Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Ο Κολοσσός: H εμβληματική προσέγγιση όραμα για τον τουρισμό της Ρόδου

Γιώργος Μπαρμπούτης - 21 Ιούλιος 2010, 00:00

Ο Κολοσσός: H εμβληματική προσέγγιση όραμα για τον τουρισμό της Ρόδου

Ο ΣΕΤΕ διοργάνωσε την Πέμπτη  15 Ιουλίου 2010 στο ξενοδοχείο Rodos Palace, περιφερειακή εκδήλωση στη Ρόδο. Στη συγκεκριμένη εκδήλωση συμμετείχε με ομιλία του ο Γιώργος Μπαρμπούτης, M.Sc., M.B.A., D.E.S.S. (CORNELL-ESSEC), εκπρόσωπος Έργου Κολοσσού Δήμου Ροδίων και μέλος της Επιστημονικής Ομάδας Τουρισμού Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου.

Αντιμετώπιση της κρίσης
“Βρισκόμαστε σε μια πολύ κρίσιμη χρονικά καμπή. Μια χρονική συγκυρία, στην οποία συμπίπτει ο προορισμός μας να παρουσιάζει εντονότατα πλέον σημάδια ωρίμανσης και να μπαίνει σιγά-σιγά και ανεπαίσθητα σε βαθιά κρίση. Μία κρίση η οποία δεν έγινε αντιληπτή σε προγενέστερα στάδια και τώρα η διάγνωση είναι ακριβέστερη και η βλάβη, φοβάμαι ότι πορεί να είναι ανεπανόρθωτη,, σημείωσε.

Μοιάζει λίγο με την ιστορία του μύωπα, ο οποίος δεν καταλάβαινε ότι έχανε σταδιακά την όραση του και όταν αναγκάσθηκε να πάει στον  οφθαλμίατρο είχε σχεδόν τυφλωθεί.

Αυτή όμως είναι και η κλασική περίπτωση της  οποιασδήποτε κρίσης. Είμαστε ενώπιον της χειρότερης μεταπολεμικά κρίσης, έχουμε υποστεί το ηλεκτροσόκ και πρέπει να τη διαχειριστούμε υπεύθυνα πλέον και σοβαρά. Ήλθε η ώρα για την μεγάλη αλλαγή στη διαχείριση του  τουριστικού μας προορισμού.

Ας μην είμαστε όμως τόσο πεσιμιστές. Θα μου πείτε τι πρέπει να κάνουμε γι’αυτό και πως θα κάνουμε την υπέρβαση και θα βγούμε από την κρίση;

Μέσω  της αυτογνωσίας, της εφευρετικότητας, της καινοτομίας, της καθολικής συσπείρωσης και  της συνεχούς επαγρύπνησης  στο παγκόσμιο γίγνεσθαι.

Η θέση της Ρόδου στις σύγχρονες τουριστικές εξελίξεις
Ο κ. Μπαρμπούτης επεσήμανε ότι η Ρόδος είναι σήμερα ένας υπερκορεσμένος τουριστικός προορισμός, καθώς εμφανίζει στατικές η μικρές αυξήσεις στις αφίξεις, μειούμενες διανυκτερεύσεις, συρρικνωμένη εποχικότητα, μειωμένη καταναλωτική δαπάνη και το κυριότερο σήμερα πλέον η προσφορά τουριστικών καταλυμάτων και υπηρεσιών υπερβαίνει σημαντικά τη ζήτηση του. “Πώς μπορεί όμως να κάνει την υπέρβαση; Πως μπορεί να αναζωογονηθεί, να επανατοποθετηθεί και να γίνει αειφόρα ανταγωνιστική στο μέλλον;

Η  Ρόδος δεν μπορεί να αναπτυχθεί με ανταγωνιστικό τρόπο ούτε σε επίπεδο βιομηχανίας, ούτε σε επίπεδο τεχνολογίας και πληροφορικής στο μέλλον. Μπορεί όμως με ένα θαυμαστό τρόπο να αποτελέσει ένα πόλο έλξης εκατομμυρίων ταξιδιωτών στην κοινωνία των ονείρων και των βιωματικών εμπειριών.

