Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΆρθραΔυσφήμιση ή διαφήμιση για τον τουρισμό;

Δυσφήμιση ή διαφήμιση για τον τουρισμό;

Δυσφήμιση ή διαφήμιση για τον τουρισμό;

Μπορεί η αρνητική εικόνα η «δυσφήμηση» που γίνεται στη χώρα μας τον τελευταίο καιρό τελικά να ωφελήσει τον τουρισμό;

Τον τελευταίο καιρό δεν υπήρξε έντυπο, κανάλι στο εξωτερικό, που με αφορμή την οικονομική κρίση , να μην κάνει κάποιο αρνητικό σχολιο, που πολλές φόρες ξεπερνούσε κάθε όριο. Έχουμε γίνει πρωτοσέλιδο εδώ και τρεις μήνες.

Τί επίδραση θα έχει στον τουρισμό μας αυτή η «αρνητική εικόνα»; Πόσο θα τον βλάψει ή μήπως μπορεί αυτή η αρνητική διαφήμιση και η παγκόσμια δημοσιότητα ωφελήσει τον τουρισμό;

Κατά αρχήν θεωρητικά, όπως η «θετική διαφήμιση» που μας έγινε μετά την επιτυχή διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων που ανέβασε το τουριστικό ρεύμα προς τη χώρα μας σε ποσοστά ρεκόρ ,ανάλογα θα μπορούσε, θεωρητικά παντα να πει κάνεις ότι μπορεί η «αρνητική διαφήμιση» που να μας γίνεται τώρα να επηρεάσει την φετινή, αλλά και την επόμενη τουριστική χρονιά.

Αλλά όμως γιατί να συμβεί αυτό; Τί άλλαξε σαυτά που συνθέτουν χρόνια τώρα το βασικό τουριστικό μας προϊόν; Οι παραλίες είναι οι ίδιες όπως πέρυσι, τα μνημεία είναι στην θέση τους τα ξενοδοχεία είναι τα ιδία η και καλλίτερα, επομένως χοντρικά το «τουριστικό μας προϊόν» είναι έτοιμο και σχεδόν το ίδιο ή και καλύτερο από πέρυσι ή πρόπερσι και πιθανά και πιο φτηνό.

Παρόλα αυτά η ρετσινιά, η εικόνα του μικροαπατεώνα η μεγαλοαπατεώνα δεν αλλάζει όσο και αν επικαλεστούμε τον αρχαίο πολιτισμό μας ή τα μνημεία μας ή γεμίσουμε με φωτογραφίες από τα θαυμάσια τόπια μας και παραλίες τις ξένες εφημερίδες.

Όμως, τουλάχιστον τα τελευταία δέκα χρόνια πέρασαν από τη χώρα μας περίπου 160.000.000 τουρίστες που μας γνώρισαν, είδαν τις υπηρεσίες που τους προσφέραμε,φάγανε το φαγητό μας, χάρηκαν την παρέα μας και την διασκέδαση μας και φύγανε ευχαριστημένοι. Τους εξαπάτησε κανείς; Αντίθετα μάλιστα, έρχονται και ξανάρχονται, είναι οι λεγόμενοι repeaters ,πολλοί μάλιστα πάνω από δέκα χρόνια. ‘Aλλοι αποφάσισαν και αγόρασαν σπίτι, εγκαταστάθηκαν στην χώρα μας. Θυμάμαι ότι μόνο σε ένα ξενοδοχείο στην Κρήτη κάθε χρόνο πήγαιναν κάπου 1000 repeaters. Αυτοί λοιπόν οι άνθρωποι που μας ξέρουν ,που μας βαθμολόγησαν που έρχονται και ξανάρχονται ,που ξέρουν ότι δεν είμαστε απατεώνες,μπορουσαν να είναι η «αιχμή του δόρατος», η μαγιά για μια άλλη επιθετική πολιτική αναπτυξιακής τουριστικής προβολής της χωρας. Είναι εύκολο να τους βρούμε. Είναι γνωστοί στα ξενοδοχεία που μένουν στα χωριά που κυκλοφορούν. Ας τους στείλουμε ,όπως κάναμε παλαιοτέρα, ένα γράμμα, ένα ευχαριστώ. Πιστεύω ότι θέλουν να βοηθήσουν αλλά δεν ξέρουν πως. Όπως και πολλοί άλλοι που εκτίμησαν και εκτιμάνε τον τουρισμό μας. Είναι μια χειρονομία που δεν κοστίζει… Ας ξαναδώσουμε τα βραβεία «Ξένιου Δία» στις προσωπικότητες που αφιλοκερδώς προωθούν τον τουρισμό μας και τόσα άλλα που μπορούμε να κάνουμε πέρα από να δείχνουμε συνέχεια τις παραλίες μας,( όταν μάλιστα πριν τρία χρόνια βάλαμε αντί για δικες μας φωτογραφίες την παραλία της Τάμπα Φλώριδας, ναι έχει γίνει και αυτό!!!).

