Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΣυνέντευξη«Ο αγροτουρισμός έδωσε μια νέα διάσταση στον τουριστικό χάρτη της χώρας» Πέγκυ Μπαλιτσάρη, ιδρυτικό μέλος δικτύου Guest Inn

«Ο αγροτουρισμός έδωσε μια νέα διάσταση στον τουριστικό χάρτη της χώρας» Πέγκυ Μπαλιτσάρη, ιδρυτικό μέλος δικτύου Guest Inn

«Ο αγροτουρισμός έδωσε μια νέα διάσταση στον τουριστικό χάρτη της χώρας»
Πέγκυ Μπαλιτσάρη, ιδρυτικό μέλος δικτύου Guest Inn

Ακόμα πιο ενθαρρυντικά είναι τα στοιχεία για το 2010 αφού ήδη οι κρατήσεις εμφανίζονται 20% αυξημένες σε σχέση με πέρυσι.

 

TravelDailyNews: Τί είναι η GuestInn και πότε δημιουργήθηκε;

Πέγκυ Μπαλιτσάρη: Το Guest Inn είναι το πρώτο ελληνικό δίκτυο επιλεγμένων παραδοσιακών και αγροτουριστικών καταλυμάτων που πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια ποιότητας. Ιδρύθηκε το 2003 από δυο έμπειρες επαγγελματίες του ευρωπαϊκού τουριστικού χώρου και απευθύνεται σε όσους αναζητούν έναν άλλο τρόπο διακοπών σε γνωστές και άγνωστες γωνιές της ηπειρωτικής και νησιωτικής Ελλάδας.

Αν και στη χώρα μας η έννοια αγροτουρισμός είναι σχετικά πρόσφατη, στην Ευρώπη έχει αναπτυχθεί εδώ και δεκαετίες. Δηλαδή, σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες έχει δημιουργηθεί τουλάχιστον ένα εθνικό δίκτυο προβολής και προώθησης των αγροτουριστικών καταλυμάτων, το οποίο εξασφαλίζει τη βιωσιμότητά τους, ενώ ταυτόχρονα συμβάλλει στην ανάπτυξη των αγροτικών περιοχών.

Το δίκτυο Guest Inn ακολουθεί τα ευρωπαϊκά πρότυπα και είναι από το 2004 μέλος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Αγροτουρισμού EuroGites.

TDN: Μετά από 7 χρόνια δραστηριοποίησης στον χώρο του αγροτουρισμού πώς βλέπετε την πορεία του στην Ελλάδα;

Π. Μ.: Κατ’αρχάς, διαπιστώνουμε ότι σε όλες τις περιοχές της Ελλάδας συνεχίζουν να δημιουργούνται αξιόλογα καταλύματα που δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά. Μιλάμε βέβαια για τις σοβαρές προσπάθειες ανθρώπων, οι οποίοι αξιοποίησαν δημιουργικά τις ευρωπαϊκές επιδοτήσεις φτιάχνοντας με κέφι και μεράκι μικρές τουριστικές μονάδες που αναδεικνύουν την – ξεχασμένη από πολλούς – έννοια της ελληνικής φιλοξενίας. Σε αυτούς τους ξενώνες ο επισκέπτης δεν είναι πελάτης, είναι φιλοξενούμενος και αυτό είναι που κάνει τη διαφορά από τους τυπικά αποκαλούμενους αγροτουριστικούς ξενώνες.

Οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες είναι εξοικειωμένοι με τον αγροτουρισμό και το ιδιαίτερο είδος διακοπών που τους εξασφαλίζει. Επίσης, γνωρίζουν την Ελλάδα ως τουριστικό προορισμό. Ανακαλύπτοντας λοιπόν τα αγροτουριστικά καταλύματα ανταποκρίθηκαν με ενθουσιασμό στην πρόκληση να συνδυάσουν την περιήγησή τους με γνωριμία αυθεντικών τοπίων. Μπορούμε να πούμε ότι ο αγροτουρισμός έδωσε μια νέα διάσταση στον τουριστικό χάρτη της χώρας μας. Ας μην ξεχνάμε ότι η Ελλάδα ως προορισμός είναι περισσότερο γνωστή με το τρίπτυχο ήλιος-θάλασσα-αρχαιότητες.

Βλέπουμε λοιπόν ότι ο αγροτουρισμός στην Ελλάδα έχει μια ανοδική πορεία.

Ως δίκτυο Guest Inn δίνουμε μεγάλη σημασία στο επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών, διότι πιστεύουμε ότι είναι αυτό που κάνει το προϊόν ανταγωνιστικό, πόσο μάλλον τη στιγμή που οι πελάτες μας συγκρίνουν με τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά καταλύματα. Φροντίζουμε λοιπόν για τη συνεχή βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών, δίνοντας ιδέες και συμβουλές στους ξενώνες-μέλη.