Για να γίνει λοιπόν η Ρόδος ανταγωνιστική στο μέλλον απαιτείται να γίνουν σημαντικά μεγάλες δράσεις (MEGA-ACTIONS) και σημαντικά μεγάλα γεγονότα (MEGA - EVENTS) που θα δημιουργήσουν εξαιρετική ζήτηση για τον προορισμό και θα της επιτρέψουν να εισαχθεί επιτυχώς στην κοινωνία των ονείρων προσφέροντας εξαιρετικές εμπειρίες στους επισκέπτες της. Η εισαγωγή νέων εμπειριών στο τουριστικό σύστημα της Ρόδου θα πρέπει να επικεντρώνεται στα θέλγητρα, που  αποτελούν τον κυριότερο παράγοντα ζήτησης για τον προορισμό μας, οπότε η Μεσαιωνική Πόλη με το Κάστρο των Ιπποτών, η Λίνδος, η Κοιλάδα των Πεταλούδων, από αξιοθέατα που μπορεί «απλά» να δει κανείς, οφείλουν να μετεξελιχθούν σε  διαδραστικά θέλγητρα και σε πόλους δημιουργίας, ενορχήστρωσης και παροχής εξαιρετικών εμπειριών προς τους επισκέπτες τους.

Κια συνέχισε:

Στον τουρισμό του μέλλοντος, όπου οι προορισμοί καλούνται να επανεφευρεθούν, να  πλάσουν μύθους και ιστορίες που θα προσφέρουν εμπειρίες στους επισκέπτες τους, η Ρόδος, έχοντας ανάγκη και χρέος να διακριθεί εκ νέου στον παγκόσμιο χάρτη και να αποκτήσει εξαιρετική ζήτηση, μπορεί και πάλι να είναι μοναδική. Εδώ τολμούμε να πούμε ότι διαθέτει ένα μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα και πρέπει να το αξιοποιήσει και να το εκμεταλλευθεί.

Η Ρόδος φέρει το μύθο του Κολοσσού, ενός  από τα επτά θαύματα του κόσμου, που αποτελούσαν εορτασμό της μυθολογίας, των τεχνών, της επιστήμης και της θρησκείας, ιδιότητες που εξάπτουν επί αιώνες τη φαντασία των ανθρώπων. Η παγκόσμια φήμη του μαζί όμως με τις  απαράμιλλες μυθικές ιδιότητες είναι τα στοιχεία εκείνα που θα υποκινήσουν τους αυριανούς επισκέπτες να ζήσουν την εμπειρία και θα αναζητήσουν να το μυστήριο των αρχαίων εκείνων εποχών.

Η αναβίωση του αρχαίου θαύματος του Κολοσσού της Ρόδου σε σύγχρονο θαύμα εκδοχής 21ου αιώνα
Ποιο είναι το ορθό πλαίσιο
Εδώ όμως πρέπει να εξερευνήσουμε διεξοδικά το ορθό πλαίσιο που θα πρέπει να υλοποιηθεί το εγχείρημα, ούτως ώστε να επιτευχθεί η μέγιστη δυνατή αξιοποίηση του, με προοπτική το έργο να μην υποθηκεύσει την ιστορία και το μέλλον του προορισμού αλλά αντίθετα να τον εξελίξει και να τον εμπλουτίσει, αναδεικνύοντας ταυτόχρονα τα μοναδικά τουριστικά και πολιτιστικά του πλεονεκτήματα.

Ας  δούμε όμως ποια είναι αυτά τα άυλα στοιχεία και οι συμβολικές αξίες και ποιο είναι το ενδεδειγμένο πεδίο συσχετισμού.

  • Ο Κολοσσός είναι ο αιώνιος μύθος που φέρει η πόλη της Ρόδου. Είναι το έργο-ορόσημο που επί αιώνες ταυτίζεται με αυτή και     συνδέεται άρρηκτα μαζί της σε παγκόσμιο επίπεδο, έχοντας περάσει στη    σφαίρα του μύθου, δημιουργώντας εικόνες και εικασίες στη φαντασία των ανθρώπων. Το σύγχρονο έργο οφείλει να είναι και πάλι παγκόσμιο ορόσημο, για να λειτουργήσει ως κορυφαίο θέλγητρο για τον προορισμό. Να γίνει λόγος επίσκεψης της Ρόδου για ταξιδιώτες από ολόκληρο τον κόσμο που μέσα από αυτό θα βιώσουν την    μοναδικότητα του ελληνικού πολιτισμού.
  • Το μνημείο έφερε το μέγεθος, την ιδιότητα και τον μύθο του αρχαίου θαύματος. Το σύγχρονο δημιούργημα οφείλει να εκλάβει τη διάσταση σύγχρονου θαύματος. Μόνο κάτω από μια τέτοια οπτική, θα γίνει παγκόσμιο σημείο αναφοράς.
  • Ο Κολοσσός  κατασκευάστηκε για να αποτίσει φόρο τιμής στο θεό Ήλιο, την ειρήνη και την ελευθερία. Το σύγχρονο θαύμα οφείλει να γίνει οικουμενικό σύμβολο ειρήνης, φιλίας και συναδέλφωσης των λαών.