Σε κατάσταση κρίσης που βρισκόμαστε και αντιμετώπισης των επιπτώσεων από τα οικονομικά σχόλια και όχι μόνο στον τουρισμό χρειάζεται φαντασία και επιλογή από τις πολλές επιθετικές ανάλογες δοκιμασμένες πρακτικές, ώστε να μην έχουμε παράπλευρες απώλειες. Βιβλία ,τόμοι ολόκληροι και ντοκτορά έχουν γραφτεί για αντιμετώπιση κρίσεων στον τουρισμό. Έτσι μαζί με το «καλημέρα» (το νέο σλόγκαν του ΕΟΤ) ας λειτουργήσει με την καθοδήγηση του Υπ. Πολιτισμού και Τουρισμού, πιθανά στον ΕΟΤ, μια ομάδα «αντιμετώπισης κρίσεων», όπως λειτουργούν ανάλογα όταν χρειαστεί σε άλλους οργανισμούς τουρισμού. Ας εφαρμόσουμε μεταξύ των άλλων και τα ανάλογα πλανά αντιμετώπισης που προτείνει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού.

Η ομάδα «αντιμετώπισης κρίσης» ας στελεχωθεί με έμπειρα στελέχη, με ανάλογες εμπειρίες και γνώσεις (δεν είναι πρώτη φορά που βρίσκεται ο τουρισμός μπροστά σε κρίση) και που νομίζω αφιλοκερδώς θα θελαν να βοηθήσουν, ώστε να αντιμετωπίσουμε, να αντιστρέψουμε και να εκμεταλλευτούμε τελικά την καθημερινή παγκόσμια δημοσιότητα για όφελος του τουρισμού ή τουλάχιστον να φροντίσουμε μην ανοίξει αυτή αγιάτρευτες πληγές.

Οι Γερμανοί-που πολλοί θα πουν ότι ήταν επικεφαλής αυτής της δυσφήμησης-ήδη κυκλοφορούν μπλουζάκια με διάφορα συνθήματα Βοηθώ την Ελλάδα,-Το Χρήμα μου κάνει διακοπές στην Ελλάδα -Κάνω Διακοπές στην Ελλάδα -Αγοράζω Ελληνικά Ομόλογα-Το 2010 πάω στην Ελλάδα -Φέρνω ευρώ στην Ελλάδα- και παρόμοιο διάφορα σλόγκαν. Βέβαια, δεν υποστηρίζω ότι αυτά είναι επιτυχημένα σλόγκαν, αλλά βρε αδελφέ είναι μια προσπάθεια. Χρειάζεται φαντασία, τόλμη και γρήγορες στοχευόμενες κινήσεις…

Υ.Γ. Όταν γράφτηκαν αυτές οι γραμμές δεν είχαν συμβεί αυτά τα τελευταία γεγονότα που μας άφησαν όλους άφωνους και αναθεωρούν και κάνουν πιθανά άκαιρη κάθε σκέψη και πρόταση. Το μέλλον πια πολύ δύσκολο και αβέβαιο….

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024