τοπική). Αυτό είχε και ως αποτέλεσμα να μην υπάρχει μέχρι πριν λίγα χρόνια, καμιά «επίσημη» στατιστική πληροφορία (με εξαίρεση πληροφορίες που προήλθαν από κάποιες συγκεκριμένες αξιέπαινες προσπάθειες).

Ειδικά δε τη φετινή χρονιά με τις γνωστές προκλήσεις λόγω οικονομικής κρίσης, η απόκτηση στατιστικών στοιχείων ίσως βοηθήσει στη διαχείριση των συγκεκριμένων προκλήσεων. Ενδεικτική είναι η δήλωση του πρώην υπουργού Τουρισμού και προέδρου του Minoan International College κ. Νίκου Σκουλά στις 3 Ιουλίου 2009: «…Η χρονιά θα είναι κακή έως πολύ επώδυνη, ιδιαίτερα για τα καταλύματα χαμηλών κατηγοριών, χώρους μαζικής εστίασης και, γενικότερα, για εκτός ξενοδοχείων επιχειρήσεις υπηρεσιών. Αυτό δεν πρέπει να μας εκπλήσσει. Πέρα από τη διεθνή οικονομική κρίση που θα περάσει, υπάρχει η δική μας κρίση, αυτή που μόνοι μας δημιουργήσαμε. Η κατάσταση αυτή δεν θα αλλάξει αν δεν αλλάξουμε εμείς.»

Αυτό δε που έλειπε μέχρι τώρα, ήταν η συγκέντρωση εμπειρικών στοιχείων και συγκεκριμένων πληροφοριακών στοιχείων σύμφωνα με τα οποία θα μπορούσε να γίνει μια ενδελεχής ανάλυση της κατάστασης. Η συγκεκριμένη μελέτη έχει ως στόχο την παροχή αυτών των εμπειρικών στοιχείων τα οποία θα συσχετισθούν με θεωρίες γύρω από την ποιοτική εξυπηρέτηση. Παρουσιάζονται, με τη μορφή στατιστικών αποτελεσμάτων, οι απόψεις και οι εντυπώσεις των επισκεπτών στα Μάλια, με στόχο να εξαχθούν τα κατάλληλα συμπεράσματα, τα οποία θα μας βοηθήσουν να εκτιμήσουμε το μέλλον των Μαλίων ως ποιοτικού τουριστικού προορισμού.

Τελικά, η μελέτη μετρά και αναλύει το επίπεδο ικανοποίησης των επισκεπτών σχετικά με την ποιοτική εξυπηρέτηση στα Μάλια, και παρουσιάζει πιθανές ευκαιρίες για ανάπτυξη νέων προϊόντων και υπηρεσιών που θα μπορούσαν να δημιουργηθούν για τη μεγαλύτερη προσέλκυση, αλλά και τη καλύτερη εξυπηρέτηση των επισκεπτών στα Μάλια.

Ο βασικός στόχος της μελέτης είναι να συνδράμει στη προσπάθεια του Δήμου Μαλίων να επανατοποθετήσει τα Μάλια ως τουριστικό προορισμό επάνω στον παγκόσμιο χάρτη και την ίδια στιγμή να παρουσιάσει εφαρμόσιμες ιδέες για αυτή την επανατοποθέτηση, βοηθώντας συγχρόνως στην περαιτέρω πολιτισμική, οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής. Τα επιστημονικά ευρήματα της μελέτης θα βασιστούν στη συλλογή πληροφοριών από αλλοδαπούς επισκέπτες στην ευρύτερη περιοχή και στις απόψεις τους σχετικά με την ποιοτική εξυπηρέτηση. Ένα σημαντικό μέρος της μελέτης είναι οι απόψεις των επιχειρηματιών των Μαλίων και η δική τους αντίληψη για ποιοτική εξυπηρέτηση.

Η μελέτη εκπονήθηκε και χρηματοδοτήθηκε από το Minoan International College (Μινωικό Κολέγιο), για λογαριασμό του Δήμου Μαλίων.

Η πρωτογενής έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη μορφή ερωτηματολογίων και συνεντεύξεων και όχι μόνο τα χαρακτηριστικά των επισκεπτών, αλλά και μερικά πολύ σημαντικά θέματα όπως η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ ανήλικων επισκεπτών. Η μελέτη επίσης επιχειρεί να εντοπίσει τους καθοριστικούς παράγοντες που οδηγούν μερίδα επισκεπτών να προβεί σε ανάρμοστες, προκλητικές έως και εγκληματικές συμπεριφορές, αντιμετωπίζοντας συχνά και τις συνέπειες του νόμου.

Η μελέτη των αποτελεσμάτων της έρευνας ολοκληρώθηκαν από τους τέσσερις ερευνητές του Μινωικού Κολεγίου, Σεσίλια Ουρσέα, Ολίβια Βισσαρίων, Μάνο Πετράκη και Αλεξέι Μουράφσκι υπό την καθοδήγηση του Δημήτρη Περράκη, υπεύθυνο Επαγγελματικής Ανάπτυξης του Minoan International College. Σημαντική υπήρξε και η συμβολή του Κοσμήτορα του MIC δρα Τζέιμς Μοράν, αλλά και η βοήθεια του καθηγητή του MIC κ. Μάνου Σφακιανάκη.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024