Είμαστε  φυσικά κάθετα αντίθετοι στην ιδέα της δημιουργίας ενός στείρου αντίγραφου (Replica) του αρχαίου Θαύματος. Μία τέτοια προσπάθεια πέρα από άτοπη, καθώς τα ιστορικά στοιχεία που υπάρχουν είναι ελλιπή και ανακριβή, πολύ περισσότερο θα ήταν αναχρονιστική διότι θα αφαιρούσε τα στοιχεία του Θαύματος, το μυστήριο,  την καλλιτεχνική και μυθολογική αξία του ιστορικού μνημείου. Πάνω από όλα όμως, θα ακύρωνε την ίδια την έννοια του Θαύματος γιατί δεν θα αποτελούσε επίτευγμα για τη σημερινή εποχή. Θα ήταν καταστρεπτικό για το μύθο, και ταυτόχρονα  αυτοχειρικό για τον προορισμό και την ιστορία του, να δημιουργηθεί ένα  αντίγραφο-αναπαράσταση ενός ανύπαρκτου στη σημερινή εποχή Θαύματος. Κατά συνέπεια, η οποιαδήποτε προσπάθεια αναχρονιστικής απομίμησης θα πρέπει εκ προοιμίου να αποκλεισθεί.

ΟΡΑΜΑ

Συνεπώς,  το όραμα του εγχειρήματος πρέπει να είναι:
«Η  δημιουργία ενός Θαύματος εκδοχής και οπτικής 21ου αιώνα που θα αντλεί την έμπνευσή του από το αρχαίο. Θα πρέπει να είναι ένα εξελικτικό δημιούργημα, που θα προσδώσει υπόσταση στις απαράμιλλες συμβολικές αξίες του Κολοσσού, αποσκοπώντας να καταστεί ένα επίτευγμα της εποχής μας. Θα αποτελεί σύμβολο του ελληνικού πολιτισμού και θα εμπλουτισθεί με ένα οικουμενικό  ιδεολογικό περιεχόμενο.

Όπως ακριβώς ο Κολοσσός κατασκευάστηκε για να αποτίσει φόρο τιμής στον θεό Ήλιο, την ειρήνη και την ελευθερία, το σύγχρονο Θαύμα, ευρισκόμενο στο σταυροδρόμι τριών ηπείρων, θα πρέπει να γίνει παγκόσμιο σύμβολο ειρήνης και φιλίας των λαών και μέσω της νοερής εκπομπής φωτός στις ανθρώπινες ιδέες και πράξεις, να αναδείξει  την Ρόδο σε πόλη- φάρο, διαχέοντας μηνύματα ελπίδας και αισιοδοξίας στις προσδοκίες των επερχόμενων γενεών».

Εικαστική  απεικόνιση – Τεχνική κατασκευή
Θεωρούμε ότι με βάση το όραμα για τη δημιουργία ενός σύγχρονου Θαύματος του 21ου αιώνα,  ανακύπτουν τρεις βασικές ιδιότητες που θα πρέπει να διασφαλίζει το έργο ως προς την εικαστική απεικόνιση και την τεχνική κατασκευή οι οποίες είναι:
1) Καλλιτεχνική  αξία (παγκόσμιας αναγνωρισιμότητας)
2) Υπέρτατη  αισθητική και εικαστική αρτιότητα
3) Υπέρβαση (μέσω της καινοτομίας) των συμβατικών μεθόδων κατασκευής.

Διεθνής διαγωνισμός – Διεθνή Επιτροπή Επιλογής
Για να εξασφαλισθούν τα στοιχεία αυτά σε ένα δημιούργημα που θα τύχει διεθνούς αναγνώρισης  και αποδοχής, προτείναμε αρχικά την προκήρυξη ενός ανοιχτού παγκόσμιου καλλιτεχνικού  διαγωνισμού. Έτσι θα δημιουργηθεί μια πανσπερμία ιδεών που θα έχουν σαν τελικό αποδέκτη τον προορισμό.