TDN: Είναι σημαντική η ομαδοποιήση των αγροτουριστικών καταλυμάτων κάτω από την ομπρέλα ενός δικτύου κι αν ναι γιατί;

Π. Μ.: ΚατΆαρχάς, να διευκρινήσουμε ότι το δίκτυο Guest Inn δεν λειτουργεί ως tour operator. Σκοπός του είναι να προβάλλει και να προωθήσει τους ξενώνες-μέλη, οι οποίοι τηρούν τα συγκεκριμένα κριτήρια ποιότητας που εκφράζονται από το σήμα του δικτύου. Η ομαδοποίηση κάτω από ένα κοινό σήμα τονίζει την ιδιαιτερότητα των ξενώνων και τους αναδεικνύει ως ποιοτικά προϊόντα. Επίσης, η συμμετοχή σε ένα δίκτυο εξασφαλίζει εκτεταμένη προβολή σε ευρωπαϊκό-παγκόσμιο επίπεδο, κάτι που εκ των πραγμάτων αποκλείεται να καταφέρει μια μεμονωμένη προσπάθεια.

Από έρευνες που έγιναν στην Ευρώπη έχει παρατηρηθεί ότι το κοινό προτιμά ξενώνες που ανήκουν σε δίκτυα – έχουν το λεγόμενο label (σήμα) του συγκεκριμένου δικτύου – γιατί έτσι είναι σίγουρο ότι θα βρει τον τύπο καταλύματος που προτιμά. Αυτό δεν ισχύει για το ελληνικό κοινό, αλλά ούτως ή άλλως η προσπάθεια που κάνουμε ως Guest Inn αφορά κυρίως στην ξένη αγορά, η οποία είναι τεράστια.

TDN: Πώς βλέπετε το μέλλον του αγροτουρισμού στην Ελλάδα σε μια εποχή όπου βιώνουμε την κρίση του εισερχόμενου τουρισμού;

Π. Μ.: Ο αγροτουρισμός δεν είναι σε καμία περίπτωση κομμάτι του μαζικού τουρισμού. Επομένως δεν επηρεάζεται από τις εκάστοτε αποφάσεις των μεγάλων tour operators οι οποίοι μετακινούν τους πελάτες τους ανάλογα με τα συμφέροντά τους. Ως δίκτυο προσέχουμε ιδιαίτερα την τιμολογιακή πολιτική των ξενώνων. Έχουμε καταφέρει να διατηρήσουμε μια καλή σχέση ποιότητας – τιμής και βλέπουμε με ικανοποίηση ότι η ανταπόκριση του κοινού είναι θετική.

ΠαρΆόλο που η περυσινή σεζόν ήταν ιδιαίτερα δύσκολη για μια Ευρώπη που βίωνε την οικονομική κρίση, τα στοιχεία από το κέντρο κρατήσεων του δικτύου δείχνουν μικρή άνοδο σε σχέση με το 2008. Ακόμα πιο ενθαρρυντικά είναι τα στοιχεία για το 2010, αφού ήδη οι κρατήσεις εμφανίζονται 20% αυξημένες σε σχέση με πέρυσι.

Οι επισκέπτες των αγροτουριστικών καταλυμάτων είναι μεμονωμένοι ταξιδιώτες που οργανώνουν μόνοι τις διακοπές τους. Για την επιλογή προορισμού και καταλύματος χρησιμοποιούν το Internet, εξειδικευμένους οδηγούς, χάρτες, και θεματικά δίκτυα.

Από τη στιγμή που φροντίζουμε να προτείνουμε ποιοτικούς ξενώνες και δουλεύουμε σκληρά για την προβολή τους σε έντυπα, εκθέσεις και site έχουμε κάθε λόγο να είμαστε αισιόδοξοι για το μέλλον.

TDN: Έχετε κάποια σχέδια για το μέλλον;

Π. Μ.: Δουλεύουμε ήδη πάνω στην δημιουργία ενός portal το οποίο θα είναι περισσότερο διευρυμένο από το δίκτυο Guest Inn. Σε αυτό θα βρουν τη θέση τους ξενώνες αξιόλογοι οι οποίοι βρίσκονται λίγο έξω από την φιλοσοφία του αγροτουρισμού. Θα είναι έτοιμο σύντομα και τότε θα μπορέσουμε να μιλήσουμε εκτενέστερα. Πρόκειται για μια πρωτοποριακή ιδέα (project) που ξεκίνησε από τη Γαλλία και αναπτύσσεται ταυτόχρονα σε όλη την Ευρώπη. Ωστόσο οι βασικές μας αξίες παραμένουν οι ίδιες. Θα συνεχίσουμε να προωθούμε και να προβάλλουμε την εναλλακτική Ελλάδα.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024