Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Το σύγχρονο ξενοδοχείο και η πρόκληση της Επικοινωνίας

Φώτης Παντόπουλος - 17 May 2010, 00:00

Το σύγχρονο ξενοδοχείο και η πρόκληση της Επικοινωνίας
Το σύγχρονο ξενοδοχείο και η πρόκληση της Επικοινωνίας

Αποτελεί  κοινή παραδοχή πως η Επικοινωνία, όρος που επιδέχεται άλλωστε έντονη  σημειολογική προσέγγιση, είναι σύμφυτο χαρακτηριστικό του ανθρώπινου όντος και,  κατά συνέπεια, του συνόλου της παρουσίας και της δράσης του. Η « παραδοσιακή»,  θα λέγαμε, αλλά και όχι τόσο μακρινή από τις μέρες μας αντίληψη, ήθελε την  Επικοινωνία των ατόμων και των δράσεών τους περιορισμένη σε επίπεδο λεκτικό ή /  και εικονιστικό, με αποτέλεσμα το περιεχόμενο του όρου να εξαντλείται στα γενικότερα  όρια της διαφήμισης.

Ανάλογα με  τη χώρα, βέβαια, η ραγδαία τεχνολογική εξέλιξη - κυρίως σε ό,τι αφορά τα νέα  μέσα διακίνησης και προβολής των ιδεών, η πρόοδος που συντελέστηκε στο χώρο της  συγκεκριμένης επιστήμης της Επικοινωνίας και φυσικά οι απαιτήσεις της  επιχειρηματικότητας, βοήθησαν σταδιακά στη δημιουργία μιας νέας αντίληψης για  το περιεχόμενο του όρου. Η Επικοινωνία τείνει πλέον να εννοείται ως ένα σύνολο  συμπεριφορών και δράσεων που αποσκοπούν στο να παρουσιάσουν το άτομο και τις  δραστηριότητές του σε διαρκή αλληλεπίδραση με το οποιοδήποτε περιβάλλον.

Η Ελλάδα,  ακολουθώντας τις διεθνείς τάσεις, άρχισε να συμμερίζεται και να παρακολουθεί  ουσιαστικά την πορεία αυτής της νέας αντίληψης περίπου από το 2000, τουλάχιστον  για αρκετές μεγάλες επιχειρήσεις. Σε ό,τι αφορά τον ξενοδοχειακό χώρο,  πρωτοπόροι αναδείχθηκαν βέβαια οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι, εξαιτίας και  της σχέσης τους με τις διεθνείς αγορές. Η ευρύτερη ξενοδοχειακή αγορά είτε δεν  έχει προσχωρήσει, είτε κινείται προς τη δημιουργία και βελτίωση του εταιρικού  προφίλ με αργά βήματα.

Μια  προσπάθεια αναζήτησης των λόγων αυτής της υστέρησης οδηγεί σε συγκεχυμένα  συμπεράσματα. Ο παράγοντας του κόστους δε μπορεί βέβαια σε καμιά περίπτωση να  παραβλεφθεί, πόσο μάλλον σε περιόδους οικονομικής δυσπραγίας. Όμως, πριν  συζητήσουμε για το κόστος ενός επικοινωνιακού project, που μπορεί φυσικά να κινείται σε  διάφορα επίπεδα ανάλογα με το εύρος, τη διάρκεια, κ.λπ., επιβάλλεται να δούμε  μελετώντας στοιχεία ερευνών το βαθμό στον οποίο οι επιχειρηματίες του χώρου  έχουν αντιληφθεί και κατανοήσει την έννοια της Επικοινωνίας για το σύγχρονο  ξενοδοχείο, την εφαρμογή και φυσικά την αποτελεσματικότητα ενός επικοινωνιακού project. Η έρευνα βεβαιώνει πως σε πολύ  μεγάλο ποσοστό υπάρχει άγνοια ή / και αδιαφορία προς την κατεύθυνση αυτή,  ενδεχομένως γιατί η κίνηση και οι δείκτες πληρότητας του παρελθόντος «  επέτρεπαν » μια τέτοια στάση. Επίσης, η σύνδεση της Επικοινωνίας με τις Δημόσιες  Σχέσεις, χώρο με τον οποίο βέβαια σχετίζεται στενά, δίνει σε μεγάλη μερίδα  επιχειρηματιών την εντύπωση πως η Επικοινωνία του ξενοδοχειακού επιχειρείν  εξαντλείται σε κάθε είδους επαφές, κάτι το οποίο απέχει πολύ από την  πραγματικότητα. Τέλος, μια άλλη χαρακτηριστική εκδοχή υποκατάστασης είναι η  ανάθεση αυτού του μέρους ευθυνών και δράσης στο τμήμα marketing, όταν και όπου υπάρχει.

Τα νέα  δεδομένα της ξενοδοχειακής αγοράς αλλάζουν άρδην το σκηνικό του παρελθόντος και  θέτουν τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις μπροστά σε νέες - και ίσως αναγκαστικές -  επιλογές επιβίωσης. Ο τομέας της Επικοινωνίας και των Δημοσίων Σχέσεων  επιβάλλεται να κατανοηθεί, να μελετηθεί και να εισαχθεί αυτόνομα στο  ξενοδοχειακό επιχειρείν. Η δημιουργία ενός διαδραστικού εταιρικού προφίλ, που  θα τοποθετεί τη σύγχρονη ξενοδοχειακή επιχείρηση ως ενεργό μονάδα στην ευρύτερη  τουριστική, κοινωνική, οικονομική κλπ. πραγματικότητα, αποτελεί αναμφίβολα μια  από τις δυναμικές προκλήσεις της νέας εποχής των επιχειρήσεων του τουρισμού.

*Ο Φώτης Παντόπουλος είναι Σύμβουλος  Επικοινωνίας & Δημοσίων Σχέσεων Επιχειρήσεων.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top