Εναλλακτικά επίσης, μπορεί να γίνει ανάθεση του εγχειρήματος σε ένα πολύ διάσημο αρχιτεκτονικό καλλιτεχνικό οίκο παγκόσμιας αναγνωρισιμότητας και αποδοχής, ο οποίος με το κύρος του θα έδινε υπεραξία στο εγχείρημα (όπως ο καινοτόμος αρχιτέκτονας φωτός Gert Hof, ο γνωστός σε όλους μας πια Calatrava, o πολυβραβευμένος Frank Gehry, δημιουργός μεταξύ των πολλών του Μουσείου Guggenheim στο Μπιλμπάο και άλλοι πολλοί) που θα εναρμονιζόταν στο όραμα, το ιδεολογικό πλαίσιο και τους στόχους που έχουν τεθεί προς υλοποίηση.

Θεωρούμε όμως απαραίτητο και υπεράνω όλων να συσταθεί μια πολύ υψηλού κύρους Διεθνής  Επιτροπή, στην οποία θα συμμετέχουν εξέχουσες προσωπικότητες από τους χώρους της πολιτικής, των τεχνών, των γραμμάτων, του πολιτισμού και της  τεχνολογίας και η οποία θα τεθεί υπό την σκέπη του Προέδρου της Δημοκρατίας, προκειμένου έτσι να διασφαλισθούν η παγκόσμια αναγνωσιμότητα, η ευρεία αποδοχή, καθώς και απόλυτη διαφάνεια των διαδικασιών.

Εξεύρεση πόρων - Επικοινωνιακή στρατηγική
Οφείλουμε εκ προοιμίου να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν χρειάζεται να γίνει εκταμίευση πόρων. Η  χρηματοδότηση του έργου, καθώς και ο ακριβής προϋπολογισμός του θα μπορεί να εκτιμηθεί βάσει της προκριθείσας πρότασης από τη Διεθνή Επιτροπή. Ένα μεγάλο τμήμα των πόρων μπορεί να εξευρεθεί μέσω χορηγιών, επιδοτήσεων, υποστηρίξεων, δωρεών και προσφορών.

Προς αυτήν την κατεύθυνση θα πρέπει να συμβάλλει και η επικοινωνιακή στρατηγική,  ταυτόχρονα με την μεγιστοποίηση της δημοσιότητας μέσω Διεθνούς Εκστρατείας Δημοσίων Σχέσεων, την κινητοποίηση διαπρεπών Ελλήνων και διεθνών προσωπικοτήτων, καθώς και την διοργάνωση ειδικών εκδηλώσεων - events σε διάφορες φάσεις υλοποίησης του έργου.

Διαχείριση – Αποφυγή εμπορευματοποίησης

Παρά την εκτιμώμενη σημαντικότατη δημιουργία μελλοντικών προσόδων η προτεινόμενη διαχείριση του έργου οφείλει να αποκλείσει την οποιαδήποτε μορφή εμπορευματοποίησης του έργου που  παραπέμπει σε ξενόφερτη κουλτούρα, αλλά να εστιάσει στην επανεπένδυση των εσόδων στην συντήρηση αλλά και την περαιτέρω αξιοποίηση του έργου με δράσεις όπως η διάδοση της ελληνικής ιστορίας και της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, και τη δημιουργία ενός γειτνιάζοντος θεματικού Μουσείου για τον αρχαίο Κολοσσό και την αρχαία Ρόδο.

 
Υλοποίηση

Ως θεμελιώδεις προϋποθέσεις επιτυχίας θέτουμε πρωτίστως την αντιμετώπιση του έργου ως εθνικής υπόθεσης, την εξασφάλιση ομοφωνίας, την από κοινού υιοθέτηση όλων των κομμάτων, καθώς και τη συμμετοχή όλων των φορέων και των αρχών που εμπλέκονται στην υλοποίηση του.

