Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΆρθραΥπάρχει απάντηση στην κρίση του τουρισμού μας;

Υπάρχει απάντηση στην κρίση του τουρισμού μας;

Υπάρχει απάντηση στην κρίση του τουρισμού μας;

Τα συχνά ανησυχητικά μεταξύ ξενοδόχων τηλέφωνα το τελευταίο διάστημα, δείχνει την απελπιστική σχεδόν κατάσταση που έχει φτάσει ο τουρισμός μας τουλάχιστον μετά τα γεγονότα στην Αθήνα. Έχουν σταματήσει σχεδόν οι κρατήσεις, σε μια χρονιά που έτσι κι αλλιώς την περιμέναμε δύσκολη, αλλά είχε ξεκινήσει σχετικά καλά. Τα συμβόλαια «έτρεχαν» κανονικά μέχρι τα θλιβερά γεγονότα στη Marfin Bank και τις εικόνες της Αθήνας που έκαναν το γύρο του κόσμου και εξακολουθούν να κάνουν.

Αυτήν τη φορά οι εικόνες παραμένουν στα καντράν και επηρεάζουν αρνητικά φυσικά κάθε ενδιαφερόμενο να κάνει διακοπές στην Ελλάδα ή αν θέλετε στα Ιόνια που μας ενδιαφέρει γιατί εδώ ζούμε. Και παρΆότι τα γεγονότα αυτά δε συμβαίνουν στη δική μας περιφέρεια, έχουν επηρεάσει αρνητικά το τουριστικό προϊόν και της περιφέρειας Ιονίων νήσων, τόσο τις κρατήσεις του 2010 όσο και τα φετινά ισχύοντα συμβόλαια μα και τα νέα συμβόλαια για το 2011!

Και στην πενιχρή ένσταση του κάθε ξενοδόχου προς τους tour operators οτι αυτά τα γεγονότα και οι εικόνες ΔΕΝ ΑΦΟΡΟΥΝ τη δική μας περιφέρεια, τον δικό μας τόπο, απαντούν ότι αφορούν την Ελλάδα γενικότερα «για την οποία στο κάτω της γραφής δεν κάνετε και τίποτε να αντιστρέψετε το κακό κλίμα». Σκληρές, αλλά ρεαλιστικές εκφράσεις που δε θα πρέπει να μας αφήνουν αδιάφορους.

Υπάρχουν διέξοδοι, που με μεθόδευση, ανάλυση, τακτική και πρακτικές μεθόδους μπορούν να αντιστρέψουν το κλίμα – σε αυτήν την τριπλά (όπως παραπάνω είπαμε) δύσκολη στιγμή αλλά και να κάνουν την καλύτερη διαφήμιση – με ελάχιστα χρήματα-για ένα τόπο, όπως η δική μας περιφέρεια που βρίσκεται εγγύτερα από κάθε άλλο προορισμό στην Ευρώπη.
Υπάρχουν κατ’αρχήν οι συνεδριάσεις των οργάνων για την ανάλυση των φαινομένων και η ανάληψη πρωτοβουλιών για τη διαχείριση της κρίσης, τι μπορούμε δηλαδή να κάνουμε για να την αντιμετωπίσουμε.
Υπάρχουν – από πολλούς- οι ιδέες για πρακτικούς τρόπους ανατροπής του κακού κλίματος.
Υπάρχουν μοντέλα που ανέτρεψαν πολύ πιο δύσκολες κρίσεις και έφεραν εξαιρετικά αποτελέσματα, κυρίως με τις απλές έξυπνες και φθηνές δημόσιες σχέσεις του κάθε τόπου ή ολόκληρης της περιφέρειας ή της χώρας.
Υπάρχουν π.χ. οι καλές εντυπώσεις των τουριστών που φεύγουν ευχαριστημένοι και που μπορούν να καταγράφονται και να «μπουν» σε κάθε σπίτι με ένα απλό σποτάκι σε κάθε mail ή όποια τηλεόραση ή εκπομπή ακόμα και στο YouTube.
Υπάρχουν τρόποι προσέγγισης του κάθε πελάτη μας, που θα κατανοήσει ότι άδικα η δική μας περιοχή τίθεται στην ίδια μοίρα με την Αθήνα.
Υπάρχουν τεράστια περιθώρια προβολής με έμμεσο τρόπο, ώστε να φτάσουμε σε κάθε σπίτι με ένα ανατρεπτικό όσο και αισιόδοξο μήνυμα που θα μείνει και θα λειτουργεί και για την επόμενη χρονιά.

Εδώ θα μπορούσαν ακόμα να βοηθήσουν εθελοντικά με κέφι και φρεσκάδα οι εθελοντές νέοι μας! Ναι, αυτοί οι απίθανοι bloggers και χειριστές YouTube, που μπορούν να κάνουν θαύματα και μάλιστα γρήγορα, αποτελεσματικά και χωρίς ιδιαίτερα έξοδα. Αυτή είναι η Ελλάδα -στο κάτω της γραφής- η αισιόδοξη νότα του σήμερα που με τους νέους σηματοδοτεί το αύριο.

Πάντα υπάρχει ένας καλύτερος τρόπος να δουλέψουμε αν, δεν τα ξέρει όλα ο ένας και αν βρούμε μαζί αυτόν τον τρόπο. Όποιοι έχουν την ευθύνη ας κάνουν πολύ γρήγορα. Οι δικές μας προτάσεις συνοψίζονται στην:
ΚαταγραφήΒτης υπάρχουσας κρίσης, τις διαγνωστικές εκείνες λειτουργίες του μηχανισμού διαχείρισης κρίσεων, τη συγκεκριμενοποίηση της υφιστάμενης ζημιάς, αλλά και της ζημιάς που «έρχεται», την ανάδειξη κρυμμένων δυνάμεων και ευκαιριών, την καλύτερη διάταξη των τουριστικών μονάδων και παραγόντων του τουρισμού, την καθημερινή παρακολούθηση των δράσεων και των αποτελεσμάτων, τη συλλογική πάνω απ’όλα διάταξη των δυνάμεων του τουρισμού στο σύνολό του. Το τονίζουμε!

Ας πάρει η κάθε περιφέρεια, ο κάθε νομός, ο κάθε τόπος την υπόθεση στα χέρια του και όλοι μαζί ΤΩΡΑ, όχι αύριο να σταματήσουμε τη «χιονοστιβάδα» της απραξίας και της μοιρολατρίας, γιατί από τον τουρισμό ζούμε όλοι και όλοι προσδοκούμε τα πιο πολλά.

Ας σκεφτούμε πώς θα είναι ο χειμώνας μας ΧΩΡΙΣ τουρισμό, αυτό το καλοκαίρι ή το επόμενο.
Ας δουλέψουμε πρώτα απ’όλα ΜΑΖΙ, πρακτικά, απλά, ενεργητικά, αισιόδοξα.
Ας δουλέψουμε ΣΗΜΕΡΑ οργανωμένα, με εμπειρίες, με εργαλείο τη γνώση, με ενδιαφέρον και με σύνθημα «κανένας πελάτης χαμένος φέτος και του χρόνου»!

* Ο Παναγιώτης Σκληρός είναι διευθύνων σύμβουλος της ΕΤΙΝ

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024
11/04/2024