Παραδείγματα  αντίστοιχων έργων στο εξωτερικό
Αν και έχει μελετηθεί η περιπτωσιολογία διαφόρων ανάλογων έργων στο εξωτερικό, πολιτιστικού και τουριστικού χαρακτήρα εκείνο το οποίο προσομοιάζει στα χαρακτηριστικά του  επιδιωκόμενου εγχειρήματος είναι η:
Αναβίωση της αρχαίας Βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας
Ιδρύθηκε γύρω τον 3ο αιώνα π.Χ. κατά τη διάρκεια της Δυναστείας των Πτολεμαίων και καταστράφηκε  πολλές φορές από πυρκαγιά μέχρι το 48 π.χ. που καταστράφηκε ολοσχερώς. Στο παρελθόν εθεωρείτο η μεγαλύτερη βιβλιοθήκη του αρχαίου κόσμου, καθώς συσσώρευε την παγκόσμια γνώση και απεικόνιζε τον γνωστικό πλούτο της αρχαίας  εποχής υποβοηθώντας έτσι την άνθηση των επιστημών (των μαθηματικών, της αστρονομίας, της ανατομίας κ.λπ.). Η ιδέα της αναβίωσης ξεκίνησε το 1974 με προοπτική να ανακατασκευασθεί στην ευρύτερη γεωγραφική περιοχή όπου εθεωρείτο ότι προυπήρχε η αρχαία βιβλιοθήκη, και με όραμα να αποτελέσει το Κέντρο παραγωγής και διασποράς της σύγχρονης γνώσης, το χώρο διαλόγου μεταξύ ανθρώπων και πολιτισμών, ανοίγοντας το παράθυρο της Αιγύπτου προς τον σύγχρονο κόσμο και του σύγχρονου κόσμου προς την Αίγυπτο, σηματοδοτώντας από αυτή τη γωνιά της Μεσογείου τη νέα ψηφιακή εποχή.

Η  ανακατασκευή της αποτέλεσε ειλημμένη απόφαση της Αιγυπτιακής Κυβέρνησης και του  πρόεδρου της Hosni Mubarak, η οποία στη συνέχεια ετέθη υπό  την αιγίδα της UNESCO. Μέσω της προκήρυξης ενός παγκόσμιου αρχιτεκτονικού διαγωνισμού προκρίθηκε η πρόταση του Νορβηγικού αρχιτεκτονικού οίκου  Snøhetta ανάμεσα σε 1400 καταχωρημένες υποψηφιότητες. Η κατασκευή ξεκίνησε το έτος 1995 και ολοκληρώθηκε το 2002 σε  συνεργασία της αιγυπτιακής Κυβέρνησης, της UNESCO και των Ηνωμένων Εθνών. Κόστισε 220.000.000 δολ. και η χρηματοδότηση προέκυψε από εισφορές 27 κρατών, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.

Η Νέα  Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας σήμερα  μεταξύ άλλων περιέχει:

     
  • Έξι εξειδικευμένες βιβλιοθήκες με εκατομμύρια τόμους βιβλίων
  • Διαδικτυακή βιβλιοθήκη
  • Τέσσερα Μουσεία αρχαιοτήτων, αρχαίων χειρογράφων και αρχαίων  επιστημών
  • Πλανητάριο
  • Οκτώ Ακαδημαϊκά Κέντρα και Ιδρύματα Ερευνών μεταξύ των οποίων και Αλεξανδρινό Κέντρο Ελληνιστικών Σπουδών
  • Κέντρο καλών τεχνών, αρχαίας καλλιγραφίας
  • Δέκα πέντε μόνιμες εκθέσεις με μοναδικές συλλογές σε θέματα αρχαίων, μεσαιωνικών πολιτισμών και σύγχρονων επιστημών
  • Διεθνές Συνεδριακό κέντρο όπου διεξάγονται και προγραμματίζονται εκατοντάδες εκδηλώσεις- events κάθε χρόνο
  • και υποδέχεται ετησίως 1.000.000 επισκέπτες από όλο τον  κόσμο

http://www.bibalex.org

Οφέλη και συγκρικτικά πλεονεκτήματα της πρότασης

Σε μια περίοδο πολύ μεγάλης δοκιμασίας για τη χώρα  μας η πρόταση της αναβίωσης του αρχαίου Θαύματος του Κολοσσού εμπεριέχει τα ακόλουθα ασύγκριτης αξίας πλεονεκτήματα για τον τουρισμό και τον πολιτισμό.

Ως επίτευγμα τουριστικού προορισμού εξασφαλίζει τεράστια δημοσιότητα και παγκόσμια απήχηση, επανατοποθετεί τη Ρόδο και την Ελλάδα δυναμικά στον παγκόσμιο χάρτη, δημιουργεί εξαιρετική ζήτηση για τον προορισμό, η οποία μπορεί να δρομολογήσει νέα δεδομένα στις τουριστικές εξελίξεις, προωθεί την οικονομική ανάπτυξη, αποφέροντας σημαντικότατες προσόδους στο νησί.
Ως έργο πολιτισμού προκαλεί το ενδιαφέρον της παγκόσμιας καλλιτεχνικής κοινότητας, συμβάλλει στην αξιοποίηση των εθνικών μας θησαυρών, συνεισφέρει στην ανάδειξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς και ενισχύει το αίσθημα της εθνικής μας υπερηφάνειας καθιστώντας τη Ρόδο οικουμενικό πομπό μηνυμάτων παγκόσμιας ειρήνης σε διεθνές επίπεδο.

Επίλογος
Θα ήταν ίσως εύκολο να περιορίσουμε τις ιδέες μας, να υποτάξουμε τις σκέψεις μας στο φόβο του κόστους ή των αντιδράσεων. Προτιμούμε όμως, να αναζητήσουμε το θάρρος και την τόλμη να τις υπερασπίσουμε, σαν επαγγελματίες του μέλλοντος του τουρισμού μας κάνοντας τις απτή πραγματικότητα.

Εμείς, ως Επιστημονική Ομάδα  Τουρισμού του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, που μελετούμε με τεχνοκρατικό και υπεύθυνο τρόπο το μέλλον του προορισμού δεν αποσκοπούμε στο να πάρουμε  πολιτικές θέσεις, αλλά ούτε και αποστάσεις. Αντίθετα, αναζητούμε τη συναίνεση, τη συστράτευση, την συνταύτιση στον στόχο για την ορθή υλοποίηση του εγχειρήματος.

Είμαστε  πεπεισμένοι ότι για να προχωρήσουμε πρέπει να κάνουμε μια βαθιά ενδοσκόπηση του  που βρισκόμαστε και τι θέλουμε να κάνουμε.

Οφείλουμε να λειτουργήσουμε ως φορείς αλλαγής με έμπνευση από το παρελθόν, επιστρατεύοντας παράλληλα τον πιο σύγχρονο πραγματισμό μας.

Οφείλουμε να κάνουμε ένα μεγάλο άλμα υπέρβασης ενώπιον της μεγάλης πρόκλησης που  δημιουργεί η τεράστια κρίση.

Θεωρούμε ότι αποτελεί ηθικό χρέος για τον προορισμό της Ρόδου, τιμητική επιταγή για την  ιστορική Ελλάδα και ταυτόχρονα ύψιστη οφειλή για την ανθρωπότητα στο να τους  αποδώσουμε ένα μνημειώδες έργο αυτής της κλίμακας.

Οφείλουμε να προχωρήσουμε από κοινού σε ένα δυναμικό εγχείρημα που θα αλλάξει τα δεδομένα της σημερινής εποχής. Να γίνουμε όλοι κοινωνοί στη διάδοση της ιδέας, συμμέτοχοι στην  πραγματοποίηση της.

Ζητάμε λοιπόν τη συνδρομή κάθε Ροδίτη, κάθε Δωδεκανήσιου, κάθε Έλληνα, του οποιουδήποτε πολίτη αυτού του κόσμου αισθάνεται φίλος προς τα ελληνικά ιδεώδη για να υλοποιήσουμε το όραμα μας.

Ζητάμε λοιπόν επί τη ευκαιρία της περιφερειακής εκδήλωσης του ΣΕΤΕ στη Ρόδο να  συμπεριληφθεί στις μελλοντικές δράσεις του 2020.

Ζητάμε από τον Πρόεδρο και τα μέλη του Δ.Σ. του ΣΕΤΕ να υποστηρίξουν το εγχείρημα ως τουριστικό και πολιτιστικό έργο αιχμής ταυτόσημο με το κοινό όραμα του ΣΕΤΕ που έχει κατατεθεί.

Θεωρούμε ότι μπορεί να αποτελέσει απαρχή αξιοποίησης μίας σειράς αντίστοιχων δημιουργικών τουριστικών και πολιτιστικών δράσεων που μπορούν να εμπνευσθούν, να δρομολογηθούν και να υλοποιηθούν σε κάθε γωνιά και σε κάθε μονοπάτι της  πατρίδας μας με τον αστείρευτο ιστορικό, μυθολογικό και πολιτιστικό της πλούτο.

Από  την Αθήνα του Περικλέους πατρίδα του Πλάτωνα, του Σωκράτη και του Σοφοκλή, την  Μακεδονία του Αριστοτέλη και του Μεγάλου Αλεξάνδρου, τη μινωική Κρήτη, τη Χίο του Ομήρου, την Κω του Ιπποκράτη , τη Σάμο του Πυθαγόρα, την Ιθάκη του Οδυσσέα, την Ολυμπία, τις Μυκήνες, την Επίδαυρο και τους Δελφούς τον ομφαλό της γης.

Διαθέτουμε μία ανεκτίμητη πολιτιστική προίκα και οφείλουμε να την διαχειρισθούμε ορθά και να την αξιοποιήσουμε. H πολιτιστική κληρονομιά μας είναι πολύ βαριά, για να την υπερβούμε και να την ξεπεράσουμε, οφείλουμε όμως να γίνουμε εμείς οι ίδιοι καταλύτες  αλλαγής, να δημιουργήσουμε θαυμαστά πράγματα που θα μας κάνουν να αισθανόμαστε περήφανους, άξιους συνεχιστές της ιστορίας, της κουλτούρας και του πολιτισμού μας.

Καλούμε από αυτό εδώ το βήμα την ελληνική Πολιτεία να υιοθετήσει το ευγενές αυτό εγχείρημα, από όλα τα πολιτικά κόμματα να το αγκαλιάσουν και να το ενστερνισθούν

Ζητούμε λοιπόν από το σημερινό υφυπουργό Τουρισμό και Πολιτισμού να αναλάβει δράση και πρωτοβουλία προκειμένου το όραμα όλων των Ροδίων, των Δωδεκανησίων και των Ελλήνων να γίνει απτή πραγματικότητα.

Αποσπάσματα της συγκεκριμένη πρότασης έχουν διατυπωθεί στο παρελθόν δύο φορές.

1. Πρώτη φορά στο Δημοτικό Συμβούλιο Ροδίων επί δημαρχίας Γεωργίου Γιαννόπουλου τον  Ιούλιο του 1999, σαν εισηγητική πρόταση έργου χιλιετηρίδας (MILLENNIUM) της Ρόδου και της χώρας με  προοπτική ολοκλήρωσης το 2004, αλλά δυστυχώς υποβαθμίσθηκε από την Πολιτεία.

2. Δεύτερη φορά στο Διεθνές Φόρουμ Τουρισμού της Επιστημονικής Ομάδας Τουρισμού του  Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου το Μάρτιο του 2005 με θέμα Καινοτόμες Εμπειρίες μέσα από Σημαντικά Τουριστικά Θέλγητρα, όπου σε συνεργασία του Δήμου Ροδίων και του Επιμελητηρίου (επί προεδρίας των κυρίων Ηλία Κωτιάδη και Γεωργίου  Χατζημάρκου) ξεκίνησαν συνομιλίες υλοποίησης με τον διάσημο Γερμανό αρχιτέκτονα φωτός Gert Hof και των συνεργατών του.

Κατόπιν ανάλογης μελέτης που κράτησαν δύο χρόνια παρουσιάσθηκε τον Νοέμβριο του 2007 στο DUBAI στα πλαίσια της Ετήσιας Γενικής Συνέλευσης του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (WTCA) παρουσία του νυν δημάρχου  Ροδίων Χατζή Χατζηευθυμίου, μία εξαιρετική πρόταση υλοποίησης του εγχειρήματος (www.the-new-colossus.org) και με κύρια άντληση χρηματοδότησης από τα 314 μέλη παραρτήματα του Παγκόσμιου Οργανισμού σε όλο τον κόσμο, αλλά λόγω της παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης δείχνει, επί της παρούσης χρονικά να στασιμοποιείται.

 

Ο Γιώργος Μπαρμπούτης είναι M.Sc., M.B.A., D.E.S.S. (CORNELL-ESSEC),  εκπρόσωπος Έργου Κολοσσού Δήμου Ροδίων και μέλος της Επιστημονικής Ομάδας Τουρισμού Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

↑ top